Κατά 4,4% αυξήθηκε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή της ΕλΣτατ το Φλεβάρη του 2011 σε σχέση με το Φλεβάρη του 2010. Πέρυσι τον ίδιο μήνα (σύγκριση Φλεβάρη 2010 με Φλεβάρη 2009) η αύξηση του ΔΤΚ ήταν 2,8%.
Σε σχέση με το Γενάρη, ο Δείκτης παρουσίασε μείωση 1,3%. Πάντοτε, όμως, ο Φλεβάρης έχει μια μικρή μείωση, λόγω των εκπτώσεων (πέρυσι η μείωση ήταν 0,5%). Σε μέσα επίπεδα (δωδεκάμηνο Μάρτη 2010 με Φλεβάρη 2011) ο δείκτης κινείται σε ψηλότερα επίπεδα, εμφανίζοντας αύξηση 5,1%, έναντι αύξησης 1,4% που είχε σημειώσει το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο. Εχουμε, δηλαδή, σχεδόν τετραπλασιασμό.
Η επιμέρους ανάλυση του Δείκτη, όπως την κάνει η ΕλΣτατ, δείχνει ότι δεν υπάρχει καμιά τάση αποκλιμάκωσης. Συγκεκριμένα, η μείωση κατά 1,3% σε σχέση με το Γενάρη προήλθε από τις μειώσεις:
– Κατά 17,6% της ομάδας «Ενδυση-Υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
– Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
– Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ-Εστιατόρια», λόγω κυρίως της επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
– Κατά 0,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω κυρίως της μείωσης των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών (εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων), αλλά και λόγω της μείωσης των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.
Είχαμε, όμως, και αυξήσεις σε ορισμένες κατηγορίες. Συγκεκριμένα:
– Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές.
– Κατά 0,9% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης.
– Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών.