Θυμόσαστε τη φιέστα που οργάνωσε, λίγο πριν το Πάσχα, η τότε τριμερής συγκυβέρνηση, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πάτρας; Σαμαράς, Βενιζέλος και Τσούκαλης (ως εκπρόσωπος του κωλυόμενου Κουβέλη) επισκέφτηκαν διάφορα εργοτάξια, στα οποία υποτίθεται ότι ξεκίνησαν σε φουλ ρυθμούς τα μηχανήματα των εργολάβων. Οσοι υποστήριζαν ότι απλώς κουβάλησαν μερικά μηχανήματα και τα έβαλαν να κάνουν ότι δουλεύ-ουν λοιδορήθηκαν ως «μίζεροι» και «καταστροφολόγοι». Η φιέστα προέβλεπε πως τα μηχανήματα θα παρίσταναν ότι δουλεύουν εκείνες τις μέρες, ίσα-ίσα για να τα δουν οι εκδρομείς του Πάσχα.
Ηρθε προχθές ο Ράιχενμπαχ και αφού επιθεώρησε τον Χατζηδάκη (νομίζουμε πως είναι ο υπουργός με τις περισσότερες επιθεωρήσεις του γκαουλάιτερ) στήθηκε για δηλώσεις. Δέχτηκε και μια ερώτηση για τους αυτοκινητόδρομους και μολονότι ο Χατζηδάκης δεν είναι πλέον αρμόδιος (το υπουργείο διχοτομήθηκε πάλι και αρμόδιος είναι ο Χρυσοχοΐδης), ο γκαουλάιτερ δεν είχε πρόβλημα ν’ απαντήσει. Μεταξύ των άλλων είπε: «Είμαι βέβαιος ότι το μήνυμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ότι ο δρόμος έχει ανοίξει και είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε τα τελευταία βήματα ώστε ο φάκελος να υποβληθεί στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Και η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων που ήταν ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για τον κ. Χατζηδάκη να προχωρήσει, τα έργα να ολοκληρωθούν και να μπορέσουμε έτσι να έχουμε ώθηση στην απασχόληση, με τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και στο ΑΕΠ».
Τους ξεμπρόστιασε, δηλαδή, λέγοντας ότι τα έργα δεν έχουν επανεκκινήσει, αλλά τώρα τελειώνουν οι διαδικασίες στην Κομισιόν και ο σχετικός φάκελος με τις εντολές θα υποβληθεί στην ελληνική βουλή.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, που συναντιόταν την ίδια μέρα με τον Χρυσοχοΐδη, δήλωσε: «Διαπιστώνω με ικανοποίηση ότι υπάρχει αξιοσημείωτη πρόοδος και ότι οι ελληνικές αρχές προχωρούν ομαλά στην οριστικοποίηση των συμφωνιών». Και συμπλήρωσε: «Για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των έργων, υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια τα οποία όμως πρέπει να ανακατανεμηθούν και να δεσμευθούν αναλόγως, πχ, μέσω μεταφοράς κονδυλίων μεταξύ επιχειρησιακών προγραμμάτων. Θα μπορούσα να προχωρήσω σε έγκριση των αποφάσεων όσον αφορά στα σημαντικότερα έργα, υπό την προϋπόθεση ότι τα απαιτούμενα κονδύλια διασφαλίζονται μέσω της διαδικασίας του επαναπρογραμματισμού. Μετά την έγκριση των έργων, οι ελληνικές αρχές, μαζί με τους ανάδοχους, πρέπει να συντονίσουν τις προσπάθειές τους ώστε αυτά να περατωθούν πριν από το τέλος του 2015».
Αντίθετα από τη διπλωματικότητα του Χαν, ο επίτροπος Ανταγωνισμού Μισέλ Μπαρνιέ δήλωσε ότι η σχετική απόφαση της Κομισιόν αναμένεται να παρθεί μέσα στον Οκτώβρη, δήλωση που δείχνει ότι κάτι «ψάχνουν» οι κομισάριοι, το οποίο προφανώς έχει σχέση με τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις μεγάλες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρίες (μάλλον κάποιες εταιρίες καταγγέλλουν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων προς τους εργολάβους που έχουν πάρει τις δουλειές στην Ελλάδα. Ετσι, ο Χρυσοχοΐδης γύρισε από τις Βρυξέλλες με άδεια χέρια, ενώ όταν πήγαινε είχε διαρρεύσει πως το θέμα είναι τυπικό και θα κλείσει σε λίγες μέρες.
Εμείς από την περίοδο της φιέστας των Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη είχαμε πει, ότι οι αυτοκινητόδρομοι θα γίνουν, έστω και με καθυστέρηση, έστω και κολοβοί, γιατί είναι έργο που το χρειάζεται για τις μεταφορές του το ευρωπαϊκό κεφάλαιο. Θα τους χρυσοπληρώσει, βέβαια, ο ελληνικός λαός, για να θησαυρίσουν οι ντόπιοι και ξένοι μεγαλοεργολάβοι στους οποίους έχουν παραχωρηθεί. Δεν είναι, λοιπόν, αυτό το ζήτημα, αλλά το ότι η συγκυβέρνηση έστησε μια ψεύτικη φιέστα επανεκκίνησης των έργων, νομίζοντας ότι απευθύνεται σε Χαχόλους.