Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ορίστηκαν οι λεγόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης από το υπουργείο Παιδείας με σκοπό να αναλάβουν την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Φυσικά, ξεκίνησαν από το πιο «ευάλωτο» κομμάτι των εκπαιδευτικών, τους νεοδιόριστους, οι οποίοι για πάνω από μία δεκαετία υπηρέτησαν τη δημόσια εκπαίδευση γυρίζοντας από σχολείο σε σχολείο στις εσχατιές της Ελλάδας.
Και τώρα που ήρθε ο καιρός να μονιμοποιηθούν (έχει παρέλθει η διετία που ορίζει ο νόμος) γιατί ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, καθώς η υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων έχει βαρέσει κόκκινο, η κυβέρνηση των α(χ)ρίστων νόμισε ότι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί θα σκύψουν το κεφάλι και θα δεχθούν να γίνουν ο «Δούρειος Ιππος» της θεούσας νεοφιλελεύθερης Κεραμέως, η οποία επιθυμεί διακαώς να επαναφέρει τον επιθεωρητισμό στο δημόσιο σχολείο.
Ελα όμως που έκαναν λάθος εκτίμηση. Και αυτό γιατί έπεσαν πάνω σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους, έχουν ατσαλωθεί από όλες τις κακουχίες και την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί για πάνω από μία δεκαετία και δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να αφήσουν την Κεραμέως και τους άλλους ά(χ)ριστους να τορπιλίσουν το εργασιακό τους μέλλον και να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο.
Τα μπλοκαρίσματα των ατομικών αξιολογήσεων είναι πλέον καθημερινότητα στα σχολεία όλης της Ελλάδας και το υπουργείο και οι πρόθυμοι σύμβουλοι-αξιολογητές βρίσκονται σε πανικό. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν σαφές στους επίδοξους επιθεωρητές ότι… η ντροπή δεν είναι δουλειά. Πολλοί από αυτούς, ακόμα και την πρώτη μέρα μετά το Πάσχα έπιασαν δουλειά και βγήκαν παγανιά για να κυνηγήσουν… νεοδιόριστους. Είναι τέτοιος ο ζήλος τους να παρουσιάσουν έργο που καταφεύγουν ακόμα και σε γελοιότητες παριστάνοντας τους γονείς για να μπουν στο σχολείο ή στέλνουν προσωπικά μηνύματα σε εκπαιδευτικούς ότι θέλουν να τους γνωρίσουν και να κάνουν … φιλική κουβεντούλα. Αλλες φορές χρησιμοποιούν εκπαιδευτικούς (ελάχιστους) που θέλουν να αξιολογηθούν, για να τους ανοίξουν την πόρτα του σχολείου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό στο 1ο ΔΣ Ανω Λιοσίων, όπου δασκάλα σε συνεννόηση με τον σύμβουλο-επιθεωρητή προσπάθησε να προχωρήσει στην ατομική της αξιολόγηση, αδιαφορώντας για την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων που στην συντριπτική του πλειοψηφία είναι με το μέρος της απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης. Ετσι, η εκπαιδευτικός έβαλε κρυφά τον επιθεωρητή μέσα στο σχολείο και επιχείρησε να ξεκινήσει η διαδικασία της αξιολόγησης. Μόλις αυτό έγινε αντιληπτό κινητοποιήθηκαν άμεσα τόσο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου αλλά και των γύρω σχολείων (ακόμα και από σχολεία της Β΄ Βάθμιας εκπαίδευσης) και ανάγκασαν τον σύμβουλο-επιθεωρητή να αποχωρήσει.
Αλλά και σε όλη την Ελλάδα, τόσο στα Δημοτικά Σχολεία όσο και στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ η ατομική αξιολόγηση παραπαίει. Ο ένας επιθεωρητής μετά τον άλλο βάζουν την ουρά κάτω από τα σκέλια, σκύβουν το κεφάλι και αποχωρούν άπρακτοι. Καθημερινά, οι Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) αλλά και της Δευτεροβάθμιας (ΕΛΜΕ) από όλη την Ελλάδα με τις ανακοινώσεις τους δείχνουν ότι οι επιθεωρητές τρώνε τη μία «κατραπακιά» μετά την άλλη. Μπλοκαρίσματα έχουν γίνει στην Κέρκυρα, στη Λήμνο, στη Λέσβο στην Ικαρία, στην Αρτα στον Εβρο στο Ηράκλειο, στα Χανιά, στον Πύργο αλλά και σε πολλές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, όπου η ατομική αξιολόγηση μόλις ξεκίνησε.
Ας το πάρουν χαμπάρι τόσο η θεούσα νεοφιλελεύθερη Κεραμέως όσο και τα τσιράκια της. Ο επιθεωρητισμός έχει τελειώσει εδώ και 40 χρόνια και δεν πρόκειται να επανέλθει. Οι εκπαιδευτικοί θα φροντίσουν να το χωνέψει.