Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 18 Σεπτέμβρη
  • Εθνικό Απολυτήριο: Τρεις μίνι πανελλήνιες για να πάρεις το Απολυτήριο Λυκείου και άλλη μια φορά πανελλήνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ
  • Χιλιάδες άνθρωποι του κινηματογράφου δεσμεύονται να μποϊκοτάρουν κάθε επαγγελματική ή άλλη σχέση με τους υποστηρικτές της γενοκτονίας
  • Είναι ο Ανθρωπος, ηλίθιοι…
  • Τι έχουν τα έρμα και ψοφούν, Κούλη;
  • Ελεύθεροι πολιορκημένοι: Ενα εκατομμύριο Παλαιστίνιοι παραμένουν ακλόνητοι στην Πόλη της Γάζας και το Βορρά
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ελληνική PISA: Καθ’ υπόδειξη ΟΟΣΑ και ΣΕΒ
Παιδεία

Ελληνική PISA: Καθ’ υπόδειξη ΟΟΣΑ και ΣΕΒ

Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr21 Απρ 2022, 07:23

Με ΥΑ (αριθ. 46075/ΓΔ4, ΦΕΚ 1962/Β/19-4-2022) της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή, (υλοποιεί τη ρύθμιση του άρθρου 104 του Ν. 4823/2021) ορίσθηκαν για τις 18 Μαΐου 2022 οι σε εθνικό επίπεδο «εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα» για τους μαθητές της Στ’ Δημοτικού 300 Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Γυμνασίου 300 Γυμνασίων, σε «θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών».

Πρόκειται για την Eλληνική PISA, που εδώ και καιρό τώρα απαιτούσαν ΟΟΣΑ και ΣΕΒ.

Σύμφωνα με την ΥΑ:

  • «Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (εκτός από τα ειδικά σχολεία και τα ξενόγλωσσα σχολεία). Εφαρμόστηκε διαδικασία στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, όπως καθορίστηκε με το υπ’ αρ. 1/28-03-2022 πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής, από όπου προέκυψαν δύο λίστες σχολείων. Οι εν λόγω λίστες εγκρίθηκαν με το υπ’ αρ. 2/05-04-2022 πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής», ενώ διευκρινίζεται ότι «η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που επελέγησαν είναι υποχρεωτική».
  • Σκοπός του διαγωνισμού είναι «η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας».
  • «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα».
  • «Για την προετοιμασία και την εποπτεία της διεξαγωγής των εξετάσεων, συγκροτείται άμισθη Επιστημονική Επιτροπή με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, μετά από εισήγηση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η Επιστημονική Επιτροπή διαμορφώνει το θεωρητικό πλαίσιο, μετά από εισήγηση του Προέδρου της, για τη διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων και έχει την εποπτεία (α) της σύνταξης Οδηγού με προδιαγραφές επιλογής θεμάτων και εκπόνησης ερωτημάτων κλειστού τύπου, (β) της επιλογής θεμάτων και της διαμόρφωσης ερωτημάτων πολλαπλής επιλογής, βάσει των προβλεπόμενων στα Προγράμματα Σπουδών διδακτικών αντικειμένων της Γλώσσας και των Μαθηματικών, καθώς και του συνοδευτικού υλικού των εξετάσεων,…».
  • «Δημιουργείται Αποθετήριο Θεμάτων (Τράπεζα Θεμάτων), με ευθύνη και Εποπτεία της Επιστημονικής Επιτροπής, το οποίο αναρτάται σε ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ. Τα θέματα παραμένουν απόρρητα μέχρι την ώρα της εξέτασης, πλην της δημοσίευσης ενδεικτικών θεμάτων, τα οποία ανακοινώνονται νωρίτερα από τις εξετάσεις και είναι προσβάσιμα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Επιδιώξεις

Καταρχάς να υπενθυμίσουμε τι έλεγε ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός ΟΟΣΑ (σε ρόλο τρόικας), στην προκαταρκτική μελέτη του για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα το 2017, όταν στην κυβέρνηση ήταν οι συριζαίοι, που οργάνωσαν για την προβολή αυτών των θέσεων και φιέστες και σχετικά δημοσιεύματα: «Ο ΟΟΣΑ παρατηρεί εδώ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν λίγες μόνο εθνικές αξιολογήσεις των μαθητών, ωστόσο ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά σε ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια, λόγω του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια. Προτείνονται περισσότερες διαδικασίες αξιολόγησης επί των επιδόσεων των σχολείων (κατ’ αναλογία του διεθνούς διαγωνισμού PISA για την αξιολόγηση των μαθητών), αλλά και συγκέντρωση κοινωνικών και οικονομικών στατιστικών και δεδομένων για τους μαθητές και τα σχολεία, προκειμένου να ενισχυθεί η λήψη αποφάσεων. Η Τσεχία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, η Σουηδία και η Εσθονία το κάνουν».

Κοντολογίς, οι ποσοτικές μετρήσεις με όχημα τα «διαγνωστικά τεστ» είναι εκείνες που θα αποφανθούν για την «αποτελεσματικότητα» του εκπαιδευτικού συστήματος, τις «επιδόσεις των σχολείων» και θα διαμορφώσουν στη συνέχεια και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας και τις «μεταρρυθμίσεις» που θα υιοθετηθούν.

Το περιεχόμενο αυτών των υποδείξεων, δηλαδή η έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ανάλογα με τις κατά καιρούς ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς, έχουν υιοθετήσει με ιδιαίτερη ένταση όλα τα τελευταία χρόνια οι αστικές κυβερνήσεις στις εκπαιδευτικές τους μεταρρυθμίσεις. 

Εχουν απορρίψει μετά βδελυγμίας  την προοδευτική αντίληψη ότι όλα τα παιδιά πρέπει να είναι αποδέκτες του συσσωρευμένου πλούτου των γνώσεων και του πολιτισμού της ανθρωπότητας, ώστε να αναπτυχθεί ολόπλευρα η προσωπικότητά τους και να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες κλίσεις και ικανότητές τους και ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας, που πρέπει να την εκπληρώνει με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο. Αντ’ αυτής προτείνονται προγράμματα σπουδών «α λα καρτ», σύμφωνα με τις «ιδιαίτερες ανάγκες» των μαθητών τους, δηλαδή προγράμματα ανάπτυξης συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων, που καθορίζονται από την ταξική προέλευση των μαθητών και από το πώς προδιαγράφει το αστικό σχολείο τη μελλοντική ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Λίγα ελληνικούλια, λίγα αγγλικούλια, λίγες βασικές γνώσεις μαθηματικών και πληροφορικής απαιτεί σήμερα η αγορά για τους μαθητές, μελλοντικούς εργάτες στις καπιταλιστικές γαλέρες. Και αυτές οι δεξιότητες θα αποτιμώνται μέσω των διεθνών ή εθνικών διαγωνισμών τύπου PISA.

Δεν θα αρκούν δηλαδή τα Προγράμματα Σπουδών, τα διαμορφωμένα σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτή καθαυτή η επιβολή των «διαγνωστικών εξετάσεων» τύπου PISA και η αναζήτηση επιτυχίας σε αυτές θα σπρώχνουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις σχολικές μονάδες σε αυτόν τον δρόμο.   

Είναι δε μέγα ψέμα ότι η Ελληνική PISA δεν συνδέεται με την αξιολόγηση, επειδή, λέει, «τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα». Ο Ν. 4823 και η ΥΑ Μακρή καθιστούν σαφές ότι η εξαγωγή πορισμάτων, για τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων αφορά και τη σχολική μονάδα.

Το αποτέλεσμα θα είναι η αξιολόγηση και κατ΄επέκταση κατηγοριοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενώ μέσω των διαγωνισμών αυτού του είδους και των αποτελεσμάτων τους, η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας θα φορτώνουν στους συμμετέχοντες (μαθητές, εκπαιδευτικούς) την αποτυχία της εγκληματικής τους πολιτικής στην εκπαίδευση.

Η ΥΑ αναφέρει ότι θα υπάρξει και αποθετήριο θεμάτων καθώς και δημοσίευση ενδεικτικών θεμάτων πριν τον διαγωνισμό. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης: Κατευθυνόμενα μαθήματα, απομάκρυνση από την αναζήτηση έστω και της ελάχιστης γνώσης και εξάσκηση σε τεστ πολλαπλής επιλογής, τυφλοσούρτες επιτυχίας που θα λανσάρουν «ειδικοί» στο διαδίκτυο, κ.λπ.

Εν αναμονή του Ελληνικού PISA, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ καλούν τους εκπαιδευτικούς σε απεργία και τους μαθητές σε αποχή.

ΥΓ. Σε παλαιότερη σχετική ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ σημείωνε τα εξής: «Με μια εκπαιδευτική λογική που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη μέτρηση της ανταγωνιστικότητας στο πεδίο της οικονομίας, ο ΟΟΣΑ δημιουργεί ακατάπαυστα αξιολογικές ιεραρχίες εκπαιδευτικών συστημάτων, με μια σοβαροφανή και επιστημονικοφανή μεθοδολογία που νομιμοποιεί σε τελική ανάλυση ένα ανταγωνιστικό, αγοραίο και εξετασιοκεντρικό πρότυπο εκπαίδευσης την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Το θεωρητικό μοτίβο είναι απλοϊκό, αλλά ηγεμονικό ταυτόχρονα: υιοθετήστε ότι ‘’αποδίδει’’, αξιολογήστε σωστά τα σχολεία σας, μετρήστε με ακρίβεια, εξασκήσετε σωστά τους μαθητές σας στις ‘’βασικές δεξιότητες’’ και θα βελτιωθεί συνολικά η εθνική απόδοσή σας, άρα και η ευημερία. Αυτός είναι  πολύ συνοπτικά, ο πλασματικός κόσμος της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο: κριτήρια, δείκτες, εκθέσεις αξιολόγησης, μέτρηση, ανταγωνισμός και ασφαλώς επιχειρηματικότητα». 

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΣαν σήμερα 21 Απρίλη

Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Επόμενο άρθρο Να τον χαίρεστε τον… επαναστάτη

Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Σχετικά Αρθρα

Εθνικό Απολυτήριο: Τρεις μίνι πανελλήνιες για να πάρεις το Απολυτήριο Λυκείου και άλλη μια φορά πανελλήνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Παιδεία 17 Σεπ 2025, 21:52

Ενα ποιοτικά καινούργιο στάδιο υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ούτε καν τα προσχήματα της ψευδεπίγραφης «αριστείας»

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

Παιδεία 17 Σεπ 2025, 07:17

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

Παιδεία 16 Σεπ 2025, 12:20

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

Παιδεία 16 Σεπ 2025, 11:11

Η σιωνιστική οντότητα προσπαθεί να ξεπλύνει τα εγκλήματά της με επιχορηγούμενες συνεργασίες με ΑΕΙ της Κύπρου

Πρόθυμος συνένοχος η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη

Διεθνή 13 Σεπ 2025, 13:06

Φοιτητές Παιδαγωγικού Ιωαννίνων: Από τύχη ζούμε!

Κατέρρευσε μέρος της ψευδοροφής στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου 

Παιδεία 13 Σεπ 2025, 07:59
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Σεπτέμβρη

18 Σεπ 2025, 00:01
Παιδεία

Εθνικό Απολυτήριο: Τρεις μίνι πανελλήνιες για να πάρεις το Απολυτήριο Λυκείου και άλλη μια φορά πανελλήνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

17 Σεπ 2025, 21:52
Πολιτισμός

Χιλιάδες άνθρωποι του κινηματογράφου δεσμεύονται να μποϊκοτάρουν κάθε επαγγελματική ή άλλη σχέση με τους υποστηρικτές της γενοκτονίας

Και ένα πρόστυχο κείμενο ισαποστακισμού από ισραηλινούς ντοκιμαντερίστες

17 Σεπ 2025, 21:44
Διεθνή

Είναι ο Ανθρωπος, ηλίθιοι…

Οι σιωναζιστές αποκλείεται να νικήσουν στη Γάζα

17 Σεπ 2025, 13:52
Πολιτική

Τι έχουν τα έρμα και ψοφούν, Κούλη;

17 Σεπ 2025, 12:27
Διεθνή

Ελεύθεροι πολιορκημένοι: Ενα εκατομμύριο Παλαιστίνιοι παραμένουν ακλόνητοι στην Πόλη της Γάζας και το Βορρά

17 Σεπ 2025, 08:57
Παιδεία

Ενα ποιοτικά καινούργιο στάδιο υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ούτε καν τα προσχήματα της ψευδεπίγραφης «αριστείας»

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

17 Σεπ 2025, 07:17
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Σεπτέμβρη

17 Σεπ 2025, 00:01
Αγροτικά

Ξεπέρασε κάθε όριο ο γκεμπελισμός του Τσιάρα σχετικά με την ευλογιά των αιγοπροβάτων

16 Σεπ 2025, 22:14
Καταστολή

Να αθωωθούν οι συλληφθέντες στις 6-3-2021, που προσπάθησαν να διαδηλώσουν για τον απεργό πείνας Δ. Κουφοντίνα

Δίκη αύριο στο ΙΑ Μονομελές (Ευελπίδων, κτίριο 9, αίθουσα 12)

16 Σεπ 2025, 19:31
Πολιτισμός

Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ κατήγγειλε με σφοδρότητα τους γενοκτόνους σιωναζιστές στην τελετή απονομής των Emmy

16 Σεπ 2025, 14:32
Αγροτικά

Κώστα Τσιάρα, γιατί μεγάλωσε ξαφνικά η μύτη σου;

16 Σεπ 2025, 13:46
Παιδεία

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

16 Σεπ 2025, 12:20
Αγροτικά

Kτηνοτρόφοι Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: Ψήφισμα-κόλαφος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

16 Σεπ 2025, 12:03
Παιδεία

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

16 Σεπ 2025, 11:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Σεπτέμβρη

16 Σεπ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Βαρύς ο πέλεκυς στα κεφάλια των προδοτών

15 Σεπ 2025, 18:40
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι προσπαθούν να ξαναρχίσουν τις διαπραγματεύσεις για τη Γάζα

15 Σεπ 2025, 14:17
Διεθνή

Η πανεπιστημιακή Λευκή Βίβλος του καπιταλισμού: Μπέρκλεϊ, μακαρθισμός και η νέα εποχή της κρατικής καταστολής

15 Σεπ 2025, 12:03
Αθλητισμός

Ολοι στο δρόμο που χάραξαν οι Μαδριλένοι

Ματαίωσαν το τελευταίο ετάπ του διάσημου ποδηλατικού Γύρου της Ισπανίας, επειδή συμμετείχαν σιωνιστές

15 Σεπ 2025, 11:25
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Σεπτέμβρη

Ημέρα ειρήνης.

Χιλή: Ημέρα ανεξαρτησίας (1810).

1793: Πλήρης χωρισμός Εκκλησίας και κράτους (Γαλλία).

1834: Η Αθήνα των επτά χιλιάδων κατοίκων γίνεται πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους.

1882: Εκδίδεται η πρώτη συνδικαλιστική εφημερίδα («Σύνδεσμος»), όργανο του σωματείου τυπογράφων (Αθήνα).

1911: Δολοφονείται ο ρώσος πρωθυπουργός Στολίπιν στην όπερα του Κιέβου από τον επαναστάτη Ντμίτρι Μπογκρόφ.

1936: Εκδοση του Ν. 117 για την καταπολέμηση του κομμουνισμού, κατάργηση των πολιτικών κομμάτων από τον Μεταξά.

1977: Βόμβα (ΕΛΑ) στον Οργανισμό Υδρευσης Θεσσαλονίκης.

1981: Καταργείται η θανατική ποινή στη Γαλλία.

2005: Διεξάγονται ιστορικές βουλευτικές εκλογές στο Αφγανιστάν για πρώτη φορά μετά από 36 χρόνια.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οι αμερικανοί φίλοι μου είναι ζευγάρι δικηγόρων από τη Νέα Υόρκη, με ευρεία μόρφωση, ενημερωμένοι και ψηφίζουν πάντα Δημοκρατικούς. Εβραίοι που δεν θρησκεύονται. Απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα. Βρίσκονται, για τέταρτη φορά, στην Αθήνα. Και μένουν προς Λαγονήσι. Οταν τους είπα ότι η επιλογή διαμονής είναι ασύμφορη, λόγω απόστασης από το κέντρο, μου έδειξαν, στην οθόνη του κινητού, ένα αμερικανικό δημοσίευμα που σημείωνε ότι η Αθήνα είναι πλέον επικίνδυνη για τους Εβραίους. Το σχετικό ρεπορτάζ συνόδευε φωτογραφία από την «περιπολία» των αγοριών του Ρουβίκωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Και αφού έδωσα τις απαραίτητες, καθησυχαστικές διευκρινίσεις, με ρώτησαν αν, πράγματι, όπως διάβασαν, η ελληνική κυβέρνηση αντιγράφει τις πρακτικές του Τραμπ στο Μεταναστευτικό. Εκεί βρέθηκα σε αμηχανία…

Kώστας Γιαννακίδης (Τα Νέα)

(Φέρουν οι εβραίοι – ειδικά οι μη θρησκευόμενοι – κάποιο σημάδι στο κούτελο που να υποδηλώνει εβραϊκή καταγωγή; Οχι. Γιατί να ανησυχούν, τότε, οι υποτιθέμενοι φίλοι του Γιαννακίδη, που ούτε κιπά στο κεφάλι θα φορούν, ούτε διακριτικά με το άστρο του Δαβίδ, ούτε εβραϊκά θα μιλούν, καθόσον Αμερικανοί; Δικηγόροι είναι, άνθρωποι έξυπνοι και της πιάτσας, δεν μπορεί να μην καταλαβαίνουν ότι κανένας στο κέντρο της Αθήνας δε θα αναγνώριζε το θρήσκευμα των προγόνων τους και δεν υπήρχε περίπτωση να τους στοχοποιήσει. Είναι και το άλλο: «απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα», οπότε αν συναντούσαν φιλο-παλαιστίνιους διαδηλωτές θα αρκούσε να σηκώσουν το χέρι στο σήμα της νίκης, να τους χειροκροτήσουν ή έστω απλά να τους χαμογελάσουν. Θα μπορούσαν και να πορευτούν μαζί τους, όπως κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες αντισιωνιστές εβραίοι στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες. Δυο έξυπνοι αμερικανοί δικηγόροι δεν μπορεί να μην το ξέρουν αυτό. Οπότε για ποιο λόγο να φοβούνται και να τρέχουν να μείνουν στο Λαγονήσι – αλλά να έρχονται στην Αθήνα, που σημαίνει να αντιμετωπίζουν τον ίδιο υποτιθέμενο κίνδυνο; ‘Η οι προοδευτικοί, μη θρησκευόμενοι εβραίοι του σχολιογράφου των «Νέων» είναι σιωνισταράδες του κερατά ή είναι ανύπαρκτα πρόσωπα που τα κατασκεύασε ο Γιαννακίδης για να κάνει μια ακόμα προβοκάτσια ενάντια στο κίνημα αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους, χρίζοντάς το «αντισημιτικό». Αν ήταν να τζογάρουμε, θα στοιχηματίζαμε στο δεύτερο. Φτηνιάρικο; Ασφαλώς. Δεν έχει απομείνει, όμως, κάτι πέραν των εντελώς φτηνιάρικων για να βγάζουν το «μεροκάματο» οι ραφινάτοι -όπως νομίζουν- υποστηρικτές της σιωνιστικής πολιτικής)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Εφετείο 17Ν

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • ΕΛΑ

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Επικοινωνία

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Όροι χρήσης

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Ποιοι είμαστε

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Επικοινωνία

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Όροι χρήσης

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo