Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Δίκτυο Samidoun: 7 Οκτωβρη, Κατακλυσμός του Αλ-Ακσα: Η σημερινή παλαιστινιακή επανάσταση που αντιστέκεται σε δύο χρόνια γενοκτονίας και τα επείγοντα καθήκοντα του κινήματός μας
  • Επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών
  • Oι σιωναζιστές εγκαταλείπουν τους δωσίλογους – Αρνούνται να τους πάρουν στο Ισραήλ
  • Συμφωνία νίκης για την Παλαιστινιακή Αντίσταση – Εγρήγορση και σταθερότητα για την πλήρη εφαρμογή της
  • Το πανεπιστήμιο-επιχείρηση Α.Ε. θέλει λούσα και βιτρίνα
  • Σαν σήμερα 9 Οκτώβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ελληνική PISA: Καθ’ υπόδειξη ΟΟΣΑ και ΣΕΒ
Παιδεία

Ελληνική PISA: Καθ’ υπόδειξη ΟΟΣΑ και ΣΕΒ

Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr21 Απρ 2022, 07:23

Με ΥΑ (αριθ. 46075/ΓΔ4, ΦΕΚ 1962/Β/19-4-2022) της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή, (υλοποιεί τη ρύθμιση του άρθρου 104 του Ν. 4823/2021) ορίσθηκαν για τις 18 Μαΐου 2022 οι σε εθνικό επίπεδο «εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα» για τους μαθητές της Στ’ Δημοτικού 300 Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Γυμνασίου 300 Γυμνασίων, σε «θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών».

Πρόκειται για την Eλληνική PISA, που εδώ και καιρό τώρα απαιτούσαν ΟΟΣΑ και ΣΕΒ.

Σύμφωνα με την ΥΑ:

  • «Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (εκτός από τα ειδικά σχολεία και τα ξενόγλωσσα σχολεία). Εφαρμόστηκε διαδικασία στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, όπως καθορίστηκε με το υπ’ αρ. 1/28-03-2022 πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής, από όπου προέκυψαν δύο λίστες σχολείων. Οι εν λόγω λίστες εγκρίθηκαν με το υπ’ αρ. 2/05-04-2022 πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής», ενώ διευκρινίζεται ότι «η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που επελέγησαν είναι υποχρεωτική».
  • Σκοπός του διαγωνισμού είναι «η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας».
  • «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα».
  • «Για την προετοιμασία και την εποπτεία της διεξαγωγής των εξετάσεων, συγκροτείται άμισθη Επιστημονική Επιτροπή με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, μετά από εισήγηση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η Επιστημονική Επιτροπή διαμορφώνει το θεωρητικό πλαίσιο, μετά από εισήγηση του Προέδρου της, για τη διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων και έχει την εποπτεία (α) της σύνταξης Οδηγού με προδιαγραφές επιλογής θεμάτων και εκπόνησης ερωτημάτων κλειστού τύπου, (β) της επιλογής θεμάτων και της διαμόρφωσης ερωτημάτων πολλαπλής επιλογής, βάσει των προβλεπόμενων στα Προγράμματα Σπουδών διδακτικών αντικειμένων της Γλώσσας και των Μαθηματικών, καθώς και του συνοδευτικού υλικού των εξετάσεων,…».
  • «Δημιουργείται Αποθετήριο Θεμάτων (Τράπεζα Θεμάτων), με ευθύνη και Εποπτεία της Επιστημονικής Επιτροπής, το οποίο αναρτάται σε ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ. Τα θέματα παραμένουν απόρρητα μέχρι την ώρα της εξέτασης, πλην της δημοσίευσης ενδεικτικών θεμάτων, τα οποία ανακοινώνονται νωρίτερα από τις εξετάσεις και είναι προσβάσιμα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Επιδιώξεις

Καταρχάς να υπενθυμίσουμε τι έλεγε ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός ΟΟΣΑ (σε ρόλο τρόικας), στην προκαταρκτική μελέτη του για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα το 2017, όταν στην κυβέρνηση ήταν οι συριζαίοι, που οργάνωσαν για την προβολή αυτών των θέσεων και φιέστες και σχετικά δημοσιεύματα: «Ο ΟΟΣΑ παρατηρεί εδώ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν λίγες μόνο εθνικές αξιολογήσεις των μαθητών, ωστόσο ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά σε ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια, λόγω του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια. Προτείνονται περισσότερες διαδικασίες αξιολόγησης επί των επιδόσεων των σχολείων (κατ’ αναλογία του διεθνούς διαγωνισμού PISA για την αξιολόγηση των μαθητών), αλλά και συγκέντρωση κοινωνικών και οικονομικών στατιστικών και δεδομένων για τους μαθητές και τα σχολεία, προκειμένου να ενισχυθεί η λήψη αποφάσεων. Η Τσεχία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, η Σουηδία και η Εσθονία το κάνουν».

Κοντολογίς, οι ποσοτικές μετρήσεις με όχημα τα «διαγνωστικά τεστ» είναι εκείνες που θα αποφανθούν για την «αποτελεσματικότητα» του εκπαιδευτικού συστήματος, τις «επιδόσεις των σχολείων» και θα διαμορφώσουν στη συνέχεια και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας και τις «μεταρρυθμίσεις» που θα υιοθετηθούν.

Το περιεχόμενο αυτών των υποδείξεων, δηλαδή η έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ανάλογα με τις κατά καιρούς ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς, έχουν υιοθετήσει με ιδιαίτερη ένταση όλα τα τελευταία χρόνια οι αστικές κυβερνήσεις στις εκπαιδευτικές τους μεταρρυθμίσεις. 

Εχουν απορρίψει μετά βδελυγμίας  την προοδευτική αντίληψη ότι όλα τα παιδιά πρέπει να είναι αποδέκτες του συσσωρευμένου πλούτου των γνώσεων και του πολιτισμού της ανθρωπότητας, ώστε να αναπτυχθεί ολόπλευρα η προσωπικότητά τους και να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες κλίσεις και ικανότητές τους και ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας, που πρέπει να την εκπληρώνει με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο. Αντ’ αυτής προτείνονται προγράμματα σπουδών «α λα καρτ», σύμφωνα με τις «ιδιαίτερες ανάγκες» των μαθητών τους, δηλαδή προγράμματα ανάπτυξης συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων, που καθορίζονται από την ταξική προέλευση των μαθητών και από το πώς προδιαγράφει το αστικό σχολείο τη μελλοντική ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Λίγα ελληνικούλια, λίγα αγγλικούλια, λίγες βασικές γνώσεις μαθηματικών και πληροφορικής απαιτεί σήμερα η αγορά για τους μαθητές, μελλοντικούς εργάτες στις καπιταλιστικές γαλέρες. Και αυτές οι δεξιότητες θα αποτιμώνται μέσω των διεθνών ή εθνικών διαγωνισμών τύπου PISA.

Δεν θα αρκούν δηλαδή τα Προγράμματα Σπουδών, τα διαμορφωμένα σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτή καθαυτή η επιβολή των «διαγνωστικών εξετάσεων» τύπου PISA και η αναζήτηση επιτυχίας σε αυτές θα σπρώχνουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις σχολικές μονάδες σε αυτόν τον δρόμο.   

Είναι δε μέγα ψέμα ότι η Ελληνική PISA δεν συνδέεται με την αξιολόγηση, επειδή, λέει, «τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα». Ο Ν. 4823 και η ΥΑ Μακρή καθιστούν σαφές ότι η εξαγωγή πορισμάτων, για τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων αφορά και τη σχολική μονάδα.

Το αποτέλεσμα θα είναι η αξιολόγηση και κατ΄επέκταση κατηγοριοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενώ μέσω των διαγωνισμών αυτού του είδους και των αποτελεσμάτων τους, η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας θα φορτώνουν στους συμμετέχοντες (μαθητές, εκπαιδευτικούς) την αποτυχία της εγκληματικής τους πολιτικής στην εκπαίδευση.

Η ΥΑ αναφέρει ότι θα υπάρξει και αποθετήριο θεμάτων καθώς και δημοσίευση ενδεικτικών θεμάτων πριν τον διαγωνισμό. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης: Κατευθυνόμενα μαθήματα, απομάκρυνση από την αναζήτηση έστω και της ελάχιστης γνώσης και εξάσκηση σε τεστ πολλαπλής επιλογής, τυφλοσούρτες επιτυχίας που θα λανσάρουν «ειδικοί» στο διαδίκτυο, κ.λπ.

Εν αναμονή του Ελληνικού PISA, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ καλούν τους εκπαιδευτικούς σε απεργία και τους μαθητές σε αποχή.

ΥΓ. Σε παλαιότερη σχετική ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ σημείωνε τα εξής: «Με μια εκπαιδευτική λογική που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη μέτρηση της ανταγωνιστικότητας στο πεδίο της οικονομίας, ο ΟΟΣΑ δημιουργεί ακατάπαυστα αξιολογικές ιεραρχίες εκπαιδευτικών συστημάτων, με μια σοβαροφανή και επιστημονικοφανή μεθοδολογία που νομιμοποιεί σε τελική ανάλυση ένα ανταγωνιστικό, αγοραίο και εξετασιοκεντρικό πρότυπο εκπαίδευσης την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Το θεωρητικό μοτίβο είναι απλοϊκό, αλλά ηγεμονικό ταυτόχρονα: υιοθετήστε ότι ‘’αποδίδει’’, αξιολογήστε σωστά τα σχολεία σας, μετρήστε με ακρίβεια, εξασκήσετε σωστά τους μαθητές σας στις ‘’βασικές δεξιότητες’’ και θα βελτιωθεί συνολικά η εθνική απόδοσή σας, άρα και η ευημερία. Αυτός είναι  πολύ συνοπτικά, ο πλασματικός κόσμος της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο: κριτήρια, δείκτες, εκθέσεις αξιολόγησης, μέτρηση, ανταγωνισμός και ασφαλώς επιχειρηματικότητα». 

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΣαν σήμερα 21 Απρίλη

Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Επόμενο άρθρο Να τον χαίρεστε τον… επαναστάτη

Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Σχετικά Αρθρα

Επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών

Εργατικά 9 Οκτ 2025, 12:04

Το πανεπιστήμιο-επιχείρηση Α.Ε. θέλει λούσα και βιτρίνα

Παιδεία 9 Οκτ 2025, 08:56

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έβαλε μπροστά τη βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων φοιτητών

Παιδεία 7 Οκτ 2025, 12:16

Παράνομες και παράτυπες εντολές της Β΄ Δ/ΝΣΗΣ Π. Ε. Αθήνας για κάλυψη κενών

Παιδεία 5 Οκτ 2025, 12:37

ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης: Σχολεία με χιλιάδες κενά και εκπαιδευτικούς-λάστιχο

Παιδεία 5 Οκτ 2025, 09:32

Σύλλογος ΔΕΠ Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ: Η κυβέρνηση, υπό το πρόσχημα της «αριστείας», στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση των δημοσίων ΑΕΙ, στην εγκαθίδρυση του πανεπιστημίου/επιχείρησης, με δίδακτρα σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά

Παιδεία 2 Οκτ 2025, 18:46
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Δίκτυο Samidoun: 7 Οκτωβρη, Κατακλυσμός του Αλ-Ακσα: Η σημερινή παλαιστινιακή επανάσταση που αντιστέκεται σε δύο χρόνια γενοκτονίας και τα επείγοντα καθήκοντα του κινήματός μας

9 Οκτ 2025, 13:38
Εργατικά

Επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών

9 Οκτ 2025, 12:04
Διεθνή

Oι σιωναζιστές εγκαταλείπουν τους δωσίλογους – Αρνούνται να τους πάρουν στο Ισραήλ

9 Οκτ 2025, 11:54
Διεθνή

Συμφωνία νίκης για την Παλαιστινιακή Αντίσταση – Εγρήγορση και σταθερότητα για την πλήρη εφαρμογή της

9 Οκτ 2025, 10:52
Παιδεία

Το πανεπιστήμιο-επιχείρηση Α.Ε. θέλει λούσα και βιτρίνα

9 Οκτ 2025, 08:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Οκτώβρη

9 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Συνεχίζονται οι σκληρές διαπραγματεύσεις στο Σαρμ Ελ-Σέιχ

8 Οκτ 2025, 23:01
Αγροτικά

Εγινε και αυτό: Συνέλαβαν αγροτοσυνδικαλιστή την ώρα που μιλούσε σε ραδιοφωνικό σταθμό!

8 Οκτ 2025, 21:57
Πολιτική

Οταν ο «Μάκης το τσεκούρι» καταργούσε (δύο φορές μάλιστα) διάταξη ΚΥΑ με μια απλή εγκύκλιο, για να βολέψει Φραπέδες, Χασάπηδες και σία!

Ο υποστράτηγος και ο στρατηγός της εγκληματικής οργάνωσης

8 Οκτ 2025, 21:39
Διεθνή

Απόστρατος ισραηλινός στρατηγός Μπρικ: «Το Ισραήλ έχει φτάσει στο σημείο χωρίς επιστροφή»

8 Οκτ 2025, 13:30
Πολιτική

Μια κοινωνικά ανάλγητη κυβέρνηση με θεραπαινίδα μια Δικαιοσύνη της ντροπής

8 Οκτ 2025, 12:32
Αγροτικά

Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: «Καταχεριάζουν» άγρια τον Τσιάρα

8 Οκτ 2025, 11:14
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Οκτώβρη

8 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Δύο χρόνια από τον Κατακλυσμό του Αλ-Ακσα: Οι σιωνιστές θυμούνται την «προφητεία του Σινουάρ»

7 Οκτ 2025, 14:55
Διεθνή

Δυο χρόνια από τον Κατακλυσμό του Αλ-Ακσα, δυο χρόνια τερατώδους ψευδολογίας

Χαμάς: Οι θέσεις μας για την Επιχείρηση Καταιγίδα του Αλ-Ακσα

7 Οκτ 2025, 13:24
Παιδεία

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έβαλε μπροστά τη βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων φοιτητών

7 Οκτ 2025, 12:16
Διεθνή

Δυο χρόνια από τον Κατακλυσμό του Αλ-Ακσα

7 Οκτ 2025, 09:52
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Οκτώβρη

7 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Αρχισαν στο Κάιρο οι σκληρές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Παλαιστινιακή Αντίσταση και στους σιωναζιστές και αμερικάνους ιμπεριαλιστές

6 Οκτ 2025, 20:10
Αθλητισμός

Μεγάλες στιγμές στο Σαν Μαμές

Η Αθλέτικ Μπιλμπάο υπέρ της Παλαιστίνης

6 Οκτ 2025, 19:37
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Οκτώβρη

Ημέρα ταχυδρομείων.

Ουγκάντα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1962).

Περού: Ημέρα εθνικής αξιοπρέπειας (1968).

1934: Δολοφονείται ο βασιλιάς της Γιουγκοσλαβίας Αλέξανδρος Α’.

1946: Οι τρομοκρατικές ομάδες του Κατσαρέα δολοφονούν 45 δημοκρατικούς πολίτες στη Λακωνία.

1969: Δυο βόμβες στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

1973: Ισραηλινά πολεμικά αεροσκάφη πλήττουν τη Δαμασκό, περισσότεροι από εκατό νεκροί.

1977: Βόμβα στη Λέσχη Αξιωματικών του προσωπικού των βάσεων στο Ελληνικό (ΕΛΑ).

1977: Βόμβα στα γραφεία της ΚΝΕ στα Πετράλωνα.

1990: Τα ΜΑΤ επιτίθενται κατά απεργών της «Olympic Catering» στέλνοντας 22 άτομα στο νοσοκομείο.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Εφετείο 17Ν

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • ΕΛΑ

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Επικοινωνία

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Όροι χρήσης

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Ποιοι είμαστε

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Επικοινωνία

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

  • Όροι χρήσης

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

    Μετάθεση ευθυνών στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, για τις εγκληματικές πολιτικές στην εκπαίδευση και έμμεση αξιολόγησή τους

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo