Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι Χαχόλοι και έχουν αντιληφθεί πολύ καλά πως οι «καινοτομίες» της Κεραμέως για τους εκπαιδευτικούς ομίλους, τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές, αποτελούν το πρώτο βήμα για την επιβολή της ατομικής αξιολόγησης για να ακολουθήσει στη συνέχεια και η αξιολόγηση από τον Διευθυντή-μάνατζερ και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, μόλις ολοκληρωθεί η τοποθέτηση των νέων προσώπων.
Αντιδρούν, λοιπόν, ενημερώνοντας τους συναδέλφους τους, καλώντας τους να σταθούν εμπόδιο στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας, να μη δεχθούν να αναλάβουν αυτούς τους βρόμικους ρόλους, που υπονομεύουν τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη και τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων και ταυτόχρονα καλούν τις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα θέση.
Αυτό το περιεχόμενο έχει η κοινή ανακοίνωση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Κυκλάδων.
Η ανακοίνωση
Οι παρωχημένες και αποτυχημένες «καινοτομίες» του ΥΠΑΙΘ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Αλλη μια σχολική χρονιά ξεκινά, πέρα όμως απ’ τις ευχές και όσο καλή διάθεση κι αν έχουμε είναι αδύνατον να μη διακρίνουμε πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για άλλη μια φορά δείχνει τραγικά απούσα απ’ τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα.
Τη στιγμή που οι τιμές στην ενέργεια και στα βασικά είδη διατροφής συνεχίζουν το ράλι ακρίβειας, ξεπερνώντας συνεχώς ιστορικά υψηλά, ενώ οι αμοιβές είναι καθηλωμένες ακόμα στη μνημονιακή περίοδο περικοπών. Τη στιγμή που συναδέλφισσες/οι μας αντιμετωπίζουν οξύ πρόβλημα στέγασης και βιοπορισμού σε νησιά των Κυκλάδων και αλλού. Τη στιγμή που αρκετές σχολικές μονάδες είναι υποστελεχωμένες και αντιμετωπίζουν κτηριακές και υλικοτεχνικές ελλείψεις, ανοίγοντας μάλιστα μετά από δυόμισι μήνες χωρίς την αναγκαία παρουσία των σχολικών καθαριστ(ρι)ών. Τη στιγμή που ένα μεγάλο ποσοστό συναδέλφων βρίσκονται σε καθεστώς ελαστικής εργασίας και αναπλήρωσης, μετακινούμενοι ανά την επικράτεια, χωρίς τα δικαιώματα των μονίμων, το υπουργείο σε όλα αυτά και άλλα που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε απαντά με μέντορες και μόρια, εμμένοντας σε παρωχημένες κι αποτυχημένες ιδεοληψίες!
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τις διατάξεις του Ν. 4823/2021, τους λεγόμενους Ενδοσχολικούς Συντονιστές , τους μέντορες και τους παιδαγωγικούς ομίλους για τους οποίους το Υπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει τον ρόλο του προκεχωρημένου φυλακίου της αξιολόγησης.
Με τον πρώτο θεσμό, αυτόν των Εκπαιδευτικών Ομίλων, η υπουργός προσφέρει αντί για μισθό μόρια (ναι μόρια!), καθώς «ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία τους δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης»!
Με τον δεύτερο, αυτόν του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα, δημιουργεί ομαδοποιήσεις και εξουσιαστικές βαθμίδες μέσα στα σχολεία, διαχωρίζοντας ιεραρχικά τους συλλόγους διδασκόντων και αποδυναμώνοντας τη συνοχή και την ισοτιμία των μελών τους. Και αυτοί οι μέντορες –εκπαιδευτικοί επιλεγμένοι από τον διευθυντή–, θα πριμοδοτούνται με μόρια, στην ανταγωνιστική πορεία τους προς την ιεραρχική πυραμίδα.
Ο τρίτος θεσμός, αυτός των Ενδοσχολικών Συντονιστών (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων), η θητεία των οποίων συνεκτιμάται επίσης για την επιλογή τους ως στελέχη της εκπαίδευσης, δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μια ακόμη «διαβάθμιση» – διάσπαση στο «σώμα» του συλλόγου διδασκόντων, έναν ακόμη πολιορκητικό κριό στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές διοικητικά θα τελούν υπό την εποπτεία του διευθυντή της σχολικής μονάδας, οπότε για πρώτη φορά θεσμικά επιχειρείται να οργανωθεί ένας συνεκτικός μηχανισμός επιβολής της αξιολόγησης μέσα στον ίδιο τον σχολικό χώρο.
Σε αυτό το πλαίσιο και αναμένοντας τις τελικές αποφάσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου μας:
- Καλούμε τους/τις Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες σχολικών μονάδων να μην ορίσουν παιδαγωγικούς συμβούλους-μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.
- Καλούμε τις/τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν τον ορισμό τους σε αυτές τις διασπαστικές θέσεις και να μην έχουν συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης, είτε ως «ανώτεροι» είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε ισότιμη και δημοκρατική βάση και με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο των μαθητών τους.
- Καλούμε όλες/ους τις/τους εκπαιδευτικούς να μην παρέχουν σε καμία περίπτωση διδακτικό έργο εάν δεν προσμετράται στο διδακτικό τους ωράριο ή εάν παραβιάζει το εργασιακό τους ωράριο. Παροχή διδακτικού έργου δωρεάν ή με αντάλλαγμα «ευνοϊκή μεταχείριση» στην αξιολόγηση δεν είναι αποδεκτή σε καμία περίπτωση, πολύ περισσότερο όταν εντάσσεται σε αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο (π.χ. εκπαιδευτικοί όμιλοι).
- Καλούμε όλους-ες τους/τις εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν απολύτως τίποτε στον ατομικό «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης.
- Καλούμε τις ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν θέση άμεσα για τα ζητήματα αυτά.
Με αισιοδοξία απ’ τα συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής στην υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και με πλήρη επίγνωση της παιδαγωγικής μας ευθύνης και του κοινωνικού μας ρόλου, βαδίζουμε στον δρόμο της συλλογικότητας και του αγώνα, καλώντας σας να βρίσκεστε σε επαφή με τον Σύλλογό μας για κάθε εργασιακό θέμα και κάθε πρόβλημα των σχολικών μονάδων.
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών :
- Ανδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»
- Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων
- Πάρου – Αντιπάρου «Π. Καλλιέρος»
- Σύρου – Τήνου – Μυκόνου