Είναι πλέον κοινός τόπος ότι τα μέλη της περιβόητης επιστημονικής επιτροπής είναι εκεί γιατί έχουν αποποιηθεί την επιστημονική τους ανεξαρτησία και λειτουργούν πια και φανερά ως «παπαγαλάκια» της κυβέρνησης, που εισηγείται (στην πραγματικότητα εντέλλεται), σύμφωνα με τα τρέχοντα κάθε φορά συμφέροντα της κεφαλαιοκρατίας και όχι της δημόσιας υγείας. Πόσες φορές δεν ακούσαμε την Βάνα Παπαευαγγέλου, καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής, στο εβδομαδιαίο σόου της «ενημέρωσης», να δηλώνει ότι η επιτροπή «αποδέχτηκε» την πρόταση του τάδε ή δείνα υπουργείου. Και ασφαλώς θυμόμαστε το καραγκιοζιλίκι με το «άδειασμα» της επιτροπής από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Πέτσα στις 2 του Γενάρη, όταν αυτός προδίκαζε την επαναλειτουργία όλων των σχολείων μετά τις γιορτές («Και έτσι, από 11 Ιανουαρίου, να ξαναχτυπήσει το κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας. Να αποκατασταθεί η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία»), ενώ η επιτροπή δεν είχε ακόμη πραγματοποιήσει την προγραμματισμένη για τις 4 του Γενάρη συνεδρίασή της για να αποφασίσει σχετικά.
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμούμε και την «αξία» αυτών που επικαλούνται κάθε φορά οι «ενσωματωμένοι επιστήμονες» (π.χ. «έρευνες» που δεν κατονομάζουν), προκειμένου να δικαιολογήσουν το άνοιγμα των σχολείων και μάλιστα να επιμένουν σε αυτό ακόμη και στις περιοχές που η ίδια η κυβέρνηση, με τα μαϊμουδισμένα στοιχεία του ΕΟΔΥ, εντάσσει στο «κόκκινο».
Οδηγός για το ότι τα σχολεία δεν είναι αλώβητα στον κοροναϊό δεν είναι μόνο οι δεκάδες μελέτες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Π.χ. η μελέτη του επικεφαλής του Ινστιτούτου Ιολογίας Charite του Βερολίνου Κριστιάν Ντρόστεν και της ομάδας του, η νοτιοκορεάτικη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του αμερικάνικου Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) στις 16 Ιούλη, η έκθεση της αμερικάνικης Ακαδημίας Παιδιατρικής, που δημοσιεύτηκε στις 27 Αυγούστου, η έκθεση που δημοσιεύτηκε στο αμερικάνικο ακαδημαϊκό περιοδικό Jama Pediatrics στις 30 Ιούλη, η έρευνα που διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης, σε συνεργασία με άλλα τρία πανεπιστημιακά ιδρύματα -τα Πανεπιστήμια των Γκρατς, Ινσμπρουκ και Λιντς- για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας της Αυστρίας, με επικεφαλής τον Μίχιαελ Βάγκνερ, καθηγητή Μικροβιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, κ.λπ. (Δείτε εδώ και εδώ).
Είναι και τα στοιχεία που έρχονται καθημερινά στο φως σχετικά με τα κρούσματα στα σχολεία και όχι μόνο στη χώρα μας, όπου πάνω από 200 σχολεία της Πρωτοβάθμιας, στην εκπνοή της τρίτης εβδομάδας επαναλειτουργίας, έχουν τεθεί σε αναστολή (πλήρη ή εν μέρει).
Διαβάζουμε, λοιπόν, στον Ημεροδρόμο ότι στο Βέλγιο την περασμένη εβδομάδα οι βελγικές υγειονομικές αρχές εντόπισαν περισσότερες από 170 εστίες του νέου κορονοϊού σε σχολεία. Για το λόγο αυτό αναγκάστηκαν να κλείσουν σχολεία και να περιορίσουν τις εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών, ενώ και ο υπουργός υγείας Φρανκ Βαντενμπρούκε πρότεινε να εξετάζονται σε εβδομαδιαία βάση όλοι οι εκπαιδευτικοί για την Covid-19.
Μαθαίνουμε επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα στο in.gr, ότι «οι γιατροί ενός μεγάλου πανεπιστημιακού νοσοκομείου της Ρώμης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, παρακολούθησαν την εξέλιξη 129 παιδιών και εφήβων με Covid-19» και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «ακόμη και τα παιδιά μπορεί να νοσήσουν με Covid μακράς διάρκειας με επίμονα συμπτώματα για μήνες».