Ευρέως διαδεδομένη πλέον είναι η πεποίθηση ότι η ακολουθούμενη πολιτική για τη δραστική ανάσχεση της πανδημίας του κοροναϊού στα σχολεία είναι εγκληματική. Κατέρρευσε το γελοίο επιχείρημα των 17 μαθητών στις τάξεις της Ελλάδας, που τσουβάλιαζε τους μαθητές που είναι πατικωμένοι σε τμήματα 25, 27, 28 μαθητών με τους μαθητές της… «Ανω Ραχούλας», η ιχνηλάτηση στα σχολεία που έχουν κρούσματα είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο (άπειρες είναι οι καθημερινές καταγγελίες), τα περίφημα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ είναι έτσι δομημένα ώστε να γίνονται λάστιχο, οι γονείς βάζουν το χέρι στην τσέπη ώστε (αν το επιδιώξουν με δική τους πρωτοβουλία) να κάνουν τεστ εφόσον ανήκουν στις «στενές επαφές», ενώ το υπουργείο και οι «ενσωματωμένοι» ειδικοί παραδέχονται ότι τα παιδιά είναι σε μεγάλο βαθμό ασυμπτωματικοί φορείς, για τους οποίους δεν συνιστάται μοριακό τεστ.
Σημειωτέον ότι οι ασυμπτωματικοί δεν είναι κλεισμένοι σε γυάλα, αλλά έχουν γονείς, παππούδες και κοινωνικές επαφές, καθώς μπαινοβγαίνουν σε φροντιστήρια, εξωσχολικές δραστηριότητες και πλατείες.
Εξοργιστικό, λοιπόν, είναι το γεγονός ότι ακόμη και σε περιοχές όπως η Κοζάνη, όπου έχει επιβληθεί λοκντάουν, τα σχολεία εξακολουθούν να είναι ανοικτά, κατάσταση που ακυρώνει την επιβληθείσα κατάσταση επιπέδου 4 (λοκντάουν). Τα κρούσματα τραβούν την ανηφόρα και σε αυτήν την περιοχή, παρόλα τα μέτρα, που αποδεικνύονται ημίμετρα.
Κι όμως, η Κεραμέως επιμένει με θράσος (συνέντευξη στο The TOC στον Μανώλη Καψή) ότι «είμαστε περίπου σε κρούσματα –αθροιστικά από την αρχή της χρονιάς– στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμού και στο 0,05% των εκπαιδευτικών. Κλειστά σχολεία έχουμε αυτή τη στιγμή 31 σε πάνω από 14.000 σχολεία συνολικά. Και κλειστά τμήματα 224 σε πάνω από 80.000 τμήματα πανελλαδικώς».
Ας αφήσει, λοιπόν, τις γελοιότητες περί 0,02% η υπουργός Παιδείας. Τα «μαθηματικά» της έχουν τόση αξία όση και η δημιουργική γεωμετρία του Μαγιορκίνη, με την οποία οι 25 μαθητές στο τμήμα ισούνται με 15. Και όταν καθημερινά η λίστα του υπουργείου με τα σχολεία που κλείνουν τμήματά τους ή εν όλω, λόγω κρουσμάτων, (υπόψη ότι σχολεία αφαιρούνται καθώς έχουν συμπληρώσει τις ημέρες καραντίνας, ενώ άλλα προστίθενται) αριθμεί σχεδόν 200 σχολεία.
Οργή προκαλεί η Κεραμέως και με τις δηλώσεις της για την τηλεκπαίδευση. Σε ερώτηση εάν «δουλεύει η τηλεκπαίδευση», η υπουργός είπε: «Η απάντηση λοιπόν είναι ναι. Το Υπουργείο Παιδείας είχε φροντίσει ούτως ώστε από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχουν εκδοθεί όλες οι οδηγίες, όλο το πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, για το ενδεχόμενο ότι μπορεί να έκλεινε ένα σχολικό τμήμα ή ένα σχολείο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο είχαν σταλεί από νωρίς οι οδηγίες, προκειμένου ακριβώς κάθε σχολείο να είναι σε ετοιμότητα».
Τώρα, τι να θυμίσεις; Οτι πάρα πολλά σχολεία δε διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή, ότι μια τετραμελής οικογένεια με δύο παιδιά-μαθητές και έναν π.χ. γονιό να εργάζεται με τηλεργασία χρειάζεται να διαθέτει τουλάχιστον τρεις υπολογιστές, εφόσον το τηλεμάθημα και η τηλεργασία συμπίπτουν χρονικά (και συμπίπτουν στην πλειονότητα των περιπτώσεων), ότι τα περίφημα τάμπλετ που θα στέλνονταν στα σχολεία έχουν γίνει ανέκδοτο, ότι τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και των απομακρυσμένων περιοχών της ελληνικής υπαίθρου και των νησιών, τα μεταναστόπουλα, προσφυγόπουλα, παιδιά Ρομά κ.λπ. δεν έχουν πρόσβαση στο πολυδιαφημισμένο εγχείρημα, ότι αυτό (όταν και εάν πραγματοποιείται) γίνεται με τη συμμετοχή -με το αζημίωτο- ιδιωτικής εταιρίας (Cisco) και όχι με κρατικές υποδομές και προσωπικό, ότι εμφιλοχωρούν κίνδυνοι αφού παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα μαθητών-εκπαιδευτικών, ότι ευλογείται η πολιτική επιβολής «μεγάλου αδερφού» στα σχολεία, κ.λπ;
Γιούλα Γκεσούλη