Καθημερινά πλέον Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι ανά την Ελλάδα καλούν τους διευθυντές των σχολείων και τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων σε τετ α τετ συναντήσεις για να τους αξιολογήσουν, σύμφωνα με όσα αναφέρει η εγκύκλιος Λοβέρδου (αρ. πρωτ. 10940/20-10-2014), η οποία ορίζει καταληκτική ημερομηνία για την εν λόγω διαδικασία την 27η Νοεμβρίου 2014.
Αρχισαν, λοιπόν, τα όργανα και τώρα είναι η στιγμή ο καθείς, που ως τώρα ισχυριζόταν, προσποιούταν ή και πίστευε ότι αποτελεί σώμα από το σώμα των απλών εκπαιδευτικών, να διαλέξει πλευρά. Εμείς, ανέκαθεν δηλώναμε ότι τα στελέχη της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης, από το ανώτερο έως και το πλέον κατώτερο έχουν συγκεκριμένο ρόλο να παίξουν στη μια και αδιαίρετη κατεύθυνση, την άσκηση και εμπέδωση της κυρίαρχης πολιτικής, επειδή ο έλεγχος του σχολείου από το αστικό κράτος, ως σημαντικού μηχανισμού αναπαραγωγής των εκμεταλλευτικών σχέσεων και της κυρίαρχης ιδεολογίας, είναι αδιαπραγμάτευτος για το σύστημα. Απλώς μέχρι την εποχή των μνημονίων, των οποίων η επιβολή στο λαό έχει ως προϋπόθεση την άσκηση της μέγιστης βίας, ώστε να επικρατήσει η σιγή νεκροταφείου, δεν υπήρχε η ανάγκη για φανερή κατατρομοκράτηση των διευθυντών των σχολείων και προϊσταμένων νηπιαγωγείων, αφού το πράγμα «κυλούσε» μόνο του, λόγω της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας, του περιορισμού των διοικητικών καθηκόντων κυρίως σε γραφειοκρατικά θέματα, αλλά και των αυταπατών που διέσπειραν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις (των δήθεν «αριστερών» συμπεριλαμβανομένων), γιατί από τα στελέχη αυτά ψάρευαν πολύτιμα ψηφαλάκια.
Τώρα, όμως, απαιτείται αυτοί να δηλώσουν πλήρη υποταγή, να μεταφέρουν τον τρόμο, την αντιπαλότητα και τη διαίρεση μέσα στο ίδιο το σχολείο. Γίνονται γρανάζι του μηχανισμού της αξιολογικής πυραμίδας και καλούνται να αξιολογήσουν (άρα και να τιμωρήσουν, βυθίζοντάς τους στην αβεβαιότητα και την απειλή της διαθεσιμότητας-απόλυσης) τους υφισταμένους τους εκπαιδευτικούς. Καλούνται, εμμέσως πλην σαφώς, να συμβάλλουν στην κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων και κατ’ επέκταση και των μαθητών.
Ηρθε, λοιπόν, η ώρα να διαλέξουν όλοι αυτοί στρατόπεδο. Δεν έχουμε ψευδαισθήσεις ότι θα ακολουθήσει η συντριπτική πλειοψηφία. Στους καιρούς μας δεν υπάρχουν αφελείς και παραπλανημένοι, ειδικά όσοι έκαναν αίτηση να κριθούν ως διευθυντές τη στιγμή που ήταν γνωστό ότι επέρχεται η λαίλαπα της αξιολόγησης.
Ακόμη, όμως, και μια μειοψηφία, που αποτελεί κρίσιμη μάζα στις δύσκολες καταστάσεις που βιώνει η εκπαίδευση, μπορεί να στραπατσάρει τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας.
Ηδη έχουμε τέτοια μηνύματα. Οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων στον Εβρο δεν παρουσιάστηκαν στα καθορισμένα από τη Διεύθυνση ατομικά ραντεβού, αλλά όλες μαζί και με τη συνοδεία του Δ.Σ. του Συλλόγου δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δε θα δεχτούν να αξιολογηθούν. Μετά από αυτή τη δυναμική μαζική αντίδραση η Διεύθυνση αναγκάστηκε να αναβάλει τις προγραμματισμένες αξιολογικές διαδικασίες. Ανάλογες πρωτοβουλίες από τους τοπικούς συλλόγους παίρνονται σε όλη την εκπαίδευση, που αξιοποιούν την απόφαση των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ για διαρκή απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Πονοκέφαλος, λοιπόν, για το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση, δεδομένου ότι οι διαδικασίες αξιολόγησης δεν περπατούν και σε όλο το δημόσιο τομέα.