Αυτήν την εβδομάδα επανακυκλοφορεί στις αίθουσες το αριστούργημα των Νουμέγιερ-Τέιλορ «Μωρέ, κουράγιο!» που για πρώτη φορά κυκλοφόρησε το 1923. Εμπνευστής και πρωταγωνιστής αυτού του αριστουργήματος του βωβού κινηματογράφου ο καταπληκτικός κωμικός Χάρολντ Λόιντ.
Το Αγόρι πηγαίνει σε μια μεγαλούπολη να βρει δουλειά. Εκεί, γίνεται κλητήρας σε ένα κατάστημα. Ομως, στο Κορίτσι, με το οποίο είναι ερωτευμένος και της στέλνει κάθε βδομάδα ανελλιπώς γράμματα, λέει ότι είναι διευθυντής. Ετσι, όταν αυτή θα έρθει να τον βρει, αυτός, προκειμένου να μην αποκαλυφθεί το ψέμα του, μπλέκεται σε ένα σωρό απίστευτες κωμικές καταστάσεις. Προκειμένου να βρει λεφτά, θα δεχτεί με το φίλο του που είναι ακροβάτης να διαφημίσουν με τρόπο πρωτότυπο το κατάστημα, σκαρφαλώνοντας σε ένα δωδεκαόροφο κτίριο. Τη μέρα της παράστασης, όμως, ο φίλος του μπλέκει με την αστυνομία και αναγκάζεται να σκαρφαλώσει μόνος του, χαρίζοντάς μας μία από τις πιο γνωστές εικόνες στην ιστορία του κινηματογράφου, αυτή όπου ένας άντρας με γυαλιά και ψάθινο καπέλο κρεμιέται από τους δείκτες ενός ρολογιού στο δωδέκατο όροφο ενός κτιρίου στο κέντρο μιας μεγαλούπολης.
Ο Χάρολντ Λόιντ μαζί με τον Τσάρλι Τσάπλιν και τον Μπάστερ Κίτον θεωρούνται η χρυσή τριάδα των κωμικών ηθοποιών όλων των εποχών. Από τους τρεις ο Λόιντ ήταν αυτός που έδινε περισσότερο την εντύπωση ότι είναι ένας απλός, καθημερινός χαρακτήρας. Οι ήρωες που είχε πλάσει ήταν «Το Αγόρι», ο «Γουίλι Γουόρκ» που αργότερα μετατρέπεται σε «Λόνσαμ Λουκ», και ο πιο γνωστός του «Γυαλιά», εφόσον τα γυαλιά του ήταν το σήμα κατατεθέν του. Ο Λόιντ έχει πρωταγωνιστήσει σε πάνω από 180 ταινίες μικρού μήκους, σε πάρα πολλές μεγάλου μήκους και η καριέρα του άρχισε σιγά σιγά να τελειώνει μαζί με το τέλος του βωβού κινηματογράφου και την εμφάνιση του ομιλούντος.
Η συγκεκριμένη ταινία είναι μια κωμωδία που βασίζεται σε έξυπνες και ευρηματικές ιδέες και στο ταλέντο φυσικά του Λόιντ. Ο φόβος της απόλυσης, ο φόβος προς το αφεντικό, η μεγάλη προσπάθεια για εντυπωσιασμό της κοπέλας και μια θέση καλή στα μάτια της τοπικής του κοινωνίας είναι οι παράγοντες που κινητοποιούν τον πρωταγωνιστή και οι παράγοντες που τελικά οδηγούν στις πιο αστείες σκηνές. Να σημειωθεί ότι οι σκηνές που έχουν γυριστεί για την αναρρίχηση στο δωδεκαόροφο κτίριο, για το 1923, που δεν υπήρχαν πολλές τεχνικές δυνατότητες για ειδικά εφέ, αποτελούν άθλο. Οταν πρωτοβγήκε, έκανε τεράστια εισπρακτική επιτυχία. Η ταινία αυτή αποτελεί τη μοναδική πρόταση γι’ αυτή την εβδομάδα.
Eλένη Π.