Ο Νουρί Μπίλγκε Τζεϊλάν εδραιώνει με την ταινία αυτή (η πρώτη του με τίτλο «Uzak» διακρίθηκε επίσης στις Κάννες) τη φήμη του ως του πλέον ικανού σύγχρονου Τούρκου σκηνοθέτη. Με φόντο τρεις εποχές ο Τζεϊλάν περιγράφει τις εναλλαγές στην ερωτική συμπεριφορά ενός μεσήλικα καθηγητή πανεπιστημίου, δίνοντας στην ουσία το ψυχολογικό πορτραίτο ενός αλλοτριωμένου διανοούμενου του οποίου η καθημερινή συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από συνεχείς ταλαντεύσεις και εγωκεντρισμό.
Με μινιμαλιστική διάθεση και αισθητική ο Τζεϊλάν καταφέρνει να δώσει την ανία, την ψυχρότητα, τις αποστάσεις και τις λεπτές συναισθηματικές αποχρώσεις των ηρώων του, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο να εκφραστεί στην κινηματογραφική γλώσσα και μάλιστα με λίγους διαλόγους. Επί της ουσίας, ο Τζεϊλάν δείχνει ένα άλλο πρόσωπο των τουρκικών μεγαλουπόλεων, ίδιο με εκείνο των σύγχρονων καπιταλιστικών μητροπόλεων, καθώς και τις αλλοτριωμένες σχέσεις που οι άνθρωποι και ιδίως εκείνοι της διανόησης αναπτύσσουν μεταξύ τους. Μάλιστα, η πρώτη του ταινία, το «Uzak», περιέγραφε ακριβώς αυτή τη μετάβαση, τη μετανάστευση από τη δύσκολη αγροτική ζωή στον αστικό απόμακρο κυκεώνα.
Το «Climates» περιγράφει την επιφάνεια επιφανειακών ασήμαντων ανθρώπων. Δεν έχει το κοινωνικό υπόβαθρο που είχε το «Uzak», δεν είναι όμως μια ασήμαντη ταινία.
Ελένη Σταματίου