«Οι καταλήψεις δεν είναι μέσο διεκδίκησης μιας καλύτερης Παιδείας, οι καταλήψεις είναι ένα ιδιότυπο lock out εναντίον της γνώσης, είναι αποκλεισμός από το δικαίωμα στη μόρφωση», είπε από το βήμα της Βουλής ο Καραμανλής, αποφασίζοντας να μπει ο ίδιος μπροστά, ενάντια στο μαθητικό κίνημα. Στην ίδια ομιλία του υπέδειξε και το σύμβολο το οποίο επιλέχτηκε ως στήριγμα της φαιάς προπαγάνδας: «Τα λουκέτα και οι αλυσίδες στις πόρτες των σχολείων είναι εικόνα που θλίβει κάθε νέο, κάθε γονιό, κάθε Ελληνα». Ο αρχιγκεμπελίσκος της κυβέρνησης ανέλαβε να κάνει την προπαγάνδα «νιανιά» στο press-room: «Yπάρχουν μειοψηφίες οι οποίες με τρόπο που απάδει των δημοκρατικών ειωθότων, εισέρχονται την προηγουμένη το απόγευμα στο σχολείο, αφού έχουν σπάσει τα λουκέτα, βάζουν μια καινούργια αλυσίδα με ένα δικό τους λουκέτο και την επομένη το πρωί δεν επιτρέπουν στους μαθητές να μπουν».
Βέβαια, τα «κοράκια» των ΜΜΕ, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλουν, δεν έχουν καταφέρει να βρουν καμιά πλειοψηφία, σε κανένα κατειλημμένο σχολείο, η οποία -έστω και δι’ αντιπροσώπων- να δηλώνει ότι το σχολείο έκλεισε βιαίως από κάποια μειοψηφία. Μόνο κάτι υστερικές μαντάμες και κάτι γραβατοφορεμένα τσόλια στήνονται μπροστά στις κάμερες, επαναλαμβάνοντας τα ίδια και τα ίδια που ακούμε χρόνια τώρα. Αυτή είναι η «κοινή γνώμη» του Καραμανλή και του Ρουσόπουλου. Ούτε τα παιδιά τους μπορούν να πείσουν, γι’ αυτό και τα κρατούν κλειδωμένα στο σπίτι, μιλώντας αυτοί και αυτές αντ’ αυτών.
Κοιτάξτε ποιοι έχουν το θράσος και μιλούν για μόρφωση. Αυτοί που έχουν μετατρέψει το σχολείο σε μηχανισμό παραγωγής παπαγάλων χωρίς κρίση. Αυτοί που έχουν μετατρέψει το λύκειο σε χώρο προπαρασκευής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, απεκδύοντάς το από κάθε έννοια μορφωτικής διαδικασίας. Αυτοί που έχουν κάνει τη μόρφωση διαδικασία επιλογής επαγγέλματος. Αυτοί που σκοτώνουν κάθε ενδιαφέρον για κατάκτηση της γνώσης και κάθε χαρά που η πραγματική μόρφωση προσφέρει.
Την καλύτερη απάντηση τη δίνουν τα παιδιά, στα σπαράγματα απόψεων που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, περισσότερο για να νομιμοποιήσουν τον ανοιχτό και καλυμμένο φασισμό που κυριαρχεί. Κραυγή αγωνίας και αγωνιστική απαίτηση μαζί, το πανό που φιλοξενεί το σημερινό πρωτοσέλιδο της «Κ» τα λέει όλα: «Σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει». Κάνει σκόνη τη βρόμικη προπαγάνδα του «λουκέτου».
Το λουκέτο, σύμβολο δεσμών και ανελευθερίας, γίνεται σύμβολο απελευθέρωσης -έστω και πρόσκαιρης- στα κατειλημμένα σχολεία. Κλείνει απέξω τις εξουσιαστικές δομές του κράτους και δημιουργεί ένα μικρό χώρο ελευθερίας, επιτρέποντας στους σημερινούς εφήβους να πάρουν το πρώτο αγωνιστικό τους μάθημα. Να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει αποφασίζω και δρω συλλογικά.
Οσοι και όσες έχετε παιδιά στα σχολεία φροντίστε, όσο περνά από το χέρι σας, να τα «σπρώξετε» σ’ αυτό το μάθημα της συλλογικότητας και του αγώνα. Είναι η μεγαλύτερη βοήθεια που μπορείτε να τους προσφέρετε. Στηρίξτε τις αποφάσεις τους, σταθείτε δίπλα τους, κόψτε από τη ρίζα κάθε χέρι που θα σηκωθεί εναντίον τους.
Π.Γ.