Εφαρμόζοντας το γνωστό κόλπο του Ταμτάκου, που βάζει το καρπούζι 6,99 αντί για 7, ο κυβερνητικός προπαγανδιστής Μ. Κοντοπυράκης, που προΐσταται της ΕΣΥΕ, «κράτησε» τον επίσημο δείκτη τιμών καταναλωτή του Μάη στο 4.9%, διότι το 5% συνιστά ένα «ψυχολογικό φράγμα» που καλό είναι να ξεπεραστεί τους μήνες της θερινής ραστώνης και των μπάνιων του λαού. Ακόμα και έτσι, όμως, ο τιμάριθμος κατέγραψε ρεκόρ δεκαετίας και συνεχίζει να τραβάει την ανηφόρα. Εχουμε και λέμε, λοιπόν:
– Το Μάη «έτρεχε» σε ετήσια βάση (Μάης 2008 – Μάης 2007) με ρυθμό 4,9%, έναντι 2,6% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
– Σε μηνιαία βάση (Μάης 2008 – Απρίλης 2008) αυξήθηκε κατά 0,7%, έναντι αύξησης 0,2% πέρυσι.
– Σε μέσα επίπεδα (Μάης 2008 – Ιούνης 2007, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο 2007-2006) διαμορφώθηκε σε 3,6%, έναντι 2,9% πέρυσι τον ίδιο μήνα.
Για πολλοστή φορά πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτός ο δείκτης τιμών καταναλωτή είναι και αντιεπιστημονικά καθορισμένος και μαϊμουδισμένος. Διότι στηρίζεται σε μια διαταξική έρευνα οικογενειακών νοικοκυριών (το «καλάθι της νοικοκυράς» εμφανίζεται ίδιο για την εργατική οικογένεια του Περάματος και για την αστική οικογένεια της Εκάλης), ενώ γίνονται παρεμβάσεις που υπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες.
Επειδή, λοιπόν, σε άλλα εμπορεύματα ξοδεύεται το μεγαλύτερο μέρος του εργατικού εισοδήματος και σε άλλο του αστικού, πρέπει να κοιτάζουμε και τα ποιοτικά στοιχεία που συνοδεύουν τις ανακοινώσεις της ΕΣΥΕ. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση εμφανίζονται στις ομάδες «στέγαση» (10,3%) και «είδη διατροφής» (6,6%), ενώ σε μηνιαία βάση βλέπουμε ο καλπασμός να καταλαμβάνει και άλλες κατηγορίες άμεσου εργατικού ενδιαφέροντος, όπως «διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού», «μεταφορές», «υγεία», «αλκοολούχα ποτά και καπνός». Βλέπουμε βασικά διατροφικά προϊόντα να αυξάνονται τρομερά μέσα σ’ ένα χρόνο: ψωμί (17,7%), ζυμαρικά (25,9%), αλεύρι (20,3%), σκληρά τυριά (15%), σπορέλαια… βαλβολινούχα και μη (37,1%), όσπρια (13,7%), πετρέλαιο θέρμανσης (38,6), νωπά πουλερικά (12,9%), αστικές συγκοινωνίες (19,2%) και πάει λέγοντας.
Το προπαγανδιστικό επιτελείο της κυβέρνησης αποφάσισε να αποσύρει από το προσκήνιο τον Φώλια, γιατί δεν «πουλάει». Ενόσω, λοιπόν, ο υπουργός Ανάπτυξης περιμένει να… ωριμάσουν τα 41 μέτρα (ακόμα, ρε Φώλια, να κόψεις κάνα χέρι κερδοσκόπου; Τζάμπα μάγκας είσαι, κακομοίρη), ανέλαβαν ο Καραμανλής με τον Αλογοσκούφη να δώσουν… μάχες σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Κι όσο αυτοί… μάχονται, οι τιμές συνεχίζουν να τραβούν την ανηφόρα και να εξανεμίζουν το γλοίσχρο εισόδημα εργαζόμενων και συνταξιούχων.
Την ερχόμενη εβδομάδα έχουμε και πρασινορόζ συλλαλητήριο από ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, δήμους και «καταναλωτικές» οργανώσεις, στο οποίο συμμετέχει και η ΔΑΚΕ, προσθέτοντας έτσι και γαλάζιους κόκκους, ενώ το ΠΑΜΕ μαζεύεται αλλού, μη τυχόν και κάνουν λάθος οι ψηφοφόροι και το μπερδέψουν με το ΣΥΡΙΖΑ. Διότι για ψηφοφόρους γίνεται όλο το πανηγύρι και όχι για εργαζόμενους που θα αγωνιστούν πρώτο για να πάρουν αυξήσεις στους μισθούς και δεύτερο για να διεκδικήσουν πίσω από το κράτος φόρους.