Ρεκόρ κενών θέσεων φέτος σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. 18.512 θέσεις έμειναν ορφανές από φοιτητές, ενώ την τελευταία τριετία, που εφαρμόζεται η βαθμολογική βάση του 10 και το εφεύρημα του «ανώτατου αριθμού εισακτέων», 50.412 θέσεις χάθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!
Πανηγυρίζουν, λοιπόν, στην κυβέρνηση, αφού πέτυχαν να πετσοκόψουν τόσες χιλιάδες παιδιά, να τα απογοητεύσουν και να τα στείλουν πεσκέσι είτε στα φιλαράκια τους, τους ιδιοκτήτες κολεγίων, είτε απευθείας στην αγορά εργασίας, κρέας για τις μηχανές κέρδους των επιχειρήσεων. Βέβαια, τούτη τη χαρά προσπαθούν να την κρατήσουν κρυφή και δημοσίως είτε εμφανίζονται γαλαντόμοι, με την πλασματική αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εισακτέων, είτε παριστάνουν τους σοβαρούς αναλυτές, που αποδίδουν την αποτυχία των νέων στον τρόπο που συμπληρώνουν αυτοί το μηχανογραφικό τους δελτίο! (Στυλιανίδης).
Η έγνοια να πριμοδοτήσουν τους εμπόρους της «γνώσης», που καπηλεύονται τα όνειρα χιλιάδων οικογενειών για τα παιδιά τους, δεν τους αφήνει όμως σε χλωρό κλαρί, και βιάζονται να «σπρώξουν» πελατεία στα κερδοφόρα αυτά μαγαζιά, που πρόσφατα τέθηκαν κάτω από τις προστατευτικές φτερούγες του υπουργείου Παιδείας, αναβαθμίστηκαν και προαλείφονται να μετατραπούν σε «πανεπιστήμια», μόλις ενσωματωθεί και η περίφημη κοινοτική οδηγία , που εξισώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΑΕΙ-ΤΕΙ με αυτά των αποφοίτων των κολεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού. «Θεωρώ, ότι είναι ένας εναλλακτικός δρόμος για τα παιδιά που δεν μπόρεσαν να πάνε στο πανεπιστήμιο», «Αλλά βεβαίως υπάρχουν τα κολέγια, που έχουν θεσμοθετηθεί και τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, που είναι καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία, τα οποία επίσης φιλοδοξούν να καλύψουν αυτό το κενό. Η συνύπαρξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα δεν πρέπει να δαιμονοποιείται», «Δεν βλέπω πού είναι το μεμπτό στο να δημιουργεί παράλληλες προοπτικές και σε ανθρώπους που έτυχε από τη ζωή να μην μπορέσουν να περάσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο», δήλωσε ξετσίπωτα ο υπουργός Παιδείας, σε αντίστοιχες συνεντεύξεις του στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Σκάι, FLASH και 9,84.
Πρόκληση συνιστούν τούτες οι δηλώσεις. Που γίνονται πάνω από τα «πτώματα» περίπου 60.000 νέων, που φέτος θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, 29.183 υποψήφιοι, που κατέθεσαν μηχανογραφικό, τελικά δεν εισήχθησαν πουθενά (97.407 κατέθεσαν μηχανογραφικό και πέτυχαν 68.224), ενώ σε 30.000 περίπου υπολογίζονται εκείνοι που έμειναν εκτός ΑΕΙ- ΤΕΙ από όλες τις κατηγορίες υποψηφίων που δεν υπέβαλαν μηχανογραφικό.
Συνολικά φέτος εισάγονται στις σχολές 68.224 υποψήφιοι (39.122 στα ΑΕΙ, 26.004 σε ΤΕΙ). Θυμίζουμε ότι οι προσφερόμενες θέσεις ήταν 86.736, αυξημένες κατά 4.060 σε σχέση με πέρυσι. Το υπουργείο Παιδείας «έπαιξε» δεόντως με αυτό, όταν ανακοινώθηκαν οι θέσεις, οι οποίες και πάλι «μαγειρεύτηκαν» με κόψιμο των θέσεων στις σχολές υψηλής ζήτησης του Λεκανοπέδιου και της Θεσσαλονίκης (το Πανεπιστήμιο Αθήνας έχασε 650 θέσεις, το ΕΜΠ 100, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 730, το Πάντειο 260, κ.λ.π.) και αύξηση των θέσεων της περιφέρειας και κυρίως αυτών των ΤΕΙ, που κάθε χρόνο είναι στα αζήτητα των επιλογών των υποψηφίων. Το ΥΠΕΠΘ γνωρίζει καλά ότι η αύξηση είναι πλασματική και γίνεται δώρον άδωρον, αφού διαμεσολαβεί η καρμανιόλα των πανελληνίων εξετάσεων, συνεπικουρούμενη από το προαπαιτούμενο της βάσης του 10 για τη δυνατότητα κατάθεσης μηχανογραφικού.
Το Βατερλό το υπέστησαν και πάλι τα ΤΕΙ και κάποιες ξενόγλωσσες σχολές των ΑΕΙ. 26 Τμήματα ΤΕΙ έχουν φέτος μονοψήφιο αριθμό εισακτέων και 5 Τμήματα της περιφέρειας ούτε έναν πρωτοετή σπουδαστή. Καμιά 90αριά επίσης Τμήματα ΤΕΙ εμφανίζουν κενές θέσεις και πολλές πόλεις της μίζερης και εγκαταλελειμμένης ελληνικής επαρχίας ετοιμάζονται να τα βάψουν μαύρα, αφού στήριζαν την όποια επιβίωση των μικροαστικών στρωμάτων τους στη φοιτητική πελατεία.
Κάθε χρόνο, τα στατιστικά στοιχεία, που συνοδεύουν αυτά τα αποτελέσματα, βεβαιώνουν πως τους «κομμένους» της εξεταστικής διαδικασίας, αποτελούν σε συντριπτική πλειοψηφία τα παιδιά των χαμηλών κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων, αφού προέρχονται από ένα περιβάλλον που δε διαθέτει το επίπεδο, την κουλτούρα και την οικονομική δυνατότητα να στηρίξει τη μορφωτική τους προσπάθεια.
Κατά τα άλλα φέτος, οι παγίδες των «διαβαθμισμένων θεμάτων», οι αυξομειώσεις στις προσφερόμενες θέσεις εισακτέων, η εμμονή στη ζήτηση σχολών κοινωνικού γοήτρου και «γρήγορης» (;) επαγγελματικής αποκατάστασης, έφεραν άνοδο των βάσεων στις περιζήτητες σχολές (Νομικές, Παιδαγωγικά, Σχολές του Πολυτεχνείου, στις Ιατρικές της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, κ.λ.π.), άνοδο στις σχολές που οι υποψήφιοι έγραψαν καλύτερα (π.χ. υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης), λόγω των ευκολότερων θεμάτων και πτώση στις σχολές που οι προσφερόμενες θέσεις ήταν περισσότερες (περιφέρεια) ή οι υποψήφιοι έγραψαν χειρότερα.








