Η νέα «μεταρρύθμιση» στο εξεταστικό, που προαναγγέλλει ότι θα δρομολογήσει το υπουργείο Παιδείας, θα έχει ως απαραίτητο συστατικό στοιχείο την αποκαρδίωση των παιδιών από την τρυφερή εφηβική ηλικία και τελικά την παραίτησή τους από την προσπάθεια να μπουν σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή. Το ρόλο αυτό θα αναλάβει να παίξει το «τεστ αυτογνωσίας», στο οποίο θα υποβληθούν οι μαθητές του λυκείου, ενώ παράλληλα θα βομβαρδίζονται από τις σχετικές οδηγίες που θα τους δίδονται μέσω του αναμορφωμένου μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. Ταύτα εξήγγειλε ο Στυλιανίδης ότι θα ρίξει στο τραπέζι του «διαλόγου» για την αλλαγή στο εξεταστικό, που θα ξεκινήσει αυτή τη χρονιά. Αντί να «συζητάμε» (τρόπος του λέγειν βεβαίως, αφού το σχολείο έχει προκαθορισμένο ρόλο στον καπιταλισμό) για το πώς το σχολείο θα δίνει περισσότερες και στέρεες γνώσεις στα παιδιά, πώς θα φέρει κοντά στη γνώση ακόμα κι αυτά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, πώς θα γίνει χώρος χαράς, δημιουργικής γνώσης και ανακάλυψης των ιδιαίτερων κλίσεων και ταλέντων με στόχο να ολοκληρωθούν ως προσωπικότητες, πώς θα παρακινήσει τα παιδιά να αναζητήσουν την επιστημονική γνώση στα πανεπιστήμια (ακόμη κι αν δεν εξασκήσουν σχετικό επάγγελμα), «συζητάμε» για το πώς θα βρούμε μηχανισμούς και τερτίπια ώστε σ’ αυτή την τρυφερή ηλικία, που ακόμη δεν έχουν διαμορφωθεί ως προσωπικότητες, να αποκτήσουν «αυτογνωσία». Αντιλαμβάνεσθε τι «αυτογνωσία» θα αποκτήσει το παιδί του εργάτη, του φτωχού αγρότη, του απλού εργαζόμενου και ποιος τελικά θα βγει κερδισμένος από αυτές τις διαδικασίες που θέλουν να δρομολογήσουν στο λύκειο; Τελικός πάντοτε σκοπός, από τον οποίο δεν παρεκκλίνει ούτε κατά κεραία και αυτή η κυβέρνηση, η ανακοπή της τάσης της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση.
Γιούλα Γκεσούλη








