Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Με την ίδια ένταση εξακολουθεί να «χτυπάει» η ευλογιά των αιγοπροβάτων
  • Αναξιοπρεπείς διεθνείς, στάθηκαν σούζα στο σιωναζισμό
  • Σαν σήμερα 12 Σεπτέμβρη
  • Πιο απομονωμένο στη Μέση Ανατολή το σιωνιστικό μόρφωμα
  • Νομική Σχολή Δημοκρίτειου και ΔΣΑ: Κατηγορηματική αντίθεση στη Νομική του… «Χάρβαρντ της Ιπποκράτους»
  • Ποιος Αντετοκούνμπο; Ασύλληπτο κάρφωμα παλαιστίνιου μαχητή στο «καλάθι» ισραηλινού τανκ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Η ανατροπή του ιστορικού πεσιμισμού
Πολιτισμός

ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

Η ανατροπή του ιστορικού πεσιμισμού

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Ιούν 2009, 00:00
Δεν είμαι ο Αμλετ.
Δεν παίζω πια ρόλο.
Τα λόγια μου δεν έχουν να μου πουν πια τίποτα.
Οι σκέψεις μου ρουφάνε το αίμα των εικόνων.
Το δράμα μου δεν πρόκειται να συντελεστεί.
Πίσω μου στήνεται το σκηνικό.
Από ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται για το δράμα μου, για ανθρώπους που δεν τους αφορά.
Ούτε κι εμένα με ενδιαφέρει πλέον.
Δεν παίζω άλλο…
Τι περιμένεις; Οι πετεινοί σφάχτηκαν.
Το αύριο δεν θα συντελεστεί πλέον.

Χάινερ Μίλερ, Μηχανή Αμλετ

Ηταν τυχεροί όσοι μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την παράσταση του φημισμένου βερολινέζικου «Ντόιτσες Τεάτερ» με τη «Μηχανή Αμλετ» του Χάινερ Μίλερ, σε σκηνοθεσία του Ντίμιτερ Γκότσεφ. Σπάνια συναντάς παράσταση ενός τόσο δύσκολου έργου με τόσο εναργείς στόχους.

Η «Μηχανή Αμλετ» είναι ίσως το πιο «σκοτεινό» έργο του Χάινερ Μίλερ. Γράφτηκε το 1977 σαν ένα σχόλιο για την παράσταση του σεξπιρικού «Αμλετ», που ετοίμαζε για το «Ντόιτσες Τεάτερ» ο Μπενό Μπεσόν, που αρχικά ανέθεσε τη μετάφραση στον Μίλερ. Παίχτηκε για πρώτη φορά στη Γαλλία το 1979 και παρά τον «αντι-θεατρικό» του χαρακτήρα απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί άξια στη σκηνή, φτάνει να πέσει στα χέρια ανθρώπων που κατανοούν την ουσία του θεάτρου του Μίλερ.

Πρόκειται για ένα έργο βαθύτατα απαισιόδοξο. Ο Μίλερ δεν διαλέγεται μόνο με τον Σέξπιρ και τους κλασικούς, στο έργο των οποίων γύριζε και ξαναγύριζε. Πιστός στη μπρεχτική παράδοση, διαλέγεται με την Ιστορία. Κι αυτός ο διάλογός του γίνεται με ιστορικοϋλιστικό τρόπο. Γι’ αυτό και τα έργα του –όπως και τα έργα του Μπρεχτ, άλλωστε– είναι ανοιχτά σε ανανεώσεις, συμπληρώσεις, ανατροπές. Οπως ακριβώς απαιτεί ένας διάλογος με την Ιστορία.

Η απαισιοδοξία του Μίλερ πηγάζει από την καπιταλιστική πραγματικότητα που βλέπει γύρω του και από τη «σοσιαλιστική» πραγματικότητα που βλέπει δίπλα του. Αν και βαθύτατα κριτικός προς το ανατολικογερμανικό (και όχι μόνο) καθεστώς, την πραγματικότητα του οποίου θεωρεί διάψευση της επανάστασης και του σοσιαλιστικού οράματος, αρνείται να εγκαταλείψει το Βερολίνο, αρνείται να βρει καταφύγιο στη «φιλόξενη» αγκαλιά της Δύσης, αρνείται να μετατραπεί σε προπαγανδιστή του καπιταλισμού και της αστικής δημοκρατίας. Μέσα από λάθη και αντιφάσεις οδηγείται στην απαισιοδοξία. Το ανατολικογερμανικό καθεστώς τον κατηγορεί για… ιστορικό πεσιμισμό! Στο στόμα ενός μαρξιστή η κατηγορία θα είχε βάση, στο στόμα των ανθρώπων του Χόνεκερ, όμως, δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ύβρις. Μια ύβρις που υπηρετούσε την ιδεολογική συγκρότηση ενός καθεστώτος, που μερικά χρόνια αργότερα κατέρρευσε παταγωδώς, δικαιώνοντας (και) τον Μίλερ.

Ο Αμλετ που περιγράφει ο Μίλερ στη «Μηχανή» δεν είναι ο Αμλετ που γνωρίζουμε. Είναι ένας άβουλος, άχρηστος άνθρωπος, ένα ιστορικό απομεινάρι που φιλοσοφεί πάνω σε μια συντελεσμένη καταστροφή, χωρίς να έχει συνείδηση της δικής του σχέσης μ’ αυτή την καταστροφή και χωρίς κανείς να τον ακού-ει. Υπάρχει μια φράση-κλειδί με την οποία αρχίζει το έργο: «Ημουν ο Αμλετ. Στεκόμουνα στην ακτή και μιλούσα στα κύματα που πάφλαζαν ΜΠΛΑΜΠΛΑ, με την πλάτη στραμμένη στα ερείπια της Ευρώπης». Τα ερείπια της Ευρώπης είναι για τον Μίλερ από τη μια ο καπιταλισμός και από την άλλη η ήττα της επανάστασης, που τη στοχάζεται ως αποτυχία. Μαζί και άλλες αποτυχίες, όπως αυτή της απελευθέρωσης της γυναίκας. Ο μιλερικός Αμλετ στοχάζεται πάνω στην πολιτική και τις ιδεολογίες, παραληρεί, τρελαίνεται, γίνεται κυνικός, φονιάς. «Βγαίνει» από το ρόλο και κριτικάρει τον εαυτό του, όπως επιτάσσουν οι διδαχές του μπρεχτικού διδακτικού θεάτρου. Ο Μαρξ, ο Λένιν, ο Μάο λένε ταυτόχρονα τη φράση: «Ζητούμενο είναι να ανατρέψουμε όλες τις σχέσεις όπου ο άνθρωπος…». Ο ηθοποιός που υποδύεται τον Αμλετ «μπαίνει μέσα στην πανοπλία, σκίζει στα δυο με το τσεκούρι τα κεφάλια των Μαρξ, Λένιν, Μάο. Χιόνι. Εποχή παγετώνων».

Αμέσως μετά από τα προηγούμενα, ακολουθεί η τελευταία σκηνή, που αξίζει να την παραθέσουμε ολόκληρη:

«ΜΑΝΙΑΣΜΕΝΗ ΑΝΑΜΟΝΗ / ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΦΟΒΕΡΗ ΠΑΝΟΠΛΙΑ /ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ Βυθός ωκεάνιος. Η Οφηλία σε αναπηρική πολυθρόνα. Ψάρια χαλάσματα πτώματα και τεμάχια πτωμάτων περνούν.

ΟΦΗΛΙΑ

Ενώ δυο άνδρες με ιατρικές μπλούζες τη δένουν μαζί με την πολυθρόνα από κάτω προς τα πάνω με επιδέσμους:

Εδώ Ηλέκτρα. Στην καρδιά του σκότους. Κάτω από τον ήλιο των βασανιστηρίων. Προς τις μητροπόλεις του κόσμου. Στο όνομα των θυμάτων. Αδειάζω όλο το σπέρμα που δέχτηκα. Μετατρέπω το γάλα των μαστών μου σε θανάσιμο δηλητήριο. Ανακαλώ τον κόσμο που γέννησα. Πνίγω τον κόσμο που γέννησα μέσα στα σκέλια μου. Τον θάβω μες στη ντροπή μου. Κάτω η ευτυχία της υποταγής. Ζήτω το μίσος, η περιφρόνηση, η εξέγερση, ο θάνατος. Οταν με τα χασαπομάχαιρα στο χέρι θα διασχίζει τις κάμαρές σας, θα γνωρίσετε την αλήθεια.

Οι άνδρες βγαίνουν. Η Οφηλία μένει στη σκηνή, ακίνητη στο λευκό περιτύλιγμα».1

Η απαισιοδοξία είναι τόσο προφανής όσο οι λευκές φασκιές με τις οποίες μένει τυλιγμένη η Οφηλία-Ηλέκτρα, ως σύμβολο-σχόλιο-ερώτημα για το τέλος της Ιστορίας. Ομως, ο Μίλερ που ποτέ δεν έπαψε να είναι μαρξιστής, παρά τον πεσιμισμό του, ένα μόλις χρόνο μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου και τον «θρίαμβο της αγοράς», αφού κάνει την –αχρείαστη και λαθεμένη– αυτοκριτική του (Στην οθόνη της τηλεόρασης βλέπω τους συμπατριώτες μου / Με χέρια και πόδια να ψηφίζουν κατά της αλήθειας / Που πριν σαράντα χρόνια κατείχα / Ποιος τάφος μπορεί να με προστατέψει απ’ τη νιότη μου), θα ανοίξει την πρώτη ευδιάκριτη ρωγμή στον πεσιμισμό του, γράφοντας στο ίδιο κείμενο: «ΜΗΧΑΝΗ ΑΜΛΕΤ: Ο ερμηνευτής του Αμλετ χωρίς πρόσωπο, στην πλάτη ένα τείχος, πρόσωπό του ο τοίχος μιας φυλακής, εικόνες που καμιά παράσταση δεν ήταν ικανή να αποδώσει, σημαδούρες στο έλος που άρχισε τότε κιόλας να κλείνει πάνω απ’ τον προσωρινό τάφο της ουτοπίας, ίσως και πάλι αυτή να προβάλλει λαμπρή μόλις η χίμαιρα της ελεύθερης οικονομίας, που αναπληρώνει το φάντασμα του Κομμουνισμού, δείξει στους νέους πελάτες τον ψυχρό ώμο της, στους ελευθερωμένους το πρόσωπο της ελευθερίας της από σίδερο».2

Αυτή τη σημείωση πρέπει να είχε υπόψη του ο Ντίμιτερ Γκότσεφ, βούλγαρος που ζει εδώ και δεκαετίες στη Γερμανία και τρέφει έρωτα για το έργο του Μίλερ, με τον οποίο συνεργάστηκε επί χρόνια. Γι’ αυτό και η δική του παράσταση στήνει ένα διάλογο με την Ιστορία σήμερα, όπως σίγουρα θα τον ήθελε ο Χάινερ Μίλερ αν ζούσε (πέθανε το 1995). Το πρόβλημα σήμερα δεν είναι η κριτική του μη-σοσιαλισμού, αλλά η κριτική της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και η συνειδητοποίηση πως αυτή πρέπει να εξαφανιστεί. Ο Γκότσεφ αφαίρεσε ό,τι δεν υπηρετούσε αυτή την επικαιροποίηση και άλλαξε το τέλος. Η δική του Οφηλία-Ηλέκτρα δεν είναι μια φασκιωμένη ανήμπορη γυναίκα. Είναι μια δυναμική γυναίκα-τιμωρός. Λέει τα τελευταία λόγια λουσμένη στο φως και καθώς τα φώτα σβήνουν ακούγεται το απειλητικό της γέλιο. Μια ανατριχιαστική πολεμική κραυγή, που ακούγεται σαν ριπή πολυβόλου.

Ο ίδιος ο Γκότσεφ, στα 66 του χρόνια, ανέβηκε στη σκηνή ως ηθοποιός για να παραδώσει ένα μάθημα υποκριτικής, όπως το παραδίδει στους ηθοποιούς που διδάσκει στις παραστάσεις του. Ενα σπάνιο μάθημα υποκριτικής, που ανέδειξε την ποίηση και το ιδεολογικό βάθος της «Μηχανής Αμλετ» και δίδαξε τι σημαίνει αποστασιοποίηση. Δίπλα του στάθηκαν άξια οι νεαροί ηθοποιοί Αλεξάντερ Κούον και Βαλερί Τσεπλάνοβα.

ΔΗΜ. ΝΑΤ.

1-2. Heiner Müller, Δύστηνος Αγγελος, επιλογή από κείμενα για το θέατρο, ποιήματα και πεζά, μετάφραση Ελένη Βαροπούλου, Αγρα, 2001.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

Παρασκευή, 12.6.09
Επόμενο άρθρο

ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

Τρίτη, 16.6.09

Σχετικά Αρθρα

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας: Απέξω αλληλεγγύη, μέσα υποκρισία και ποντιοπιλατισμός

Πολιτισμός 1 Σεπ 2025, 12:38

Ρεφάτ Αλαρίρ: Η Γάζα απαντά

Πολιτισμός 31 Αυγ 2025, 10:45

Οι Kneecap «κατέλαβαν» το Παρίσι

Πολιτισμός 26 Αυγ 2025, 08:25

Χαβιέρ Μπαρδέμ: Οι IDF είναι ναζί!

Σάλι Ρούνι και Kneecap

Πολιτισμός 21 Αυγ 2025, 21:53

Γασσάν Καναφάνι: Διηγήματα – Από τη γη των πικραμένων πορτοκαλιών

Μετάφραση - Πρόλογος - Σημειώσεις Νασίμ Αλάτρας

Πολιτισμός 17 Αυγ 2025, 10:09

Τα Ξυλουράκια, ο Ψαρογιώργης, η Παλαιστίνη και η Μοσάντ στην Κρήτη

Πολιτισμός 14 Αυγ 2025, 11:06
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Με την ίδια ένταση εξακολουθεί να «χτυπάει» η ευλογιά των αιγοπροβάτων

12 Σεπ 2025, 11:19
Αθλητισμός

Αναξιοπρεπείς διεθνείς, στάθηκαν σούζα στο σιωναζισμό

12 Σεπ 2025, 10:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Σεπτέμβρη

12 Σεπ 2025, 00:01
Διεθνή

ΣΙΩΝΙΣΤΙΚ

Πιο απομονωμένο στη Μέση Ανατολή το σιωνιστικό μόρφωμα

11 Σεπ 2025, 21:24
Παιδεία

Νομική Σχολή Δημοκρίτειου και ΔΣΑ: Κατηγορηματική αντίθεση στη Νομική του… «Χάρβαρντ της Ιπποκράτους»

11 Σεπ 2025, 19:43
Διεθνή

Ποιος Αντετοκούνμπο; Ασύλληπτο κάρφωμα παλαιστίνιου μαχητή στο «καλάθι» ισραηλινού τανκ

Η «Ράβδος του Μωυσή» τσακίζει τα «Αρματα του Γεδεών ΙΙ»

11 Σεπ 2025, 19:37
Εργατικά

Η μαχόμενη εκπαίδευση θα ακυρώσει και την τρομοκρατία της απειλής απόλυσης όσων αρνηθούν την αξιολόγηση

Με αποφασιστικότητα στην απεργία-αποχή

11 Σεπ 2025, 18:59
Διεθνή

Νεπάλ: Η εξέγερση πυρπολεί τις φρούδες ελπίδες που δημιούργησε η ανατροπή της μοναρχίας το 2007-8.

11 Σεπ 2025, 18:27
Αθλητισμός

Μπράβο Ντoριά!

11 Σεπ 2025, 14:21
Καταστολή

Καταρρέει, με τη «βούλα» της Πυροσβεστικής, η κατασκευή «εμπρηστών» στην Πάτρα – Παραμένουν στη φυλακή οι δύο νέοι

Και δεύτερη πραγματογνωμοσύνη της Πυροσβεστικής επιμένει ότι πρόκειται για κηλίδωση και όχι για εμπρησμό

11 Σεπ 2025, 13:16
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Σεπτέμβρη

11 Σεπ 2025, 00:01
Διεθνή

Το «Σύμπλεγμα» Αντίσταση στη Γάζα και η κατάρρευση του αποικιοκρατικού σιωνιστικού δόγματος

Πολιτική Ανάλυση

10 Σεπ 2025, 21:43
Πολιτική

Πλωμάρι Λέσβου: Ισραηλινοί «επενδυτές» συμπεριφέρονται σαν έποικοι – Oργιο αυθαιρεσιών στην περιοχή

10 Σεπ 2025, 20:39
Διεθνή

Πόσους ασφαλίτες θα διώξει;

10 Σεπ 2025, 18:00
Διεθνή

Η ύπουλη δολοφονική επίθεση των σιωναζιστών στη Ντόχα έγειρε κι άλλο τη ζυγαριά υπέρ της Παλαιστινιακής Αντίστασης

Χαμάς: Παραμένουμε αμετακίνητοι στους όρους της Αντίστασης

10 Σεπ 2025, 11:31
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Σεπτέμβρη

10 Σεπ 2025, 00:01
Κόντρες

Οταν η διερμηνεία γίνεται επάγγελμα βαρύ και ανθυγιεινό

9 Σεπ 2025, 21:02
Διεθνή

Δυο παιδικά μάτια καθρεφτίζουν τη Γάζα, την Παλαιστίνη

9 Σεπ 2025, 19:59
Διεθνή

Ντόχα (Κατάρ): Οι σιωναζιστές προσπάθησαν να δολοφονήσουν τους παλαιστίνιους διαπραγματευτές, ηγετικά στελέχη της Χαμάς

9 Σεπ 2025, 18:19
Διεθνή

Η Ιερουσαλήμ στη Τζαμπάλια στέλνει περήφανο χαιρετισμό

9 Σεπ 2025, 12:21
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Σεπτέμβρη

Πράσινο Ακρωτήρι, Γουινέα – Μπισάου: Εθνική γιορτή.

1974: Εκθρονίζεται ο αυτοκράτορας της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ με στρατιωτικό πραξικόπημα.

1980: Στρατιωτικό πραξικόπημα στην Τουρκία υπό την ηγεσία του στρατηγού Κενάν Εβρέν.

1990: Αστυνομική επιδρομή στα σπίτια των Αννας Φιλίνη, Χρήστου και Ανδρέα Μπίστη, Λιλής Λεοντίδου και Πέλλης Κεφαλά, ως υπόπτων για ενέργειες της 17Ν.

2002: Συλλαμβάνεται η Αγγελική Σωτηροπούλου για συμμετοχή στη 17Ν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οι αμερικανοί φίλοι μου είναι ζευγάρι δικηγόρων από τη Νέα Υόρκη, με ευρεία μόρφωση, ενημερωμένοι και ψηφίζουν πάντα Δημοκρατικούς. Εβραίοι που δεν θρησκεύονται. Απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα. Βρίσκονται, για τέταρτη φορά, στην Αθήνα. Και μένουν προς Λαγονήσι. Οταν τους είπα ότι η επιλογή διαμονής είναι ασύμφορη, λόγω απόστασης από το κέντρο, μου έδειξαν, στην οθόνη του κινητού, ένα αμερικανικό δημοσίευμα που σημείωνε ότι η Αθήνα είναι πλέον επικίνδυνη για τους Εβραίους. Το σχετικό ρεπορτάζ συνόδευε φωτογραφία από την «περιπολία» των αγοριών του Ρουβίκωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Και αφού έδωσα τις απαραίτητες, καθησυχαστικές διευκρινίσεις, με ρώτησαν αν, πράγματι, όπως διάβασαν, η ελληνική κυβέρνηση αντιγράφει τις πρακτικές του Τραμπ στο Μεταναστευτικό. Εκεί βρέθηκα σε αμηχανία…

Kώστας Γιαννακίδης (Τα Νέα)

(Φέρουν οι εβραίοι – ειδικά οι μη θρησκευόμενοι – κάποιο σημάδι στο κούτελο που να υποδηλώνει εβραϊκή καταγωγή; Οχι. Γιατί να ανησυχούν, τότε, οι υποτιθέμενοι φίλοι του Γιαννακίδη, που ούτε κιπά στο κεφάλι θα φορούν, ούτε διακριτικά με το άστρο του Δαβίδ, ούτε εβραϊκά θα μιλούν, καθόσον Αμερικανοί; Δικηγόροι είναι, άνθρωποι έξυπνοι και της πιάτσας, δεν μπορεί να μην καταλαβαίνουν ότι κανένας στο κέντρο της Αθήνας δε θα αναγνώριζε το θρήσκευμα των προγόνων τους και δεν υπήρχε περίπτωση να τους στοχοποιήσει. Είναι και το άλλο: «απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα», οπότε αν συναντούσαν φιλο-παλαιστίνιους διαδηλωτές θα αρκούσε να σηκώσουν το χέρι στο σήμα της νίκης, να τους χειροκροτήσουν ή έστω απλά να τους χαμογελάσουν. Θα μπορούσαν και να πορευτούν μαζί τους, όπως κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες αντισιωνιστές εβραίοι στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες. Δυο έξυπνοι αμερικανοί δικηγόροι δεν μπορεί να μην το ξέρουν αυτό. Οπότε για ποιο λόγο να φοβούνται και να τρέχουν να μείνουν στο Λαγονήσι – αλλά να έρχονται στην Αθήνα, που σημαίνει να αντιμετωπίζουν τον ίδιο υποτιθέμενο κίνδυνο; ‘Η οι προοδευτικοί, μη θρησκευόμενοι εβραίοι του σχολιογράφου των «Νέων» είναι σιωνισταράδες του κερατά ή είναι ανύπαρκτα πρόσωπα που τα κατασκεύασε ο Γιαννακίδης για να κάνει μια ακόμα προβοκάτσια ενάντια στο κίνημα αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους, χρίζοντάς το «αντισημιτικό». Αν ήταν να τζογάρουμε, θα στοιχηματίζαμε στο δεύτερο. Φτηνιάρικο; Ασφαλώς. Δεν έχει απομείνει, όμως, κάτι πέραν των εντελώς φτηνιάρικων για να βγάζουν το «μεροκάματο» οι ραφινάτοι -όπως νομίζουν- υποστηρικτές της σιωνιστικής πολιτικής)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    17Ν
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Εφετείο 17Ν
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΕΛΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Εφετείο ΕΛΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Επαναστατικός Αγώνας
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Ποιοι είμαστε
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Επικοινωνία
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Όροι χρήσης
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Ποιοι είμαστε
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Επικοινωνία
  • ΘΕΑΤΡΟ - Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    ΘΕΑΤΡΟ – Χάινερ Μίλερ: «Μηχανή Αμλετ», από το «Ντόιτσες Τεάτερ»

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo