Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 οι αγροτοσυνδικαλιστές του Περισσού (με επικεφαλής τον Β. Μπούτα) πρωτοστάτησαν στο να υιοθετηθεί από το αγροτικό κίνημα το αίτημα για τη δημιουργία του περιβόητου Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ). Στη συνέχεια, το 1995, με το νόμο 2332, άρθρο 1, θεσμοθετήθηκε το ΜΑΑΕ. Οι αγροτοσυνδικαλιστές του Περισσού και ιδιαίτερα ο Β. Μπούτας ισχυρίζονταν ότι με το ΜΑΑΕ θα προστατεύσουν τη φτωχή αγροτιά από το ξεκλήρισμα. Για αρκετό καιρό και μετά την ψήφιση του νόμου το 1995, πρόβαλλαν το αίτημα για το ΜΑΑΕ και ζητούσαν να τροποποιηθεί ο νόμος 2332/1995. Δε μπορούσαν ή δεν ήθελαν να καταλάβουν, ότι το ΜΑΑΕ δεν θεσμοθετείται για να προστατευθεί η φτωχή αγροτιά, αλλά για να επιταχυνθεί η διαδικασία ξεκληρίσματός της, που συντελείται κάτω από την επίδραση των νόμων της καπιταλιστικής αγοράς και της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ).
Με τον νόμο 2332/1995 θεωρείται κατά κύριο επάγγελμα αγρότης εκείνος που αφιερώνει το 50% της επαγγελματικής του δραστηριότητας στην αγροτική παραγωγή και το αγροτικό εισόδημά του είναι τουλάχιστον το 50% του συνολικού του εισοδήματος. Μ’ αυτές τις διατάξεις χτυπιόνταν οι φτωχοί αγρότες, γιατί δεν μπορούσαν να έχουν το 50% του εισοδήματός τους από την αγροτική οικονομία. Χτυπιόταν το αγροτικό προλεταριάτο, είτε στην καθαρή μορφή των εργατών γης είτε στη μορφή των αγροτοεργατών είτε στη μορφή των αγροτών που δουλεύουν στη βιομηχανία και στην οικοδομή.
Αντίθετα, δεν πειράζονταν από τις διατάξεις του ΜΑΑΕ οι μεγαλογιατροί, οι συμβολαιογράφοι και άλλοι πλούσιοι «ετεροεπαγγελματίες», γιατί υπήρχαν και υπάρχουν ένα σωρό παράθυρα με τα οποία ξεφεύγουν.
Εμείς από την πρώτη στιγμή μέσα από τις στήλες της «Κ» και μέσα από προκηρύξεις και φυλλάδια αποδείξαμε ότι με το ΜΑΑΕ επιδιώκεται η επιτάχυνση του ξεκληρίσματος της φτωχής αγροτιάς. Αυτή η ζύμωση δεν πήγε χαμένη. Μέσω αυτής αναγκάστηκε η ηγεσία των αγροτοσυνδικαλιστών του Περισσού να πάρει πίσω τις θέσεις της για το ΜΑΑΕ.
Αυτή την περίοδο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να χρυσώσει το χάπι του ΜΑΑΕ μειώνοντας τόσο το χρόνο απασχόλησης από 50% σε 30% όσο και το ποσοστό του αγροτικού εισοδήματος σε σχέση με το συνολικό εισόδημα από 50% σε 35%. Μ’ αυτή όμως τη διαφοροποίηση δημιουργούνται σοβαρά νομικά ζητήματα, μιας και με άλλους νόμους, τόσο για τον ΟΓΑ όσο και για τον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών, παραμένουν τα ποσοστά του 50% και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν σκέπτεται να τα τροποποιήσει. Εμείς είμαστε ενάντια και σ’ αυτά τα ποσοστά γιατί και μ’ αυτά χτυπιέται σημαντικό μέρος της φτωχής αγροτιάς.
Επιστρέφουμε στα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ για να καταδείξουμε μερικά πράγματα που τα κρύβει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας. Στις 12 Απρίλη του 2010, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας έστειλε στην ΟΚΕ ένα σχέδιο νόμου όπου τα ποσοστά είναι 30% και 35% αντίστοιχα για την απασχόληση και το εισόδημα. Η ΟΚΕ εκφράζει στην ολομέλειά της, που συγκλήθηκε στις 8 Ιούνη, τη γνώμη της που είναι να παραμείνουν τα δύο ποσοστά στο 50%. Εξέφρασε αυτή τη Γνώμη η ΟΚΕ, ενώ γνωρίζει ότι η πολιτική ηγεσία θα αλλάξει πάλι τα ποσοστά. Στις 12 Απρίλη η Κ.Μπατζελή έστειλε στην ΟΚΕ το νομοσχέδιο με ποσοστά 30% και 35 % και στη συνέχεια, με δελτίο Τύπου στις 24 Απρίλη, το 30% το έκανε 35%. Μιλήσαμε με στέλεχος της ΟΚΕ και μας ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα βάλει άλλα ποσοστά, πριν εισαχθεί το νομοσχέδιο στη βουλή. Ενα αλαλούμ, δηλαδή. Είναι από τις λίγες φορές που μετά την έκφραση Γνώμης από την ΟΚΕ εισάγεται το νομοσχέδιο με άλλες διατάξεις.