Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη
  • Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες
  • Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων
  • Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι
  • Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά
  • Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Zoom»Πισωδρομικά κοινωνικά προτάγματα
Zoom

Πισωδρομικά κοινωνικά προτάγματα

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr15 Μάι 2009, 00:00

Μια αφίσα πορτοκαλί χρώματος τράβηξε την προσοχή μας πριν μερικές μέρες. Κάποιες ομάδες οργανώνουν από τις 8 μέχρι τις 17 Μάη «Γιορτές Δημιουργικών Αντιστάσεων». Από περιέργεια διαβάσαμε ολόκληρη την πυκνογραμμένη αφίσα, για να δούμε σε τι συνίστανται αυτές οι «δημιουργικές αντιστάσεις». Είδαμε, λοιπόν, τα εξής: παρέμβαση για το ελεύθερο λογισμικό – χαριστικό και μεταποιητικό παζάρι ρούχων – χαριστικό παζάρι και αντικαταναλωτικές δράσεις – εναλλακτική δόμηση – αντι-παζάρι – ελεύθερο σεμινάριο κοσμήματος – εργαστήριο πλεξίματος – μαγειρεύουμε και τρώμε (συλλογική κουζίνα) – προβολή No Ticket Cinema – παιδική κουζίνα – ποδηλατοπορεία – χαριστικό παζάρι φυτών, παιχνιδιών, ρούχων – εργαστήριο αυτομόρφωσης για τα φωτοβολταϊκά – άνοιγμα φύλλου για πίτες – εργαστήριο βοτανοθεραπείας – DIY εργαστήριο ποδηλάτων.

Ολα αυτά είναι άκρως συμπαθητικά. Δεν είναι, όμως, καθόλου πρωτότυπα. Αποτελούν επιβιώσεις του κοινοτικού καθεστώτος, οι οποίες υπάρχουν ακόμα, σε μαγαλύτερο βαθμό στις μικρές τοπικές κοινωνίες, που δεν έχουν αποξενωθεί ακόμα, όπως συμβαίνει στις πόλεις. Θυμάμαι, για παράδειγμα, τη μακαρίτισσα τη μάνα μου, εξπέρ στο άνοιγμα φύλλου, να γυρίζει στα σπίτια της γειτονιάς, να πίνει τον καφέ της με τις γειτόνισσες και να τους ανοίγει τα φύλλα ή να τις βοηθάει. Θυμάμαι ότι πιτσιρικάδες μαθαίναμε να λύνουμε και να δένουμε τα ποδήλατα με κλειστά τα μάτια, γιατί δεν υπήρχαν φράγκα για τον ποδηλατά. Θυμάμαι τα ρούχα των παιδιών μας, όταν ήταν μικρά, να περνούν από σπίτι σε σπίτι, για να μην πετιούνται στα σκουπίδια και πληρώνουμε λεφτά για καινούργια που θα φορεθούν μόνο για μερικούς μήνες. Από τα φοιτητικά χρόνια θυμάμαι ότι οι κινηματογραφικές λέσχες έπαιζαν ταινίες με δωρεάν είσοδο (κάτι που συνεχίζεται ακόμα και σε μας εδώ στην «Κ» και σε άλλους χώρους). Θυμάμαι τα νεανικά πάρτι με ρεφενέ ποτά, που ακόμα συνεχίζονται.

Ουδείς διανοήθηκε όλα τούτα, απλές, καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων, εκδηλώσεις αλληλοβοήθειας, αλληλεγγύης, συντροφικότητας, φιλίας, να τις παρουσιάσει σαν «δημιουργικές αντιστάσεις». Κι όχι μόνο αυτό, αλλά να τις βάλει στη θέση ενός σημαντικού κοινωνικού προτάγματος, όπως κάνουν στην αφίσα τους οι διοργανωτές των εν λόγω εκδηλώσεων: «Γιορτές Δημιουργικών Αντιστάσεων – αυξάνουμε την αυτονομία μας… μειώνουμε την παραγωγή-κατανάλωση – αυτοοργάνωσης χωρίς ηγέτες και πελάτες – μοιράσματος εμπειριών γνώσεων, εργαλείων – υπευθυνότητας με σεβασμό στο περιβάλλον και τους συνανθρώπους – και απελευθέρωσης με αλληλοβοήθεια για την ατομική και κοινωνική ευημερία»!

Τα πράγματα πλέον παύουν να είναι συμπαθητικά και γίνονται επικίνδυνα. Δεν έχουμε μόνο τον «πριμιτιβισμό» κάποιων διανοούμενων και νέων, που γουστάρουν να πλέκουν πουλόβερ, να ανοίγουν φύλλο για πίτες, να μπαλώνουν τις σαμπρέλες των ποδηλάτων τους και να καλλιεργούν κρεμμυδάκια σε γλάστρες στο μπαλκόνι. Εχουμε ένα ρεύμα (δεν έχει σημασία πόσο μικρό ή μεγάλο είναι), που διακηρύσσει ότι αυτός είναι ο δρόμος της «απελευθέρωσης με αλληλοβοήθεια για την ατομική και κοινωνική ευημερία»! Ανακαλύφτηκε ένας καινούργιος δρόμος προς την ελευθερία και ένα νέο κοινωνικό υποκείμενο. Η ταξική διαίρεση της κοινωνίας και η θέση των διάφορων τάξεων στο σύστημα παραγωγής και κατανομής δεν παίζουν κανένα ιδιαίτερο ρόλο. Εκείνο που μετράει είναι η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις. Αν δεν ανοίγεις μόνος σου φύλλο για πίτες, αλλά αγοράζεις ετοιματζίδικο, τότε «μπάζεις». Αν δεν κυκλοφορείς με ποδήλατο, αλλά με μηχανή, είσαι «συνυπεύ-θυνος για τη ρύπανση». Και πάει λέγοντας. Κι αν κάνεις όλα τα προηγούμενα, δεν έχει σημασία αν είσαι ιδιοκτήτης επιχείρησης και εκμεταλλεύεσαι ξένη εργατική δύναμη ή διευθυντικό στέλεχος που οργανώνεις τη δουλειά για λογαριασμό μιας καπιταλιστικής επιχείρησης ή αν στο χώρο εργασίας σου είσαι «κότα».

Οι δυο πρώτες, άμεσες ενστάσεις που βάσιμα θα μπορούσε να αντιτείνει ένας/μια εργαζόμενος/η στους κήρυκες αυτών των προταγμάτων είναι πρώτο ότι υποφέρει από υποκατανάλωση και όχι από υπερκατανάλωση και δεύτερο ότι δεν έχει καιρό όχι ν’ ανοίξει φύλλο ή να πλέξει πουλόβερ, αλλά ούτε να μαγειρέψει, γι’ αυτό και τις μισές μέρες της εβδομάδας παραγγέλνει από τα ντελιβεράδικα, που την τελευταία εικοσαετία εμφανίζονται σαν τα σαλιγκάρια μετά τη βροχή. Θα ξεπεράσουμε αυτές τις βάσιμες ενστάσεις, για να πάμε βαθύτερα στην ουσία, επισημαίνοντας –επιγραμματικά, λόγω των περιορισμών του χώρου– ορισμένες πλευρές.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι τέτοιες κινήσεις εκφράζουν την προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να ξεφύγουν από την καθημερινή μιζέρια, την αποξένωση, την αλλοτρίωση, που κυριαρχούν στις σύγχρονες καπιταλιστικές κοινωνίες. Οταν, όμως, δεν μπαίνουν στις σωστές τους διαστάσεις, όταν δεν προβάλλονται ως πολιτιστικές εκδηλώσεις αλλά ως κοινωνικά προτάγματα, όταν έρχονται να υποκαταστήσουν τον αγώνα για την κοινωνική ανατροπή, τότε μετατρέπονται στο αντίθετό τους. Γίνονται αντιδραστικά, πισωδρομικά κηρύγματα. Ερχονται να υποκαταστήσουν την ταξική συλλογικότητα (που είναι ένα ποιοτικό «μέγεθος») με ένα άθροισμα ατομικοτήτων. Προσέξτε τη λέξη «υπευθυνότητα» στους τίτλους αυτής της αφίσας. Η συγκεκριμένη αναφορά –προσδιορισμένη μάλιστα με σαφήνεια, ως υπευθυνότητα προς το περιβάλλον και τους συνανθρώπους (άλλο εξωταξικό νεφέλωμα, δάνειο από την πιο χυδαία αστική κοινωνιολογία και τη θεολογία)– μεταφέρει την ευθύνη από την κοινωνική δομή, στο άτομο, από τις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής και την κοινωνική οργάνωση που αυτές επιβάλλουν, στον κάθε άνθρωπο χωριστά, ανεξάρτητα από την τάξη στην οποία αυτός ανήκει.

Οταν ο δρόμος προς την απελευθέρωση δεν ορίζεται ως ένας δρόμος επαναστατικός, που θα τσακίσει τον καπιταλισμό και στα συντρίμμια του θα οικοδομήσει ένα κοινούργιο, μη εκμεταλλευτικό σύστημα οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης, αλλά ως ένας δρόμος με αλληλοβοήθεια, από την οποία μάλιστα εξαρτάται η ατομική και κοινωνική ευημερία, τότε ανακαλύπτουμε πάλι τις «σοσιαλιστικές νησίδες» και γυρίζουμε περισσότερο από δυο αιώνες πίσω. Και μάλιστα με τη μορφή της φάρσας. Τα μεγάλα κοινωνικά πειράματα του Φουριέ, του Σεν Σιμόν και του Οουεν, των ουτοπικών σοσιαλιστών, είχαν ιστορική σημασία, γιατί για πρώτη φορά έθεσαν την εργαζόμενη κοινωνία μπροστά στη δυνατότητα να λειτουργήσει χωρίς εκμετάλλευση. Ηταν κοινωνικά πειράματα που αφορούσαν την ίδια την παραγωγή, τον πυρήνα δηλαδή κάθε κοινωνικής συγκρότησης, και όχι πλευρές της ατομικής κατανάλωσης. Οι ουτοπικοί έφτιαχναν εργοστάσια και κομμούνες, όχι παρέες που μαθαίνουν πως ν’ ανοίγουν φύλλο για πίτες και πως να διορθώνουν μόνοι τα ποδήλατά τους. Οι ουτοπικοί άνοιξαν δρόμους που τους διάβηκαν οι θεωρητικοί του επιστημονικού σοσιαλισμού, που εμφανίστηκαν μετά απ’ αυτούς στο ιστορικό στερέωμα και βασίστηκαν και στη δημιουργική κριτική της δικής τους πείρας.

Δεν μπορούμε, λοιπόν, στις αρχές του 21ου αιώνα, να στήνουμε καρικατούρες ουτοπικών σοσιαλιστικών νησίδων, τραβώντας νέους –κυρίως– ανθρώπους από τη στράτευση σ’ ένα συνειδητοποιημένο κίνημα κοινωνικής ανατροπής. Δεν επιτρέπεται να μετατρέπουμε τα χόμπι μας και κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας (όσοι έχουμε, γιατί οι εργαζόμενοι δυστυχώς δεν έχουν) σε κοινωνικό και πολιτικό πρόταγμα. Από την άλλη, δεν επιτρέπεται να μετατρέπουμε το «βασίλειο της ελευθερίας» σε πρωτόγονη κοινότητα, στο πλαίσιο της οποίας ο καθένας κατασκευάζει μόνος τα ρούχα του, ετοιμάζει μόνος το φαγητό του, καλλιεργεί μόνος τα λαχανικά του, κατασκευάζει μόνος τα έπιπλά του και γενικά καλύπτει μόνος του όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος των αναγκών διαβίωσής του. Αυτό είναι το όραμά μας για μια ελεύθερη κοινωνία; Η επιστροφή στη φυσική οικονομία;

Η φυσική οικονομία είναι ταυτισμένη με τους προ-καπιταλιστικούς τρόπους παραγωγής. Σε σχέση μ’ αυτούς τους τρόπους και τις κοινωνίες που συγκροτούνταν στη βάση τους, ο καπιταλισμός υπήρξε μια τεράστια ιστορική πρόοδος, πρώτα και κύρια γιατί έκανε την παραγωγή κοινωνική και από την άλλη γιατί επαναστατικοποίησε τα μέσα παραγωγής, δημιουργώντας τη μεγάλη βιομηχανία και τη διανομή που απορρέει από τις παραγωγικές δυνατότητες της μεγάλης βιομηχανίας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η επαναστατικοποίηση της παραγωγής παρήγαγε και στρεβλώσεις, δημιούργησε επίπλαστες ανάγκες, κατέστρεψε το περιβάλλον, γέννησε το ατελείωτο διατροφικό σκάνδαλο κ.λπ., επειδή ο καπιταλισμός παράγει με κριτήριο την αποκόμιση του μέγιστου κέρδους και όχι με κριτήριο την ικανοποίηση των πραγματικών ανθρώπινων αναγκών.

Η λύση, όμως, δεν είναι η επιστροφή στη φυσική οικονομία και το καθεστώς των μικρών κοινοτήτων, αλλά η εξαφάνιση του καπιταλισμού, έτσι που η κοινωνικοποιημένη μεγάλη παραγωγή να τεθεί στην υπηρεσία της ικανοποίησης των ανθρώπινων αναγκών και να λειτουργήσει σε αρμονία με το «ανόργανο σώμα του ανθρώπου», τη φύση.

Η κοινωνία που οραματιζόμαστε, πέρα από την κατάργηση της εκμετάλλευσης, πρέπει να είναι μια κοινωνία της αφθονίας και μια κοινωνία της έκρηξης της παραγωγικότητας της κοινωνικής εργασίας. Μια κοινωνία στην οποία θα μειώνεται όχι μόνο ο κοινωνικά αναγκαίος χρόνος εργασίας, αλλά και ο ατομικά αναγκαίος χρόνος εργασίας. Οχι μια κοινωνία στο πλαίσιο της οποίας θα κατασκευάζουμε μόνοι τα ρού-χα, τα έπιπλα και την τροφή μας, αλλά η οποία θα μας τα προσφέρει σε αφθονία, για να μας μένει χρόνος για κατάκτηση της γνώσης, για απόκτηση γενικής και πολυτεχνικής μόρφωσης, ώστε να μη μένουμε εφ’ όρου ζωής δεμένοι σε ένα επάγγελμα, για συμμετοχή στη διεύθυνση όλων των κοινωνικών υποθέσεων, για συμμετοχή στα δρώμενα ενός ανώτερου πολιτισμού.

Οι «σοσιαλιστικές νησίδες» μέσα σ’ ένα πέλαγος καπιταλιστικής παραγωγής και κατανομής δεν είναι παρά μια αντιδραστική ουτοπία, ένας μοντέρνος αναχωρητισμός, που εμποδίζει την αναγκαία επαναστατική συνειδητοποίηση και κίνηση.

Πέτρος Γιώτης

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚόντρες
Επόμενο άρθρο ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

Σχετικά Αρθρα

Οχι άλλα κροκοδείλια δάκρυα – Τις γροθιές τους να δείξουν οι πλημμυροπαθείς

Zoom 12 Σεπ 2023, 14:40

Ο λαός πρόβατα κι ο Τσίπρας τσοπάνης!

Zoom 4 Οκτ 2022, 11:17

Στόχος τους η κατάργηση της Κοινωνικής Ασφάλισης με τη μετατροπή της σε ατομική αποταμίευση

Zoom 9 Ιούλ 2022, 09:04

EastMed: Οσα δε φτάνει η αλεπού…

Zoom 15 Ιαν 2022, 00:02

Κοινωνικός εκφασισμός

Zoom 30 Οκτ 2021, 00:03

Κρείττον του λαλείν το σιγάν…

Zoom 14 Αυγ 2021, 10:23
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

4 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

3 Δεκ 2025, 21:08
Αγροτικά

Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

3 Δεκ 2025, 15:17
Κόντρες

Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι

3 Δεκ 2025, 14:33
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

3 Δεκ 2025, 10:10
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη

1 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Πάει κι ο «ψηλός», πλησιάζει η ώρα του «κοντού»;

30 Νοέ 2025, 09:40
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

Ημέρα κατά των ναρκωτικών.

1920: Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του βασιλιά Κωνσταντίνου στο Μιλάνο.

1929: Εκτεταμένες συγκρούσεις απεργών των τραμ με απεργοσπάστες και χωροφυλακή (Αθήνα).

1929: Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται τη χορήγηση 13ου μισθού (Χριστουγέννων) στους εργάτες.

1931: Πολλοί τραυματίες σε συγκρούσεις αρτεργατών – αστυνομίας, όταν αστυνομικοί προσπάθησαν να μπουν στα γραφεία της ομοσπονδίας αρτεργατών (Αθήνα).

1936: Είσοδος της CNT στην ισπανική κυβέρνηση (υπουργεία Δικαιοσύνης, Εμπορίου, Υγείας και Βιομηχανίας).

1944: Ο «Δεκέμβρης» γενικεύεται με χιλιάδες θύματα, ο Σκόμπι κηρύσσει στρατιωτικό νόμο.

1949: Απολύονται από τη Μακρόνησο 1.590 «ανανήψαντες».

1992: Τραυματισμός στο πόδι του βουλευτή της ΝΔ Ελευθέριου Παπαδημητρίου (17Ν).

1992: Βόμβα στη ΔΟΥ Αμαρουσίου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo