Ξεσηκώθηκαν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στην Καλλιθέα για την απόπειρα μετατροπής σχολικών μονάδων σε Ωνάσεια Σχολεία.
Οργή και αντίθεση στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας και της εφοπλιστικής οικογένειας του Ιδρύματος Ωνάση εκφράζουν και οι εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου Καλλιθέας, που σημειώνουν ότι «γνωρίζουμε πλέον με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση, ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Δ’ Αθήνας και ο Δήμος Καλλιθέας σκοπεύουν να μετατρέψουν ένα Δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο της Καλλιθέας σε Ωνάσειο Σχολείο, παραχωρώντας έτσι τη διαχείριση κρατικής περιουσίας στο Ίδρυμα Ωνάση αποκλείοντας μαθητές από τα σχολεία της γειτονιάς τους!».
Τα Ωνάσεια Σχολεία είναι μια ακόμη χάντρα στο κομπολόι της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η συνταγή είναι δοκιμασμένη και εφαρμόζεται σε όλα τα κοινωνικά αγαθά (Υγεία, Παιδεία, δημόσια μέσα μεταφοράς, κ.λπ.) που πρόκειται να λεηλατηθούν από το κεφάλαιο. Αφήνονται στην τύχη τους, να απαξιωθούν, να καταρρεύσουν για να έρθει στη συνέχεια «η ιδιωτική πρωτοβουλία» να τα «σώσει».
Αυτήν την αντιεκπαιδευτική στόχευση υπηρετεί με πάθος η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μεγάλος εραστής της ιδιωτικοποίησης των πάντων, που υπέγραψε σύμβαση με τους μεγαλοκαρχαρίες καπιταλιστές του Ιδρύματος Ωνάση. Η Σύμβαση προβλέπει τη μετατροπή 22 υφιστάμενων σχολείων (11 Γυμνασίων και 11 Λυκείων) σε «σύγχρονες εκπαιδευτικές μονάδες», στις οποίες θα εφαρμόζονται «καινοτομίες και εκπαιδευτικές πρακτικές υψηλού επιπέδου», οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις, οι μαθητές που θα εκδιωχθούν από το σχολείο που έχει μετατραπεί σε Ωνάσειο επειδή δεν θα πετύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις, αναγκαστικά θα καταφύγουν στα υπόλοιπα, υπερφορτώνοντας τα τμήματα, ενώ δημιουργείται ένα σώμα καθαρά υποταγμένων και πειθήνιων εκπαιδευτικών, που θα αξιολογούνται συνεχώς και αδιαλείπτως από τους γκαουλάιτερ του Ιδρύματος.
Δεν θέλουμε μαθητές «άλογα κούρσας», δεν θα επιτρέψουμε τον διαχωρισμό των μαθητών μας σε άριστους και μη, δεν θα επιτρέψουμε τον αφανισμό των σχολείων της γειτονιάς, την γκετοποίηση σχολικών μονάδων που δεν θα γίνουν Ωνάσεια, την κατάργηση των οργανικών θέσεων, υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου Καλλιθέας.
Μαζί τους συντάσσονται η Ενωση Συλλόγων Γονέων Καλλιθέας, η ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου και ο ΣΕΠΕ Καλλιθέας, Μοσχάτου, που εξέδωσαν κοινό Δελτίο Τύπου εκφράζοντας την κατηγορηματική τους αντίθεση στην μετατροπή σχολικών μονάδων σε Ωνάσεια σχολεία.
Το ψήφισμα των εκπαιδευτικών του 13ου Γυμνασίου Καλλιθέας
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
Το Δικαίωμα στη «δωρεάν παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια» κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα (άρθρο 16).
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου Καλλιθέας γνωρίζουμε πλέον με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση, ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Δ’ Αθήνας και ο Δήμος Καλλιθέας σκοπεύουν να μετατρέψουν ένα Δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο της Καλλιθέας σε Ωνάσειο Σχολείο, παραχωρώντας έτσι τη διαχείριση κρατικής περιουσίας στο Ίδρυμα Ωνάση αποκλείοντας μαθητές από τα σχολεία της γειτονιάς τους!
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΑ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΩΝΑΣΕΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑ!
Δε θα επιτρέψουμε τον διαχωρισμό των μαθητών μας σε άριστους και μη.
Δε θα επιτρέψουμε οι μαθητές μας να εκδιωχθούν από τα σχολεία της γειτονιάς τους.
Δε θα επιτρέψουμε τον αποκλεισμό των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τα Γυμνάσια της γειτονιάς τους. Η εισαγωγή μαθητών στα δημόσια σχολεία με εξετάσεις αποκαλύπτει πόσο υποκριτικό είναι το «συμπεριληπτικό σχολείο» και οι «ίσες ευκαιρίες» που ευαγγελίζονται Υπουργείο και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης.
Δε θα επιτρέψουμε την εισαγωγή των μαθητών στα σχολεία με εξετάσεις – Δε θέλουμε μαθητές «άλογα κούρσας» που θα παλεύουν από τα 11 τους χρόνια με «εισαγωγικές εξετάσεις».
Δε θα επιτρέψουμε την εν μία νυκτί κατάργηση των οργανικών μας θέσεων παρά τις επίμονες προσπάθειες διευθυντών να μας πείσουν ότι «θα κρατήσουμε τις θέσεις μας».
Δε θα επιτρέψουμε τη συνεχή αξιολόγησή μας από ανθρώπους που καμία σχέση δεν έχουν με την εκπαίδευση, ούτε τις συνεντεύξεις αξιολόγησης προκειμένου να μπορούμε να διδάσκουμε, γιατί δεν είμαστε στελέχη επιχείρησης αλλά παιδαγωγοί.
Δε θα επιτρέψουμε την «γκετοποίηση» που θα ακολουθήσει όταν οι «μη άριστοι μαθητές» στοιβαχτούν στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής.
Δε θέλουμε «Πρότυπα Σχολεία». Θέλουμε όλα τα σχολεία των παιδιών μας να είναι πρότυπα.
Θέλουμε ένα Σχολείο για ΟΛΑ τα παιδιά. Θέλουμε χρηματοδότηση για ΟΛΑ τα δημόσια σχολεία!
Ο ίδιος, άλλωστε, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, κ. Παπαδημητρίου Αντ. δήλωσε τις προηγούμενες μέρες στην Καθημερινή ότι το Ίδρυμα δε θα προχωρήσει στη δημιουργία Ωνάσειου Σχολείου σε περιοχές που εκδηλώνονται αντιδράσεις από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ελπίζουμε να παραμείνει συνεπής στις δηλώσεις του.
Έχουμε στο πλευρό μας γονείς και μαθητές και θα υπερασπιστούμε μέχρι τέλους το ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Δελτίο Τύπου της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Καλλιθέας, της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου και του ΣΕΠΕ Καλλιθέας, Μοσχάτου
Τις τελευταίες εβδομάδες πληθαίνουν οι πληροφορίες ότι σχολική μονάδα της πόλης μας μπορεί να ενταχθεί στο δίκτυο «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία», στο πλαίσιο της σύμπραξης Υπουργείου Παιδείας – Ιδρύματος Ωνάση. Παρά το τεράστιο διακύβευμα για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχει δοθεί έως σήμερα.
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλλιθέας και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου ήρθαν σε κοινή διαβούλευση και συζήτηση με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καλλιθέας, Μοσχάτου στην οποία διαπιστώθηκαν οι κοινοί προβληματισμοί και ελήφθη κοινή απόφαση:
Ως γονείς, δάσκαλοι και καθηγητές της Καλλιθέας, δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι κανένα δημόσιο σχολείο της πόλης δεν πρέπει να μετατραπεί σε Ωνάσειο.
Γιατί είμαστε αντίθετοι:
-
- Δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων και αποκλεισμούς μαθητών.
Η εισαγωγή με εξετάσεις και τεστ δεξιοτήτων οδηγεί σε κατηγοριοποίηση μαθητών, φροντιστηριοποίηση από το Δημοτικό, αύξηση του άγχους και του ανταγωνισμού στις τρυφερές ηλικίες των 11- 12 ετών όπου θα έπρεπε να καλλιεργούνται άλλες κοινωνικές δεξιότητες και η αγάπη για τη γνώση και την καλλιέργεια και όχι η ανάπτυξη συγκεκριμένων τεχνικών για την επιτυχία στις εξετάσεις. Ταυτόχρονα αποκλείει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αφού δεν προβλέπονται προφορικές εξετάσεις ούτε Τμήματα Ένταξης.
-
- Αποδυναμώνει τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης
Μόνο το 40–60% των μαθητών των Ωνάσειων Σχολείων προβλέπεται να προέρχεται από τον οικείο δήμο και όχι από τη γειτονιά. Αυτό σημαίνει ότι τα εκατοντάδες παιδιά της γειτονιάς θα μείνουν εκτός και θα κατευθυνθούν στα ήδη υπερφορτωμένα όμορα σχολεία μας, των οποίων τα τμήματα θα διογκωθούν ασφυκτικά.
-
- Καταργεί αυτόματα τις οργανικές θέσεις και θέτει σε κίνδυνο τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Με τη μετατροπή σε Ωνάσειο:
• όλες οι οργανικές θέσεις χάνονται,
• οι εκπαιδευτικοί γίνονται υπεράριθμοι,
• η επιλογή προσωπικού γίνεται από 9μελή επιτροπή με συμμετοχή ιδιωτών, εισάγοντας διαδικασίες ξένες προς τη δημόσια εκπαίδευση.
-
- Παραδίδει κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης σε ιδιωτικό ίδρυμα
Τα Ωνάσεια σχολεία θα έχουν το δικό τους Πρόγραμμα Σπουδών που θα εκπονεί το Συμβούλιο του Ωνασείου και όχι το Ινστιτούτο Εθνικής Πολιτικής. Η πλήρης αυτονομία των Ωνάσειων Σχολείων σε πρόγραμμα σπουδών, προσωπικό και κριτήρια εισαγωγής δημιουργεί ένα παράλληλο, άνισο σύστημα εκπαίδευσης, έξω από τον κορμό της δημόσιας παιδείας, προσανατολισμένο προς τις ανάγκες των ιδιωτικών επιχειρήσεων και μακριά από τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Τι χρειάζεται πραγματικά η Καλλιθέα:
Τη στιγμή που στα σχολεία της πόλης μας λείπουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, σύγχρονες υποδομές, χρηματοδότηση και στήριξη των μαθητών, η λύση δεν είναι τα σχολεία-βιτρίνες αλλά η γενναία, καθολική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου.
Απαιτούμε:
– Άμεση ενίσχυση και επισκευή όλων των σχολικών μονάδων της πόλης μας, με γενναία κρατική χρηματοδότηση. Να αυξηθούν τα κονδύλια για τα λειτουργικά έξοδα και να υλοποιηθούν οι απαραίτητες κτιριακές παρεμβάσεις.
– Ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς και με χρηματοδότηση που καλύπτει πλήρως τις πραγματικές ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας.
– Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ώστε να διασφαλίζεται ποιοτική διδασκαλία, ουσιαστική στήριξη σε κάθε μαθητή και πραγματική συμπερίληψη.
Λέμε με μία φωνή:
– Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών
– Όχι στους αποκλεισμούς και στις εξετάσεις επιλογής
– Όχι στην εκχώρηση δημόσιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες
– Όχι στο Ωνάσειο Σχολείο στην Καλλιθέα
– Ναι στην ενίσχυση του δημόσιου, δωρεάν σχολείου της γειτονιάς μας
Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα υπάρξει κάλεσμα σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα για περαιτέρω συντονισμό κινήσεων!







