

Ασ’ το, ρε Χαρδαλιά, όσο μιλάς τόσο επιβαρύνεις τη θέση σας. Ανέλαβε αυτός (ο παντελώς άσχετος) να δικαιολογήσει την «περιδίνηση» (το λέμε κομψά, όπως βλέπετε) των Τσιόδρηδων σε σχέση με τη μάσκα, νομίζοντας ότι έχει το κύρος να «ταπώσει» όλον τον κόσμο που χλευάζει και βρίζει από τα Διαδίκτυο, έχοντας καταλάβει το «στήσιμο». Είπε ο Χαρδαλιάς στην «ενημέρωση» της Κυριακής: «Για το θέμα που συζητιέται πολύ έντονα τα τελευταία 24ωρα και αφορά στη μάσκα ή το κάλυμμα προσώπου, καθώς και οι τελικές προτάσεις των επιστημόνων έχουν αλλάξει. Και έχουν αλλάξει αποφάσεις της Επιτροπής, λαμβάνοντας υπόψη και υγειονομικά, αλλά και πρακτικά ζητήματα. Κινούμαστε σε αχαρτογράφητα νερά και οι επιστήμονες και οι κυβερνήσεις, όχι μόνο εδώ, αλλά σε όλο τον κόσμο και το βλέπετε από τις συστάσεις μεγάλων παγκόσμιων οργανισμών, οι οποίες επίσης αλλάζουν. Δεν μπορούν να υπάρχουν καθολικές απαντήσεις από την αρχή της κρίσης, σε θέματα που όλος ο κόσμος ψάχνεται και αναζητεί λύσεις και που κρίνεται καθημερινά στο πεδίο της κοινότητας και με βάση τη συμπεριφορά του ιού και τις προτάσεις των επιστημόνων».
Δε θα σχολιάσουμε τα ελληνικά του, αλλά την παγκοσμίως πρωτότυπη θέση για τη μάσκα, που την ενέταξε στον… ιατρικό πειραματισμό. Χαρδαλιά, η μάσκα δεν είναι φάρμακο, για να πειραματιστείς στις έκτακτες συνθήκες μιας πανδημίας και να πεις πέτυχε-δεν πέτυχε. Η μάσκα είναι ένα μέσο προστασίας. Οπως το πλύσιμο των χεριών, η τήρηση αποστάσεων και τα παρόμοια. Δεν υπάρχει δεύτερη ανάγνωση. ‘Η χρησιμεύει (πόσο μάλλον είναι απαραίτητη) ή όχι. Δεν μπορείς τη μια φορά να λες πως όχι μόνο δε χρησιμεύει αλλά θα κάνει και ζημιά και την άλλη να την κάνεις υποχρεωτική με απειλή προστίμου. ‘Η άσχετος είσαι ή πολιτικαντισμός/λαμογιά υπάρχει από πίσω. Οι «Τσιόδρηδες» άσχετοι σίγουρα δεν είναι. Αλλωστε, όταν αυτοί έλεγαν ότι η μάσκα μπορεί να κάνει ζημιά, είχαμε ήδη δει τους Ασιάτες να φορούν όλοι μάσκα όταν κυκλοφορούσαν, είχαμε δει στην Ισπανία τους μπάτσους να μοιράζουν μάσκες σε όποιον κυκλοφορούσε στο δρόμο.
Το ίδιο βλέπουμε και τώρα. Στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στη Νέα Υόρκη, ακόμα και στην Ουγγαρία του φασίστα Ορμπαν μοιράζουν μάσκες στον κόσμο που μπαίνει στο μετρό, στο λεωφορείο, στα μαγαζιά. Εδώ γιατί πρέπει να τις αγοράζουμε; Γιατί δεν υποχρεώνονται τα μέσα μαζικής μεταφοράς να μοιράζουν μάσκες στον κόσμο ή οι ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, που τόσα έχουν κονομήσει τούτο τον καιρό; Γιατί δεν υποχρεώνονται οι σχολάρχες να δίνουν μάσκες στους μαθητές στα σχολικά λεωφορεία; Γιατί να μη δίνονται υποχρεωτικά μάσκες σε όποιον εισέρχεται σ’ ένα νοσοκομείο (θα ήταν και πιο ασφαλές, διότι ο ασθενής ή ο επισκέπτης θα φορούσε μια καθαρή μάσκα και όχι αυτή που κουβαλάει στην τσέπη του);
Ενα είναι το αίτημα: να μοιράσει το κράτος μάσκες και απολυμαντικά στους πολίτες, για να υπάρχει η μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα στην τήρηση των μέτρων προστασίας. Ειδικά για τις μάσκες, από τη στιγμή που τις κατέστησαν υποχρεωτικές σε κάποιους χώρους (δε θα είχαμε καμιά αντίρρηση να τις κάνουν υποχρεωτικές για κάθε δημόσιο κλειστό χώρο), έχουν υποχρέωση να τις μοιράζουν δωρεάν στον κόσμο. Οχι μόνο για λόγους κόστους (που κάθε άλλο παρά ασήμαντοι είναι στους καιρούς που περνάμε), αλλά και για υγειονομικούς λόγους.