Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ευλογιά αιγοπροβάτων: «Μαϊμουδίζουν» τα στοιχεία για να δείξουν ανύπαρκτη αποκλιμάκωση
  • ΜΑΤ και χημικά ενάντια στους υγειονομικούς στο «Αττικόν»
  • Καμιά ανοχή στους σιωναζιστές – Το Ούντινε έδειξε το δρόμο
  • Ενα τραγούδι απ’ τ’ Αλγέρι
  • Γάζα: Μαζί με τους δωσίλογους τσακίζονται και οι τοκογλύφοι
  • Σαν σήμερα 15 Οκτώβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Zoom»Πισωδρομικά κοινωνικά προτάγματα
Zoom

Πισωδρομικά κοινωνικά προτάγματα

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr15 Μάι 2009, 00:00

Μια αφίσα πορτοκαλί χρώματος τράβηξε την προσοχή μας πριν μερικές μέρες. Κάποιες ομάδες οργανώνουν από τις 8 μέχρι τις 17 Μάη «Γιορτές Δημιουργικών Αντιστάσεων». Από περιέργεια διαβάσαμε ολόκληρη την πυκνογραμμένη αφίσα, για να δούμε σε τι συνίστανται αυτές οι «δημιουργικές αντιστάσεις». Είδαμε, λοιπόν, τα εξής: παρέμβαση για το ελεύθερο λογισμικό – χαριστικό και μεταποιητικό παζάρι ρούχων – χαριστικό παζάρι και αντικαταναλωτικές δράσεις – εναλλακτική δόμηση – αντι-παζάρι – ελεύθερο σεμινάριο κοσμήματος – εργαστήριο πλεξίματος – μαγειρεύουμε και τρώμε (συλλογική κουζίνα) – προβολή No Ticket Cinema – παιδική κουζίνα – ποδηλατοπορεία – χαριστικό παζάρι φυτών, παιχνιδιών, ρούχων – εργαστήριο αυτομόρφωσης για τα φωτοβολταϊκά – άνοιγμα φύλλου για πίτες – εργαστήριο βοτανοθεραπείας – DIY εργαστήριο ποδηλάτων.

Ολα αυτά είναι άκρως συμπαθητικά. Δεν είναι, όμως, καθόλου πρωτότυπα. Αποτελούν επιβιώσεις του κοινοτικού καθεστώτος, οι οποίες υπάρχουν ακόμα, σε μαγαλύτερο βαθμό στις μικρές τοπικές κοινωνίες, που δεν έχουν αποξενωθεί ακόμα, όπως συμβαίνει στις πόλεις. Θυμάμαι, για παράδειγμα, τη μακαρίτισσα τη μάνα μου, εξπέρ στο άνοιγμα φύλλου, να γυρίζει στα σπίτια της γειτονιάς, να πίνει τον καφέ της με τις γειτόνισσες και να τους ανοίγει τα φύλλα ή να τις βοηθάει. Θυμάμαι ότι πιτσιρικάδες μαθαίναμε να λύνουμε και να δένουμε τα ποδήλατα με κλειστά τα μάτια, γιατί δεν υπήρχαν φράγκα για τον ποδηλατά. Θυμάμαι τα ρούχα των παιδιών μας, όταν ήταν μικρά, να περνούν από σπίτι σε σπίτι, για να μην πετιούνται στα σκουπίδια και πληρώνουμε λεφτά για καινούργια που θα φορεθούν μόνο για μερικούς μήνες. Από τα φοιτητικά χρόνια θυμάμαι ότι οι κινηματογραφικές λέσχες έπαιζαν ταινίες με δωρεάν είσοδο (κάτι που συνεχίζεται ακόμα και σε μας εδώ στην «Κ» και σε άλλους χώρους). Θυμάμαι τα νεανικά πάρτι με ρεφενέ ποτά, που ακόμα συνεχίζονται.

Ουδείς διανοήθηκε όλα τούτα, απλές, καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων, εκδηλώσεις αλληλοβοήθειας, αλληλεγγύης, συντροφικότητας, φιλίας, να τις παρουσιάσει σαν «δημιουργικές αντιστάσεις». Κι όχι μόνο αυτό, αλλά να τις βάλει στη θέση ενός σημαντικού κοινωνικού προτάγματος, όπως κάνουν στην αφίσα τους οι διοργανωτές των εν λόγω εκδηλώσεων: «Γιορτές Δημιουργικών Αντιστάσεων – αυξάνουμε την αυτονομία μας… μειώνουμε την παραγωγή-κατανάλωση – αυτοοργάνωσης χωρίς ηγέτες και πελάτες – μοιράσματος εμπειριών γνώσεων, εργαλείων – υπευθυνότητας με σεβασμό στο περιβάλλον και τους συνανθρώπους – και απελευθέρωσης με αλληλοβοήθεια για την ατομική και κοινωνική ευημερία»!

Τα πράγματα πλέον παύουν να είναι συμπαθητικά και γίνονται επικίνδυνα. Δεν έχουμε μόνο τον «πριμιτιβισμό» κάποιων διανοούμενων και νέων, που γουστάρουν να πλέκουν πουλόβερ, να ανοίγουν φύλλο για πίτες, να μπαλώνουν τις σαμπρέλες των ποδηλάτων τους και να καλλιεργούν κρεμμυδάκια σε γλάστρες στο μπαλκόνι. Εχουμε ένα ρεύμα (δεν έχει σημασία πόσο μικρό ή μεγάλο είναι), που διακηρύσσει ότι αυτός είναι ο δρόμος της «απελευθέρωσης με αλληλοβοήθεια για την ατομική και κοινωνική ευημερία»! Ανακαλύφτηκε ένας καινούργιος δρόμος προς την ελευθερία και ένα νέο κοινωνικό υποκείμενο. Η ταξική διαίρεση της κοινωνίας και η θέση των διάφορων τάξεων στο σύστημα παραγωγής και κατανομής δεν παίζουν κανένα ιδιαίτερο ρόλο. Εκείνο που μετράει είναι η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις. Αν δεν ανοίγεις μόνος σου φύλλο για πίτες, αλλά αγοράζεις ετοιματζίδικο, τότε «μπάζεις». Αν δεν κυκλοφορείς με ποδήλατο, αλλά με μηχανή, είσαι «συνυπεύ-θυνος για τη ρύπανση». Και πάει λέγοντας. Κι αν κάνεις όλα τα προηγούμενα, δεν έχει σημασία αν είσαι ιδιοκτήτης επιχείρησης και εκμεταλλεύεσαι ξένη εργατική δύναμη ή διευθυντικό στέλεχος που οργανώνεις τη δουλειά για λογαριασμό μιας καπιταλιστικής επιχείρησης ή αν στο χώρο εργασίας σου είσαι «κότα».

Οι δυο πρώτες, άμεσες ενστάσεις που βάσιμα θα μπορούσε να αντιτείνει ένας/μια εργαζόμενος/η στους κήρυκες αυτών των προταγμάτων είναι πρώτο ότι υποφέρει από υποκατανάλωση και όχι από υπερκατανάλωση και δεύτερο ότι δεν έχει καιρό όχι ν’ ανοίξει φύλλο ή να πλέξει πουλόβερ, αλλά ούτε να μαγειρέψει, γι’ αυτό και τις μισές μέρες της εβδομάδας παραγγέλνει από τα ντελιβεράδικα, που την τελευταία εικοσαετία εμφανίζονται σαν τα σαλιγκάρια μετά τη βροχή. Θα ξεπεράσουμε αυτές τις βάσιμες ενστάσεις, για να πάμε βαθύτερα στην ουσία, επισημαίνοντας –επιγραμματικά, λόγω των περιορισμών του χώρου– ορισμένες πλευρές.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι τέτοιες κινήσεις εκφράζουν την προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να ξεφύγουν από την καθημερινή μιζέρια, την αποξένωση, την αλλοτρίωση, που κυριαρχούν στις σύγχρονες καπιταλιστικές κοινωνίες. Οταν, όμως, δεν μπαίνουν στις σωστές τους διαστάσεις, όταν δεν προβάλλονται ως πολιτιστικές εκδηλώσεις αλλά ως κοινωνικά προτάγματα, όταν έρχονται να υποκαταστήσουν τον αγώνα για την κοινωνική ανατροπή, τότε μετατρέπονται στο αντίθετό τους. Γίνονται αντιδραστικά, πισωδρομικά κηρύγματα. Ερχονται να υποκαταστήσουν την ταξική συλλογικότητα (που είναι ένα ποιοτικό «μέγεθος») με ένα άθροισμα ατομικοτήτων. Προσέξτε τη λέξη «υπευθυνότητα» στους τίτλους αυτής της αφίσας. Η συγκεκριμένη αναφορά –προσδιορισμένη μάλιστα με σαφήνεια, ως υπευθυνότητα προς το περιβάλλον και τους συνανθρώπους (άλλο εξωταξικό νεφέλωμα, δάνειο από την πιο χυδαία αστική κοινωνιολογία και τη θεολογία)– μεταφέρει την ευθύνη από την κοινωνική δομή, στο άτομο, από τις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής και την κοινωνική οργάνωση που αυτές επιβάλλουν, στον κάθε άνθρωπο χωριστά, ανεξάρτητα από την τάξη στην οποία αυτός ανήκει.

Οταν ο δρόμος προς την απελευθέρωση δεν ορίζεται ως ένας δρόμος επαναστατικός, που θα τσακίσει τον καπιταλισμό και στα συντρίμμια του θα οικοδομήσει ένα κοινούργιο, μη εκμεταλλευτικό σύστημα οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης, αλλά ως ένας δρόμος με αλληλοβοήθεια, από την οποία μάλιστα εξαρτάται η ατομική και κοινωνική ευημερία, τότε ανακαλύπτουμε πάλι τις «σοσιαλιστικές νησίδες» και γυρίζουμε περισσότερο από δυο αιώνες πίσω. Και μάλιστα με τη μορφή της φάρσας. Τα μεγάλα κοινωνικά πειράματα του Φουριέ, του Σεν Σιμόν και του Οουεν, των ουτοπικών σοσιαλιστών, είχαν ιστορική σημασία, γιατί για πρώτη φορά έθεσαν την εργαζόμενη κοινωνία μπροστά στη δυνατότητα να λειτουργήσει χωρίς εκμετάλλευση. Ηταν κοινωνικά πειράματα που αφορούσαν την ίδια την παραγωγή, τον πυρήνα δηλαδή κάθε κοινωνικής συγκρότησης, και όχι πλευρές της ατομικής κατανάλωσης. Οι ουτοπικοί έφτιαχναν εργοστάσια και κομμούνες, όχι παρέες που μαθαίνουν πως ν’ ανοίγουν φύλλο για πίτες και πως να διορθώνουν μόνοι τα ποδήλατά τους. Οι ουτοπικοί άνοιξαν δρόμους που τους διάβηκαν οι θεωρητικοί του επιστημονικού σοσιαλισμού, που εμφανίστηκαν μετά απ’ αυτούς στο ιστορικό στερέωμα και βασίστηκαν και στη δημιουργική κριτική της δικής τους πείρας.

Δεν μπορούμε, λοιπόν, στις αρχές του 21ου αιώνα, να στήνουμε καρικατούρες ουτοπικών σοσιαλιστικών νησίδων, τραβώντας νέους –κυρίως– ανθρώπους από τη στράτευση σ’ ένα συνειδητοποιημένο κίνημα κοινωνικής ανατροπής. Δεν επιτρέπεται να μετατρέπουμε τα χόμπι μας και κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας (όσοι έχουμε, γιατί οι εργαζόμενοι δυστυχώς δεν έχουν) σε κοινωνικό και πολιτικό πρόταγμα. Από την άλλη, δεν επιτρέπεται να μετατρέπουμε το «βασίλειο της ελευθερίας» σε πρωτόγονη κοινότητα, στο πλαίσιο της οποίας ο καθένας κατασκευάζει μόνος τα ρούχα του, ετοιμάζει μόνος το φαγητό του, καλλιεργεί μόνος τα λαχανικά του, κατασκευάζει μόνος τα έπιπλά του και γενικά καλύπτει μόνος του όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος των αναγκών διαβίωσής του. Αυτό είναι το όραμά μας για μια ελεύθερη κοινωνία; Η επιστροφή στη φυσική οικονομία;

Η φυσική οικονομία είναι ταυτισμένη με τους προ-καπιταλιστικούς τρόπους παραγωγής. Σε σχέση μ’ αυτούς τους τρόπους και τις κοινωνίες που συγκροτούνταν στη βάση τους, ο καπιταλισμός υπήρξε μια τεράστια ιστορική πρόοδος, πρώτα και κύρια γιατί έκανε την παραγωγή κοινωνική και από την άλλη γιατί επαναστατικοποίησε τα μέσα παραγωγής, δημιουργώντας τη μεγάλη βιομηχανία και τη διανομή που απορρέει από τις παραγωγικές δυνατότητες της μεγάλης βιομηχανίας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η επαναστατικοποίηση της παραγωγής παρήγαγε και στρεβλώσεις, δημιούργησε επίπλαστες ανάγκες, κατέστρεψε το περιβάλλον, γέννησε το ατελείωτο διατροφικό σκάνδαλο κ.λπ., επειδή ο καπιταλισμός παράγει με κριτήριο την αποκόμιση του μέγιστου κέρδους και όχι με κριτήριο την ικανοποίηση των πραγματικών ανθρώπινων αναγκών.

Η λύση, όμως, δεν είναι η επιστροφή στη φυσική οικονομία και το καθεστώς των μικρών κοινοτήτων, αλλά η εξαφάνιση του καπιταλισμού, έτσι που η κοινωνικοποιημένη μεγάλη παραγωγή να τεθεί στην υπηρεσία της ικανοποίησης των ανθρώπινων αναγκών και να λειτουργήσει σε αρμονία με το «ανόργανο σώμα του ανθρώπου», τη φύση.

Η κοινωνία που οραματιζόμαστε, πέρα από την κατάργηση της εκμετάλλευσης, πρέπει να είναι μια κοινωνία της αφθονίας και μια κοινωνία της έκρηξης της παραγωγικότητας της κοινωνικής εργασίας. Μια κοινωνία στην οποία θα μειώνεται όχι μόνο ο κοινωνικά αναγκαίος χρόνος εργασίας, αλλά και ο ατομικά αναγκαίος χρόνος εργασίας. Οχι μια κοινωνία στο πλαίσιο της οποίας θα κατασκευάζουμε μόνοι τα ρού-χα, τα έπιπλα και την τροφή μας, αλλά η οποία θα μας τα προσφέρει σε αφθονία, για να μας μένει χρόνος για κατάκτηση της γνώσης, για απόκτηση γενικής και πολυτεχνικής μόρφωσης, ώστε να μη μένουμε εφ’ όρου ζωής δεμένοι σε ένα επάγγελμα, για συμμετοχή στη διεύθυνση όλων των κοινωνικών υποθέσεων, για συμμετοχή στα δρώμενα ενός ανώτερου πολιτισμού.

Οι «σοσιαλιστικές νησίδες» μέσα σ’ ένα πέλαγος καπιταλιστικής παραγωγής και κατανομής δεν είναι παρά μια αντιδραστική ουτοπία, ένας μοντέρνος αναχωρητισμός, που εμποδίζει την αναγκαία επαναστατική συνειδητοποίηση και κίνηση.

Πέτρος Γιώτης

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΤετάρτη, 13.5.09
Επόμενο άρθρο Δευτέρα, 18.5.09

Σχετικά Αρθρα

Οχι άλλα κροκοδείλια δάκρυα – Τις γροθιές τους να δείξουν οι πλημμυροπαθείς

Zoom 12 Σεπ 2023, 14:40

Ο λαός πρόβατα κι ο Τσίπρας τσοπάνης!

Zoom 4 Οκτ 2022, 11:17

Στόχος τους η κατάργηση της Κοινωνικής Ασφάλισης με τη μετατροπή της σε ατομική αποταμίευση

Zoom 9 Ιούλ 2022, 09:04

EastMed: Οσα δε φτάνει η αλεπού…

Zoom 15 Ιαν 2022, 00:02

Κοινωνικός εκφασισμός

Zoom 30 Οκτ 2021, 00:03

Κρείττον του λαλείν το σιγάν…

Zoom 14 Αυγ 2021, 10:23
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Ευλογιά αιγοπροβάτων: «Μαϊμουδίζουν» τα στοιχεία για να δείξουν ανύπαρκτη αποκλιμάκωση

15 Οκτ 2025, 15:03
Υγεία

ΜΑΤ και χημικά ενάντια στους υγειονομικούς στο «Αττικόν»

15 Οκτ 2025, 14:33
Αθλητισμός

Καμιά ανοχή στους σιωναζιστές – Το Ούντινε έδειξε το δρόμο

15 Οκτ 2025, 12:18
Αθλητισμός

Ενα τραγούδι απ’ τ’ Αλγέρι

15 Οκτ 2025, 11:08
Διεθνή

Γάζα: Μαζί με τους δωσίλογους τσακίζονται και οι τοκογλύφοι

Ο Μαχμούντ Αμπάς ανέλαβε την προστασία των δωσίλογων

15 Οκτ 2025, 10:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Οκτώβρη

15 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Παλαιστίνιοι κρατούμενοι: Οσοι δεν βγήκαμε τώρα, θα βγούμε την επόμενη φορά χάρη στην Αντίσταση

14 Οκτ 2025, 22:44
Υγεία

«Υποδοχή» ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείο «Αττικόν» στους Μητσοτάκη-Γεωργιάδη

14 Οκτ 2025, 20:43
Διεθνή

Aυτή είναι η παλαιστινιακή οικογένεια

14 Οκτ 2025, 19:24
Παιδεία

«Ξέπλυμα» των σιωναζιστών μέσα από συνέδριο της «Διεθνούς Εταιρείας Σωκρατικών Μελετών ‘’Socratica VI’’»

14 Οκτ 2025, 18:13
Πολιτική

Ο Μητσοτάκης θέλει να βάλει το στρατό στην αστυνομική καταστολή!

14 Οκτ 2025, 17:59
Παιδεία

Κινητοποίηση στα Προπύλαια για τα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών – Ο Πρύτανης έκανε τον «Κινέζο»

14 Οκτ 2025, 10:56
Πολιτισμός

H απαγγελία ολοκληρώθηκε

14 Οκτ 2025, 10:49
Διεθνή

Γάζα: Οι προδότες ή παραδίνονται ή τσακίζονται

14 Οκτ 2025, 10:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Οκτώβρη

14 Οκτ 2025, 00:01
Πολιτική

Ξανά κατηγορούμενοι οι Χλύκες (πατέρας και γιος) και ο Καλφούτζος

13 Οκτ 2025, 19:39
Διεθνή

Τραμπ: «Ο πόλεμος στη Γάζα τελείωσε»

Υποχρέωσε τον Νετανιάχου να επαναλάβει το ίδιο

13 Οκτ 2025, 13:26
Καταστολή

Tα ΜΑΤ έζωσαν τα Προπύλαια

Συγκέντρωση έξω από την Πρυτανεία ενάντια στα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών

13 Οκτ 2025, 11:53
Διεθνή

Αρχισε η ανταλλαγή κρατούμενων ανάμεσα στην Παλαιστινιακή Αντίσταση και τους σιωναζιστές

13 Οκτ 2025, 11:37
Διεθνή

Η Αντίσταση ξεπαστρεύει τους δωσίλογους

Γενική αμνηστία σε όσους δεν έχουν βάψει τα χέρια τους με αίμα, εφόσον παραδοθούν εντός μιας εβδομάδας

13 Οκτ 2025, 10:05
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Οκτώβρη

Ημέρα αγρότισσας.

Ημέρα πλυσίματος χεριών.

Ημέρα τυφλών.

1907: Η Εβστιλία Ρογκοζινίκοβα εκτελεί τον διευθυντή των φυλακών της Πετρούπολης, Μαξιμόφσκι.

1920: Φασίστες πυρπολούν τα γραφεία σοσιαλιστικής εφημερίδας στην Τεργέστη (Ιταλία).

1945: Εκτελείται για προδοσία ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Πιερ Λαβάλ.

1951: Δολοφονείται ο πακιστανός πρωθυπουργός Λιακουάτ Αλή Χαν.

1973: Σε έφοδο τανκς κατά φοιτητών διαδηλωτών στην Ταϊλάνδη σκοτώνονται πάνω από τριακόσια άτομα.

1979: Περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι διαδηλώνουν στην Ουάσιγκτον στην πρώτη παρέλαση για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo