Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Αυτή και τα… άβατάρ της
  • Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη
  • Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών
  • Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»
  • Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί
  • Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Zoom»Εγκληματίας είναι ο καπιταλισμός
Zoom

Εγκληματίας είναι ο καπιταλισμός

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr17 Νοέ 2007, 00:00
Βρέθηκε, λοιπόν, ο ένοχος για κάθε μορφή εγκληματικότητας που μαστίζει τη σύγχρονη καπιταλιστική Ελλάδα. Είναι σύμπας ο πληθυσμός ενός ορεινού χωριού της επαρχίας Μυλοποτάμου, του νομού Ρεθύμνης, της περιφέρειας Κρήτης. Στα Ζωνιανά γίνεται η καλλιέργεια του χασίς που πουλιέται στην Ελλάδα. Στην Ηλεία, τη Μεσσηνία, την Αχαΐα,την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τη Μαγνησία και τους μισούς νομούς της Μακεδονίας δεν καλλιεργείται τίποτα. Κι εκείνο το αλβανικό, με το επικίνδυνο κάδμιο στη σύνθεσή του, που πουλιέται αβέρτα στην πιτσιρικαρία καθ’ άπασαν την επικράτεια, οι Ζωνιανοί το παράγουν και το εμπορεύονται. Από τα Ζωνιανά κατάγονται όλοι οι μπράβοι, οι προστάτες, οι νονοί της νύχτας. Κάτι συμμορίες με μανιάτικα (και όχι μόνο) ονόματα, που ξεπαστρεύουν η μια τα μέλη της άλλης με συνοπτικές διαδικασίες, από Ζωνιανούς αποτελούνται, με παραλλαγμένα ονόματα (το είπε, άλλωστε και ένας πρώην υφυπουργός, με ανοιχτούς λογαριασμούς με μαφιόζικα κυκλώματα -για ποιο λόγο άραγε;- που προσπάθησε να εμφανιστεί ως «θύμα της τρομοκρατίας»). Και την πρέζα οι Ζωνιανοί την παράγουν και την εμπορεύονται. Κι ας λέει ό,τι θέλει η αμερικάνικη DIA για το πέρασμα του Εβρου. Κι ας λειτουργούν εργοστάσια παραγωγής στη Δημοκρατία της Μακεδονίας, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία. Κι ας απαιτούνται τεράστια κεφάλαια για να εισάγεις μια παρτίδα ηρωίνης, κεφάλαια που κανένας παράνομος (όχι μόνο των Ζωνιανών, αλλά και της Αθήνας) δε μπορεί να διαθέσει.
 
Στην Ελλάδα έχουμε δυο ειδών ανθρώπους: φιλήσυχους και νομοταγείς από τη μια, κακοποιούς από την άλλη. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν κυρίως οι κάτοικοι των Ζωνιανών, ενώ στην πρώτη όλοι οι άλλοι, ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης. Ας πούμε, για τα νταβατζιλίκια και την εκπόρνευση γυναικών φταίνε κάποιοι κακοποιοί, ενώ οι επιχειρηματίες που βάζουν τα κεφάλαια είναι αξιοσέβαστα πρόσωπα. Για το εμπόριο της πρέζας φταίνε αυτοί που τη μοιράζουν, ενώ οι κεφαλαιούχοι που φέρνουν τις μεγάλες παρτίδες και μετά ξεπλένουν το χρήμα σε νόμιμες μπίζνες παίρνουν και κρατικά παράσημα. Για να μην το πάμε παραπέρα και μιλήσουμε για την «Πόρσε» που στα χέρια του κατοίκου των Ζωνιανών αποτελεί πειστήριο εγκληματικής δράσης, ενώ στα χέρια του κατοίκου της Εκάλης και της Πολιτείας αποτελεί αξιοσέβαστο τεκμήριο κοινωνικής καταξίωσης.
 
Μ’ όλ’ αυτά που βλέπουμε και ακούμε τις τελευταίες μέρες κινδυνεύουμε να τρελαθούμε. Στα πρόσωπα των κατοίκων ενός ορεινού χωριού βρέθηκαν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι, για να εξαγιαστεί μέσω της «σφαγής» τους ένα σύστημα που τρέφεται με την κλεμμένη υπεραξία των εργατών, που δολοφονεί καθημερινά τα παιδιά μας με δεκάδες τρόπους. Η μικρή ή μεγάλη παραβατικότητα των Ζωνιανών αποτελεί έγκλημα που πρέπει να παταχτεί αμείλικτα, ενώ η νόμιμη και παράνομη δράση των καπιταλιστών σε όλη τη χώρα μένει στο απυρόβλητο. Ολοι αυτοί που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο χειροκροτούν την εισβολή των πάνοπλων μπατσικών ορδών στο Μυλοπόταμο και τους καθημερινούς εξευτελισμούς των κατοίκων της περιοχής, όλοι αυτοί που χαίρονται καθώς συλλαμβάνονται και παραπέμπονται σε δίκη άνθρωποι στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν κρητικά μαχαίρια και μπράουνινγκ κειμήλια, ας θέσουν στον εαυτό τους ένα απλό ερώτημα:
αν τα Ζωνιανά υποταχτούν οριστικά, αν στο Μυλοπόταμο βασιλέψει ο νόμος και η τάξη των μπάτσων, θα απαλλαγεί η εργαζόμενη κοινωνία όχι από τις πληγές που της προκαλεί συνεχώς ο καπιταλισμός, αλλά από τις όποιες επιπτώσεις της εγκληματικότητας; Επειδή η απάντηση από κάθε εχέφρονα άνθρωπο είναι αυτονόητα όχι, ας αναρωτηθούμε ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν αυτά που γίνονται εδώ και ένα δεκαήμερο.
 
Αρκούν και μόνο οι εικόνες με τους κουκουλοφόρους ΕΚΑΜίτες, ΜΑΤάδες, ασφαλίτες και κάθε λογής μπάτσους να εισβάλλουν στα Ζωνιανά με οπλισμό και διάταξη στρατού κατοχής, για να τοποθετήσουν κάθε αριστερό άνθρωπο «απέναντι». Οποια άποψη κι αν έχει για τα Ζωνιανά και την τοπική μαφία. Υπάρχει αριστερός, προοδευτικός άνθρωπος που να καταφεύγει για προστασία στο πιο μισητό κομμάτι του αστικού κράτους; Υπάρχει αριστερός που να δέχεται την εφαρμογή της συλλογικής ευθύνης; Υπάρχει αριστερός που να αποδέχεται την παραβίαση στοιχειωδέστατων ανθρώπινων και πολιτικών δικαιωμάτων, προκειμένου να επιβληθεί ο νόμος και η τάξη; Υπάρχει αριστερός που να μην ξέρει ό,τι ο νόμος και η τάξη δεν αφορούν την καταστολή της όποιας εγκληματικότητας, αλλά την καταστολή κάθε μορφής αντίστασης στον καπιταλισμό; Υπάρχει αριστερός που να τρώει τα παραμυθάκια περί καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος από τους μηχανισμούς του κράτους, που όχι μόνο υπερασπίζονται το διαρκές έγκλημα της λειτουργίας του καπιταλισμού, αλλά είναι χωμένοι οι ίδιοι ως το λαιμό μέσα σε κάθε παράνομη δραστηριότητα;
 
Και όμως, υπάρχουν αριστεροί που ξεχνούν όλ’ αυτά τα στοιχειώδη πράγματα και ταυτίζονται με το κράτος. Δεν εννοούμε μόνο τις ξεφτιλισμένες ηγεσίες της καθεστωτικής ψευτοαριστεράς, που έσπευσαν να συνταχθούν με την κυβέρνηση Καραμανλή, ψελλίζοντας και τις καθιερωμένες σ’ αυτές τις περιπτώσεις παπάρες περί πολιτικών ευθυνών και διαπλοκής, αλλά για απλούς αριστερούς ανθρώπους. Δυστυχώς, η πολύχρονη κυριαρχία του οπορτουνισμού στην Αριστερά έχει αφήσει το στίγμα της στις συνειδήσεις των ανθρώπων, οι οποίοι αδυνατούν να ξεχωρίσουν τις ποιότητες (γιατί είναι ποιοτικό ζήτημα το να μη συντάσσεσαι ποτέ με το αστικό κράτος και ειδικά με τους κατασταλτικούς του μηχανισμούς), να προσεγγίσουν τα φαινόμενα διαλεκτικά και να τοποθετηθούν με σαφήνεια ξεκαθαρίζοντας το κύριο από το δευτερεύον.
 
Ας πούμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Η διαφορά των Ζωνιανών από άλλες ζώνες της περιφέρειας όπου ανθεί η χασισοκαλλιέργεια (και άλλες… ευγενείς δραστηριότητες) είναι πως εκεί η παραβατικότητα συνδυάζεται με μια πολύ παλιά παράδοση, που εξακολουθεί να είναι ζωντανή στην ορεινή κυρίως Κρήτη. Την παράδοση της οπλοκατοχής και όλα όσα τη συνοδεύουν. Μολονότι η παράδοση αυτή δεν απείλησε ποτέ την αστική εξουσία, αποτελεί εξ ορισμού μια αντινομία. Οι ειδικές αστυνομικές δυνάμεις δεν πήγαν τώρα στην Κρήτη. Πάνε αρκετά χρόνια από τότε που τα ΕΚΑΜ άρχισαν να στέλνονται στην Κρήτη για ειδικές επιχειρήσεις ενάντια στην οπλοκατοχή, ενώ το 2001 ιδρύθηκαν στους τέσσερις νομούς του νησιού τα ΤΑΕ (Τμήματα Αστυνομικών Επιχειρήσεων), με πρόσχημα την καταπολέμηση της εγκληματικότητας, αλλά με πραγματικό στόχο την οπλοκατοχή. Γράφουν οι μπατσοσυνδικαλιστές των Ειδικών Φρουρών στην ιστοσελίδα τους: «Η καταπολέμηση του φαινομένου εμπορίας όπλων και οπλοκατοχής που είναι ένας από τους κύριους τομείς δράσης των ΤΑΕ, καταδεικνύεται επιτυχημένη τόσο με τον μεγάλο αριθμό προσαγωγής δραστών όσο και με την κατάσχεση όπλων και φυσιγγίων».
 
Οι πληθυσμοί μεγάλων περιοχών της Κρήτης, όπου η παράδοση της οπλοκατοχής συνεχίζεται, έχουν τραβήξει τα πάνδεινα από τους «Ράμπο» των ΤΑΕ, οι οποίοι βγάζουν όλα τα απωθημένα τους και προσπαθούν να εξευτελίσουν τους ανθρώπους, χτυπώντας στον πυρήνα κάποιων ιδιαίτερων πολιτισμικών χαρακτηριστικών τους, υπολειμμάτων των ευγενών παραδόσεων του κοινοτισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι από την εποχή που δημιουργήθηκαν τα ΤΑΕ (για να υπηρετήσει ένας μπάτσος σ’ αυτά πρέπει να έχει υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του στις Ειδικές Δυνάμεις) έχει αναπτυχθεί ένα ολόκληρο μουσικό ρεύμα στην Κρήτη (με νόμιμες και μη νόμιμες ηχογραφήσεις), που αναφέρεται σ’ αυτά ως στρατό κατοχής, ως μισητό αντίπαλο.
 
Υπάρχουν, βέβαια, οι «ντεμέκ αριστεροί» (και αναρχικοί, δυστυχώς), που εκστασιάζονται με τα politically correct φληναφήματα του κάθε Μάικλ Μουρ, που αναζητά στην οπλοκατοχή τις αιτίες για την παρακμή και την εγκληματικότητα στις ΗΠΑ και όχι στο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό πλαίσιο της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Γι’ αυτούς, λοιπόν, η οπλοκατοχή είναι ένα βάρβαρο φεουδαρχικό υπόλειμμα! Προφανώς, θεωρούν πως η οπλοκατοχή πρέπει ν’ αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των μηχανισμών καταστολής του αστικού κράτους. Οπως και η βία, άλλωστε.
Οι κομμουνιστές, όμως, από τότε που υπάρχουν ως πολιτικό ρεύμα μέσα στο εργατικό κίνημα, από τα μέσα του 19ου αιώνα, δηλαδή, έχουν το γενικό εξοπλισμό του λαού ως ένα από τα συνθήματα-αιτήματά τους. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να είναι ενάντια στην οπλοκατοχή, αλλά υπέρ της αποποινικοποίησής της. Νομίζουμε πως δεν αξίζει τον κόπο να σχολιάσουμε το επιχείρημα εκείνο που υποστηρίζει ότι η οπλοκατοχή θα αυξήσει την εγκληματικότητα και τη βία μέσα στην κοινωνία. Αλλωστε, το παράδειγμα περιοχών στις οποίες η οπλοκατοχή αποτελεί στοιχείο της πολιτιστικής παράδοσης, αποστομώνει αυτά τα επιχειρήματα. Για να μη μιλήσουμε για το Κουρδιστάν και το Αφγανιστάν, ας μιλήσουμε για την Κρήτη, όπου οι άνθρωποι δεν λύνουν τις διαφορές τους με τα όπλα, γι’ αυτό άλλωστε και δεν υπάρχει διαφορά στις αστυνομικές στατιστικές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.
 
Η άλλη ένσταση που ακούγεται τούτες τις μέρες, σε σχέση με τα Ζωνιανά, είναι οι πολιτικές πεποιθήσεις των κατοίκων εκεί (στην πλειοψηφία τους δεξιοί). Υπάρχουν, όμως, και άλλες περιοχές με τα ίδια «πολιτικά» χαρακτηριστικά και δεν τις κάναμε δακτυλοδεικτούμενες. Τα κοινωνικά-πολιτικά αιτήματα, άλλωστε, δεν κρίνονται με τέτοια κριτήρια, αλλά με κριτήρια ταξικά. Τέλος, θα έπρεπε να δει κανείς και κάποια άλλα χαρακτηριστικά σε τέτοιες «πρωτόγονες» περιοχές, που σπανίζουν ανάμεσα στις «προοδευμένες» κοινωνίες. Χαρακτηριστικά όπως το φιλότιμο, η μπέσα, η αναγόρευση της ρουφιανιάς σε ύψιστο αδίκημα. Χαρακτηριστικά που ανήκουν στην κουλτούρα της Αριστεράς και όχι στην κουλτούρα που θέλει να περάσει το αστικό κράτος. Οι παλιότεροι θα έπρεπε να θυμούνται και οι νεότεροι πρέπει να μάθουν, ότι ακόμα και δεξιές περιοχές της ορεινής Κρήτης προσέφεραν άσυλο στους ηττημένους αντάρτες του ΔΣΕ, αρνούμενες να τους παραδώσουν στις αρχές (οι δυο τελευταίοι φυγόδικοι του αντάρτικου έζησαν επί 25 χρόνια στα χωριά και τα μιτάτα των Λευκών Ορέων και εμφανίστηκαν μετά την πτώση της χούντας).
 
Επίσης, αυτοί που σπεύδουν να καταδικάσουν ελαφρά τη καρδία την οπλοκατοχή, θα πρέπει να θυμηθούν πως η πρώτη πράξη παλλαϊκής αντίστασης στις σιδερόφρακτες στρατιές του ναζιφασιστικού Αξονα συνέβη -όχι τυχαία- στην Κρήτη. Και είναι άρρηκτα δεμένη με την παράδοση της οπλοκατοχής στο νησί και ιδιαίτερα στα ριζίτικα χωριά των Χανίων, που σήκωσαν το βάρος της Μάχης της Κρήτης. Ενας λαός εκπαιδευμένος στα όπλα μπόρεσε να κάνει πράξη τις αντιστασιακές του διαθέσεις, καθηλώνοντας τα πιο επίλεκτα τμήματα του ναζιστικού στρατού. Ας σημειωθεί ότι και τότε, στη διάρκεια της δικτατορίας του Μεταξά, η οπλοκατοχή στην Κρήτη είχε τεθεί στο στόχαστρο και μάλιστα χρησιμοποιούνταν ως πρόσχημα η καταπολέμηση της ζωοκλοπής.
 
Ναι, αλλά -έρχεται αμέσως η ένσταση- αυτές οι παραδόσεις της λεβεντιάς και του φιλότιμου έχουν εκφυλιστεί σε εκδηλώσεις ψευτομαγκιάς και επίδειξης. Μολονότι οι γενικεύσεις οδηγούν σε σφαλερά μονοπάτια, δεν θα δυσκολευτούμε να θεωρήσουμε βάσιμη την ένσταση. Δεν είναι και τόσο λεβέντικο να βλέπεις σε κοινωνικές εκδηλώσεις (κυρίως πανηγύρια) μαυροπουκαμισάδες νεαρούς να σέρνουν μαζί τους διάφορα «ξέκωλα», να κατεβάζουν τα ουΐσκια με τις μπουκάλες και μετά να δίνουν τα πιστόλια στα «ξέκωλα» για να ρίξουν μπαλωθιές. Την απάντηση την έχει δώσει η (εκ Κρήτης, κατά σύμπτωση) ποιήτρια, αναφερόμενη σε ανάλογο κοινωνικό φαινόμενο: «Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω». Τα κυρίαρχα κοινωνικά πρότυπα, τα πρότυπα της βαρβαρότητας, που εισβάλλουν και στις πιο απόμακρες γωνιές μέσω της τηλεόρασης, δε θα μπορούσαν ν’ αφήσουν ανεπηρέαστες τις παραδόσεις. Ομως, αν ξύσει κανείς τη γλίτσα των αστικών προτύπων, θα βρει από κάτω κάποιες θεμελιώδεις αξίες του παλιού πυρήνα, που δεν θα τις βρει (γιατί δεν υπάρχουν) όσο κι αν ξύσει τη γλίτσα στις διαφορετικού περιεχόμενου (αλλά ίδιες ως προς την ουσία) εκδηλώσεις των νέων που κυνηγούν το πρότυπο του «macho man» σε πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά. Aντί, λοιπόν, να μένουμε στην ενόχληση που μας προκαλεί ο εκφυλισμός ευγενών παραδόσεων, ας ψάξουμε τις αιτίες γι’ αυτόν. Ας προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε άλλου είδους πρότυπα, προσέχοντας να μην πετάξουμε μαζί με τα νερά και το παιδί. Και προπαντός, ας διαχωριστούμε κάθετα από κάτι τυπάκια της τάχαμου προοδευτικής διανόησης, που κάθονται στα πολυτελή γραφεία τους και στηλιτεύουν τους «βάρβαρους ορεσίβιους», υπερασπιζόμενα (με στυλ! α, σ’ αυτό είναι άπιαστοι) το νόμο και την τάξη της δικτατορίας του κεφάλαιου.
 
Και με την παραβατικότητα τι γίνεται; Στο όνομα των ευγενικών παραδόσεων του κοινοτισμού, θα κλείσουμε τα μάτια σε φαινόμενα όπως η χασισοκαλλιέργεια, τα νταβατζιλίκια, οι ληστείες; Ενσταση βάσιμη κι αυτή. Ας τη συζητήσουμε, θυμίζοντας καταρχάς πως η μεγάλη εγκληματικότητα ανθεί στους κόλπους των προβεβλημένων και τιμώμενων προσώπων της κυρίαρχης τάξης. Πώς ορίζεται άραγε η παραβατικότητα; Για τους αστούς τα πράγματα είναι καθαρά. Ο,τι ξεφεύγει από το νόμο καταστέλλεται ως έγκλημα. Γι’ αυτό και δεν διαχωρίζουν ούτε το λεγόμενο πολιτικό έγκλημα, που το δέχεται η νομική τους θεωρία. Είναι γνωστό πως δικάστηκαν όσοι κατηγορήθηκαν για συμμετοχή στη 17Ν και στον ΕΛΑ. Εδώ, όμως, δεν μιλάμε για πολιτική παραβατικότητα. Μιλάμε για εκείνη την παραβατικότητα που θα μπορούσαμε να την ορίσουμε ως ατομική αντίδραση στο διαρκές έγκλημα της εκμετάλλευσης. Περί αυτού πρόκειται κι αλίμονό μας αν δεν το καταλάβουμε, αν εγκλωβιστούμε στα παραπλανητικά δόγματα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Ας θυμηθούμε για μια φορά ακόμη τον Μπρεχτ: Ποιο είναι μεγαλύτερο έγκλημα, να ληστεύεις μια τράπεζα ή να ιδρύεις μια τράπεζα;
 
Ποιοι μπλέκουν στο λεγόμενο κοινό έγκλημα; Οι γόνοι των «καλών οικογενειών» ή οι γόνοι της φτωχολογιάς; Την απάντηση τη γνωρίζουμε όλοι. Το λεγόμενο κοινό έγκλημα δεν διαφέρει επί της ουσίας από τις νόμιμες δραστηριότητες του καπιταλισμού. Μπίζνες είναι και τα δύο. Επειδή οι παράνομες μπίζνες πρέπει να διεκπεραιωθούν έξω από το θεσμικό πλαίσιο του οργανωμένου κράτους, ο κλήρος της διεκπεραίωσής τους πέφτει σε παιδιά από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που προσπαθούν μ’ αυτό τον τρόπο να ξεφύγουν από τη μιζέρια και την εξαθλίωση των οικογενειών τους. Ας απαντήσει κάποιος με ειλικρίνεια στο ερώτημα: γιατί οι κάτοικοι των Ζωνιανών δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τη χασισοκαλλιέργεια; Την απάντηση την έδωσε ένας γέροντας που απάντησε στους εξυπνάκηδες με τα τηλεοπτικά μαρκούτσια: «Λέτε για μας που το παράγουμε, γιατί δεν λέτε για κείνους που το πίνουν;». Είναι πραγματικά υποκριτικό να βλέπεις και ν’ ακούς διάφορους τηλεαστέρες να καταφέρονται ενάντια στη χασισοκαλλιέργεια των Ζωνιανών και τα μάτια τους να γυαλίζουν από την κόκα που σνίφαραν, γιατί μόνο έτσι μπορούν να αποδώσουν. Και γιατί να έχει πρόβλημα ο κάτοικος των Ζωνιανών με τις ληστείες τραπεζών, όταν η Αγροτική Τράπεζα του έχει ρουφήξει το αίμα;
 
Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι σε περιοχές όπως τα Ζωνιανά μπλέκονται και γίνονται κουβάρι οι παραδόσεις του κοινοτισμού με την παρακμή του σύγχρονου καπιταλισμού. Η κυρίαρχη ιδεολογία κι αυτοί που τη σερβίρουν ως λαϊκό ανάγνωσμα (ή και ως κοινωνιολογικά εκλεπτυσμένο ανάγνωσμα για τους πιο «ψαγμένους») βάζουν μπροστά μας ένα δίπολο: νόμος και τάξη από τη μια, παρανομία από την άλλη. Και μας καλούν, φυσικά, να πάμε με το νόμο και την τάξη. Αυτό το δίπολο, όμως, είναι ψεύτικο και πρέπει να το πετάξουμε στα σκουπίδια, βάζοντας στη θέση του το πραγματικό δίπολο: κεφαλαιοκρατία και αστικό κράτος από τη μια, προλεταριάτο, φτωχή αγροτιά και εργαζόμενοι μικροαστοί από την άλλη. Οταν τοποθετήσουμε έτσι τα πράγματα, δεν θα δυσκολευτούμε καθόλου να τοποθετήσουμε τους Ζωνιανούς, με όλες τις αντιφάσεις, τις ανακολουθίες, τις υστερήσεις και τα όποια οπισθοδρομικά χαρακτηριστικά (που δεν αποτελούν, βέβαια, αποκλειστικό «προνόμιο» των κατοίκων αυτού του κτηνοτροφικού χωριού), στον δεύτερο πόλο, το δικό μας πόλο.
 
Εν προκειμένω, ας θυμηθούμε και ένα ακόμη ιστορικό γεγονός. Ολόκληρη τη δεκαετία του ‘30 εξαπολύθηκε άγριο κυνηγητό ενάντια στη ζωοκλοπή στην Κρήτη, που τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά δεν πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται απλουστευτικά. Το αποτέλεσμα ήταν να μεγαλώσει το… κομμουνιστικό κίνημα, εξαιτίας της επαφής των κρατούμενων για ζωοκλοπή με τους κομμουνιστές κρατούμενους στις φυλακές. Είναι απ’ αυτές τις περιπτώσεις που η παραβατικότητα μετατράπηκε σε πρώτη ύλη για το επαναστατικό κίνημα. Οι κομμουνιστές εκείνης της εποχής δεν αντιμετώπισαν τους κοινωνικούς κρατούμενους με τον τρόπο που τους αντιμετωπίζουν σήμερα κάποιοι αριστεροί της συμφοράς.
 
Ας αποκαλύψουμε όλη την υποκρισία της αστικής κοινωνίας και ας σταθούμε αντίθετοι στην κατασταλτική μανία του αστικού κράτους. Ας υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην οπλοκατοχή και ας αντιμετωπίσουμε την παραβατικότητα από τη σκοπιά της εργαζόμενης κοινωνίας και των αναγκών της και όχι από τη σκοπιά του νόμου και της τάξης των αστών, που εγκληματούν ασύδοτα, κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση.
 
Πέτρος Γιώτης

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΤο λουκέτο και το μάθημα
Επόμενο άρθρο Νυστέρι της Κομισιόν στις επιδοτήσεις

Σχετικά Αρθρα

Οχι άλλα κροκοδείλια δάκρυα – Τις γροθιές τους να δείξουν οι πλημμυροπαθείς

Zoom 12 Σεπ 2023, 14:40

Ο λαός πρόβατα κι ο Τσίπρας τσοπάνης!

Zoom 4 Οκτ 2022, 11:17

Στόχος τους η κατάργηση της Κοινωνικής Ασφάλισης με τη μετατροπή της σε ατομική αποταμίευση

Zoom 9 Ιούλ 2022, 09:04

EastMed: Οσα δε φτάνει η αλεπού…

Zoom 15 Ιαν 2022, 00:02

Κοινωνικός εκφασισμός

Zoom 30 Οκτ 2021, 00:03

Κρείττον του λαλείν το σιγάν…

Zoom 14 Αυγ 2021, 10:23
Ροή Ειδήσεων
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

Ημέρα ιδιωτικής ασφάλισης.

Ροδεσία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1965).

Αγκόλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1975).

Μαλδίβες: Ημέρα δημοκρατίας (1968).

ΗΠΑ: Ημέρα βετεράνων.

1887: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού οι «πρωταίτιοι των γεγονότων της πρωτομαγιάς στο Σικάγο» August Spies, Albert Parsons, Adolph Fischer και George Engel, παρά την παγκόσμια κατακραυγή.

1918: Συνθηκολόγηση Γερμανίας, τέλος α’ παγκοσμίου πολέμου.

1990: Πεθαίνει ο Γιάννης Ρίτσος.

2003: Η «Οργάνωση «Χρήστος Κασσίμης» αποπειράται να χτυπήσει υποκατάστημα της τράπεζας «Citibank» στην περιοχή του Ζωγράφου.

2004: Πεθαίνει ο Γιασέρ Αραφάτ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo