Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Είναι ο Ανθρωπος, ηλίθιοι…
  • Τι έχουν τα έρμα και ψοφούν, Κούλη;
  • Ελεύθεροι πολιορκημένοι: Ενα εκατομμύριο Παλαιστίνιοι παραμένουν ακλόνητοι στην Πόλη της Γάζας και το Βορρά
  • Ενα ποιοτικά καινούργιο στάδιο υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ούτε καν τα προσχήματα της ψευδεπίγραφης «αριστείας»
  • Σαν σήμερα 17 Σεπτέμβρη
  • Ξεπέρασε κάθε όριο ο γκεμπελισμός του Τσιάρα σχετικά με την ευλογιά των αιγοπροβάτων
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Zoom»Εγκληματίας είναι ο καπιταλισμός
Zoom

Εγκληματίας είναι ο καπιταλισμός

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr17 Νοέ 2007, 00:00
Βρέθηκε, λοιπόν, ο ένοχος για κάθε μορφή εγκληματικότητας που μαστίζει τη σύγχρονη καπιταλιστική Ελλάδα. Είναι σύμπας ο πληθυσμός ενός ορεινού χωριού της επαρχίας Μυλοποτάμου, του νομού Ρεθύμνης, της περιφέρειας Κρήτης. Στα Ζωνιανά γίνεται η καλλιέργεια του χασίς που πουλιέται στην Ελλάδα. Στην Ηλεία, τη Μεσσηνία, την Αχαΐα,την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τη Μαγνησία και τους μισούς νομούς της Μακεδονίας δεν καλλιεργείται τίποτα. Κι εκείνο το αλβανικό, με το επικίνδυνο κάδμιο στη σύνθεσή του, που πουλιέται αβέρτα στην πιτσιρικαρία καθ’ άπασαν την επικράτεια, οι Ζωνιανοί το παράγουν και το εμπορεύονται. Από τα Ζωνιανά κατάγονται όλοι οι μπράβοι, οι προστάτες, οι νονοί της νύχτας. Κάτι συμμορίες με μανιάτικα (και όχι μόνο) ονόματα, που ξεπαστρεύουν η μια τα μέλη της άλλης με συνοπτικές διαδικασίες, από Ζωνιανούς αποτελούνται, με παραλλαγμένα ονόματα (το είπε, άλλωστε και ένας πρώην υφυπουργός, με ανοιχτούς λογαριασμούς με μαφιόζικα κυκλώματα -για ποιο λόγο άραγε;- που προσπάθησε να εμφανιστεί ως «θύμα της τρομοκρατίας»). Και την πρέζα οι Ζωνιανοί την παράγουν και την εμπορεύονται. Κι ας λέει ό,τι θέλει η αμερικάνικη DIA για το πέρασμα του Εβρου. Κι ας λειτουργούν εργοστάσια παραγωγής στη Δημοκρατία της Μακεδονίας, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία. Κι ας απαιτούνται τεράστια κεφάλαια για να εισάγεις μια παρτίδα ηρωίνης, κεφάλαια που κανένας παράνομος (όχι μόνο των Ζωνιανών, αλλά και της Αθήνας) δε μπορεί να διαθέσει.
 
Στην Ελλάδα έχουμε δυο ειδών ανθρώπους: φιλήσυχους και νομοταγείς από τη μια, κακοποιούς από την άλλη. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν κυρίως οι κάτοικοι των Ζωνιανών, ενώ στην πρώτη όλοι οι άλλοι, ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης. Ας πούμε, για τα νταβατζιλίκια και την εκπόρνευση γυναικών φταίνε κάποιοι κακοποιοί, ενώ οι επιχειρηματίες που βάζουν τα κεφάλαια είναι αξιοσέβαστα πρόσωπα. Για το εμπόριο της πρέζας φταίνε αυτοί που τη μοιράζουν, ενώ οι κεφαλαιούχοι που φέρνουν τις μεγάλες παρτίδες και μετά ξεπλένουν το χρήμα σε νόμιμες μπίζνες παίρνουν και κρατικά παράσημα. Για να μην το πάμε παραπέρα και μιλήσουμε για την «Πόρσε» που στα χέρια του κατοίκου των Ζωνιανών αποτελεί πειστήριο εγκληματικής δράσης, ενώ στα χέρια του κατοίκου της Εκάλης και της Πολιτείας αποτελεί αξιοσέβαστο τεκμήριο κοινωνικής καταξίωσης.
 
Μ’ όλ’ αυτά που βλέπουμε και ακούμε τις τελευταίες μέρες κινδυνεύουμε να τρελαθούμε. Στα πρόσωπα των κατοίκων ενός ορεινού χωριού βρέθηκαν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι, για να εξαγιαστεί μέσω της «σφαγής» τους ένα σύστημα που τρέφεται με την κλεμμένη υπεραξία των εργατών, που δολοφονεί καθημερινά τα παιδιά μας με δεκάδες τρόπους. Η μικρή ή μεγάλη παραβατικότητα των Ζωνιανών αποτελεί έγκλημα που πρέπει να παταχτεί αμείλικτα, ενώ η νόμιμη και παράνομη δράση των καπιταλιστών σε όλη τη χώρα μένει στο απυρόβλητο. Ολοι αυτοί που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο χειροκροτούν την εισβολή των πάνοπλων μπατσικών ορδών στο Μυλοπόταμο και τους καθημερινούς εξευτελισμούς των κατοίκων της περιοχής, όλοι αυτοί που χαίρονται καθώς συλλαμβάνονται και παραπέμπονται σε δίκη άνθρωποι στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν κρητικά μαχαίρια και μπράουνινγκ κειμήλια, ας θέσουν στον εαυτό τους ένα απλό ερώτημα:
αν τα Ζωνιανά υποταχτούν οριστικά, αν στο Μυλοπόταμο βασιλέψει ο νόμος και η τάξη των μπάτσων, θα απαλλαγεί η εργαζόμενη κοινωνία όχι από τις πληγές που της προκαλεί συνεχώς ο καπιταλισμός, αλλά από τις όποιες επιπτώσεις της εγκληματικότητας; Επειδή η απάντηση από κάθε εχέφρονα άνθρωπο είναι αυτονόητα όχι, ας αναρωτηθούμε ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν αυτά που γίνονται εδώ και ένα δεκαήμερο.
 
Αρκούν και μόνο οι εικόνες με τους κουκουλοφόρους ΕΚΑΜίτες, ΜΑΤάδες, ασφαλίτες και κάθε λογής μπάτσους να εισβάλλουν στα Ζωνιανά με οπλισμό και διάταξη στρατού κατοχής, για να τοποθετήσουν κάθε αριστερό άνθρωπο «απέναντι». Οποια άποψη κι αν έχει για τα Ζωνιανά και την τοπική μαφία. Υπάρχει αριστερός, προοδευτικός άνθρωπος που να καταφεύγει για προστασία στο πιο μισητό κομμάτι του αστικού κράτους; Υπάρχει αριστερός που να δέχεται την εφαρμογή της συλλογικής ευθύνης; Υπάρχει αριστερός που να αποδέχεται την παραβίαση στοιχειωδέστατων ανθρώπινων και πολιτικών δικαιωμάτων, προκειμένου να επιβληθεί ο νόμος και η τάξη; Υπάρχει αριστερός που να μην ξέρει ό,τι ο νόμος και η τάξη δεν αφορούν την καταστολή της όποιας εγκληματικότητας, αλλά την καταστολή κάθε μορφής αντίστασης στον καπιταλισμό; Υπάρχει αριστερός που να τρώει τα παραμυθάκια περί καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος από τους μηχανισμούς του κράτους, που όχι μόνο υπερασπίζονται το διαρκές έγκλημα της λειτουργίας του καπιταλισμού, αλλά είναι χωμένοι οι ίδιοι ως το λαιμό μέσα σε κάθε παράνομη δραστηριότητα;
 
Και όμως, υπάρχουν αριστεροί που ξεχνούν όλ’ αυτά τα στοιχειώδη πράγματα και ταυτίζονται με το κράτος. Δεν εννοούμε μόνο τις ξεφτιλισμένες ηγεσίες της καθεστωτικής ψευτοαριστεράς, που έσπευσαν να συνταχθούν με την κυβέρνηση Καραμανλή, ψελλίζοντας και τις καθιερωμένες σ’ αυτές τις περιπτώσεις παπάρες περί πολιτικών ευθυνών και διαπλοκής, αλλά για απλούς αριστερούς ανθρώπους. Δυστυχώς, η πολύχρονη κυριαρχία του οπορτουνισμού στην Αριστερά έχει αφήσει το στίγμα της στις συνειδήσεις των ανθρώπων, οι οποίοι αδυνατούν να ξεχωρίσουν τις ποιότητες (γιατί είναι ποιοτικό ζήτημα το να μη συντάσσεσαι ποτέ με το αστικό κράτος και ειδικά με τους κατασταλτικούς του μηχανισμούς), να προσεγγίσουν τα φαινόμενα διαλεκτικά και να τοποθετηθούν με σαφήνεια ξεκαθαρίζοντας το κύριο από το δευτερεύον.
 
Ας πούμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Η διαφορά των Ζωνιανών από άλλες ζώνες της περιφέρειας όπου ανθεί η χασισοκαλλιέργεια (και άλλες… ευγενείς δραστηριότητες) είναι πως εκεί η παραβατικότητα συνδυάζεται με μια πολύ παλιά παράδοση, που εξακολουθεί να είναι ζωντανή στην ορεινή κυρίως Κρήτη. Την παράδοση της οπλοκατοχής και όλα όσα τη συνοδεύουν. Μολονότι η παράδοση αυτή δεν απείλησε ποτέ την αστική εξουσία, αποτελεί εξ ορισμού μια αντινομία. Οι ειδικές αστυνομικές δυνάμεις δεν πήγαν τώρα στην Κρήτη. Πάνε αρκετά χρόνια από τότε που τα ΕΚΑΜ άρχισαν να στέλνονται στην Κρήτη για ειδικές επιχειρήσεις ενάντια στην οπλοκατοχή, ενώ το 2001 ιδρύθηκαν στους τέσσερις νομούς του νησιού τα ΤΑΕ (Τμήματα Αστυνομικών Επιχειρήσεων), με πρόσχημα την καταπολέμηση της εγκληματικότητας, αλλά με πραγματικό στόχο την οπλοκατοχή. Γράφουν οι μπατσοσυνδικαλιστές των Ειδικών Φρουρών στην ιστοσελίδα τους: «Η καταπολέμηση του φαινομένου εμπορίας όπλων και οπλοκατοχής που είναι ένας από τους κύριους τομείς δράσης των ΤΑΕ, καταδεικνύεται επιτυχημένη τόσο με τον μεγάλο αριθμό προσαγωγής δραστών όσο και με την κατάσχεση όπλων και φυσιγγίων».
 
Οι πληθυσμοί μεγάλων περιοχών της Κρήτης, όπου η παράδοση της οπλοκατοχής συνεχίζεται, έχουν τραβήξει τα πάνδεινα από τους «Ράμπο» των ΤΑΕ, οι οποίοι βγάζουν όλα τα απωθημένα τους και προσπαθούν να εξευτελίσουν τους ανθρώπους, χτυπώντας στον πυρήνα κάποιων ιδιαίτερων πολιτισμικών χαρακτηριστικών τους, υπολειμμάτων των ευγενών παραδόσεων του κοινοτισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι από την εποχή που δημιουργήθηκαν τα ΤΑΕ (για να υπηρετήσει ένας μπάτσος σ’ αυτά πρέπει να έχει υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του στις Ειδικές Δυνάμεις) έχει αναπτυχθεί ένα ολόκληρο μουσικό ρεύμα στην Κρήτη (με νόμιμες και μη νόμιμες ηχογραφήσεις), που αναφέρεται σ’ αυτά ως στρατό κατοχής, ως μισητό αντίπαλο.
 
Υπάρχουν, βέβαια, οι «ντεμέκ αριστεροί» (και αναρχικοί, δυστυχώς), που εκστασιάζονται με τα politically correct φληναφήματα του κάθε Μάικλ Μουρ, που αναζητά στην οπλοκατοχή τις αιτίες για την παρακμή και την εγκληματικότητα στις ΗΠΑ και όχι στο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό πλαίσιο της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Γι’ αυτούς, λοιπόν, η οπλοκατοχή είναι ένα βάρβαρο φεουδαρχικό υπόλειμμα! Προφανώς, θεωρούν πως η οπλοκατοχή πρέπει ν’ αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των μηχανισμών καταστολής του αστικού κράτους. Οπως και η βία, άλλωστε.
Οι κομμουνιστές, όμως, από τότε που υπάρχουν ως πολιτικό ρεύμα μέσα στο εργατικό κίνημα, από τα μέσα του 19ου αιώνα, δηλαδή, έχουν το γενικό εξοπλισμό του λαού ως ένα από τα συνθήματα-αιτήματά τους. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να είναι ενάντια στην οπλοκατοχή, αλλά υπέρ της αποποινικοποίησής της. Νομίζουμε πως δεν αξίζει τον κόπο να σχολιάσουμε το επιχείρημα εκείνο που υποστηρίζει ότι η οπλοκατοχή θα αυξήσει την εγκληματικότητα και τη βία μέσα στην κοινωνία. Αλλωστε, το παράδειγμα περιοχών στις οποίες η οπλοκατοχή αποτελεί στοιχείο της πολιτιστικής παράδοσης, αποστομώνει αυτά τα επιχειρήματα. Για να μη μιλήσουμε για το Κουρδιστάν και το Αφγανιστάν, ας μιλήσουμε για την Κρήτη, όπου οι άνθρωποι δεν λύνουν τις διαφορές τους με τα όπλα, γι’ αυτό άλλωστε και δεν υπάρχει διαφορά στις αστυνομικές στατιστικές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.
 
Η άλλη ένσταση που ακούγεται τούτες τις μέρες, σε σχέση με τα Ζωνιανά, είναι οι πολιτικές πεποιθήσεις των κατοίκων εκεί (στην πλειοψηφία τους δεξιοί). Υπάρχουν, όμως, και άλλες περιοχές με τα ίδια «πολιτικά» χαρακτηριστικά και δεν τις κάναμε δακτυλοδεικτούμενες. Τα κοινωνικά-πολιτικά αιτήματα, άλλωστε, δεν κρίνονται με τέτοια κριτήρια, αλλά με κριτήρια ταξικά. Τέλος, θα έπρεπε να δει κανείς και κάποια άλλα χαρακτηριστικά σε τέτοιες «πρωτόγονες» περιοχές, που σπανίζουν ανάμεσα στις «προοδευμένες» κοινωνίες. Χαρακτηριστικά όπως το φιλότιμο, η μπέσα, η αναγόρευση της ρουφιανιάς σε ύψιστο αδίκημα. Χαρακτηριστικά που ανήκουν στην κουλτούρα της Αριστεράς και όχι στην κουλτούρα που θέλει να περάσει το αστικό κράτος. Οι παλιότεροι θα έπρεπε να θυμούνται και οι νεότεροι πρέπει να μάθουν, ότι ακόμα και δεξιές περιοχές της ορεινής Κρήτης προσέφεραν άσυλο στους ηττημένους αντάρτες του ΔΣΕ, αρνούμενες να τους παραδώσουν στις αρχές (οι δυο τελευταίοι φυγόδικοι του αντάρτικου έζησαν επί 25 χρόνια στα χωριά και τα μιτάτα των Λευκών Ορέων και εμφανίστηκαν μετά την πτώση της χούντας).
 
Επίσης, αυτοί που σπεύδουν να καταδικάσουν ελαφρά τη καρδία την οπλοκατοχή, θα πρέπει να θυμηθούν πως η πρώτη πράξη παλλαϊκής αντίστασης στις σιδερόφρακτες στρατιές του ναζιφασιστικού Αξονα συνέβη -όχι τυχαία- στην Κρήτη. Και είναι άρρηκτα δεμένη με την παράδοση της οπλοκατοχής στο νησί και ιδιαίτερα στα ριζίτικα χωριά των Χανίων, που σήκωσαν το βάρος της Μάχης της Κρήτης. Ενας λαός εκπαιδευμένος στα όπλα μπόρεσε να κάνει πράξη τις αντιστασιακές του διαθέσεις, καθηλώνοντας τα πιο επίλεκτα τμήματα του ναζιστικού στρατού. Ας σημειωθεί ότι και τότε, στη διάρκεια της δικτατορίας του Μεταξά, η οπλοκατοχή στην Κρήτη είχε τεθεί στο στόχαστρο και μάλιστα χρησιμοποιούνταν ως πρόσχημα η καταπολέμηση της ζωοκλοπής.
 
Ναι, αλλά -έρχεται αμέσως η ένσταση- αυτές οι παραδόσεις της λεβεντιάς και του φιλότιμου έχουν εκφυλιστεί σε εκδηλώσεις ψευτομαγκιάς και επίδειξης. Μολονότι οι γενικεύσεις οδηγούν σε σφαλερά μονοπάτια, δεν θα δυσκολευτούμε να θεωρήσουμε βάσιμη την ένσταση. Δεν είναι και τόσο λεβέντικο να βλέπεις σε κοινωνικές εκδηλώσεις (κυρίως πανηγύρια) μαυροπουκαμισάδες νεαρούς να σέρνουν μαζί τους διάφορα «ξέκωλα», να κατεβάζουν τα ουΐσκια με τις μπουκάλες και μετά να δίνουν τα πιστόλια στα «ξέκωλα» για να ρίξουν μπαλωθιές. Την απάντηση την έχει δώσει η (εκ Κρήτης, κατά σύμπτωση) ποιήτρια, αναφερόμενη σε ανάλογο κοινωνικό φαινόμενο: «Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω». Τα κυρίαρχα κοινωνικά πρότυπα, τα πρότυπα της βαρβαρότητας, που εισβάλλουν και στις πιο απόμακρες γωνιές μέσω της τηλεόρασης, δε θα μπορούσαν ν’ αφήσουν ανεπηρέαστες τις παραδόσεις. Ομως, αν ξύσει κανείς τη γλίτσα των αστικών προτύπων, θα βρει από κάτω κάποιες θεμελιώδεις αξίες του παλιού πυρήνα, που δεν θα τις βρει (γιατί δεν υπάρχουν) όσο κι αν ξύσει τη γλίτσα στις διαφορετικού περιεχόμενου (αλλά ίδιες ως προς την ουσία) εκδηλώσεις των νέων που κυνηγούν το πρότυπο του «macho man» σε πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά. Aντί, λοιπόν, να μένουμε στην ενόχληση που μας προκαλεί ο εκφυλισμός ευγενών παραδόσεων, ας ψάξουμε τις αιτίες γι’ αυτόν. Ας προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε άλλου είδους πρότυπα, προσέχοντας να μην πετάξουμε μαζί με τα νερά και το παιδί. Και προπαντός, ας διαχωριστούμε κάθετα από κάτι τυπάκια της τάχαμου προοδευτικής διανόησης, που κάθονται στα πολυτελή γραφεία τους και στηλιτεύουν τους «βάρβαρους ορεσίβιους», υπερασπιζόμενα (με στυλ! α, σ’ αυτό είναι άπιαστοι) το νόμο και την τάξη της δικτατορίας του κεφάλαιου.
 
Και με την παραβατικότητα τι γίνεται; Στο όνομα των ευγενικών παραδόσεων του κοινοτισμού, θα κλείσουμε τα μάτια σε φαινόμενα όπως η χασισοκαλλιέργεια, τα νταβατζιλίκια, οι ληστείες; Ενσταση βάσιμη κι αυτή. Ας τη συζητήσουμε, θυμίζοντας καταρχάς πως η μεγάλη εγκληματικότητα ανθεί στους κόλπους των προβεβλημένων και τιμώμενων προσώπων της κυρίαρχης τάξης. Πώς ορίζεται άραγε η παραβατικότητα; Για τους αστούς τα πράγματα είναι καθαρά. Ο,τι ξεφεύγει από το νόμο καταστέλλεται ως έγκλημα. Γι’ αυτό και δεν διαχωρίζουν ούτε το λεγόμενο πολιτικό έγκλημα, που το δέχεται η νομική τους θεωρία. Είναι γνωστό πως δικάστηκαν όσοι κατηγορήθηκαν για συμμετοχή στη 17Ν και στον ΕΛΑ. Εδώ, όμως, δεν μιλάμε για πολιτική παραβατικότητα. Μιλάμε για εκείνη την παραβατικότητα που θα μπορούσαμε να την ορίσουμε ως ατομική αντίδραση στο διαρκές έγκλημα της εκμετάλλευσης. Περί αυτού πρόκειται κι αλίμονό μας αν δεν το καταλάβουμε, αν εγκλωβιστούμε στα παραπλανητικά δόγματα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Ας θυμηθούμε για μια φορά ακόμη τον Μπρεχτ: Ποιο είναι μεγαλύτερο έγκλημα, να ληστεύεις μια τράπεζα ή να ιδρύεις μια τράπεζα;
 
Ποιοι μπλέκουν στο λεγόμενο κοινό έγκλημα; Οι γόνοι των «καλών οικογενειών» ή οι γόνοι της φτωχολογιάς; Την απάντηση τη γνωρίζουμε όλοι. Το λεγόμενο κοινό έγκλημα δεν διαφέρει επί της ουσίας από τις νόμιμες δραστηριότητες του καπιταλισμού. Μπίζνες είναι και τα δύο. Επειδή οι παράνομες μπίζνες πρέπει να διεκπεραιωθούν έξω από το θεσμικό πλαίσιο του οργανωμένου κράτους, ο κλήρος της διεκπεραίωσής τους πέφτει σε παιδιά από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που προσπαθούν μ’ αυτό τον τρόπο να ξεφύγουν από τη μιζέρια και την εξαθλίωση των οικογενειών τους. Ας απαντήσει κάποιος με ειλικρίνεια στο ερώτημα: γιατί οι κάτοικοι των Ζωνιανών δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τη χασισοκαλλιέργεια; Την απάντηση την έδωσε ένας γέροντας που απάντησε στους εξυπνάκηδες με τα τηλεοπτικά μαρκούτσια: «Λέτε για μας που το παράγουμε, γιατί δεν λέτε για κείνους που το πίνουν;». Είναι πραγματικά υποκριτικό να βλέπεις και ν’ ακούς διάφορους τηλεαστέρες να καταφέρονται ενάντια στη χασισοκαλλιέργεια των Ζωνιανών και τα μάτια τους να γυαλίζουν από την κόκα που σνίφαραν, γιατί μόνο έτσι μπορούν να αποδώσουν. Και γιατί να έχει πρόβλημα ο κάτοικος των Ζωνιανών με τις ληστείες τραπεζών, όταν η Αγροτική Τράπεζα του έχει ρουφήξει το αίμα;
 
Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι σε περιοχές όπως τα Ζωνιανά μπλέκονται και γίνονται κουβάρι οι παραδόσεις του κοινοτισμού με την παρακμή του σύγχρονου καπιταλισμού. Η κυρίαρχη ιδεολογία κι αυτοί που τη σερβίρουν ως λαϊκό ανάγνωσμα (ή και ως κοινωνιολογικά εκλεπτυσμένο ανάγνωσμα για τους πιο «ψαγμένους») βάζουν μπροστά μας ένα δίπολο: νόμος και τάξη από τη μια, παρανομία από την άλλη. Και μας καλούν, φυσικά, να πάμε με το νόμο και την τάξη. Αυτό το δίπολο, όμως, είναι ψεύτικο και πρέπει να το πετάξουμε στα σκουπίδια, βάζοντας στη θέση του το πραγματικό δίπολο: κεφαλαιοκρατία και αστικό κράτος από τη μια, προλεταριάτο, φτωχή αγροτιά και εργαζόμενοι μικροαστοί από την άλλη. Οταν τοποθετήσουμε έτσι τα πράγματα, δεν θα δυσκολευτούμε καθόλου να τοποθετήσουμε τους Ζωνιανούς, με όλες τις αντιφάσεις, τις ανακολουθίες, τις υστερήσεις και τα όποια οπισθοδρομικά χαρακτηριστικά (που δεν αποτελούν, βέβαια, αποκλειστικό «προνόμιο» των κατοίκων αυτού του κτηνοτροφικού χωριού), στον δεύτερο πόλο, το δικό μας πόλο.
 
Εν προκειμένω, ας θυμηθούμε και ένα ακόμη ιστορικό γεγονός. Ολόκληρη τη δεκαετία του ‘30 εξαπολύθηκε άγριο κυνηγητό ενάντια στη ζωοκλοπή στην Κρήτη, που τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά δεν πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται απλουστευτικά. Το αποτέλεσμα ήταν να μεγαλώσει το… κομμουνιστικό κίνημα, εξαιτίας της επαφής των κρατούμενων για ζωοκλοπή με τους κομμουνιστές κρατούμενους στις φυλακές. Είναι απ’ αυτές τις περιπτώσεις που η παραβατικότητα μετατράπηκε σε πρώτη ύλη για το επαναστατικό κίνημα. Οι κομμουνιστές εκείνης της εποχής δεν αντιμετώπισαν τους κοινωνικούς κρατούμενους με τον τρόπο που τους αντιμετωπίζουν σήμερα κάποιοι αριστεροί της συμφοράς.
 
Ας αποκαλύψουμε όλη την υποκρισία της αστικής κοινωνίας και ας σταθούμε αντίθετοι στην κατασταλτική μανία του αστικού κράτους. Ας υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην οπλοκατοχή και ας αντιμετωπίσουμε την παραβατικότητα από τη σκοπιά της εργαζόμενης κοινωνίας και των αναγκών της και όχι από τη σκοπιά του νόμου και της τάξης των αστών, που εγκληματούν ασύδοτα, κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση.
 
Πέτρος Γιώτης

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΤο λουκέτο και το μάθημα
Επόμενο άρθρο Νυστέρι της Κομισιόν στις επιδοτήσεις

Σχετικά Αρθρα

Οχι άλλα κροκοδείλια δάκρυα – Τις γροθιές τους να δείξουν οι πλημμυροπαθείς

Zoom 12 Σεπ 2023, 14:40

Ο λαός πρόβατα κι ο Τσίπρας τσοπάνης!

Zoom 4 Οκτ 2022, 11:17

Στόχος τους η κατάργηση της Κοινωνικής Ασφάλισης με τη μετατροπή της σε ατομική αποταμίευση

Zoom 9 Ιούλ 2022, 09:04

EastMed: Οσα δε φτάνει η αλεπού…

Zoom 15 Ιαν 2022, 00:02

Κοινωνικός εκφασισμός

Zoom 30 Οκτ 2021, 00:03

Κρείττον του λαλείν το σιγάν…

Zoom 14 Αυγ 2021, 10:23
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Είναι ο Ανθρωπος, ηλίθιοι…

Οι σιωναζιστές αποκλείεται να νικήσουν στη Γάζα

17 Σεπ 2025, 13:52
Πολιτική

Τι έχουν τα έρμα και ψοφούν, Κούλη;

17 Σεπ 2025, 12:27
Διεθνή

Ελεύθεροι πολιορκημένοι: Ενα εκατομμύριο Παλαιστίνιοι παραμένουν ακλόνητοι στην Πόλη της Γάζας και το Βορρά

17 Σεπ 2025, 08:57
Παιδεία

Ενα ποιοτικά καινούργιο στάδιο υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ούτε καν τα προσχήματα της ψευδεπίγραφης «αριστείας»

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

17 Σεπ 2025, 07:17
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Σεπτέμβρη

17 Σεπ 2025, 00:01
Αγροτικά

Ξεπέρασε κάθε όριο ο γκεμπελισμός του Τσιάρα σχετικά με την ευλογιά των αιγοπροβάτων

16 Σεπ 2025, 22:14
Καταστολή

Να αθωωθούν οι συλληφθέντες στις 6-3-2021, που προσπάθησαν να διαδηλώσουν για τον απεργό πείνας Δ. Κουφοντίνα

Δίκη αύριο στο ΙΑ Μονομελές (Ευελπίδων, κτίριο 9, αίθουσα 12)

16 Σεπ 2025, 19:31
Πολιτισμός

Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ κατήγγειλε με σφοδρότητα τους γενοκτόνους σιωναζιστές στην τελετή απονομής των Emmy

16 Σεπ 2025, 14:32
Αγροτικά

Κώστα Τσιάρα, γιατί μεγάλωσε ξαφνικά η μύτη σου;

16 Σεπ 2025, 13:46
Παιδεία

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

16 Σεπ 2025, 12:20
Αγροτικά

Kτηνοτρόφοι Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: Ψήφισμα-κόλαφος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

16 Σεπ 2025, 12:03
Παιδεία

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

16 Σεπ 2025, 11:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Σεπτέμβρη

16 Σεπ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Βαρύς ο πέλεκυς στα κεφάλια των προδοτών

15 Σεπ 2025, 18:40
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι προσπαθούν να ξαναρχίσουν τις διαπραγματεύσεις για τη Γάζα

15 Σεπ 2025, 14:17
Διεθνή

Η πανεπιστημιακή Λευκή Βίβλος του καπιταλισμού: Μπέρκλεϊ, μακαρθισμός και η νέα εποχή της κρατικής καταστολής

15 Σεπ 2025, 12:03
Αθλητισμός

Ολοι στο δρόμο που χάραξαν οι Μαδριλένοι

Ματαίωσαν το τελευταίο ετάπ του διάσημου ποδηλατικού Γύρου της Ισπανίας, επειδή συμμετείχαν σιωνιστές

15 Σεπ 2025, 11:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Σεπτέμβρη

15 Σεπ 2025, 00:01
Αθλητισμός

Στο Περιστέρι έδειξαν το δρόμο, σε όλα τα γήπεδα αλληλεγγύη στο λαό της Παλαιστίνης

14 Σεπ 2025, 11:42
Καταστολή

Πόλα Ρούπα: Η ομηρία δεν τελειώνει, απλώς αλλάζει πρόσωπο

Της επιβάλλουν οικονομικό στραγγαλισμό που προοιονίζεται φυλάκιση για χρέη!

14 Σεπ 2025, 11:25
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Σεπτέμβρη

ΗΠΑ: Ημέρα πολιτικών δικαιωμάτων (1952).

1952: Οι κατηγορούμενοι στην υπόθεση της αεροπορίας καταδικάζονται σε βαρύτατες ποινές.

1961: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Αντνάν Μεντερές και ο ΥπΕξ Φατίν Ρουστού Ζορλού.

1969: Ανακάλυψη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού έξω από το ΡΧ της Συγγρού.

1970: Εμφύλιος δέκα ημερών στην Ιορδανία, βομβαρδισμός των Παλαιστινίων και εκδίωξή τους από τη χώρα.

1970: Πρώτη ενέργεια των Ερυθρών Ταξιαρχιών: Δύο μπιτόνια βενζίνης ανατινάζονται έξω από το σπίτι του γενικού διευθυντή της «Siemens» Τζουζέπε Λεόνι.

2001: Σύλληψη της Αγγελικής Σωτηροπούλου για συμμετοχή στη 17Ν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οι αμερικανοί φίλοι μου είναι ζευγάρι δικηγόρων από τη Νέα Υόρκη, με ευρεία μόρφωση, ενημερωμένοι και ψηφίζουν πάντα Δημοκρατικούς. Εβραίοι που δεν θρησκεύονται. Απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα. Βρίσκονται, για τέταρτη φορά, στην Αθήνα. Και μένουν προς Λαγονήσι. Οταν τους είπα ότι η επιλογή διαμονής είναι ασύμφορη, λόγω απόστασης από το κέντρο, μου έδειξαν, στην οθόνη του κινητού, ένα αμερικανικό δημοσίευμα που σημείωνε ότι η Αθήνα είναι πλέον επικίνδυνη για τους Εβραίους. Το σχετικό ρεπορτάζ συνόδευε φωτογραφία από την «περιπολία» των αγοριών του Ρουβίκωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Και αφού έδωσα τις απαραίτητες, καθησυχαστικές διευκρινίσεις, με ρώτησαν αν, πράγματι, όπως διάβασαν, η ελληνική κυβέρνηση αντιγράφει τις πρακτικές του Τραμπ στο Μεταναστευτικό. Εκεί βρέθηκα σε αμηχανία…

Kώστας Γιαννακίδης (Τα Νέα)

(Φέρουν οι εβραίοι – ειδικά οι μη θρησκευόμενοι – κάποιο σημάδι στο κούτελο που να υποδηλώνει εβραϊκή καταγωγή; Οχι. Γιατί να ανησυχούν, τότε, οι υποτιθέμενοι φίλοι του Γιαννακίδη, που ούτε κιπά στο κεφάλι θα φορούν, ούτε διακριτικά με το άστρο του Δαβίδ, ούτε εβραϊκά θα μιλούν, καθόσον Αμερικανοί; Δικηγόροι είναι, άνθρωποι έξυπνοι και της πιάτσας, δεν μπορεί να μην καταλαβαίνουν ότι κανένας στο κέντρο της Αθήνας δε θα αναγνώριζε το θρήσκευμα των προγόνων τους και δεν υπήρχε περίπτωση να τους στοχοποιήσει. Είναι και το άλλο: «απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα», οπότε αν συναντούσαν φιλο-παλαιστίνιους διαδηλωτές θα αρκούσε να σηκώσουν το χέρι στο σήμα της νίκης, να τους χειροκροτήσουν ή έστω απλά να τους χαμογελάσουν. Θα μπορούσαν και να πορευτούν μαζί τους, όπως κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες αντισιωνιστές εβραίοι στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες. Δυο έξυπνοι αμερικανοί δικηγόροι δεν μπορεί να μην το ξέρουν αυτό. Οπότε για ποιο λόγο να φοβούνται και να τρέχουν να μείνουν στο Λαγονήσι – αλλά να έρχονται στην Αθήνα, που σημαίνει να αντιμετωπίζουν τον ίδιο υποτιθέμενο κίνδυνο; ‘Η οι προοδευτικοί, μη θρησκευόμενοι εβραίοι του σχολιογράφου των «Νέων» είναι σιωνισταράδες του κερατά ή είναι ανύπαρκτα πρόσωπα που τα κατασκεύασε ο Γιαννακίδης για να κάνει μια ακόμα προβοκάτσια ενάντια στο κίνημα αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους, χρίζοντάς το «αντισημιτικό». Αν ήταν να τζογάρουμε, θα στοιχηματίζαμε στο δεύτερο. Φτηνιάρικο; Ασφαλώς. Δεν έχει απομείνει, όμως, κάτι πέραν των εντελώς φτηνιάρικων για να βγάζουν το «μεροκάματο» οι ραφινάτοι -όπως νομίζουν- υποστηρικτές της σιωνιστικής πολιτικής)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo