Τον ξέρουμε χρόνια τώρα ως «λυσσασμένο» νεοφιλελεύθερο. Τον βλέπαμε να κόβει και να ράβει παρέα με τον Πορδοτέτοιο, υπερασπιζόμενος τη μνημονιακή πολιτική με τρόπο που τρόμαζε ακόμα και τη Βελκουλέσκου. Τον θυμόμαστε να αναζητά εναγωνίως «μία σοβαρή Χρυσή Αυγή» για να συνεργαστεί με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου. Τώρα, ως βουλευτής της ΝΔ -επιτέλους!- ο Μπάμπης Παπαδημητρίου φόρεσε την παγανιστική μάσκα του Αγγέλου Θανάτου και καταγγέλλει όσους του χαλάνε τη δουλειά:
«Ανακαλύψατε ένα ψευδοπρόβλημα, ότι κάποιοι διασωληνώνονται εκτός ΜΕΘ. Ετσι κρίνουν οι γιατροί… Δεν χρειάζονται όλοι να πάνε στη ΜΕΘ και πολλοί διασωληνώνονται εκτός ΜΕΘ… Κάποιος μπαίνει στη ΜΕΘ όταν έχει χάσει κάθε ελπίδα. Σαν να τον παραδίδει (σ.σ. ο γιατρός) στον Θεό και πριν τον παραδώσει, τον βάζει στη ΜΕΘ».
Ο Βασίλης Λεβέντης ακόμα αναρρώνει, καθώς τα κατάφερε, αποσωληνώθηκε και βγήκε από τη ΜΕΘ. Μόλις γίνει καλά, ας αναλάβει το «κοράκι» Μπάμπη. Εμείς θα κάνουμε ένα διαφορετικό σχόλιο. Πρέπει να βρίσκεται σε μεγάλη απελπισία όλο το πολιτικό προσωπικό της ΝΔ, για να βγαίνει ο Μπάμπης και να λέει τέτοιες παπάρες που ακόμα και τα «Νέα», στα οποία συχνά αρθρογραφεί, να αναγκάζονται να τις χαρακτηρίσουν προκλητικές και κυνικές.
Eβαλε τα γυαλιά σε πολλούς/ές
Εντάξει, μια δυσκολία την έχεις πάντοτε όταν πρέπει να υπερασπιστείς μια γυναίκα που ασχολείται με το μόντελινγκ και προσπαθεί να εξελιχθεί από «σταρ Ανω Κωλοπετεινίτσας» σε «σταρ Ελλάς» και μετά σε «σταρ Υφήλιος». Πάντα κάνουμε πλάκα με την ηλιθιότητα που βασιλεύει στο συγκεκριμένο χώρο, πάντα οργιζόμαστε με τα πρότυπα προβολής της γυναίκας ως σκεύους ηδονής. Η Ραφαέλα Πλαστήρα, όμως, γεννημένη στην Ολλανδία από έλληνα πατέρα και ολλανδή μάνα, έβαλε τα γυαλιά σε πολλούς/ές με την άρνησή της να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για «σταρ Υφήλιος», επειδή αυτός γίνεται στο Ισραήλ. Δεν έκανε καμιά πολιτική ανάλυση, ένα πολιτικά αφελές κείμενο έγραψε. Μέσα από τις γραμμές αυτού του κειμένου, όμως, αναδεικνύεται η μεγάλη αλήθεια, που είναι τόσο δυνατή, τόσο πλατιά, ώστε να χωράει και την αφέλεια.
Δυο σημειώσεις μόνο. Η πρώτη: μάλλον δεν πρόκειται για διαφημιστικό κόλπο. Η Ραφαέλα Πλαστήρα, λένε, είχε από παλαιότερα τη σημαία της Παλαιστίνης στο προφίλ της στα λεγόμενα social media. Η δεύτερη: αποκλείεται να μην της είπαν της κοπέλας ότι αυτό μπορεί να έχει συνέπειες. Μπράβο της που αγνόησε τις υποδείξεις των «σωφρόνων» και έκανε αυτό που της έλεγε η καρδιά της.
Δεν ξέρουμε πώς προέκυψε η «σχέση» της Πλαστήρα με την Παλαιστίνη και το λαό της, ούτε θα γίνουμε «φαν» του μόντελινγκ, ούτε θα αποδεχτούμε τα «καλλιστεία» και τα κυκλώματα γύρω απ’ αυτά. Ανήκουμε σε άλλο κόσμο, πολιτικά, κοινωνικά, πολιτιστικά. Θα πούμε, όμως, σε κάποιους τραγουδιστές και κάποιες τραγουδίστριες που πετάγονται συχνά για «αρπαχτές» στο Ισραήλ: λίγη τσίπα δεν έχετε, ρε;
Σήματα καπνού
Η ατάκα του «Νεόκοπου» στα σημερινά «Νέα»: «4ο κύμα: Κύριε Διευθυντά, πόσο θα το αντέξουμε; Χάνεται πλέον μία κωμόπολη τον μήνα!». Αποκωδικοποίηση: «πότε θα κάνει το επιβεβλημένο λοκντάουν η κυβέρνηση;».
Ανεκλήθη η εγκύκλιος και δεν το πήραμε είδηση;
Οπως έγραψε ο φιλοκυβερνητικός Τύπος, από το Μαξίμου δόθηκε εντολή στον Πλεύρη να βγει και να «μαζέψει» επικοινωνιακά τον απόηχο από την εγκύκλιο Γκάγκα για κόψιμο των τακτικών χειρουργείων μέχρι 80%. Υπάρχει, βέβαια, εδώ μια contradictio in terminis: μπορεί ο Πλεύρης να «μαζέψει» επικοινωνιακά το οτιδήποτε; Η απάντηση είναι όχι και το γνωρίζουν όλοι. Είπε, είπε, είπε, ανακάτεψε διάφορα, όλοι κατάλαβαν ότι κάτι προσπαθεί να κρύψει, ότι δε δίνει εξηγήσεις. Και όλοι έθεσαν το ίδιο ερώτημα: Αν είναι όπως προσπαθεί να τα πει ο Πλεύρης, γιατί δεν ανακαλείται η εγκύκλιος Γκάγκα;
Είναι το γνωστό παιχνίδι του κακού και του καλού μπάτσου (αν και ο ακροδεξιός Πλεύρης στο ρόλο του καλού μπάτσου είναι άλλη μία contradictio in terminis). Την πρώτη φορά αυτό το παιχνίδι μπορεί να πιάσει σε κάποιους. Οταν, όμως, δεν έχουμε κάτι καινοφανές αλλά κάτι που έχει ξαναεφαρμοστεί, το κόλπο δεν πιάνει. Ο κόσμος ξέρει τι έγινε την προηγούμενη φορά που εκδόθηκε η ίδια ακριβώς εγκύκλιος με υπογραφή Κοντοζαμάνη. Οσο «έπηζαν» τα νοσοκομεία με ασθενείς covid τόσο περικόπτονταν τα τακτικά χειρουργεία. Το 80% το έπιασαν πολύ σύντομα τα νοσοκομεία ενηλίκων και με χαμηλότερο ποσοστό περικοπής έμειναν μόνο τα νοσοκομεία Παίδων που δεν έχουν τόσο μεγάλη πίεση από την covid-19,
Ρούμπος από Ανδρουλάκη
Πανηγυρίζει ο Ανδρουλάκης επειδή «έπειτα από τρία χρόνια προσπαθειών του» το προεδρείο του Ευρωκοινοβούλιου δέχτηκε να πάρει μια αίθουσα το όνομα «Ανδρέας Παπανδρέου». Το τάιμινγκ (το τάιμινγκ, Κικίλια, όχι το μομέντουμ) δεν νομίζουμε πως είναι τυχαίο. Προσφέρει ένα μομέντουμ (σπρώξιμο όπως θα λέγαμε) στον Ανδρουλάκη στην κούρσα για την αρχηγία. Σε βάρος τίνος; Οχι ασφαλώς του Γιωργάκη, που είναι ο… φυσικός διάδοχος του πατρός του, αλλά του Λοβέρδου, που εμφανίζεται σαν «ΠΑΣΟΚ για πάντα».
Αλογατάρηδες
Το θέμα είναι, βέβαια, αρμοδιότητας Κου Πάπια, αλλά η στήλη πρέπει να σχολιάζει την επικαιρότητα. Τι ήταν αυτοί που πήραν τους… δρόμωνες ίππους και κατέβηκαν πουρνό-πουρνό (για να προλάβουν τις απευθείας συνδέσεις με τα πρωινάδικα) στην πλατεία Κολοκοτρώνη; Του έφιππου Κολοκοτρώνη (το πιάσατε το υπονοούμενο). Εργαζόμενοι στον Ιππόδρομο έλεγαν. Δεν αμφιβάλλουμε για κάποιους απ’ αυτούς, όμως αν -ας πούμε- έκαναν απεργία ζητώντας αυξήσεις, θα τους επέτρεπαν οι ιδιοκτήτες να πάρουν τους δρόμωνες ίππους μαζί τους; Ασφαλώς όχι. Ο προπονητής και ο σταβλίτης δεν είναι ιδιοκτήτης. Κάτι γίνεται στο… ευαγές ίδρυμα του Μαρκόπουλου, που ελπίζουμε να μας το εξηγήσει ο Κος Πάπιας. Εμείς μένουμε στο… ταξικότατο σύνθημα στο πλακάτ: «Καζίνο σε κάθε γειτονιά αλλά Ιππόδρομος κλειστός;». Και επίσης στην αγωνία μη μείνουν… τα άλογα στο δρόμο.
Δεν ξέρουμε τι γνώμη έχει για το θέμα η… συμπαθής τάξη των αλογομούρηδων (συγγνώμη, των φιλίππων έπρεπε να γράψουμε), αλλά εμάς μας έπιασε το καλλιτεχνικό μας και θυμηθήκαμε το παλιό τραγούδι: «Μολόγα τα, μολόγα τα, τα φράγκα μοιρολόγα τα / τι γίνανε μολόγα τα, χορτάρι για τ’ αλόγατα»…
Επιλεκτικότητες
Ξέρετε τι προσέξαμε; Οτι ερχόμενος στην Αθήνα ο παναγιώτατος (ο Βαρθολομαίος είναι αυτός, αντίχριστοι) δεν συμμετέσχε σε κάποιο σόου της Αγγελοπουλίνας. Αντίθετα, συμμετέσχε σε σόου της Βαρδινογιάνναινας (στο νοσοκομείο Παίδων) με άφθονη τηλεοπτική κάλυψη. Προφανώς, είναι ζήτημα… χορηγιών.
Mε την ευκαιρία να (ξανα)ρωτήσουμε τους διάφορους «ευαίσθητους» ενάντια στην κάθε είδους εκμετάλλευση παιδιών. Επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται παιδάκια που πάσχουν από οτιδήποτε ως ντεκόρ στη φωτογράφιση μιας «κοσμικής» κυρίας με ένα ανώτατο στέλεχος του ορθόδοξου ιερατείου; Οχι πως περιμένουμε απάντηση, αλλά αυτό δε σημαίνει και ότι θα σταματήσουμε να διατυπώνουμε το ερώτημα κάθε φορά που βλέπουμε τέτοιες εξοργιστικές φωτογραφίες.