* Ολοι σήμερα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη) στις 19.00΄.
* Είναι στιγμές που πνίγεσαι και θέλεις να φωνάξεις. Να ξεσκίσεις αυτή την ύπουλη και υποκριτική σιωπή. Δεν βρίσκουν δυο λέξεις να πουν τα κοπρόσκυλα που σουλατσάρουν γύρω από το παλάτι της γιαγιάς-Εξουσίας, προσδοκώντας ένα κοκαλάκι. Δεν βρίσκουν δυο λέξεις την ώρα που ξηλώνονται κατακτήσεις και ζωές. Αιδώς Αργείοι.
* «Ολοι αυτοί πρέπει να πάρουν θέση. Πρέπει να τους ξετρυπώσουμε έναν-έναν και να τους αναγκάσουμε να πάρουν θέση. Να τους εκθέσουμε στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας.» Αυτά έγραφε η Κόντρα στη στήλη «Στο ψαχνό» πριν δύο βδομάδες (φ. 338-25/9). Εμπρός λοιπόν να τους βρούμε και να τους ζητήσουμε να πάρουν θέση. Ηδη κάποιοι, όπως θα δείτε στο σημερινό φύλλο, ξεκίνησαν. Και θα τους ψάξουν όλους, παντού.
* Χαιρόμαστε που ο Σύλλογος φυλακισθέντων και εξορισθέντων αντιστασιακών 1967-1974 εξέδωσε ανακοίνωση για τις κάμερες που έμειναν αμανάτι μετά την ολυμπιάδα. Θα χαιρόμασταν ακόμη περισσότερο αν εξέδιδε και μια ανακοίνωση για το καθεστώς κράτησης των πολιτικών κρατουμένων, ως γνώστης εκ των έσω, κάνοντας και τις δέουσες συγκρίσεις που θα υποβοηθούσαν στο σχηματισμό κοινής γνώμης.
* «Σεμνά και ταπεινά». Τι υποκριτική κουβέντα! Παραπέμπει απευθείας σε κείνο το «πνεύμα και ηθική» του Αυλωνίτη. Οσο για τους «νταβατζήδες» μάλιστα, έτσι οριοθετείται ο φυσικός εξουσιαστικός χώρος.
* Σε κάποιο σημείο των Αμπελοκήπων (Θεσσαλονίκης) αχρηστεύθηκαν 4-5 θέσεις στάθμευσης (parking) για να επεκταθεί το πεζοδρόμιο, χωρίς καμιά αιτία! Σε μικρό δρόμο της άνω πόλης, τα ίδια. Τα σταθμευμένα αυτοκίνητα διώκονται από παντού. Ρε μπας και υπάρχει κανένα ειδύλλιο μεταξύ δήμων και παρκοεταιριών ή απλά οι ενέργειες αυτές εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο δημιουργίας δυσχερειών στη ζωή του κοσμάκη, ώστε να μην μπορεί ν’ ασχοληθεί με τα άλλα, τα μεγάλα;…
* Τέτοιες μέρες (20/10) το 1991, οι κάτοικοι της Ελευσίνας ζητούσαν την απομάκρυνση της ΠΕΤΡΟΛΑ του Λάτση, με δημοψήφισμα (98%). Ο,τι είδατε, είδαμε κι εμείς.
* Αποσπάσματα από όσα μας είπε ο Βασίλης Λέκκας σε πρόσφατη κουβέντα-συνέντευξη:
(Τι γίνεται με τις συνεργασίες ετερόκλητων καλλιτεχνών): Αυτό που φαίνεται. Εισβάλλει ο ένας στον άλλον, να μαζευτούμε πολλοί για να βάλουμε πιο ακριβό μπουκάλι στα μαγαζιά. Είναι μια λογική στην οποία δεν βγάζεις άκρη. Θυμίζει ποδόσφαιρο, έναν κόσμο όπου κάνουν κουμάντο κάτι άσχετοι τύποι με πρώτο και μόνο στόχο το κέρδος. Δεν με ενδιαφέρουν τα τραγούδια που κατασκευάζονται για μία-δύο σεζόν κι αναπαράγουν το σκυλάδικο. Είναι απλά ένα άλλοθι για να παίζουν κάποιοι εδώ κι εκεί. Επίσης, έχει παραγίνει το κακό με το Μέγαρο Μουσικής και το Ηρώδειο. Ολοι νομίζουν πως θα εξαγνιστούν παίζοντας εκεί. Το πρώτο είναι κλειστός τόπος. Το άλλο ταιριάζει με τα πιάτα και τη γενικότερη νοοτροπία, έχει και σχέση με τους πολιτικούς εκεί. Εγώ από την άλλη, θεωρώ πως το τραγούδι είναι το μεγαλύτερο αντιεξουσιαστικό όπλο. Κι όμως, το χρησιμοποιεί περισσότερο η εξουσία.
(Για τις δισκογραφικές εταιρίες): Θα πρέπει να σέβονται τη δουλειά τους και να την αποτινάξουν από το στυλ «ο καλός ο μύλος τ’ αλέθει όλα». Μια εταιρία δεν μπορεί να έχει 15 ύφη και είδη και να τα πλασάρει όλα με τον ίδιο τρόπο. Ετσι δεν περιφρουρεί τον καλλιτέχνη. Πνίγεται μέσα στην ανάγκη της να συντηρήσει ό,τι αποφέρει χρήματα.
* Τι πολλαπλός πολιτιστικός οργασμός! Πλημμυρίσαμε από τα υγρά του, κολλάνε τα πάντα στην πόλη, όλοι γυρνάμε με χαρτομάντηλα. Πέγκυ Ζήνα, Δημήτρης Χρυσοχοίδης, Γιώργος Γιασεμής και Ζαφείρης Μελάς, είναι εδώ. «Νεοέλληνες χορεύουνε στα τέσσερα με κουδουνάκια» που λέει κι ο Τζιμάκος.
* Ο παρασημοφορηθείς Φώτης σβύνει τα φώτα και φεύγει. Ο Αγγελάκος έρχεται. Ακούσατε διαβολάκια;
* Και μία διευκρίνιση προς αποφυγή παρεξηγήσεων: Η στήλη είναι ειλικρινώς αλληλέγγυα στον αγώνα των αστυνομικών για υπαγωγή του επαγγέλματός τους στα βαρέα και ανθυγιεινά τοιαύτα. Ειδικά στα ανθυγιεινά.
Κοκκινοσκουφίτσα