Θα οργανωθούμε
ή τζάμπα θα χαθούμε;
Ωραίος ο τίτλος της «Αυγής» της περασμένης Κυριακής: «Να σπάσουμε την ομηρεία»! Μεγάλη αφασεία! Λίγο ακόμη και θα συναγωνίζεται χρησαβγήταις κε αιλυναρράδαις…
Η δικαιολογία που όλοι ψάχναμε, μια άλλη διάσταση της νιρβάνα από τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, που μας έδωσε και παλιότερα αφορμές να ασχοληθούμε μαζί του παρά την συμπάθειά μας στο αμιγώς συνθετικό-τραγουδιστικό του τάλαντο: «Εμένα το τραγούδι μού δίνει μία εσωτερική πληρότητα και δεν έχω την ανάγκη να εκφραστώ μέσα από κοινωνικούς αγώνες». Χρειάζεται να σχολιάσουμε;
Προσοχή στους κήρυκες. / Προσοχή στους γνώστες. / Προσοχή σ’ εκείνους που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια / είτε είναι περήφανοι γι’ αυτήν. / Προσοχή σ’ εκείνους που βιάζονται να επαινέσουν / γιατί θα θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα. / Προσοχή σ’ εκείνους που βιάζονται να κρίνουν, / φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν. / Προσοχή σ’ εκείνους που αναζητούν τα πλήθη / γιατί είναι ένα τίποτα μόνοι τους. Υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει / να σκοτώσει τον καθένα. / Θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε… / οτιδήποτε διαφοροποιείται απ’ τα δικά τους μέτρα. / Ανίκανοι όπως είναι να δημιουργήσουν τέχνη / ανίκανοι είναι και να την καταλάβουν. / Θα εκλάβουν την αποτυχία τους ως δημιουργών / μόνο ως αποτυχία του κόσμου συνολικά. / Ανίκανοι όπως είναι να αγαπήσουν πλήρως / θα θεωρήσουν και τη δική σας αγάπη ελλιπή / και θα σας μισήσουν γι’ αυτό» (Charles Bukowski).
Από την προηγούμενη Τρίτη λειτουργούν και τα διόδια της Μουσθένης Καβάλας. Το ταξίδι από Καβάλα προς Θεσσαλονίκη (πήγαινε-έλα) θα κοστίζει πλέον 9,60 μόνο για διόδια, ενώ σύντομα ακολουθούν και αυτά της Ασπροβάλτας που θα το εκτινάξουν στα 14,40 (τουλάχιστον).
Με ρίγη συγκίνησης μεταφέρουμε ένα διάλογο, απαλλάσσοντας από το άχθος τους συντρόφους άλλων στηλών. Και περιμένουμε εναγωνίως τη μεταφορά του στο θεατρικό σανίδι, για να ξεσκάσει λιγάκι η λαϊκή οικογένεια στα θερινά θεατράκια (για να μην το σοβαρέψουμε και χάσει η στήλη την ταυτότητά της). Κανέλλη: «Δυσκολεύομαι να αποκαλώ συνάδελφο, βουλευτή που είναι και μέλος της επιτροπής εδώ και που έχει αποκαλέσει κοπρίτες τους βουλευτές της αριστεράς και εμένα με χαρακτήρισε προ ημερών σε ομιλία του βρόμα του κοινοβουλίου».
Αρβανίτης:«Κύριε πρόεδρε, η κα Κανέλλη να μας πει ποιος είναι ο βουλευτής εδώ που εξεστόμισε τις δύο συγκεκριμένες λέξεις». Κανέλλη: «Εσύ. Και έπρεπε να αναγνωρίσεις τον εαυτό σου. Δεν είναι υπαινιγμός είναι ευθεία καταγγελία. Ανοίγεις το στόμα σου και μας βρωμίζεις όλους». Αρβανίτης: «Ζητώ συγνώμη από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημοσίας Διοικήσεως και από τον ειδικό επιθεωρητή. Αλλά ήθελα να σας αναφέρω ότι προ ολίγων ημερών –και αυτό είναι ανάγκη να το ακούσετε– την χαιρέτισα στους διαδρόμους και εκείνη απαξίωσε να με χαιρετίσει. Και τότε της είπα ότι είναι ζήτημα στοιχειώδους ευγενείας αλλά ποιος την έχασε την ευγένεια για να τη βρεις εσύ. Αφορά την παρούσα βουλευτίνα. Βλέπετε ότι είναι προκλητικότατη. Χρησιμοποίησε τον όρο βρώμα που μόνο άνθρωποι της κατηγορίας της χρησιμοποιούν». Κανέλλη: «Να σου χαλαλίσω καλημέρα αποκλείεται»! Νεράντζης: «Παρακαλώ να σταματήσουμε εδώ». Κανέλλη: «Αντε ρε ναζιστόφατσα! Οσο αρνείσαι το ολοκαύτωμα θα σου αρνούμαι και την καλημέρα! Φασιστόφατσα! Ε, ναζιστόφατσα. Οσο εσύ θα αρνιέσαι το ολοκαύτωμα, θα σου αρνιέμαι την καλημέρα. Ναζιστόφατσα. Θα μιλήσεις εσύ για κοπρίτες της αριστεράς»! Αρβανίτης: «Να πας στην ΚΝΕΣΕΤ να τα πεις αυτά»! Κανέλλη: «Αντε ρε ναζιστόμουτρο! Είσαι ναζιστής! Θα απαιτήσεις να σου κάνουμε και Χάιλ Χίτλερ! Αντε ρε ναζί από εδώ»! Αρβανίτης: «Να πας να τα πεις αυτά στο ΠΑΜΕ. Να μην τολμήσεις να ασχοληθείς ξανά με το πρόσωπό μου! Κύριε πρόεδρε, αυτές είναι κουβέντες πεζοδρομίου! Εχεις νοοτροπία Κατίνας»! Νεράντζης: «Παρακαλώ να μην γράφεται στα πρακτικά. Υπάρχει τηλεόραση που παρακολουθεί, αρκετά, φτάνει». Κανέλλη: «Διαφάνεια! Να ακουστούν όσα είπε εδώ μέσα».
«Είναι ενοχλητική η σύγχρονη αδιαφορία προς την επανάσταση. Τι σημαίνει αντικαπιταλισμός στη σύγχρονη μορφή του –της αντιπαγκοσμιοποίησης– εάν δεν είναι μία πρακτική κριτική του καπιταλισμού και τι επιθυμεί να επιτύχει εάν ο αντικαπιταλισμός της αποτυγχάνει να ενστερνιστεί το επαναστατικό σχέδιο της ανθρώπινης χειραφέτησης; Αντικαπιταλιστική αδιαφορία προς την επανάσταση είναι μια εξ ορισμού αντίφαση. Τέτοιες αντιφάσεις ζη-τούν αποφάσεις κι αυτές δεν οδηγούν αναγκαία στην επανάσταση με την κατάλληλη σημασία της λέξης: το σχέδιο της ανθρώπινης χειραφέτησης» (Werner Bonefeld).
Κοκκινοσκουφίτσα