Δύο χιλιάδες δώδεκα. Μεγάλη κατηφόρα…
Χρέος μας η ανατροπή. Φωτιά-τσεκούρι, τώρα!
«Ζητήματα πολιτικο-ιδεολογικής φύσης αλλά και μαζικού αγώνα (όπως π.χ. της Παιδείας) δεν λύνονται με βόμβες, όπως επίσης και τα γενικότερα κοινωνικά (ΔΕΗ, ΟΑΕΔ κλπ.). Ομως απ’ την άλλη, η βία του καθεστώτος (π.χ. των ΜΑΤ) δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με ιδεολογικό αγώνα αλλά με τη λαϊκή βία. Γι’ αυτή τη νοοτροπία καταλήγουμε στην εξής τραγελαφική κατάσταση: εκεί που χρειάζεται αυτόνομη μαζική δουλειά και δε χρειάζεται βία κι ακόμη περισσότερο με τη μορφή βόμβας, χρησιμοποιούμε βόμβα. Κι από την άλλη εκεί που πραγματικά είναι απαραίτητη η λαϊκή βία (π.χ. για ν’ αντιμετωπίσουμε τα ΜΑΤ σαν ένα από τους κύριους φορείς της βίας του καθεστώτος), δεν τη χρησιμοποιούμε!» (Ε.Λ.Α. – 22.9.1981).
Αναστατώθηκε πριν από λίγες μέρες η στήλη, μαθαίνοντας ότι τα μέλη της ηγεσίας του υπουργείου Παιδιάς έμειναν χωρίς κινητά τηλέφωνα, καθώς η Κακοσμοτέ (όπως τη λέμε εμείς λόγω κακών… οσμών του παρελθόντος) έκοψε τις γραμμές μετά τη συσσώρευση απλήρωτων λογαριασμών. Απλήρωτοι λογαριασμοί; Δάκρυα γέμισαν τα μάτια μας καθώς τα τηλέφωνα του αναπληρωτή υπουργού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, της υφυπουργού Εύης Χριστοφιλοπούλου (μα το φαντάζεστε με τέτοια ευφράδεια να μείνει χωρίς κινητό;), γραμματέων, συνεργατών και υπηρεσιακών παραγόντων, δέχονταν κλήσεις αλλά δεν μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι και να καλέσουν πίσω όποιον τους έπαιρνε ή όποιον δεν τους έπαιρνε. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε με περηφάνια ότι ο νέος υπουργός Γιώργος Μπαμπινιώτης δεν έχει πάρει κινητό τηλέφωνο του υπουργείου, αλλά χρησιμοποιεί το προσωπικό του (θα φτιάξουμε και σχετικό εικονογραφημένο mail κάποια στιγμή, για να διασκεδάζουμε συντρόφους στον ελεύθερο χρόνο τους). Πάντως, πληροφορίες που αναπαρήγαγε ο κεντρικός αστικός τύπος ανέφεραν ότι παλαιότεροι λογαριασμοί πρώην υπουργών Παιδείας που αφορούσαν δεκάδες τηλέφωνα συνεργατών τα οποία πληρώνονταν από το ελληνικό δημόσιο, δεν είχαν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έμειναν τελικά απλήρωτοι με αποτέλεσμα οι συνδέσεις να κοπούν. Οι λογαριασμοί αυτοί φέρεται να είναι υπέρογκοι οπότε και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου τελικά δεν τους πλήρωσαν.
Περνώντας στον υποδειγματικό χώρο του διακριτικού management, πληροφορούμαστε ότι οι τουριστικοί πράκτορες θα έχουν για πρώτη φορά την ευκαιρία να γνωρίσουν από τους ανθρώπους της Εκκλησίας τις μονές και τα προσκυνήματα 22 μητροπόλεων της Ελλάδας. Η Ιερά Σύνοδος έκανε γνωστό με ανακοίνωσή της ότι αποδέχθηκε την πρόσκληση του υπουργείου ΠολΤού κι έτσι εντάσσεται και αυτή στο δυναμικό της προώθησης του ελληνικού τουρισμού (να τα βλέπουν αυτά εκείνοι που τη θεωρούν οπισθοδρομική, σ’ αυτές τις δύσκολες ώρες για το έθνος). Μάλιστα (για να ζηλεύουν οι ερασιτέχνες του είδους) το Συνοδικό Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων και Θρησκευτικού Τουρισμού συμμετείχε για πρώτη φορά στην Διεθνή Τουριστική Εκθεση προβολής των θρησκευτικών τόπων και μνημείων της Ελλάδος, που έγινε στην Μόσχα από 17 έως 21 Μαρτίου. Ετσι, τα στελέχη περίπου πέντε χιλιάδων ρωσικών τουριστικών πρακτορείων είχαν την ευκαιρία να δουν ξενόγλωσσο οπτικοακουστικό υλικό από τις μονές και τα προσκυνήματα. Business με τη θεία βούλα (ποια Πατουλίδου ρε;).
Ας κλείσουμε τη διασκεδαστική ενημέρωση και ενημερωτική διασκέδαση που παρέχει η στήλη με μια παρήγορη είδηση από το εξωτερικό δελτίο: Οι βρετανοί αστυνομικοί θα πρέπει να αποδεικνύουν σε ετήσια βάση ότι είναι σε καλή φυσική κατάσταση, αλλιώτικα θα περικόπτεται ο μισθός τους. Αυτό προβλέπεται μετά τη διαπίστωση ότι οι μισοί μπάτσοι είναι υπέρβαροι και ένας στους πέντε είναι παχύσαρκος, δικαιώνοντας –ως προς το δεύτερο σκέλος– και το γνωστό τρίπτυχο.
«Οταν αυτοί που πολεμούν την αδικία δείχνουν τα πληγωμένα πρόσωπά τους / η αδημονία εκείνων που ήταν σε ασφάλεια είναι μεγάλη. / Γιατί έχετε παράπονο, ρωτάνε. / Πολεμήσατε την αδικία. / Τώρα σας νίκησε, σωπάστε λοιπόν! / Οποιος, λένε, αγωνίζεται, πρέπει να ξέρει να χάνει. / Οποιος επιζητά τη σύγκρουση μπαίνει σε κίνδυνο. / Οποιος επιστρατεύει τη βία, δεν πρέπει να κατηγορεί τη βία. / Αχ φίλοι εσείς που είστε σε ασφάλεια. / Γιατί τόσο εχθρικοί; / Είμαστε εχθροί σας εμείς που είμαστε εχθροί της αδικίας; / Αν αυτοί που αγωνίζονται ενάντια στην αδικία νικηθούν δεν σημαίνει πως η αδικία έχει δίκιο. / Γιατί οι ήττες μας δεν αποδείχνουν τίποτα / παρά μόνο πως είμαστε πολύ λίγοι εμείς / που αγωνιζόμαστε ενάντια στη βαναυσότητα / κι εκείνο που περιμένουμε από τους θεατές / είναι τουλάχιστον να ντρέπονται (Bertolt Brecht).
Κοκκινοσκουφίτσα