Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 3 Οκτώβρη
  • Πόλη της Γάζας: Με τέτοιους μαχητές δεν υπάρχει περίπτωση παράδοσης της Αντίστασης
  • Σύλλογος ΔΕΠ Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ: Η κυβέρνηση, υπό το πρόσχημα της «αριστείας», στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση των δημοσίων ΑΕΙ, στην εγκαθίδρυση του πανεπιστημίου/επιχείρησης, με δίδακτρα σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά
  • Όλες-οι σήμερα στη διαδήλωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό και την Αντίστασή του
  • Μπαίνει στην ξεχοντριστήρα το σχέδιο Τραμπ, για να μείνουν οι όροι της Παλαιστινιακής Αντίστασης
  • Οι πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ πιέζουν για τη δημιουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Οικονομία»Σιδηρόδρομοι: Ο Μητσοτάκης με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια
Οικονομία Πολιτική

Σιδηρόδρομοι: Ο Μητσοτάκης με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr15 Μάι 2025, 21:11

«H δεύτερη συμφωνία που νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία, ειδικά για εμάς στην Ελλάδα, είναι η συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ ουσιαστικά της Ferrovie, της ιταλικής εταιρίας κρατικών σιδηροδρόμων, και του Υπουργείου Μεταφορών. Ουσιαστικά είναι μια επανεκκίνηση της σχέσης, την οποία αυτή τη στιγμή οικοδομούμε. Μια σχέση η οποία δοκιμάστηκε υπό την σκιά μιας μεγάλης τραγωδίας, της τραγωδίας των Τεμπών, που κόστισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες μας.

Αλλά είναι μια πολύ σημαντική συμφωνία, διότι αφενός η Ελλάδα καλείται να επενδύσει παραπάνω από 400 εκατομμύρια στην ουσιαστική αναβάθμιση του δικτύου, στην επισκευή ζημιών από μια μεγάλη κλιματική καταστροφή, μια μεγάλη πλημμύρα που είχαμε πέρυσι, στην εγκατάσταση των πιο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας. Και με τη σειρά της η ιταλική πλευρά δεσμεύεται να επενδύσει 360 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσουμε καινούργια τρένα, καινούργια αμαξοστάσια, έτσι ώστε να μπορέσουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να φτάσουν στο επίπεδο που είναι σήμερα οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι.

Και θέλω να τονίσω ότι δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε αυτή τη συμφωνία χωρίς την προσωπική στήριξη της Ιταλίδας Πρωθυπουργού, την οποία και θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά, αναγνωρίζοντας το πόσο μεγάλη σημασία έχει για την πατρίδα μου να αποκτήσει σύγχρονα, τα πιο σύγχρονα και τα πιο ασφαλή τρένα, εφάμιλλα των τρένων που έχετε εσείς στην Ιταλία».

Τόσα ψέματα μαζεμένα, χωρίς να κοκκινήσει, μόνο ο Μητσοτάκης-Πινόκιο θα μπορούσε να πει. Το απόσπασμα είναι από τις δηλώσεις που έκανε παρέα με τη φασίστω Μελόνι, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του 2ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας.

Καμιά συμφωνία με τη Ferrovie dello Stato Italiane δεν υπογράφτηκε. Στην «Κοινή Δήλωση της προέδρου του υπουργικού συμβούλιου της Ιταλικής Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας» (την παραθέτουμε στο τέλος) αναφέρονται τα εξής, με λακωνικό τρόπο:

«We intend to mobilize financial and technical resources and support and monitor B2B investments towards strengthening safety on railways, achieving interoperability goals, upgrading traffic and further improving of the services provided to the public. In this context, we welcome all the investments in the Greek railway system and in new rolling stock, as agreed upon and outlined in the Memorandum of Mutual Understanding and Cooperation signed today between the Ministry of Infrastructure and Transport of the Hellenic Republic and Hellenic Train Railway Company Société Anonyme, member of the Italian State-owned group Ferrovie dello Stato».

Μετάφραση:

«Σκοπεύουμε να κινητοποιήσουμε χρηματοδοτικούς και τεχνικούς πόρους, να υποστηρίξουμε και να παρακολουθήσουμε τις επενδύσεις τύπου B2B με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας στους σιδηρόδρομους, την επίτευξη στόχων διαλειτουργικότητας, την αναβάθμιση της κυκλοφορίας και τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το κοινό. Στο πλαίσιο αυτό, καλωσορίζουμε όλες τις επενδύσεις στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα και σε νέο σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό, όπως συμφωνήθηκαν και αποτυπώνονται στο Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας που υπογράφηκε σήμερα μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ελληνικής Δημοκρατίας και της σιδηροδρομικής εταιρείας Hellenic Train Ανώνυμη Εταιρία, μέλους του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato».

Ο Κυρανάκης υπέγραψε Μνημόνιο με τη Hellenic Train AE και όχι με τη Ferrovie dello Stato Italiane. Η Hellenic Train είναι θυγατρική της Ferrovie dello Stato Italiane (FSI), αλλά είναι μια ξεχωριστή εταιρία με έδρα την Ελλάδα. Οι ενέργειες της Hellenic Train δε δεσμεύουν την FSI, η οποία δεν είναι υπόλογη ενώπιον των ελληνικών αρχών σε κανένα επίπεδο.

Και το (καθαρά ρητορικό) ερώτημα είναι: γιατί πήγαν στην Ιταλία για να υπογράψουν συμφωνία με μια εταιρία που έχει έδρα στην Ελλάδα; Γιατί δεν υπέγραφαν στην Αθήνα; Για να κάνει ο Μητσοτάκης την αισχρή δημαγωγική προπαγάνδα του, ότι τάχα υπέγραψε συμφωνία με την FSI, την οποία δήθεν εγγυήθηκε η Μελόνι, η οποία δήθεν βοήθησε προσωπικά!

Για να είμαστε ακριβείς, δεν υπογράφτηκε καμιά συμφωνία που να δεσμεύει τα δύο μέρη. Δεν υπογράφτηκε καμιά σύμβαση. Τα Μνημόνια Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας, όπως λέει και ο τίτλος τους, είναι έκφραση προθέσεων. Τίποτα πέραν αυτού. Οπως -κατά τη λαϊκή παροιμία- ο Μανώλης με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια, έτσι και ο Μητσοτάκης έβαλε το σμήνος των κυβερνητικών παπαγάλων να τιτιβίζει ότι έρχονται υπερσύγχρονα τρένα και άλλα καλούδια.

Ο Γ. Παπαχρήστος στα «Νέα» (13.5.2025) χλεύασε:

«Η διαπραγμάτευση πήγε άπατη: Ειδικά μετά την τεράστια έμπνευση που είχε (ο πρόεδρος Κυριάκος), να αποστείλει δίκην προπομπού στη Ρώμη αυτό το αστέρι που έχει στην κυβέρνηση, τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κ. Κυρανάκη, να διαπραγματευτεί με τον Ματέο Σαλβίνι, τον γνωστό Σαλβίνι, την υπόθεση της Hellenic Train! Διότι εξ όσων πληροφορηθήκαμε από το ρεπορτάζ (εξ Ιταλίας, εδώ σιωπή – τι να πουν άλλωστε;), η διαπραγμάτευση πήγε άπατη. Ο Κυρανάκης ζήτησε, λέει, καινούργια τρένα ενώπιον και του CEO της Ferrovie dello Stato Italiane – πρόκειται για την κρατική εταιρεία των ιταλικών σιδηροδρόμων, μητρική της Hellenic Train – κυρίου Ντοναρούμα, μια επένδυση (σε τροχαίο υλικό) στην Ελλάδα, την οποία η Αθήνα προϋπολόγιζε στα 300 εκατομμύρια ευρώ, και ο σκληρός Ιταλός τού είπε, στο περίπου, τι καινούργια τρένα θέλετε με το (σιδηροδρομικό) δίκτυο που έχετε; Επιδιορθώστε το δίκτυό σας, φτιάξτε το να είναι ασφαλές και μετά ελάτε να τα πούμε».

Πράγματι, η σύντομη αναφορά στην Κοινή Δήλωση των δύο πρωθυπουργών πρώτα βάζει «την ενίσχυση της ασφάλειας στους σιδηρόδρομους» και μετά «την αναβάθμιση της κυκλοφορίας και τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το κοινό». Το πρώτο είναι υποχρέωση του ελληνικού κράτους (μέσω του ΟΣΕ), το δεύτερο υποχρέωση της Hellenic Train.

Και ο Μητσοτάκης στις δηλώσεις του με την ίδια σειρά τα έβαλε: «η Ελλάδα καλείται να επενδύσει παραπάνω από 400 εκατομμύρια στην ουσιαστική αναβάθμιση του δικτύου, στην επισκευή ζημιών από μια μεγάλη κλιματική καταστροφή, μια μεγάλη πλημμύρα που είχαμε πέρυσι, στην εγκατάσταση των πιο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας. Και με τη σειρά της η ιταλική πλευρά δεσμεύεται να επενδύσει 360 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσουμε καινούργια τρένα, καινούργια αμαξοστάσια».

Υπάρχει «δέσμευση» της Hellenic Train για οτιδήποτε; Καμία δέσμευση δεν μπορεί να υπάρξει στο πλαίσιο ενός Μνημόνιου Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας. Δεσμεύσεις υπάρχουν μόνο στο πλαίσιο συμβάσεων που έχουν νομική υπόσταση και προβλέπουν ρήτρες σε περιπτώσεις αθέτησης συμβατικών υποχρεώσεων και διεθνή διαιτησία για την επίλυση των διαφορών που προκύπτουν. Τα μονοπώλια πάντοτε παραβιάζουν τις συμβατικές υποχρεώσεις τους και η διεθνής διαιτησία κατά κανόνα στέκεται στο πλευρό τους. Ομως εδώ δεν πρόκειται γι’ αυτό, γιατί σύμβαση δεν υπογράφτηκε. Πρέπει δε να σημειωθεί πως ακόμα κι αυτό το περιβόητο Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας δεν το έδωσαν στη δημοσιότητα για να δούμε τι γράφει και πώς το γράφει. Τυχαίο;

Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Hellenic Train των ιταλών πλιατσικολόγων καπιταλιστών έχει αναλάβει και άλλες τέτοιες «δεσμεύσεις» στο παρελθόν. Σε άρθρο μας με τίτλο Ο Μητσοτάκης ευλογεί το πλιάτσικο και την εγκληματική αδιαφορία της ιταλικής Hellenic Train, που δημοσιεύτηκε στις 8 Μάη, γράφαμε:

Διαρροές που μάλλον γίνονται από τον ίδιο τον Κυρανάκη, αναφέρουν ότι το ταπεινό αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης είναι να επενδύσουν οι Ιταλοί 300 εκατ. ευρώ στην ανανέωση του τροχαίου υλικού της Hellenic Train! Σπεύδουμε να προβλέψουμε ότι οι Ιταλοί δε θα έχουν κανένα πρόβλημα να αναλάβουν μια τέτοια «δέσμευση», ώστε να γυρίσει πανηγυρίζοντας ο Κυρανάκης; Πρώτη φορά θα είναι που θα αναλάβουν αυτή τη «δέσμευση»; Την έχουν αναλάβει τουλάχιστον δύο φορές μέχρι τώρα. Και την τήρησαν, φέρνοντας στην Ελλάδα σαπάκια που αναγκάστηκαν να αποσύρουν από το ελβετικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Γιατί, όμως, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ζητά επενδύσεις για ανανέωση του τροχαίου υλικού; Αυτή δεν πανηγύριζε όταν οι Ιταλοί έφεραν τα περιβόητα «Λευκά Βέλη»; Τώρα, εμμέσως πλην σαφώς παραδέχονται ότι αυτά είναι σαπάκια. Τα άφηναν, όμως, να κυκλοφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της μπανανίας και μάλιστα ο ίδιος ο Μητσοτάκης διαφήμιζε ότι τώρα με το τρένο πας Θεσσαλονίκη στον ίδιο χρόνο που θα πήγαινες με το αεροπλάνο (συμπεριλαμβανόμενων των πηγαινέλα στα αεροδρόμια).

[…]

Η Ferrovie dello Stato Italiane πήρε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «μπιρ παρά» (εκτός από το εξευτελιστικό τίμημα αγοράς πήρε και μια σύμβαση επιδότησης με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο για να κάνει την… «άγονη γραμμή» Αθήνα-Θεσσαλονίκη!), μοίρασε χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς για επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ, που μετά έγιναν 1 δισ. ευρώ, και το ελληνικό κράτος ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Ομως δεν «περίσσευαν» λεφτά (θα έπρεπε να τα κόψουν από τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών και από τις επιχορηγήσεις στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις) και το δίκτυο από άποψη ασφάλειας έμεινε σε κατάσταση ρώσικης ρουλέτας. Αυτό παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτό παρέλαβε και διατήρησε ως είχε η ΝΔ.

Και οι μεν και οι δε παραμύθιαζαν τον κόσμο. Οι συριζαίοι ζήτησαν από τους Ιταλούς να φέρουν ένα «Ασημένιο Βέλος», για να το χρησιμοποιήσουν ως ατραξιόν στη ΔΕΘ. Το «Ασημένιο Βέλος» ήρθε, έκανε μια βόλτα (στο ρελαντί) μέχρι την Κατερίνη, με επιβάτες συριζανελίτες και τις κάμερες να το απαθανατίζουν, και μετά επέστρεψε στην Ιταλία, γιατί το δίκτυο δεν μπορούσε να «σηκώσει» ούτε πεπαλαιωμένες μηχανές σαν το «Ασημένιο Βέλος».

Επί ΝΔ οι Ιταλοί έφεραν τα «Λευκά Βέλη», σαπάκια της Ferrovie dello Stato Italiane, που αποσύρθηκαν υποχρεωτικά από την Ελβετία γιατί δεν πληρούσαν τις σύγχρονες προδιαγραφές, τα έβαλαν να κάνουν τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε ένα δίκτυο που δεν πληρούσε τις στοιχειώδεις προδιαγραφές ασφάλειας, και ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή τον μικρό οργάνωναν φιέστες για τη… σιδηροδρομική επανάσταση που έφεραν στη χώρα. Θα κάνετε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, όσο και με το αεροπλάνο, έλεγε ο Μητσοτάκης μ’ εκείνο το αηδιαστικό χαμόγελο-σήμα κατατεθέν των Μητσοτάκηδων.

Μέχρι που ήρθε το έγκλημα των Τεμπών και έβγαλε απ’ όλους τους τις μάσκες, αποκαλύπτοντας το πραγματικό τους πρόσωπο. Το πρόσωπο αδίστακτων, αμοραλιστών πολιτικών που δε διστάζουν να παίξουν ρώσικη ρουλέτα με τους επιβάτες του πιο λαϊκού μέσου μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να προωθήσουν τη συντηρητική ανασυγκρότηση του ελληνικού καπιταλισμού και στα δυο της σκέλη: και στην αύξηση της κερδοφορίας των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, ξένων και ντόπιων, και στη μείωση των κοινωνικών δαπανών του αστικού κράτους.

Επειδή δεν θέλει να διώξει τη Hellenic Train, ο Μητσοτάκης εκλιπαρεί τους Ιταλούς να ανακοινώσουν «επενδύσεις», για να πουλήσει και πάλι χάντρες και καθρεφτάκια στον ελληνικό λαό. Ευλογεί το πλιάτσικο και την εγκληματική αδιαφορία του ιταλικού μονοπώλιου, που έχει αποφασιστική συμμετοχή στο έγκλημα των Τεμπών.

Ολα αυτά που γράφαμε στις 8 Μάη επιβεβαιώθιηκαν πλήρως. Ας το δούμε, όμως, και από μια άλλη πλευρά, αυστηρά οικονομική. Η Hellenic Train δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, είναι καπιταλιστική επιχείρηση. Σκοπός της είναι το μέγιστο κέρδος.

Οι Ιταλοί πήραν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους μπιρ παρά και, φυσικά, δεν έκαναν επενδύσεις, αλλά κουβάλησαν τα σαπάκια από τη θυγατρική τους στην Ελβετία, που διαφορετικά θα πήγαιναν για σκραπ. Οταν δεν έκαναν επενδύσεις τα πρώτα χρόνια, θα έπρεπε να είναι τρελοί για να κάνουν επενδύσεις τώρα, που στα τρένα δεν μπαίνει ψυχή και λειτουργεί μόνο το εμπορευματικό σκέλος. Θα περιμένουν να φτιαχτεί το δίκτυο (με λεφτά του ελληνικού κράτους), να αποκατασταθεί το αίσθημα ασφάλειας των επιβατών και να ξαναρχίσουν να κόβουν εισιτήρια και μετά, αφού αξιολογήσουν την κατάσταση, θα καθορίσουν τα επόμενα επιχειρηματικά τους βήματα. Και πάλι, δε θα φέρουν τροχαίο υλικό «του κουτιού», αλλά υλικό που θα έχουν αποσύρει από τις θυγατρικές τους άλλων σιδηροδρομικών δικτύων.

Ετσι δουλεύει ένα μονοπώλιο παραγωγής μέσων παραγωγής (τροχαίου υλικού) και εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών δικτύων. Ανανεώνει το τροχαίο υλικό στα δίκτυα του ανεπτυγμένου καπιταλισμού (όπου έχει ανταγωνισμό και όπου ο σιδηρόδρομος είναι πραγματικά μέσο μαζικής μεταφοράς) και ρίχνει ό,τι αποσύρεται από εκεί στα δίκτυα των μπανανιών τύπου Ελλάδας, όπου κατέχει μονοπωλιακή θέση. Ετσι, το συνολικό ποσοστό κέρδους του μονοπώλιου μεγαλώνει.

Φυσικά, το μεταχειρισμένο τροχαίο υλικό που θα φέρουν θα το παρουσιάσουν σαν επένδυση. Η μητρική FSI θα το πουλήσει πανάκριβα στη θυγατρική Hellenic Train. Οι Ιταλοί έχουν και το πεπόνι και το μαχαίρι. Κυρίως έχουν τη στήριξη ψοφοδεών αστικών κυβερνήσεων, σαν την κυβέρνηση των Τσιπροκαμμένων που τους πούλησε μπιρ παρά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σαν την κυβέρνηση Μητσοτάκη που τώρα ξεπλένει την εγκληματική διαχείρισή τους και τις ευθύνες τους για το έγκλημα των Τεμπών.

Ο Μητσοτάκης βάζει σαν ορόσημο για την ασφάλεια του σιδηρόδρομου το 2027. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, θα έχουν περάσει 25 χρόνια, ένα τέταρτο του αιώνα, από τότε που ξεκίνησαν την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων, τάζοντας στον ελληνικό λαό λαγούς με πετραχήλια, εκσυγχρονισμούς, γρήγορα τρένα κτλ. κτλ. Μέσα σ’ αυτά τα 25 χρόνια η κατάσταση στις ελληνικές σιδηροδρομικές μεταφορές έγινε χειρότερη. Το έγκλημα στα Τέμπη ήταν η προδιαγεγραμμένη κατάληξη μιας πορείας απαξίωσης, υπερεκμετάλλευσης, ανασφάλειας, αδιαφορίας για την ανθρώπινη ζωή.

Η Κοινή Δήλωση των δύο πρωθυπουργών

Η παραγραφούλα για τους σιδηροδρόμους είναι στη σελίδα 2.

Joint-Declaration_Italy-Greece
Εκτύπωση 🖨
HELLENIC TRAIN ΜΕΛΟΝΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΟΣΕ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΓαλάζιος εμφύλιος για τη σταυρονοθεία
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 16 Μάη

Σχετικά Αρθρα

Όλες-οι σήμερα στη διαδήλωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό και την Αντίστασή του

Πάρκο Ελευθερίας, Πέμπτη 2/10, 18.30

Πολιτική 2 Οκτ 2025, 14:44

Τορίνο: Αγρια καταστολή διαδήλωσης αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

Η φασιστο-Μελόνι... αγκαλιάζει την Global Sumud Flotilla για να τη στραγγαλίσει

Διεθνή 28 Σεπ 2025, 09:25

Συνεχίζει την απεργία ο Πάνος Ρούτσι – Σταματήστε τα κόλπα και ικανοποιήστε πλήρως το αίτημά του

Πολιτική 27 Σεπ 2025, 13:50

Απεργία πείνας Πάνου Ρούτσι: Τι φοβάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη;

Πολιτική 26 Σεπ 2025, 19:24

O τραγέλαφος της ελληνικής αστικής διπλωματίας

Πολιτική 25 Σεπ 2025, 10:46

Η Π. Τυχεροπούλου απαντά στον Ν. Σαλάτα: «Συκοφαντικός παροξυσμός, με προσωπικές επιθέσεις, αισχρά ψεύδη και απαράδεκτους υπαινιγμούς»

Επεσαν οι μάσκες στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Πολιτική 24 Σεπ 2025, 20:19
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Οκτώβρη

3 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Πόλη της Γάζας: Με τέτοιους μαχητές δεν υπάρχει περίπτωση παράδοσης της Αντίστασης

Τα τελευταία video από τις καταδρομικές επιχειρήσεις των παλαιστίνιων μαχητών

2 Οκτ 2025, 22:54
Παιδεία

Σύλλογος ΔΕΠ Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ: Η κυβέρνηση, υπό το πρόσχημα της «αριστείας», στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση των δημοσίων ΑΕΙ, στην εγκαθίδρυση του πανεπιστημίου/επιχείρησης, με δίδακτρα σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά

2 Οκτ 2025, 18:46
Πολιτική

Όλες-οι σήμερα στη διαδήλωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό και την Αντίστασή του

Πάρκο Ελευθερίας, Πέμπτη 2/10, 18.30

2 Οκτ 2025, 14:44
Διεθνή

Μπαίνει στην ξεχοντριστήρα το σχέδιο Τραμπ, για να μείνουν οι όροι της Παλαιστινιακής Αντίστασης

2 Οκτ 2025, 14:33
Παιδεία

Οι πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ πιέζουν για τη δημιουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα

Ο επιχειρηματικός μετασχηματισμός της δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης

2 Οκτ 2025, 11:38
Διεθνή

Αλλη μια πειρατεία των σιωναζιστών ενάντια στην αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη

Επίθεση στoν Global Sumud Flotilla, σε διεθνή νερά

2 Οκτ 2025, 10:04
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Οκτώβρη

2 Οκτ 2025, 00:01
Κόντρες

Επανάληψις μήτηρ μαθήσεως; Οχι πάντα

1 Οκτ 2025, 19:45
Διεθνή

Ακου σιωναζιστάκο…

1 Οκτ 2025, 12:25
Παιδεία

ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ: Ο νόμος για την «ασφάλεια» των ΑΕΙ τα μετατρέπει σε στρατόπεδα με ακραία μέτρα παρακολούθησης και επιτήρησης

1 Οκτ 2025, 11:32
Αγροτικά

Nέο θλιβερό ρεκόρ: 137 νέες εστίες ευλογιάς – Θανατώθηκαν άλλα 24.787 αιγοπρόβατα!

Την ίδια ώρα, ο Τσιάρας παραμύθιαζε ξεδιάντροπα τη Βουλή, μιλώντας για μείωση!

1 Οκτ 2025, 09:32
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Οκτώβρη

1 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ: Παράδοση άνευ όρων ζητούν Τραμπ-Νετανιάχου

30 Σεπ 2025, 14:24
Υγεία

152 ασθενείς σε ράντζα στο «Αττικόν» σε μια εφημερία!

30 Σεπ 2025, 11:26
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Σεπτέμβρη

30 Σεπ 2025, 00:01
Διεθνή

Η Παλαιστινιακή Αντίσταση είναι ένας οργανωμένος στρατός που χρησιμοποιεί τακτική ανταρτοπόλεμου (video)

Σφοδρά χτυπήματα στην Πόλη της Γάζας σήμερα

29 Σεπ 2025, 20:10
Κόντρες

Eίδ’ ο ρατσιστής τη γενιά του κι αναγάλιασ’ η καρδιά του

29 Σεπ 2025, 14:59
Παιδεία

Χιλιάδες τα εκπαιδευτικά κενά: Προκλητική αδιαφορία της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο

29 Σεπ 2025, 13:35
Η παπάρα

Αθλια παράσταση υποκρισίας του Μητσοτάκη

29 Σεπ 2025, 13:17
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Οκτώβρη

Ιράκ: Ημέρα ανεξαρτησίας (1932).

Νότια Κορέα: Ημέρα ίδρυσης.

Γερμανία: Ημέρα επανένωσης (1990).

Μπαρμπάντος: Ημέρα Ηνωμένων Εθνών.

1979: Αυτοκτονεί ο Νίκος Πουλαντζάς.

1979: Βόμβες σε δύο αυτοκίνητα Αμερικάνων σε Νέα Σμύρνη και Βριλήσσια.

1980: Βόμβα σε εβραϊκή συναγωγή στο Παρίσι, τέσσερις νεκροί.

1990: Ενοποίηση Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας.

1991: Στρατιωτικό πραξικόπημα στην Αϊτή ανατρέπει τον πρόεδρο Αριστίντ, περισσότεροι από 150 νεκροί.

1995: Βόμβα σε αυτοκίνητο στα Πατήσια (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo