Οι αδερφοί Κοέν ξαναχτυπούν με μια ακόμη διαβολική ελαφράδα από αυτές που δεν κατατάσσονται στις σπουδαίες τους δουλειές, μα επιδεικνύουν πλουσιοπάροχα τη δεξιοτεχνία τους, υποσχόμενες εξασφαλισμένη διασκέδαση.
Της «συμμορίας των πέντε» ηγείται ο ψευτοδόκτωρ φιλολογίας Ντορ, ο οποίος συγκεντρώνει ως “ειδικούς” άλλους τέσσερις αρκούντως ανεκδιήγητους τύπους για να οργανώσουν την τέλεια ληστεία. Το κελάρι που νοικιάζει στο σπίτι μιας ηλικιωμένης θρησκευόμενης κυρίας, όπου οι επίδοξοι ληστές προσποιούνται πως κάνουν πρόβες εκκλησιαστικής μουσικής, μετατρέπεται έτσι στο τέλειο άνδρο του τέλειου εγκλήματος. Η πραγματική περιπέτεια ξεκινά, όμως, όταν η αξιαγάπητη οικοδέσποινά τους ανακαλύπτει τα τεκταινόμενα και οι πέντε καλούνται να την ξεφορτωθούν, πράγμα διόλου απλό, όπως θα αποδειχθεί…
Είναι γνωστό πως οι Κοέν, παρά τις ιδιαίτερες κινηματογραφικές αρετές που τους έχουν καθιερώσει ανάμεσα στους σημαντικότερους σύγχρονους σκηνοθέτες, γυρίζουν ταινίες-παιχνίδια βιρτουοζισμού. Δεν ξεπερνούν, νομίζουμε, τα όρια ενός εξυπνακίστικου σινεμά που αναλώνεται στην παρωδία όλων των ειδών, ενός σινεμά που εξυπηρετεί πριν απ’ όλα τη δική τους διασκέδαση.
Οι Ladykillers -ριμέικ της κλασικής μαύρης κωμωδίας του 1955 με τον σερ Αλεκ Γκίνες- έρχονται, με τη βραβευμένη στις Κάνες για την ερμηνεία της Ιρμα Χολ και τον μεταμορφωμένο εντυπωσιακά στα ικανά χέρια των αδερφών Τομ Χανκς σε κωμικό ρεσιτάλ, να μας εξασφαλίσουν ένα απολαυστικό κινηματογραφικό 2ωρο ξεγνοιασιάς. Οπως ακριβώς κάνει και το Χόλιγουντ, με μόνη διαφορά την “ποιότητα”, το αιώνιο άλλοθι του άγνωμου σινεφίλ.
Ε.Γ.