Το νέο επιχείρημα όσων θέλουν να συντηρήσουν τη φιλολογία για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από το ιμπεριαλιστικό Βρετανικό Μουσείο (αυτοί, φυσικά, δεν το αποκαλούν ιμπεριαλιστικό) είναι πως το μακρινό 1986 ο 22χρονος φοιτητής κλασικών σπουδών Αλεξάντερ Μπόρις ντε Φέφελ Τζόνσον, ήδη απόφοιτος του Ιτον και φοιτητής της Οξφόρδης, έγραψε στο περιοδικό Debate του ομίλου αντιλογίας Oxford Union, στον οποίο είχε καταφέρει να γίνει πρόεδρος, άρθρο υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα «εκεί που ανήκουν». Το άρθρο ανακάλυψαν «ΤΑ ΝΕΑ» στη βιβλιοθήκη του Oxford Union και το έκαναν σημαία.
Δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο, όπως παρουσιάστηκε. Ο Μητσοτάκης πήγε στον Τζόνσον ως δώρο μια φωτογραφία του με τη Μελίνα Μερκούρη και του θύμισε ότι ως φοιτητής υποστήριζε την επιστροφή των γλυπτών. Αρα ήταν γνωστές οι απόψεις που υποστήριζε ως φοιτητής ο βρετανός πρωθυπουργός. Δεν ξέρουμε τι είχε κατά νου τότε ο ζάμπλουτος Μπόρις Τζόνσον, αν δηλαδή η κλασική του παιδεία τον είχε οδηγήσει σε αυτές τις θέσεις, τις οποίες ασπαζόταν, ή αν είχε ήδη αρχίσει να χτίζει την καριέρα του με την τακτική «πάω κόντρα στο ρεύμα για να ξεχωρίσω και μετά κάνω κωλοτούμπα». Κάτι μας λέει ότι και τότε ακόμα, στα 22 του, παιχνίδι έπαιζε, όπως κάνει σε όλη του τη ζωή. Είναι βέβαιο ότι προετοίμαζε τη συνάντησή του με τη διάσημη Μελίνα Μερκούρη, την οποία κάλεσε να μιλήσει στο «μαγαζί» του οποίου είχε γίνει πρόεδρος (Oxford Union) και αυτή είχε δεχτεί την πρόσκληση.
Αυτή η φιλολογία με τις νεανικές… αναζητήσεις διάφορων αστών είναι απλώς φιλολογία. Ενίοτε διασκεδαστική, πιο συχνά εκνευριστική. Την περασμένη βδομάδα, από την διά χειρός Χατζηνικολάου τηλεοπτική αγιογράφηση του Αλμπερτ Μπουρλά μάθαμε ότι ως φοιτητής στην Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης ανήκε στον «Ρήγα». Και λοιπόν; Ουδείς σοβαρός άνθρωπος περιμένει από τον CEO της Pfizer να εργάζεται για τον… «σοσιαλισμό με ανθρώπινο πρόσωπο». Γιατί θα έπρεπε να περιμένει από τον «κλόουν» Μπόρις να εφαρμόσει ως πρωθυπουργός του βρετανικού ιμπεριαλισμού όσα υποστήριζε ως φοιτητής κλασικών σπουδών πριν από 35 χρόνια;
Για το… πονεμένο θέμα των γλυπτών του Παρθενώνα διαβάστε:
Τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα, ο πολιτισμός της νεοαποικιοκρατίας και οι υποταγμένοι φύλαρχοι
Πολιτιστικά-αρχαιολογικά εγκλήματα: Από την αποικιοκρατία στον ιμπεριαλισμό