Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
Twitter YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 29 Μάρτη
  • O Edi Rama ίδρυσε σχολή στην Ελλάδα
  • ΑΠΟΧΗ από τις ΚΑΛΠΕΣ της απάτης – Η ΟΡΓΗ να ξεχυθεί στους ΔΡΟΜΟΥΣ
  • Μεγάλη νίκη των παλαιστίνιων πολιτικών κρατούμενων
  • IKY: εσωτερικά μαχαιρώματα;
  • Μια σύγκρουση στο εσωτερικό του σιωνισμού
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
Twitter YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»«Γκαγκάριν»: Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στὸ βάθος, άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι
Πολιτισμός

«Γκαγκάριν»: Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στὸ βάθος, άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr31 Οκτ 2021, 09:33

Το φιλμ «Γκαγκάριν» που άρχισε να προβάλλεται τον Οκτώβρη στην Ελλάδα, γυρίστηκε λίγο πριν κατεδαφιστεί η «Πολιτεία Γκαγκάριν» (η κατεδάφιση ξεκίνησε το 2019 και ολοκληρώθηκε το 2020) στη συνοικία, νοτιοανατολικό προάστιο του Παρισιού, Ιβρί-Σιρ-Σεν. Ο δήμος ήταν προπύργιο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Γαλλίας και ακόμη και τα χρόνια που το γαλλικό κόμμα μετατράπηκε σε ρεβιζιονιστικό, τα ηνία του δήμου παρέμειναν στα χέρια του. Η «Πολιτεία Γκαγκάριν» ήταν ένα συγκρότημα εργατικών πολυκατοικιών, γιγαντιαίων διαστάσεων, με 13 ορόφους ύψος και χωρητικότητα 370 διαμερίσματα. Το οικοδομικό αυτό συγκρότημα ανεγέρθηκε το 1961-63 υπό την επίβλεψη της δημοτικής αρχής και στα εγκαίνια παρευρέθη ο ίδιος ο Γιούρι Γκαγκάριν, ο πρώτος κοσμοναύτης της ιστορίας. 

Η πολιτεία αυτή, με την κόκκινη μπογιά που τραβάει το μάτι από μακριά, ήταν το «καμάρι» των γάλλων ρεβιζιονιστών, γιατί στην εποχή της ανέγερσής της οι εγκαταστάσεις της ήταν εξαιρετικά σύγχρονες. Οι ανελκυστήρες, ο κεντρικός φωτισμός, οι κουζίνες και τα ίδια τα μπάνια ήταν πράγματα αδιανόητα για τους εργάτες της εποχής, που συγκεντρώνονταν στον Παρίσι σε τρώγλες ή νεόδμητες, άχαρες, ψηλές πολυκατοικίες στην εργατική ζώνη του Παρισιού μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και την επακόλουθη ανοικοδόμηση καθώς και μαζική προλεταριοποίηση της φτωχής αγροτιάς, που συνετελέσθη εκείνη την περίοδο. Στην πορεία της αποβιομηχάνισης του Παρισιού, δυο δεκαετίες αργότερα, το οικοδομικό συγκρότημα εγκαταλείφθηκε στη τύχη του. Αρκετοί μετανάστες 2ης και 3ης γενιάς, σήμερα με γαλλική υπηκοότητα, με καταγωγή από Αλγερία και γενικά το Μαγκρέμπ (Βόρεια Αφρική), συνέχισαν να κατοικούν σε αυτό. Λόγω της ανύπαρκτης συντήρησής του, οι εγκαταστάσεις άρχισαν να καταστρέφονται και τα κτίρια του συγκροτήματος άρχισαν να εμφανίζουν σημαντικά προβλήματα για τη συνέχιση της διαμονής σε αυτό (αρουραίοι, πρόβλημα με τα υδραυλικά, κίνδυνος για πυρκαγιά από την πεπαλαιωμένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση). 

Το φιλμ παρουσιάζει μια ιστορία που εκτυλίσσεται στα εντός, εκτός και επί τα αυτά μέρη της «Πολιτείας Γκαγκάριν» λίγο πριν την οριστική απόφαση των αρμόδιων αρχών να κατεδαφιστεί. Ο κεντρικός ήρωας είναι ένας δεκαεξάχρονος μαύρος, που το όνομά του είναι Γιούρι. Το έδωσαν οι γονείς του όταν κατέφτασαν νεότατοι στην Πολιτεία, ενθουσιασμένοι από την εύρεση ενός διαμερίσματος σε προάστιο του Παρισιού, δίπλα σε ανθρώπους της τάξης τους, ανθρώπους που τους υποδέχονταν ως ίσους. 

Η κτιριακή εγκατάλειψη αντανακλάται στις σχέσεις των ανθρώπων. Ο Γιούρι πλέον είναι μόνος. Η μητέρα, κι αυτή μόνη της, «τρέχει» πίσω από τους γκόμενούς της. Ο Γιούρι, όμως, δεν θέλει να κατεδαφιστεί το Γκαγκάριν. Εκεί γεννήθηκε, εκεί μεγάλωσε 16 χρόνια και έχει την αυταπάτη ότι μπορεί να δώσει τη μάχη, μαζί με τους γείτονές του, και να πείσει τις αρμόδιες κρατικές αρχές ότι οι ίδιοι οι ένοικοι του κτιρίου θα τα καταφέρουν να φτιάξουν μια βιώσιμη σύγχρονη εκδοχή του. Τα σχέδιά του συντρίβονται πάνω στη γενική απογοήτευση των γειτόνων του και βέβαια στις ίδιες τις αντικειμενικές συνθήκες. Η απόφαση είναι ειλημμένη, όπως μεθοδευμένη ήταν και η εγκατάλειψη του κτιριακού συγκροτήματος, προκειμένου να αξιοποιηθεί η χρήση της γης για επικερδείς δραστηριότητες του κεφαλαίου (ανέγερση νέων συγκροτημάτων με σύγχρονα διαμερίσματα και πώλησή τους σε αστούς και μεσοαστούς του Παρισιού).

Με αυτό το στόρι ως υπόθεση της ταινίας, οι σκηνοθέτες Φανί Λιατάρ και Ζερεμί Τρουίλ έφτιαξαν ένα φουτουριστικό κομψοτέχνημα, αξιοποιώντας περίτεχνα τον όγκο του συγκροτήματος, το ύψος των πολυκατοικιών, τη συμμετρία τους, τη συνειρμική σύνδεση με τον πραγματικό κοσμοναύτη Γκαγκάριν, παρουσιάζοντας ως κεντρική καλλιτεχνική ιδέα την ταύτιση του οικοδομικού συγκροτήματος με ένα διαστημόπλοιο. 

Από την αρχή ως το τέλος του έργου σειρά ήχων και εικόνων παραπέμπουν σε διαστημική πτήση, με την τελική σκηνή να ταυτίζει συνειρμικά την έκρηξη της κατεδάφισης του συγκροτήματος με την απογείωση διαστημόπλοιου. Η δραματική έξαρση που επιτυγχάνεται στο τέλος είναι ξεχωριστή με αυτή την τεχνική. Οχι, κανείς δεν πηγαίνει στο φεγγάρι, ούτε είναι η ταινία επιστημονικής φαντασίας. Η ταύτιση με τη διαστημική πτήση γίνεται μέσω έμμεσων αναφορών σε εικόνες και πλάνα που έχουν καταγραφεί στη συνείδησή μας ως θεατές, από ντοκουμέντα εποχής και από ταινίες επιστημονικής φαντασίας (βλέπε «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Κιούμπρικ). Σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούνται από τους σκηνοθέτες και ντοκουμέντα άμεσα (μια τηλεόραση τα δείχνει στο χώρο, παράλληλα με την εξέλιξη της ιστορίας), χωρίς να αλλοιώνουν την πλοκή της ιστορίας τους. 

Η γεωμετρική συμμετρία με έμμεση αναφορά στη σκηνοθεσία του Κιούμπρικ στην «Οδύσσεια του Διαστήματος».

Επιπλέον, η περιρρέουσα «διαστημική» ατμόσφαιρα του φιλμ διαμορφώνεται βαθμιαία με σκηνές όπως η έκλειψη ηλίου ή μια χαρακτηριστική σκηνή με τους φίλους του Γιούρι, την τσιγγάνα Ντιάνα και τον μοναδικό γείτονά του, συγκάτοικο στο Γκαγκάριν, που συμμερίζεται την ίδια αυταπάτη με τον Γιούρι, ότι μπορούν να σώσουν το Γκαγκάριν, να αράζουν στην ταράτσα του κτιρίου, να κοιτούν τα άστρα (προφανώς και τα άστρα δεν φαίνονται στο Παρίσι, λόγω του φωτισμού της μεγαλούπολης) και να ρεμβάζουν, έτσι ώστε, καθώς προχωρά η εξέλιξη της ταινίας, να αισθανόμαστε ολοένα και περισσότερο την ταύτιση με το διάστημα.

Η ταινία είναι μια ατέλειωτη διαδοχή από σκηνές με πλάνα χρωματισμένα με την παλέτα του γάλλου ζωγράφου Ανρί Ματίς. Το χρώμα κάθε τοίχου, το χρώμα των ρούχων, όλα είναι επιλεγμένα ώστε να δίνουν συγκεκριμένους χρωματικούς τόνους. Η μεταφορά από το ένα διαμέρισμα στο άλλο, από τον έναν όροφο στον άλλο δεν γίνεται καταιγιστικά και το μάτι κρατά τις εντυπώσεις από τον φωτισμό και τα χρώματα χωρίς να κουράζεται. Η ταινία είναι σαν να επισκέπτεσαι μια έκθεση ζωγραφικής του Ματίς και στο τέλος της ταινίας ο παρατηρητικός και προσεκτικός θεατής αισθάνεται όντως μια μοναδική αισθητική απόλαυση.

Χαρακτηριστικό πλάνο με χρώματα του Ματίς. Το τσιγγάνικο κόκκινο στα μαλλιά της Ντιάνα και το χρώμα των ματιών της συνδυάζεται με τα υπόλοιπα χρώματα στο φόντο (πορτοκαλί και συγκεκριμένη απόχρωση του πράσινου).
Το μπλε σαν χρωματική μάσκα στο πρόσωπο του μικρού παραπέμπει απευθείας στον Ματίς.
Πίνακας του Ματίς.

Το τέλος της ταινίας είναι όπως το τέλος σε ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή, όπου το μέλλον προδιαγράφεται άγνωστο. Οι παλιοί ένοικοι του Γκαγκάριν, όσοι κατάφεραν να βρουν νέα οικία, είτε φιλοξενούμενοι είτε με νέα βάσανα και νοίκια σε κάποιο άλλο φτωχικό διαμέρισμα του Παρισιού, συγκεντρώνονται έξω από το συγκρότημα τη νύχτα που θα κατεδαφιστεί με έκρηξη για να το αποχαιρετήσουν. Ο Γιούρι θέλει να ταξιδέψει στο διάστημα μόνιμα και παραμένει στο συγκρότημα. Οι υπόλοιποι δεν το γνωρίζουν. Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του Τάσου Λειβαδίτη (30 Οκτώβρη του ‘88) το σημείωμα αυτό κλείνει με ένα ποίημά του που ταιριάζει στην περίσταση:

Περιμένοντας το βράδυ

Δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω πού, δεν ξέρω πότε, όμως τα βράδια
κάποιος κλαίει πίσω από την πόρτα
κι η μουσική είναι φίλη μας – και συχνά μέσα στον ύπνο
ακούμε τα βήματα παλιών πνιγμένων ή περνούν μες
στον καθρέφτη πρόσωπα
που τα είδαμε κάποτε σ’ ένα δρόμο ή ένα παράθυρο
και ξανάρχονται επίμονα
σαν ένα άρωμα απ’ τη νιότη μας – το μέλλον είναι άγνωστο
το παρελθόν ένα αίνιγμα
η στιγμή βιαστική κι ανεξήγητη.
Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στο βάθος
άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι
οι καγκελόπορτες το βράδυ ανοίγουνε μ’ ένα λυγμό
οι ταχυδρόμοι ξέχασαν το δρόμο
κι η εξήγηση θα ‘ρθει κάποτε
όταν δεν θα χρειάζεται πια καμία εξήγηση

Α, πόσα ρόδα στο ηλιοβασίλεμα – τι έρωτες Θεέ μου, τι ηδονές
τι όνειρα,
ας πάμε τώρα να εξαγνιστούμε μες στη λησμονιά.

Γκουίντο Ντι Πρόζα

YΓ. Στο επόμενο, με αφορμή την επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης, αφιέρωμα στο «μοντάζ των εντυπώσεων», τη μεγάλη προσφορά των σοβιετικών πρωτοπόρων σκηνοθετών στο παγκόσμιο σινεμά. Η «ανάλυση» για άλλη μια φορά θα βασίζεται και σε ζωγράφους. Αυτή τη φορά οι ίδιοι οι σοβιετικοί σκηνοθέτες έχουν δώσει το απαραίτητο «σκονάκι» στα γραπτά τους. Δεν έκρυβαν τις επιρροές τους.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠροειλημμένη απόφαση – εκτροπή από τη νομιμότητα η πρόταση της εισαγγελέα Λαμίας για την αποφυλάκιση του Δημήτρη Κουφοντίνα
Επόμενο άρθρο Ετσι έστησαν τη δικογραφία σε βάρος των συλληφθέντων στα Σεπόλια, στις 17.11.2020

Σχετικά Αρθρα

Εξορίζουν το Θέατρο από την εκπαίδευση

Διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 31/3, 14:30 μμ

Παιδεία 27 Μαρ 2023, 13:48

Προς Μόσχους και Πουλαντζάδες: κάτω τα ξερά σας από την Κατάληψη ΡΕΞ

Εστειλαν τελεσίγραφο, απειλώντας με καταστολή

Πολιτισμός 24 Μαρ 2023, 19:25

Κύμα συμπαράστασης στον Roger Waters

Διεθνή 23 Μαρ 2023, 08:24

Σπουδαστές Καλλιτεχνικών Σχολών: Σταματάμε τις καταλήψεις, συνεχίζουμε τον αγώνα

Πολιτισμός 21 Μαρ 2023, 20:29

Γιατί δεν ευδοκίμησε μια ωραία προσπάθεια

Παιδεία 20 Μαρ 2023, 18:30

ΠΟΘΑ-ΣΕΗ: Συνεχίζουν την άθλια κοροϊδία των αγωνιζόμενων καλλιτεχνών

Για τρίτη φορά απορρίφθηκε στη Βουλή η τροπολογία, χωρίς ν’ ανοίξει μύτη!

Πολιτισμός 16 Μαρ 2023, 11:48
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Μάρτη

29 Μαρ 2023, 00:01
Κόντρες

O Edi Rama ίδρυσε σχολή στην Ελλάδα

28 Μαρ 2023, 18:52
Πολιτική

ΑΠΟΧΗ από τις ΚΑΛΠΕΣ της απάτης – Η ΟΡΓΗ να ξεχυθεί στους ΔΡΟΜΟΥΣ

28 Μαρ 2023, 14:04
Διεθνή

Μεγάλη νίκη των παλαιστίνιων πολιτικών κρατούμενων

28 Μαρ 2023, 13:57
Παιδεία

IKY: εσωτερικά μαχαιρώματα;

28 Μαρ 2023, 13:47
Διεθνή

Μια σύγκρουση στο εσωτερικό του σιωνισμού

Με αντικείμενο τον έλεγχο της εξουσίας

28 Μαρ 2023, 12:18
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Μάρτη

28 Μαρ 2023, 00:01
Κόντρες

Από τις 25 Μάρτη στις 30 Αυγούστου

27 Μαρ 2023, 18:50
Παιδεία

Εξορίζουν το Θέατρο από την εκπαίδευση

Διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 31/3, 14:30 μμ

27 Μαρ 2023, 13:48
Αθλητισμός

Γήπεδο Μελισσανίδη: Συνεχίζει να «βάζει κώλο» ο Πατούλης, στο κόλπο και ο Μπαλτάκος

27 Μαρ 2023, 13:20
Παιδεία

Κόψτε το λαιμό σας για να δώσετε λύση για τα παιδιά του Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ηλιούπολης 

27 Μαρ 2023, 10:56
Εργατικά

Διευθύνων Σύμβουλος ΤΕΚΑ: Ενας «άριστος» που θα μας… σώσει από την κατάρρευση!

27 Μαρ 2023, 07:13
Διεθνή

Πολεμική ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη Νότια Σινική Θάλασσα

27 Μαρ 2023, 07:00
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 27 Μάρτη

27 Μαρ 2023, 00:01
Καταστολή

Χουντικής έμπνευσης δίωξη συνδικαλιστή γιατρού

26 Μαρ 2023, 21:26
Διεθνή

Γιατί ο Ζελένσκι κατεδάφισε το μνημείο του στρατηγού Βατούτιν;

26 Μαρ 2023, 11:18
Παιδεία

Κεραμέως-Πρυτάνεις: δύο παράλληλοι μονόλογοι

102η Σύνοδος Πρυτάνεων

26 Μαρ 2023, 10:08
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 26 Μάρτη

26 Μαρ 2023, 00:01
Στο Ψαχνό

Σερφάρουν πάνω στο νωπό αίμα

25 Μαρ 2023, 00:03
Βαθύ Κόκκινο

Η ουσία της αστικής δημοκρατίας από στόματος Μακρόν

25 Μαρ 2023, 00:02
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Σαν σήμερα
  • Σαν σήμερα 29 Μάρτη

    Βιετνάμ: Ημέρα βετεράνων (1973).1906: Απεργία 500.000 εργατών σε Πενσυλβανία, Ιλινόις, Ιντιάνα και Αϊόβα.1968: Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος μιλώντας στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το σύνθημα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών».1970: Καταγγελίες για βασανιστήρια σε 35 μέλη της αντιστασιακής οργάνωσης Δημοκρατική Αμυνα.1973: Αποχώρηση των Αμερικανών από το Νότιο Βιετνάμ.1975: Ποινική δίωξη κατά τριών πρωθυπουργών και 97 υπουργών της χούντας, καθώς και του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.
  • Σαν σήμερα 28 Μάρτη

    Ημέρα του θεάτρου σκιών.1972: Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος αναλαμβάνει τα αξιώματα του αντιβασιλέα, του πρωθυπουργού, του υπουργού Εξωτερικών και Αμυνας, καθώς και του προέδρου της βουλής.1984: Δολοφονούνται από Αραβα ο β’ μορφωτικός ακόλουθος Κένεθ Χουάιτι και η υπάλληλος Αρτεμις Νικολαΐδη, της αγγλικής πρεσβείας στην Αθήνα.1985: Ο αρεοπαγίτης Χρήστος Σαρτζετάκης εκλέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας με οριακή πλειοψηφία 180 ψήφων.
  • Σαν σήμερα 27 Μάρτη

    Ημέρα θεάτρου.Ημέρα κοινωνικής εργασίας.Ημέρα άθλησης.Ημέρα της μονής κάλτσας.Αγκόλα: Ημέρα νίκης.1969: Βόμβα σε γραμματοκιβώτιο στην οδό Νίκης (Αθήνα).1973: Ο Μάρλον Μπράντο αρνείται το βραβείο «Oscar» σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συμπεριφορά του Χόλιγουντ απέναντι στους ερυθρόδερμους.2001: Πρώτος πολιτικός γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων (Αμστερνταμ).
  • Σαν σήμερα 26 Μάρτη

    Ημέρα για την απελευθέρωση των εγγράφων.Μπαγκλαντές: Ημέρα ανεξαρτησίας (1971).1910: «Απαγορεύεται η είσοδος εγκληματιών, απόρων, ασθενών και αναρχικών» στις ΗΠΑ.1970: Βόμβα στην ελληνική πρεσβεία της Κοπεγχάγης, τραυματίζεται ο ακόλουθος τύπου.2000: Ο Βλαντιμίρ Πούτιν εκλέγεται πρόεδρος της Ρωσίας.
  • Σαν σήμερα 25 Μάρτη

    Ημέρα μνήμης για θύματα δουλείας.Ημέρα για τους κρατούμενους και αγνοούμενους υπαλλήλους του ΟΗΕ.Ελλάδα: Εθνική γιορτή.1973: Ανακάλυψη εκρηκτικού μηχανισμού της ΕΑΝ στο Καλαμάκι.1975: Δολοφονείται ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας Φαϊζάλ ιμπν Αμπντ αλ Αζίζ.1983: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο Μάρκος Βαφειάδης μετά από 34 χρόνια.2000: Νεκρός από πυρά του αστυνομικού Γιώργου Ατματζίδη ο 17χρονος πρόσφυγας από τη Γεωργία Νίκος Λεωνίδης (Θεσσαλονίκη).
Περισσότερα...
H παπάρα
  • Αν ζούσε ο Γκέμπελς, θα αυτοκτονούσε…

    21 Μαρ 2023, 19:50
    Στην περίπτωση των Τεμπών έχουμε τον ορισμό όχι του ανθρώπινου λάθους, αλλά των ανθρωπίνων λαθών. Για να γίνει αυτό το τραγικό δυστύχημα συνέβησαν τα εξής: Ενας ακατάλληλος σταθμάρχης βρέθηκε σε μία πολύ κρίσιμη θέση. Οι δύο συνάδελφοί του που έπρεπε να είναι στη θέση τους, ο ένας δεν προσήλθε καθόλου, άγνωστο για ποιο λόγο, και ο δεύτερος έφυγε 40 λεπτά νωρίτερα γιατί του ζήτησε ο γιος του σουβλάκια. Ο επόπτης που έπρεπε να δει ότι δεν είναι στη θέση τους, είχε πάει σε ένα τσιπουράδικο. Ο σταθμάρχης αντί να βάλει αυτόματη χάραξη, γιατί δεν την ήξερε, το έκανε χειροκίνητα. Εβαλε το τρένο ανάποδα, δεν είδε την κονσόλα που του άναψε και του έλεγε ότι το έχει βάλει ανάποδα, ούτε το φωτεινό λαμπάκι. Δεν πάτησε το κουμπί για να σταματήσει και να φρενάρει τα τρένα. Εάν ακόμα συζητάμε για το αν πρόκειται για ανθρώπινα λάθη, εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά. (…) Στη Γερμανία, το 2018, ένα τρένο με σύστημα τηλεδιοίκησης εκτροχιάστηκε και πέθαναν τόσοι άνθρωποι γιατί ο σταθμάρχης έπαιζε βιντεοπαιχνίδι. Είπε κανένας εκεί ότι πρέπει να παραιτηθεί η Μέρκελ; Πρέπει να καταλάβουμε ότι όσα συστήματα και να διαθέτεις, όλα στο τέλος καταλήγουν στον άνθρωπο. Και όποιος αθωώνει τον σταθμάρχη, τον επόπτη ή τους άλλους που δεν πήγαν στη δουλειά τους, το κάνει μόνον για πολιτικούς λόγους.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    (Αν ζούσε ο Γκέμπελς θα αυτοκτονούσε, βλέποντας έναν από τους μαθητές του να τον ξεπερνά σε έλλειψη ηθικού έρματος και στον αδίστακτο τρόπο με τον οποίο παραποιεί την αλήθεια και φτιάχνει τα πιο τερατώδη ψέματα. Προκύπτει από πουθενά ότι θα ήταν τρεις σταθμάρχες στη βάρδια; Το αντίθετο: οι δύο σχολούσαν στις 22:00, μια ώρα προτού φτάσει το Ιντερσίτι στη Λάρισα. Αλλωστε, η ίδια η κυβέρνηση αναγκάστηκε να πει ότι από εδώ και πέρα θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη βάρδια, παραδεχόμενη ότι μέχρι τώρα ήταν μόνο ένας. Προκύπτει από πουθενά ότι ο ένας δεν πάτησε το πόδι του και ο άλλος πήγε να πάρει σουβλάκια για τον γιο του; Από πουθενά. Προκύπτει από πουθενά ότι έπρεπε να υπάρχει και τέταρτος, ο επόπτης, αλλά αυτός γλένταγε σε τσιπουράδικο; Από πουθενά. Ποιος επέτρεψε στον άριστο μαθητή του Γκέμπελς να εξαπολύει αυτές τις βρομιές; Ο Παπαδάκης στο πρωινάδικό του. Να πούμε πως αυτά δεν περνάνε; Να το πούμε. Να προσθέσουμε και για τον πανικό τους, που τους οδηγεί σε τέτοιες τερατωδίες. Το γεγονός, όμως, δεν αλλάζει. Αυτοί οι αδίστακτοι εξουσιαστές είναι ικανοί για κάθε έγκλημα)

  • Η εθνική μας γιαγιά μαλώνει τα παιδάκια

    20 Μαρ 2023, 07:00
    Το σύνθημα «δεν ήταν κακιά η ώρα, είναι κακιά η χώρα» που ακούστηκε στους δρόμους και στα κοινωνικά δίκτυα στον απόηχο της σιδηροδρομικής τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν, δεδομένων των συνθηκών, απολύτως δικαιολογημένο. Την ίδια στιγμή, ίσως εκφράζει μια απαξίωση που δεν μας οδηγεί εκεί όπου θέλουμε να πάμε: σε μια καλύτερα οργανωμένη κοινωνία με αξιοκρατία και λογοδοσία. (…) Με λίγα λόγια, το σύνθημα και το σχετικό συναίσθημα μπορούν να αποβούν αντιπαραγωγικά· να μας ακινητοποιήσουν σ’ ένα τέλμα. Ιδιαίτερα όταν τα εκφράζουν νεαρά άτομα τα οποία θα κληθούν να διορθώσουν ό,τι πηγαίνει τόσο στραβά στη χώρα μας: φοβάμαι ότι διαιωνίζουμε από γενιά σε γενιά την απέχθεια του εαυτού, τη μεμψιμοιρία, το αίσθημα της ανημπόριας και της ματαιότητας. Αν πιστεύουμε ότι η χώρα είναι «κακιά», είμαστε επιρρεπείς στην ηττοπάθεια· στις εκδηλώσεις του εμφυλίου πολέμου – με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην προσπαθούμε αρκετά, όχι μόνο να μην ενδιαφερόμαστε αρκετά, αλλά και να γινόμαστε καταστροφικοί, βάνδαλοι κυριολεκτικά και μεταφορικά. (…) Κατηγορώντας ολόκληρη τη χώρα, επιτείνουμε την παθολογία της: την παθολογία ότι σπανίως αποδίδονται ατομικές ευθύνες, του ότι σπανίως λαμβάνονται τολμηρές αποφάσεις, του ότι κανείς δεν σηκώνει το κεφάλι του μέσα στον όχλο εφόσον απειλείται με αποκεφαλισμό. Κυρίως, την παθολογία του ότι καμιά κυβέρνηση δεν έχει το θάρρος να δυσαρεστήσει μερικούς προκειμένου να επιβάλει το σωστό και το δίκαιο.

    Σώτη Τριανταφύλλου

    (Ακούτε, παιδάκια, τι σας λέει η γιαγιά Σώτη; Αντί να ονειρεύεστε επαναστάσεις και εμφύλιους πολέμους που θα τσακίσουν το σύστημα που έκανε τη χώρα κακιά, στρωθείτε στη δουλειά. Να κάνετε τα μαθήματά σας και ν’ ακούτε τη γιαγιά Σώτη. Οχι επαναστατικές σκέψεις. Τα πέρασε για λίγο και η γιαγιά Σώτη στα νιάτα της, αλλά σύντομα κατάλαβε πως πρέπει να δουλέψουμε για τον εκσυγχρονισμό, την αξιοκρατία, το κέρδος, αυτή την κινητήρια δύναμη των κοινωνιών. Οι άξιοι θα πάνε μπροστά και θ’ αλλάξουν τα κακώς κείμενα. Οι μίζεροι θα μείνουν στάσιμοι, αν όχι περιθωριοποιημένοι. Κι αν επιμένουν να μεταφέρουν τη μιζέρια τους στους δρόμους, ένα καλό μπερντάχι από τα ΜΑΤ θα τους συνεφέρει. Α, ας τις πει κάποιος/α της γιαγιάς, πως όταν οι νέοι μιλάνε για την «κακιά χώρα», δεν αναφέρονται συλλήβδην στους κατοίκους της, δεν αναφέρονται σ’ εκείνους που ανταλλάσσουν την εργασία τους με μέσα συντήρησης. Αναφέρονται στα καπιταλιστικά παράσιτα, στην αστική πολιτική και στα ΑΡΔάκια που έχουν αναλάβει εργολαβικά –με καλά συμβόλαια- την υπεράσπιση αυτού του συστήματος και τη συκοφάντηση κάθε ανατρεπτικής φωνής και πράξης. Kι αν η γιαγιά Σώτη προσποιηθεί ότι δεν ξέρει τι είναι τα ΑΡΔάκια, πείτε το της και ολογράφως: Αλήτες Ρουφιάνοι Δημοσιολόγοι)

  • Ο γκαϊλές* ενός πλασιέ νανογιλέκων

    16 Μαρ 2023, 12:44
    Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εγώ, όπως σίγουρα γνωρίζετε, είμαι καπιταλιστής και διαφημίζω την καπιταλιστική μου συνείδηση και την πίστη μου στην ικανότητα του καπιταλισμού να προωθεί τις κοινωνίες προς την πρόοδο. Ο καπιταλισμός όμως για να λειτουργεί θα πρέπει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Και ο ανταγωνισμός για να λειτουργεί πρέπει να μην υπάρχει στρέβλωση της αγοράς με διαφόρων ειδών τεχνάσματα. Δεν αναφέρομαι στο marketing και στη διαφήμιση, αναφέρομαι σε τεχνάσματα παραπλανητικά τα οποία τελικά νοθεύοντας τον ανταγωνισμό νοθεύουν την ίδια τη λειτουργία του συστήματος της οικονομίας.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    («Χαιρετισμός Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Αδωνι Γεωργιάδη στην ψηφιακή εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με θέμα "Προστασία καταναλωτή: η σωστή ενημέρωση όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές"». Χρησιμοποιεί ο ΣΕΒ τους όρους «καπιταλιστές», «καπιταλισμός» και τα παράγωγά τους; Ποτέ των ποτών. Οι όροι που χρησιμοποιούν οι καπιταλιστές είναι ευφημιστικοί: «επιχειρείν», «επιχειρηματίες», «επιχειρηματικότητα», «επενδυτές», «αγορά», «οικονομία της αγοράς», «συντελεστές της παραγωγής» και τα παρόμοια. Ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανός-υπουργός Ανάπτυξης, όμως, έχει το δικό του... γκαϊλέ. Παριστάνει τον αντιμαρξιστή... διανοούμενο και θέλει να «τη λέει» στους μαρξιστές: χτυπάτε τον καπιταλισμό και τους καπιταλιστές εσείς; Περήφανος καπιταλιστής εγώ. Από την άλλη, αυτός, ένας τηλεπλασιέ νανογιλέκων, κολακεύεται να συμπεριλαμβάνει τον εαυτό του στους μεγάλους καπιταλιστές. Και να τους γλείφει σαν σκυλάκι του καναπέ. Οι μεγάλοι καπιταλιστές, από την άλλη, κατά κανόνα σιχαίνονται κάτι τέτοιους τύπους. Τους θεωρούν ελεεινούς. Ως πρακτικοί άνθρωποι, όμως, τους ανέχονται γιατί τους κάνουν τη δουλειά. Την πολύ βρόμικη δουλειά.

    * Γκαϊλές: τουρκικής προέλευσης λέξη που υποδηλώνει το ζόρι, την αγωνία, τον νταλκά, τη σκοτούρα, τη βαθιά επιθυμία που γίνεται βάρος)

  • Εμείς μιλάμε για ζωές, αυτοί μιλούν για ψήφους

    13 Μαρ 2023, 19:59
    Εδώ και πολύ καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει καλέσει κάθε δημοκρατικό πολίτη να μετατρέψει τη σωρευμένη οργή και απογοήτευσή του σε θετική πολιτική δράση. Μετά τα Τέμπη αυτό είναι ακόμη πιο δύσκολο και ταυτόχρονα ακόμη πιο επείγον. Γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι, όπως λέει η τελευταία γραμμή άμυνας της ΝΔ. Γιατί η κοινωνία, η χώρα, τα παιδιά μας αξίζουν πολύ περισσότερα. Και κυρίως δικαιοσύνη.

    Ολγα Γεροβασίλη

    (Από τις στήλες του «Βήματος της Κυριακής» έστειλε το… κριτικό μήνυμα προς «κάθε δημοκρατικό πολίτη» το μεγαλοστέλεχος και πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι δύσκολο να ανιχνεύσει κανείς το περιεχόμενο της «θετικής πολιτικής δράσης», που ζητούν οι συριζαίοι, αντί «της σωρευμένης οργής και απογοήτευσής». Αρκεί να πέσει στην κάλπη το μαγικό χαρτάκι με το όνομα «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ» πάνω-πάνω. Το μήνυμα είναι ευανάγνωστο: «Μαζευτείτε, μην αναλώνεστε σε διαμαρτυρίες, μην σκέφτεστε πώς θα κάνετε το σύστημα να πληρώσει, κατεβείτε στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως ψηφίστε ΣΥΡΙΖΑ». Για ποιο λόγο ΣΥΡΙΖΑ; «Γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι». Tέτοιο θράσος. Δικιά τους δεν ήταν η Δούρου που μετά τον πνιγμό τόσων ανθρώπων στη Μάνδρα έλεγε πως απλά της έκατσε η στραβή στη βάρδια της; Ο Τσίπρας δεν ήταν που έκανε τηλεοπτικό σόου στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής, ενώ γνώριζαν ήδη ότι στον Νέο Βουτζά και στο Μάτι υπάρχουν πολλοί νεκροί; Ο Τζανακόπουλος με τον Τόσκα δεν οργάνωσαν γκεμπελίστικο σόου, με τις φωτίτσες που άναβαν στον ψηφιακό πίνακα, για ν' αποδείξουν πως υπήρχε ευρύ σχέδιο εμπρησμών, γι' αυτό δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα καλύτερο στο Μάτι; Την υπουργό Προ Πο, Γεροβασίλη, που διαδέχτηκε τον Τόσκα, δεν επικαλούνταν ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής, που προσπαθούσε να εκβιάσει ωμά τον δικαστικό πραγματογνώμονα - αξιωματικό της Πυροσβεστικής, προκειμένου να κρύψει την αλήθεια για τις κυβερνητικές και κρατικές ευθύνες στο μαρτυρικό θάνατο τόσων ανθρώπων στο Μάτι και στον Νέο Βουτζά; Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οργανώνοντας φιέστα Τσίπρα-Τζεντιλόνι στην Κέρκυρα; Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κορόιδευε τον κόσμο ότι φέρνει γρήγορα τρένα, ενώ γνώριζε πολύ καλά ότι η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου ήταν πολύ χειρότερη σε σχέση με τη δεκαετία του '60; Πρόκειται για γαϊδούρια. Αυτά τα κοινωνικά γαϊδούρια ενδιαφέρονται μόνο για τις ψήφους, την ώρα που ο ελληνικός λαός μιλάει για τις τόσες αδικοχαμένες ζωές και βγαίνει στο δρόμο κραυγάζοντας «οι ζωές μας μετράνε»)

  • Φωνάζει ο κλέφτης…

    11 Μαρ 2023, 10:08
    Βρισκόμαστε μπροστά σε μια επιχείρηση επιβολής στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ, η οποία εκδηλώνεται όλο και πιο φανατισμένα ίσως λόγω της εκλογικής συγκυρίας. Υβρεολόγια, επιθέσεις, σατιρικές ανοησίες, απειλές, οργανώνουν ουσιαστικά έναν αντίλογο στην κυρίαρχη (με την έννοια του mainstream) επαγγελματική δημοσιογραφία. Θα μπορούσε να είναι χρήσιμος, αν δεν ήταν χυδαίος, χοντροκομμένος και προσβλητικός. Ο στόχος είναι προφανής. Να κλονιστεί μια αθέμιτη (κατ’ αυτούς) επικοινωνιακή κυριαρχία που τους βγάζει απέξω. Προφανώς δικαίωμά τους. Απλώς δεν έχουν κανέναν λόγο να συμπράττουν μαζί τους οι εκπρόσωποι των κανονικών δημοσιογράφων. Αλλωστε η μέθοδος δεν είναι αναίμακτη.

    Ι.Κ. Πρετεντέρης

    (Εκπρόσωπος της «κανονικής δημοσιογραφίας» ο Πρετεντεράκος. Δικαίως θα λέγαμε. Ποια είναι η «κανονική δημοσιογραφία»; Αυτή που διεκπεραιώνει τις απαιτήσεις των εκδοτών-καπιταλιστών, που διαπλέκονται με χίλια δυο νήματα με την πολιτική εξουσία. Η δημοσιογραφία που υπερασπίζεται το σύστημα με όπλα το ψεύδος, τη διαστρέβλωση της αλήθειας, τη διαστροφή της έλλογης σκέψης ώστε να γίνεται άλογη, τη συκοφαντία κτλ. Βλέπετε κανέναν καταλληλότερο από τον Πρετεντέρη για να αναλάβει την εκπροσώπησή της; Αν και αυτή η «κανονική δημοσιογραφία» είναι πολύ παλιά, πιο παλιά και από τότε που την περιέγραφε με την ανεπανάληπτη πένα του ο Ονορέ ντε Μπαλζάκ στις «Χαμένες ψευδαισθήσεις», είναι ο Δρ Γιόζεφ Γκέμπελς που τής έδωσε νέα πνοή, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας τη μηχανική της ναζιστικής προπαγάνδας. Ο Πρετεντέρης τα βάζει με την ΕΣΗΕΑ που εξέδωσε μια υποκριτική ανακοίνωση -κάτι σαν τη «συγγνώμη» του Μητσοτάκη-, αναφέροντας μεταξύ των άλλων ότι το έγκλημα στα Τέμπη «αναδεικνύει με οδυνηρότατο τρόπο (...) τα δομικά προβλήματα που μαστίζουν τα ελληνικά ΜΜΕ». Θα δώσουμε δίκιο στον Πρετεντέρη που εμφανίζεται σαν το tough guy της «κανονικής δημοσιογραφίας». Η τοποθέτησή του είναι απλή: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε αυτοκριτικές για το ρόλο μας, σημαίνει πως υποχωρούμε, με αποτέλεσμα να δίνουμε δικαίωμα στον κάθε χλέμπουρα να μας υπαγορεύει να δημοσιεύουμε τις καταγγελίες του». Ζητά από τη συνομοταξία των «κανονικών δημοσιογράφων» να είναι σκληροί και όχι βουτυρένιοι. Και βέβαια, πιστός στις διδαχές του Δρα Γκέμπελς, αντιστρέφει και πάλι την πραγματικότητα, εμφανίζοντας τους θύτες σαν θύματα. Η «κανονική δημοσιογραφία» απειλείται! Από ποιους; Από αυτούς που διαδηλώνουν και από εκείνους που γράφουν στα social media. Οι κυρίαρχοι, με τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, με τις εφημερίδες, με τους εκδοτικούς οίκους, με τις επαγγελματικές ιστοσελίδες, με τη δυνατότητα άσκησης ακόμη και λογοκρισίας στα social media, εμφανίζονται σαν απειλούμενοι! Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης… Ο Πρετεντέρης ξέρει τι εικόνα έχει για τον ίδιο και το βρόμικο σινάφι του μεγάλη μερίδα της εργαζόμενης κοινωνίας κι ακόμη περισσότερο της νεολαίας. Αδιαφορεί. Εκείνο που ζητά από το σινάφι του είναι να βουλώσει τ’ αυτιά του και να αξιοποιήσει το μονοπώλιο που τους εξασφαλίζουν οι εκδότες-καπιταλιστές, που τους εξασφαλίζει η αστική τάξη. Αυτό το μονοπώλιο τους επιτρέπει να εξαπατούν ακόμη και εκείνους που τους βρίζουν σαν ΑΡΔάκια)

Περισσότερα...
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Αφίσες















Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αρχείο Εφημερίδας
Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo