Δεν πα’ να είσαι καταξιωμένος πιανίστας; Ετσι και ασκήσεις την παραμικρή κριτική στη σιωναζιστική βαρβαρότητα, μαυροπινακίζεσαι και αποκλείεσαι. Αυτό συνέβη στον Τζέισον Γκίλιαμ στην Αυστραλία. Θύτες τα αφεντικά της Συμφωνικής Ορχήστρας της Μελβούρνης (MSO), που είχαν καλέσει τον βρετανο-αυστραλό πιανίστα για μια σειρά εμφανίσεις και τον έδιωξαν, επειδή στην πρώτη συναυλία του, στο Iwaki Auditorium στο Σάουθμπανκ, ο Γκίλιαμ έπαιξε σε παγκόσμια πρώτη το έργο Witness (Μάρτυρας) του σύγχρονου αυστραλού συνθέτη Κόνορ Ντ’Νέτο, αφιερωμένο στη σφαγή παλαιστίνιων δημοσιογράφων στη Λωρίδα της Γάζας.
Το κεντρικό κονσέρτο του Γκίλιαμ, στο οποίο θα έπαιζε Μότσαρτ και Μπραμς στο θέατρο του δημαρχείου της Μελβούρνης, συνοδευόμενος από τη Συμφωνική Ορχήστρα της Μελβούρνης, ακυρώθηκε, με το επιχείρημα ότι ο πιανίστας… υπερέβη τους όρους του συμβολαίου του! Εστειλαν και email στα αφεντικά (μπορείτε να φανταστείτε το σιωνιστικό λόμπι), δηλώνοντας πως ο Γκίλιαμ δεν πρόκειται να ξαναπαίξει με την MSO, λόγω «μιας σειράς εισαγωγικών παρατηρήσεων» που έκανε στο προηγούμενο κονσέρτο!
Μιλάμε για κανονικό φασισμό έναντι ενός ευαίσθητου καλλιτέχνη. Το πεντάλεπτο κομμάτι του Ντ’Νέτο είναι αφιερωμένο στους δημοσιογράφους της Γάζας και γράφτηκε από τον συνθέτη ειδικά για τον Γκίλιαν. Η ομάδα του πιανίστα δημοσίευσε το πλήρες κείμενο των όσων είπε παρουσιάζοντας το έργο στο κονσέρτο του Σάουθμπανκ:
«Τους τελευταίους δέκα μήνες, το Ισραήλ έχει σκοτώσει περισσότερους από 100 παλαιστίνιους δημοσιογράφους. Ενας αριθμός απ’ αυτές ήταν στοχευμένες δολοφονίες προβεβλημένων δημοσιογράφων την ώρα που ταξίδευαν με οχήματα που έφεραν διακριτικά PRESS, φορούσαν γιλέκα με διακριτικά PRESS. Οι δολοφονίες δημοσιογράφων είναι έγκλημα πολέμου σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και έγιναν για να εμποδίσουν την τεκμηρίωση και τη μετάδοση στον κόσμο εγκλημάτων πολέμου. Συμπληρωματικά στα σχετικά με το ρόλο των δημοσιογράφων που είναι φορείς μαρτυρίας, η λέξη Μάρτυρας στα αραβικά είναι Σαχίντ, που σημαίνει Μάρτυρας».
Απολογούμενοι στα αφεντικά, οι διευθύνοντες την MSO ισχυρίστηκαν ότι το Witness παίχτηκε μετά από αίτημα του Γκίλιαμ «στη βάση του ότι ήταν ένα σύντομο ενδιάμεσο κομμάτι», αλλά αυτός έκανε προσωπικές δηλώσεις «χωρίς άδεια ή έγκριση από την MSO. Οι δηλώσεις του ήταν μια παρεμβολή προσωπικών πολιτικών απόψεων για το τι έπρεπε να είναι ένα πρωινό εστιασμένο σε ένα πρόγραμμα έργων για σόλο πιάνο»! Και κατέληγε το email: «Η MSO δεν συγχωρεί τη χρήση της σκηνής μας ως πλατφόρμας για την έκφραση προσωπικών απόψεων»!
Ο αυστραλοπαλαιστίνιος συγγραφέας και συνθέτης Ναέντ Ελραϊές, που παρακολούθησε το κονσέρτο του Γκίλιαμ, δήλωσε σε ένα on line βίντεο ότι ο πιανίστας έπαιξε, επίσης, ένα τραγούδι του ούγγρου αβανγκάρντ συνθέτη Γκιόργκι Λιγκέτι και σημείωσε πως ο Λιγκέτι προερχόταν από οικογένεια επιζησάντων του Ολοκαυτώματος, ενώ αναφέρθηκε στο πολιτικό υπόβαθρο αυτού του κομματιού.
Μα ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα των σιωνιστών. Δε θέλουν να βλέπει ο κόσμος ότι είναι ίδιοι κι απαράλλαχοι με τους ναζί του Χίτλερ. Γι’ αυτό και επέβαλαν στα περιδεή ανθρωπάρια της MSO την απαγόρευση ενός καλλιτέχνη, που η MSO περιέγραφε στην ιστοσελίδα της ως «έναν από τους πιο έξοχους πιανίστες της γενιάς του».
Ο συνθέτης Ντ’Νέτο είπε στον Guardian ότι έγραψε το Witness πριν από μερικούς μήνες για τον Γκίλιαμ. «Το αφιέρωσα στους δημοσιογράφους στη Γάζα, στη γενναιότητα και τη θυσία τους που σήμαιναν πολλά στο μυαλό μου». Συμπλήρωσε ότι το ονόμασε Witness καθώς παρακολουθούσε. στα σόσιαλ μίντια πώς έβλεπαν οι άνθρωποι εικόνες φρίκης, όχι μόνο από τη Γάζα, αλλά και από αλλού στον κόσμο. «Η αντίδρασή μας ίσως είναι να κοιτάζουμε αλλού, αλλά είναι ευθύνη του καθενός μας τουλάχιστον να αναγνωρίζουμε αυτά τα πράγματα», κατέληξε.
Η Ενωαση Μέσων, Διασκέδασης και Τεχνών (ΜΕΑΑ) κατήγγειλε το γεγονός ότι «ο Γκίλιαμ τιμωρήθηκε επειδή απλώς εξέφρασε μια προσωπική άποψη» για τον πόλεμο Γάζας-Ισραήλ. «Η μουσική και καλλιτεχνική έκφραση έχει εδώ και πολύ καιρό λειτουργήσει σαν ένα όχημα πολιτικού σχολιασμού και ένας φακός με τον οποίο ερευνούμε τον κόσμο και η ΜΕΑΑ ανησυχεί ότι η ελευθερία της έκφρασης γίνεται αντικείμενο συμβιβασμού από το εργατικό δυναμικό των δημιουργών. Οι εργάτες της δημιουργίας δεν πρέπει να αισθάνονται την ανάγκη να περιορίζουν την ελευθερία της έκφρασης των απόψεών τους από το φόβο ότι θα καταστρέψουν τις καριέρες τους».
Η ΜΕΕΑ αποκάλυψε επίσης ότι οι μουσικοί της ορχήστρας της Μελβούρνης δεν ρωτήθηκαν καν για την απαγόρευση του Γκίλιαμ και σημείωσε ότι θα πάρει «τα περιστατικά λογοκρισίας και παρενόχλησης εξαιρετικά σοβαρά», υποστηρίζοντας την ελευθερία των μελών της να εκφράζουν πολιτικές απόψεις.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: The Guardian
AKOYΣΤΕ
Ι will not look away (Δε θα αποστρέψω το βλέμμα)
Ο Τζέισον Γκίλιαμ παίζει τη Σονάτα του Σεληνόφωτος του Μπετόβεν. Τα λόγια που ακούγονται είναι της αυστραλέζας δημοσιογράφου Κέιτλιν Τζονστόουν και του επίσης αυστραλού συγγραφέα Τιμ Φόλεϊ. Απαγγέλλει ο Φόλεϊ. Η φωτογραφία είναι του παλαιστίνιου φωτοειδησεογράφου από το Ντέιρ Αλ-Μπάλαχ της Γάζας, Μοτάζ Αζάιζα, ενός εκ των κορυφαίων φωτογράφων που απαθανάτισαν τη φρίκη του γενοκτονικού πολέμου των σιωναζιστών κατά του παλαιστινιακού λαού.