Ο Ρίντλεϊ Σκοτ («Ο μονομάχος») είναι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στη βιομηχανία του Χόλιγουντ. Στην καινούρια του ταινία μάλιστα παίζουν ηθοποιοί με αρκετά υψηλό κασέ. Θρίλερ με θέμα τον κόσμο των ναρκωτικών και της μαφίας, θεαματικές δολοφονίες, γρήγορες ταχύτητες, προκλητικές σκηνές και λίγο… φιλοσοφία για τη ζωή και το θάνατο είναι τα συστατικά, τα οποία υπόσχονται μία καλή πορεία της ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Το αποτέλεσμα είναι μια αρκετά στυλιζαρισμένη ταινία. Ο σκηνοθέτης δίνει περισσότερο βάση στην παρατήρηση των χαρακτήρων του (βέβαια, όταν αυτό γίνεται υπό το πρίσμα της χολιγουντιανής αισθητικής, μην φανταστείτε ότι μιλάμε και για δράμα χαρακτήρων!), παρά στη δράση αυτή καθεαυτή, η οποία δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες ανατροπές. Ταυτόχρονα, παραθέτει και διαλόγους στους οποίους οι πρωταγωνιστές εκφράζουν τις απόψεις τους για διάφορα σχετικά θέματα…
Μια σχετικά καλή περίπτωση εμπορικής ταινίας, η οποία βέβαια δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως ενδιαφέρον. Είναι μόνο για μεσημεριανούς ύπνους στον καναπέ το σαββατοκύριακο.
♦ Αυτήν την εβδομάδα η εταιρία διανομής NEW STAR προβάλλει στις κινηματογραφικές αίθουσες μία από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών, την «Απεργία» του πρωτοπόρου σοβιετικού σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν. Η ταινία δε χρειάζεται συστάσεις. Οσοι δεν την έχετε δει, αλλά και όσοι αναζητάτε πάντα τη μαγεία της, σπεύσατε.
♦ Επίσης, στην Ταινιοθήκη προβάλλεται αυτή την εβδομάδα η ταινία «Indebito» του Ιταλού Αντρέα Σεγκρέ ένα ντοκιμαντέρ για το ρεμπέτικο τραγούδι (δυστυχώς δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή, επομένως δεν έχουμε δει την ταινία) και αύριο προβάλλεται η ταινία «Μνήμες λεηλασίας» του Αργεντίνου Φερνάδο Σολάνας, παραγωγή του 2004, που φωτίζει πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες που οδήγησαν στην οικονομική κατάρρευση της Αργεντινής, καθώς και στον κοινωνικό της αντίκτυπο.
Ελένη Π.