«ΟΙ ΠΡΟΝΥΜΦΕΣ»
Η πολύκροτη ταινία του Παντελή Αλβανή με πρωταγωνίστρια τη Νίκη της Σαμοθράκης, την Παναγία των Πατησίων, την κουτσή Μαρία και άλλες 700 προνύμφες που θέλουν να παντρευτούν. Προνύμφη ως γνωστόν είναι η κάμπια (σκουλήκι) και με αυτό τον τίτλο ο ταλαντούχος (τάλαντα=αρχαία νομίσματα) σκοινοθέτης κάνει ένα ζουμ τριαλαριλαρά στο όνειρο του γάμου που σαν σκουλήκι κατατρώει τα σωθικά της κυνωνίας. Εφτακόσιες προνύμφες ταξιδεύουν μ’ ένα καράβι που δυστυχώς δεν είχε την τύχη του «Σάμαινα». Θέλουν να πάνε στην Αμερική, να γίνουν νύμφες και πεταλούδες στην 5η λεωφόρο και να τα κονομήσουν. Ανάμεσά τους και η Νίκη της Σαμοθράκης (Σαμονίκη), που τελικά ξεπουλιέται στα μουσεία για ένα κομμάτι ψωμί, γνωρίζει την κουλή Αφροδίτη της Μήλου και συζούν. Οι υπόλοιπες ψάχνουν έναν μαλακούλη να παντρευτούν, να ζήσουν χωρίς να κοπιάζουν ιδιαίτερα και να ‘χουν κάτι για να γεμίζει η κούφια ζωή τους. Παρ’ ότι οι μαλακούληδες αφθονούν στην Αμερική (τέσσερις στους τρεις ανήκουν στο είδος) η ταινία αυτοανατρέπεται και θυμίζει κάτι από την άλλη ταινία του σκηνοθέτη, το «Ολα είναι τρόμος». Πρόκειται για μια αχρηστουργηματική ταινία, το σενάριο της οποίας ανήκει στη σύζυγο του Αλβανή, την Ιωάννα Κακαριστιάνη, συγγραφέα του μυθιστορήμαρτον «Κουστούμι από κόμμα». Και για να ολοκληρωθεί το οικογενειακόν της ταινίας, ο γιος του Αλβανή έδωσε το όνομά του στο πλοίο (αναζητείται η συμμετοχή του μπατζανάκη που αδικείται).
«ΚΕΛΣΙΟΥ 11/9»
Πρόκειται για μια κατά-πληκτική ταινία του Μάικλ Χαμούρ. Είναι ένας ύμνος στην ενορχηστρωμένη, αργυρώνητη αντιπολίτευση κατά του νυν πλανητάρχη, μια αμετροεπής προσπάθεια στήριξης του υποψηφίου των δημιοκρατικών, του Τζον Κέρι-Κέρι με τον Καρατζαφέρη. Ο χοντροαμερικανός με τους χοντρούς τρόπους εστιάζει στην επίθεση στο Ιράκ και στην πούτζα της Φαλούτζα, στη φτώχια και στη διαπλοκή που υπάρχουν στην Αμερική-Αμερική, καλά μου λέγαν μερικοί πως είσαι χώρα τραγική. Πρόκειται για έναν επιφανειακό χαβαλέ με συγκεκριμένη αποστολή και στόχους, που πρέπει να χάσετε.
«Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Η ΜΑΡΓΑΡΩ»
Η ιστορία της Μαργαρίτας της Μαργαρώς, μιας βαρκούλας στον Κορυδαλλό, που η μάνα της ήταν τρελή και την κλείδωνε μοναχή. Κι έτσι, σαν ήθελαν κάποιοι σκοτεινοί κύκλοι ν’ ανέβουν στην κάμαρή της και να παρασκευάσουν κατηγορητήρια, τους έριχνε μεταξωτό σχοινί. Η ταινία στηρίζεται στο ομώνυμο τραγούδι του Μίκυ Μάους, με ηρωίδα μια τσελιγκοπούλα της ορεινής Απαυτίας, που μην έχοντας τι να κάνει εκεί πάνω, διάβαζε Αχρηστοτέλη, Συνεπίκουρο, Ξένο Φόντα και Αισκύλο. Στη συνέχεια κατέβηκε στην κοιτίδα της καλύτερης δημιοκρατίας που είχανε ποτέ και θάμπωσε τους πάντες με τις γνώσεις της. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μπει στο σώμα (ήταν εξωσωματική πριν έρθει η δικτατορία που την εγκατέστησε και την αποκατέστησε), να γίνει αφέντης και ακολούθως αφέτης σε αγώνες δρόμου, όπου έτρεχαν κάποτε να προλάβουν το δεκαοχτάμηνο καθώς και του κώλου τα εννιάμερα.
«Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΗΛΑΣ ΠΟΥ ΕΚΛΑΣΕ»
Ενα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί την βασιλική οικογένεια στην έρημο Μπάκινγχαμ. Η Καμήλα Πάρκερ-Ρόλερμπολ αρνείται να πεοθηλάσει τον πρίγκηπα Κάριολο. Τελευταία λύση για να τηρηθεί το πρωτόκολλο είναι να έρθει ένας βιολιστής από τη στέγη και να τους πηδήξει απαξάπαντες. Στη διάρκεια αυτού του τελετουργικού, παρατηρείται το σύνηθες φαινόμενο της Καμήλας που κλάνει το πρωτόκολλο, την μέλλουσα πεθερά της Λυσσάβετ καθώς και όλη τη βασιλική οικογένεια, το θεσμό και τον εσμό των βασιλικών καθώς και της γλάστρας που κοντά τους ποτίζεται. Μία εξόχως λυρική ταινία που παρουσιάζει τις αρχέγονες αξίες της ζωής, μέσω της πανίδας των ανακτόρων και συνοδεύεται από τους έξοχους στίχους του Βάρναλη:
«Οταν πεθαίνει βασιλιάς, μην χαίρεσαι λαουτζίκο
και λες θα ‘ναι καλύτερος ο νιος από τον τέως.
Πώς θα ‘ναι το λυκόπουλο καλύτερο απ’ τον λύκο;
Ενας υπάρχει μοναχά καλός, ο τελευταίος».
«ΦΕΥΓΩ ΜΕ ΠΙΚΡΑ ΣΤΗΝ ΚΕΝΥΑ»
Το ριμέικ μιας παλιάς, καλής ελληνικής ταινίας, που θα συμμετάσχει και στο φεστιβάλ ακινηματόγραφου της Ξεσαλωνίκης. Πρόκειται για ένα υπαρξιακό δράμα με τους Ανδρέα Μπάρκουλα, Μάρθα Βούρτσα, Βέσπα Διαμαντίδου και τον μικρό Βασιλάκη Σκορδοκαίλα. Παρακολουθούμε την συγκλονιστική ιστορία ενός μικρού, αγνώστου μητρός. Αναγκάζεται να γίνει αρχικά λουστράκος και στη συνέχεια πουστράκος, για να ζήσει τον ανάπηρο από το αλκοόλ πατέρα και να χαρτζιλικώνει την αλανιάρα αδερφή του. Μια νύχτα, ανακαλύπτει ότι ο πατέρας του άρχισε τα ναρκωτικά, αφού τον συλλαμβάνει να παρακολουθεί τις επαναλήψεις των σίριαλ της ημέρας. Μπαίνει σ’ ένα καράβι και φτάνει στην Κένυα. Εκεί, μεθυσμένος σ’ ένα μπαρ, γνωρίζει κάποια σερβιτόρα, που αφού επαναλαμβάνεται η οιδιπόδεια ιστορία, του λέει πως είναι η μάνα του (εκπληκτική σκηνή με την Μάρθα Βούρτσα να κλαίει με αναφιλητά για 4,5 ώρες). Γυρίζουν στην Ελλάδα με το ασφαλέστατο πρωθυπουργικό Falcon, μαζεύουν την αδερφή του μικρού από το Μεταξουργείο και τον πατέρα από την καποδιστριακή κοινότητα «Λευκάδα» (όπου είχε πάει ν’ απεξαρτηθεί πλέκοντας καλαθάκια) κι ευτυχισμένοι πέφτουν στις γραμμές του ηλεκτρικού. Διάρκεια 340’ με 47 τραγούδια του Νίκου Μελαχρινόπουλου.
Κοκκινοσκουφίτσα Σινεφίλ