Τη λαϊκή ρήση, ότι από τότε που βγήκε το «συγγνώμη» γαϊδούρεψε ο κόσμος, επιβεβαίωσε σήμερα ο Γεραπετρίτης, ξεκινώντας ως εξής την πολυδιαφημισμένη συνέντευξη Τύπου ως μεταβατικός υπουργός Μεταφορών: «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη»!
Πότε την ανακάλυψαν τη «συγγνώμη» τα παχύδερμα του Μαξίμου; Οταν είδαν ότι το σόου της πρώτης μέρας με τον συνοφρυωμένο Μητσοτάκη στα Τέμπη (κατέβαλε προσπάθεια να δείχνει συντετριμμένος, αλλά δεν του έβγαινε με τίποτα και έμεινε μόνο η εύκολη συνοφρύωση) και μετά με το αισχρό διάγγελμα, που έγινε για να πει ότι «όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος», όχι μόνο δεν έπεισαν αλλά προκάλεσαν πιο ισχυρή αγανάκτηση στον ελληνικό λαό. Επρεπε να περάσουν πέντε μέρες για να ζητήσει ο Μητσοτάκης υποκριτικά «μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ», από το… facebook! Σπεύδοντας μάλιστα να συμπληρώσει ότι η «συγγνώμη» είναι «τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια». Ψάχνοντας, δηλαδή, να μοιραστεί την ευθύνη, μιμούμενος τη Δούρου που χαρακτήρισε το έγκλημα στη Μάνδρα «στραβή που έτυχε να κάτσει στη βάρδια της».
Εχει το θράσος ο Γεραπετρίτης να ζητάει κι αυτός συγγνώμη και να διαβεβαιώνει ότι αυτή δεν είναι προσχηματική! Χωρίς να το καταλάβει καρφώθηκε. Οποιος ζητάει συγγνώμη αφήνει εκείνους στους οποίους απευθύνεται να καταλάβουν αν είναι ειλικρινής. Δεν προσπαθεί να τους το σφηνώσει στο κεφάλι. Οταν αισθάνεται την ανάγκη να τονίσει την… ειλικρίνειά του, το κάνει γιατί ξέρει πως δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει πιστευτός, πως όλος ο κόσμος τον θεωρεί υποκριτή.
Με το ίδιο θράσος… διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβασης στη δικαστική έρευνα και στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Γι’ αυτό πήγε να βάλει γενικό δερβέναγα στην τριμελή επιτροπή τον δικό τους άνθρωπο, αυτόν που διοικούσε τον ΟΣΕ για πέντε χρόνια, αυτόν που η σημερινή κυβέρνηση ήδη έχει τοποθετήσει σε άλλο κρατικό πόστο. Αλήθεια, τι σόι τεχνοκρατική κατάρτιση έχει ο άλλος, αυτός που ο Γεραπετρίτης διόρισε πρόεδρο της επιτροπής του και δεν είχε τη στοιχειώδη ευθιξία να παραιτηθεί; Τι ξέρει από σιδηρόδρομο ένας συνταξιούχος νομικός, τέως πρόεδρος του ΝΣΚ;
Οσο για την… μη παρέμβαση στη δικαστική έρευνα, πειστήκαμε από την επιστολή Μητσοτάκη προς τον έμπιστο και πρόθυμο Ντογιάκο (ευτυχώς που βρίσκονται σε πανικό και ξεβρακώνονται). Τη δική μας άποψη την εκφέραμε αμέσως και με νομική επιχειρηματολογία. Δεν είδαμε, όμως, οποιονδήποτε από την κυβέρνηση και τους κολαούζους της να απαντά στην οξύτατη καταγγελία της μειοψηφίας του ΔΣ της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων. Φρόντισαν μόνο να τη θάψουν για να μην συζητηθεί. Τη θυμίζουμε (η έμφαση δική μας):
«Με μεγάλη έκπληξη διαβάσαμε χθες την με Α.Π. 1204/06.03.2023 επιστολή του Πρωθυπουργού προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Με την επιστολή αυτή ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος στον Ανώτατο Εισαγγελέα: α) του υποδεικνύει την ανάγκη για άμεση διαλεύκανση «όλων των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη» και την προτεραιοποίησή τους, β) ζητά την ανάθεση των υποθέσεων «στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο» και γ) τον ενημερώνει ότι το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχει οριστεί θα κοινοποιηθεί στις εισαγγελικές αρχές «για να καταστεί μέρος της δικογραφίας».
Θεωρούμε ότι η ως άνω επιστολή του Πρωθυπουργού συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της διάκρισης των εξουσιών και έμμεση υπονόμευση του κύρους της Δικαιοσύνης καθώς: α) η αναφορά του πρωθυπουργού σε πλήθος ποινικών υποθέσεων, εύλογα δημιουργεί την εντύπωση, ότι αποτελεί έμμεση πρόταση προς τον Εισαγγελέα του ΑΠ να διατάξει το χωρισμό της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος σε επιμέρους περισσότερες, β) το αίτημα για ανάθεση των υποθέσεων στο υψηλότερο ανακριτικό επίπεδο, συνιστά έμμεσο αίτημα διορισμού ειδικού εφέτη ανακριτή από τον Εισαγγελέα του ΑΠ, αρμοδιότητα η οποία ανήκει όμως στην ολομέλεια του αρμόδιου Εφετείου κατ΄ άρθρο 28 ΚΠΔ, γ) η υπόμνηση ότι το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων θα πρέπει να αποτελέσει μέρος της ποινικής δικογραφίας, συνιστά προκαταβολική παρέμβαση στο έργο και την ταχύτητα διενέργειας της εκκρεμούς κύριας ανάκρισης.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι η άλλοτε ισχύσασα αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης (ποτέ όμως του Πρωθυπουργού) να μπορεί “να ζητήσει από τον Εισαγγελέα του ΑΠ να παραγγείλει τη διενέργεια ανάκρισης και την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο κατ` απόλυτη προτεραιότητα” (άρθρο 30 παρ.3 παλαιού Κώδικα Ποινικής Δικονομίας), έχει καταργηθεί. Ως εκ τούτου, τα όσα αναφέρονται από τον επικεφαλής της Εκτελεστικής Εξουσίας στην ως άνω επιστολή, που δεν ενεργεί με την ιδιότητα του πολίτη, στερούνται νομιμοποιητικής βάσης, ταυτόχρονα δε πλήττουν την εικόνα και το κύρος της Δικαιοσύνης, που φέρεται ως να δέχεται ευθείες παραγγελίες από τον Πρωθυπουργό!
Το προεδρείο της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, που ασκείται για άλλη μια φορά στην τέχνη της επιλεκτικής σιωπής, οφείλει να αντιδράσει άμεσα -όπως πράτταμε κι εμείς ως προεδρείο, όποτε πρωθυπουργοί ή υπουργοί κυβερνήσεων υπερέβαιναν τα εσκαμμένα – και αφενός να επισημάνει στον Πρωθυπουργό, αφετέρου να ενημερώσει τους πολίτες της χώρας μας, ότι η Δικαιοσύνη ούτε χρειάζεται, ούτε καλοδέχεται τις υποδείξεις.
Χριστόφορος Σεβαστίδης, ΔΝ Εφέτης
Χαράλαμπος Σεβαστίδης, Εφέτης
Παντελής Μποροδήμος, Πρωτοδίκης
Μιχάλης Τσέφας, Πρόεδρος Πρωτοδικών
Ιωάννης Ασπρογέρακας, Πρόεδρος Πρωτοδικών
Εφη Κώστα, Ειρηνοδίκης,
Μέλη του Δ.Σ. της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων
Αθήνα, 7 Μαρτίου 2023».
Ο Γεραπετρίτης αναγκάστηκε να παραδεχτεί υποκριτικά κάποια πράγματα που πλέον τα γνωρίζει όλη η Ελλάδα και αποτελούν πεποίθηση κάθε Ελληνίδας και κάθε Ελληνα. Πότε το έκανε αυτό; Μια βδομάδα μετά το έγκλημα, όταν σιγουρεύτηκαν ότι δε γίνεται αλλιώς! Κι αφού στο μεταξύ η κυβέρνηση ξαμόλησε στα ΜΜΕ «δύναμη κρούσης» που συγκρότησε, με στόχο να διαστρέψει την αλήθεια με γκεμπελίστικα επιχειρήματα. Αρκούν τα ονόματα της «δύναμης κρούσης», όπως παρουσιάστηκαν από τα φιλοκυβερνητικά «Νέα»: Αδωνις Γεωργιάδης, Σοφία Βούλτεψη, Δημήτρης Μαρκόπουλος! Τι κάνουν αυτοί; Προσπαθούν να πουν ότι για όλα φταίνε κάποιοι εργαζόμενοι. Οχι μόνο ο σταθμάρχης βάρδιας, αλλά και κάποιοι άλλοι σταθμάρχες κι ένας επιθεωρητής που είναι πασόκος και πήρε αναρρωτική από γιατρό που κι αυτός είναι πασόκος κτλ.
Ο Γεραπετρίτης πήγε να το κάνει πιο… ολοκληρωμένο: ανεξάρτητα από τα λάθη σε ανθρώπινο επίπεδο, αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Γι’ αυτό –είπε- επείγει η ολοκλήρωση των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Ετσι, ο ίδιος ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής Alstom στη Γαλλία (πρώτη φορά βλέπουμε πρωθυπουργό να ασκεί καθήκοντα τεχνικού διευθυντή δημόσιας επιχείρησης). Ασε που (ο πρωθυπουργός) έδωσε εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Η δε γαλλική εταιρία… επέδειξε πλήρη κατανόηση!
Ο Γεραπετρίτης δικαιώνει τον Τσίμα και τον Πορτοσάλτε. Για την ακρίβεια, επβεβαιώνει πως τα δύο δημοσιογραφικά στελέχη του ΣΚΑΪ δεν είπαν τυχαία τα ίδια πράγματα, αλλά υλοποιούσαν γραμμή από το μέγαρο Μαξίμου.
Τι είπε ο Τσίμας; «Κάποτε έγιναν τα δύο ατυχήματα στα Τέμπη με τα πούλμαν και δόθηκε η ευκαιρία να γίνει μια υπέροχη εθνική οδός. Ελπίζω τώρα με αυτό το ατύχημα να φτιάξουμε και ένα υπέροχο και σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο»!
Ο Πορτοσάλτες είπε το ίδιο πράγμα με το δικό του χοντροκομμέν ο τρόπο: «Eχω την αίσθηση πως όταν έγινε το ναυάγιο του Εξπρές Σαμίνα και χάθηκαν άνθρωποι έξω από την Πάρο, εκσυγχρονίσαμε την ακτοπλοΐα. Μπήκαν καινούργια καράβια. Οταν έγιναν τρία δυστυχήματα, δύο στα Τέμπη με τους φίλους του ΠΑΟΚ και ένα με τα μαθητούδια από την Ημαθία και το τρίτο στον Αγιο Κωνσταντίνο πάλι με μαθητές, αποφασίσαμε να κάνουμε οδικό δίκτυο, φτιάξαμε σήραγγες και τρένου και δρόμων. Αρα, έπρεπε δυστυχώς να πεθάνουν και εκεί παιδιά. Παιδιά σχολείου. Δυστυχώς. Αν μου επιτρέπετε, η θυσία είναι θυσία, έγινε, δυστυχώς. Εχω την αίσθηση ότι θα προχωρήσουμε εκτός και αν έχουμε αποφασίσει να κλείσουμε τον ΟΣΕ και πεθάνουμε το τρένο στην Ελλάδα».
Κι όταν του την έπεσε κόσμος και κοσμάκης και κυρίως ένας χαροκαμένος γονιός («Eίδα χτες έναν συνάδελφό σας στο κανάλι σας να λέει ότι έπρεπε να γίνει μια θυσία. Δηλαδή τι εννοούσε; Ποια θυσία έπρεπε να γίνει; Αν ήθελε αυτός, ας έπαιρνε την οικογένειά του, τα παιδιά του, τους φίλους του και ας έπαιρναν το τραίνο να πάνε στα Τέμπη να καούν»), άρχισε να σκούζει ότι του διαστρέβλωσαν τα λεχθέντα «τα φασιστοειδή των δύο άκρων για να πετύχουν ξανά δολοφονία χαρακτήρα!». Φασιστοειδές και ο πατέρας που έχασε το παιδί του στο έγκλημα των Τεμπών!
Ο Γεραπετρίτης (σε συνεννόηση με τον Μητσοτάκη, φυσικά) έρχεται να δικαιώσει στην πράξη τους δύο γκεμπελίσκους. Είναι σαν να λέει: δυστυχώς, έπρεπε να σκοτωθεί τόσος κόσμος, τόσα νέα παιδιά, τόσοι εργάτες του σιδηρόδρομου, για να «τρέξουν» τα έργα! Κι αυτό το ανέλαβε ο Μητσοτάκης προσωπικά, που τηλεφωνεί στη γαλλική εταιρία ζητώντας επιτάχυνση.
Και ο Καραμανλής, που δήλωνε ότι είναι ντροπή να εγείρει οποιοσδήποτε ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρόμων; Υπουργός της ίδιας κυβέρνησης δεν ήταν; Παραιτήθηκε μήπως ως συνυπεύθυνος στο έγκλημα; Οχι βέβαια. Οπως είπε ο ίδιος ο Μητσοτάκης, εξαίροντας τη στάση του μάλιστα, παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη». Και ο Γεραπετρίτης καμάρωνε σαν γύφτικο σκεπάρνι δίπλα στον Καραμανλή (στην τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου), όταν αυτός δήλωνε ότι παραιτείται σηκώνοντας τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες ολόκληρου του πολιτικού συστήματος. Οχι τις δικές του ευθύνες. Αλλωστε, το περιβάλλον σ’ αυτές τις τελετές είναι ασφαλές. Κανένας δε σηκώθηκε από κάτω (χωρίς να ζητήσει την άδεια) να ρωτήσει τον Καραμανλή γι’ αυτά που έλεγε στη Βουλή δέκα μέρες πριν από το έγκλημα στα Τέμπη και να ζητήσει από τον Γεραπετρίτη να σχολιάσει αυτά που είχε πει ο προκάτοχός του και μέλος της ίδιας κυβέρνησης.
Βρομιά, βρομιά, βρομιά κι άλλη βρομιά. Ψέματα, ψέματα, ψέματα κι άλλα ψέματα. Ο Γεραπετρίτης δεν ήταν που δήλωνε ότι δε χρειαζόμαστε περισσότερες ΜΕΘ, γιατί όσο πιο πολλές ΜΕΘ έχουμε τόσο περισσότερους νεκρούς θα καταγράφουμε; Ο Σκέρτσος δεν ήταν που χαρακτήριζε «περιττή πολυτέλεια» τις ΜΕΘ (αρσενική Μαρία Αντουανέτα τον είχαμε χαρακτηρίσει);
Αυτοί που έκαναν τη χώρα μας πρωταθλήτρια στον αριθμό νεκρών από COVID-19, ανάλογα με τον πληθυσμό, είναι οι ίδιοι που έχουν βαμμένα τα χέρια τους και με το αίμα των νεκρών στα Τέμπη. Και οι προηγούμενοι, βεβαίως, που τώρα ετοιμάζονται να τους διαδεχτούν.
Εχουμε και έλλειψη προσωπικού, γιατί είχαμε σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία, παραδέχτηκε ο Γεραπετρίτης. Πώς προέκυψε αυτή η έλλειψη; Γιατί δεν μιλάει για το σχέδιο Ρέππα το 2010, που έδιωξε 2.400 εργάτες από τον ΟΣΕ; Από το 2010 μέχρι σήμερα πέρασαν σχεδόν 13 χρόνια και η ΝΔ κυβέρνησε ή συμμετείχε σε κυβέρνηση οχτώ γεμάτα χρόνια. Τι έκανε αυτά τα χρόνια που ο ΟΣΕ φυλλορροούσε από προσωπικό; Να σας πούμε εμείς τι έκανε: έτριβε τα χέρια της από ικανοποίηση για τη… μεγάλη μεταρρύθμιση! Ο Χατζηδάκης έκοψε τούρτα ως σούπερμαν του νεοφιλελευθερισμού, καμαρώνοντας και για τη διάλυση του ΟΣΕ!
Κι ο Τσίπρας, βέβαια, οργάνωσε φιέστα στην Κέρκυρα με τον Τζεντιλόνι, για να γιορτάσουν το ξεπούλημα του ΟΣΕ στη Ferrovie dello Stato Italiano. Κι άλλες φιέστες, με το «Ασημένιο Βέλος» για να διαφημίσει τη σύντμηση του χρόνου της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ασφάλεια; Προσωπικό που είναι απαραίτητο για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια όσο δεν λειτουργούν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα; Ωχου, τώρα, τι γκρινιάζετε για τέτοιες λεπτομέρειες. Ρώσικη ρουλέτα με τις ζωές των επιβατών έπαιζε και ο Τσίπρας, αλλά το περίστροφο εκπυρσοκρότησε όταν τη σκανδάλη πάτησε ο Μητσοτάκης.
Ακόμα και σ’ αυτό το θέμα, ο Γεραπετρίτης προσπάθησε να σβήσει τις ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, δηλώνοντας ότι προσέλαβε περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχους και τεχνικούς, και πως δρομολόγησε, για πρώτη φορά, την πρόσληψη μονίμων (διαγωνισμός για 117 άτομα το 2021 και 100 άτομα το 2022). Το οργανόγραμμα του ΟΣΕ προβλέπει 2.100 άτομα και εργάζονται 700. Το ένα τρίτο των προβλεπόμενων! Χρειάζονται να προσθέσουμε τίποτε άλλο; Να ρωτήσουμε μόνο: πόσες χιλιάδες μπάτσους προσέλαβαν την ίδια περίοδο;
O σιδηρόδρομος θα επανεκκινήσει, χωρίς να περιμένουμε την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης, είπε ο Γεραπετρίτης. Τον καταλαβαίνουμε. Αυτή είναι η απαίτηση της Ferrovie dello Stato Italiano, που ανυπομονεί να ξαναρχίσει το πλιάτσικο. Θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο, συμπλήρωσε ο παρακοιμώμενος του Μητσοτάκη. Πώς τη στήριζαν την εμπιστοσύνη μέχρι τώρα; Με ψέματα. Με το σηκωμένο δάχτυλο του Καραμανλή που χαρακτήριζε ντροπή κάθε κουβέντα για μειωμένη ασφάλεια. Με τις φιέστες του Μητσοτάκη στο υπουργείο Μεταφορών, στη Θεσσαλία, στη Θεσσαλονίκη, όπου καμάρωνε για τα γρήγορα και ασφαλή τρένα που κάνουν τη διαδρομή όσο και τα αεροπλάνα. Η τελευταία φιέστα ήταν προγραμματισμένη για το επόμενο μεσημέρι από τη μέρα του εγκλήματος στα Τέμπη!
«Δε θα ξεκινήσει κανένα τρένα ωσότου έχουμε όλες τις δικλίδες ασφαλείας» είπε ο Γεραπετρίτης. Γιατί ξεκινούσαν μέχρι τώρα, χωρίς να υπάρχουν οι στοιχειώδεις δικλίδες ασφαλείας; «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, είπε ο Γεραπετρίτης. Κι επειδή δεν φτάνουν οι σταθμάρχες, θα υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου. Το μεταφορικό έργο έτσι κι αλλιώς θα μειωθεί από μόνο του, μετά το σοκ που υπέστη ο κόσμος που ταξιδεύει με τρένο, καθώς συνειδητοποίησε ότι έπαιζαν τη ζωή του σε ρώσικη ρουλέτα και ζει από τύχη. Το ερώτημα, όμως, είναι γιατί δεν το έκαναν μέχρι τώρα;
Θα αυξηθεί και ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, είπε ο Γεραπετρίτης, σημειώνοντας ότι πριν από το δυστύχημα (γι’ αυτούς είναι πάντα δυστύχημα, όχι έγκλημα) στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών. Και γιατί δεν ενέγραψαν περισσότερα; Πού να περισσέψουν από τη δωρεάν πριμοδότηση των μεγάλων καπιταλιστικών ομίλων, την οποία διαχειρίζεται ο έμπιστος της οικογένειας Μητσοτάκη, Σκυλακάκης;
Επιβεβαιώνεται και πάλι η γραμμή που προσπάθησαν να περάσουν τα δημοσιοκαθίκια: δυστυχώς, έπρεπε να υπάρξουν νεκροί για να φτιαχτεί ο σιδηρόδρομος με σύγχρονες προδιαγραφές. Οι άνθρωποι που σκοτώθηκαν στα Τέμπη είναι… μάρτυρες, θυσία στο βωμό της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού! Δυστυχώς γι’ αυτούς, όμως, δεν υπάρχει η θεά Αρτεμις για να τους σώσει όπως έσωσε την Ιφιγένεια κι έτσι το νήμα της ζωής τους κόπηκε τόσο άδικα και τόσο πρόωρα.
«Τελώ σε ένα σοκ, κατανοώ τον συλλογικό πόνο που έχει προκαλέσει στην κοινωνία το συγκεκριμένο δυστύχημα, για τον άδικο χαρακτήρα του, για τη σκέψη ότι σε μια τέτοια εποχή που η τεχνολογία βρίσκεται στο απόγειό της στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, δυστυχώς να γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που δεν συνάδουν με τη σημερινή εποχή. Ο αδικός χαμός των ανθρώπων θα μας συνοδεύει πάντα. Κατανοώ τον θυμό και τις αντιδράσεις, είναι πάρα πολύ εύλογες αυτές», είπε ο Γεραπετρίτης σ’ ένα σόου πρόστυχης υποκριτικής, μιμούμενος τραγικούς ήρωες του Σέξπιρ και του Σοφοκλή. Εμείς να θυμίσουμε πως ο Οθέλλος αυτοκτόνησε και ο Οιδίπους έβγαλε τα μάτια του με τα ίδια του τα χέρια.
Οποιος τελεί σε τέτοιο σοκ ή αυτοκτονεί ή τουλάχιστον παραιτείται. Οχι ο Γεραπετρίτης. Ο Γεραπετρίτης ξεκαθάρισε πως «σε ό,τι αφορά την κυβέρνηση και εμένα προσωπικά, θα παραμείνω στη θέση αυτή με ένα καθήκον που αντιλαμβάνομαι ως ιερό. Να έλθουν απολύτως στην επιφάνεια, πλήρως, διαφανώς, με λογοδοσία τακτική, τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή, όποια και αν είναι αυτά. Κάνοντας και τη δική μας κριτική για το τι ενδεχομένως δεν πράξαμε ενόσω οφείλαμε. Η έρευνα θα πάει μέχρι τέλους»!
Ελέγχων και ελεγχόμενος ταυτόχρονα! Δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά. Ετσι συνηθίζεται στην αστική πολιτική. Τα ίδια έκαναν οι συριζαίοι μετά τη Μάνδρα και μετά το Μάτι. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ελέγχοντες αλλά για συγκαλύπτοντες. Το μόνο που ενδιαφέρει τον Μητσοτάκη, τον Γεραπετρίτη και τους αποδέλοιπους είναι να διαχειριστούν όσο μπορούν την κατάσταση και να μειώσουν τον αντίκτυπο στις επόμενες εκλογές. Το αντίθετο -αλλά ίδιο στην ουσία του- επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεκάρα τσακιστή δε δίνει για τις δολοφονίες ανθρώπων εξαιτίας της ασκούμενης πολιτικής. Το απέδειξε μετά τη Μάνδρα, το απέδειξε μετά το Μάτι. Να εκμεταλλευτεί το πλήγμα που δέχτηκαν ο Μητσοτάκης και η ΝΔ θέλει.
Και μην μας ρωτήσετε «και τι να κάνουμε;». Αν περιμένετε ότι θ’ αλλάξετε την κατάσταση μέσω μιας παντελώς άχρηστης ψήφου, συγγνώμη αλλά γελιέστε οικτρά. Σ’ αυτό, όμως, θα επανέλθουμε πολύ σύντομα.