Μερικές επισημάνσεις απ’ αφορμή τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών σχετικά με τα μπλογκ και γενικότερα τη δημοσιολογία στο Διαδίκτυο:
1. Το Διαδίκτυο είναι ένα σχετικά καινούργιο μέσο επικοινωνίας, γοργά αναπτυσσόμενο, που βαθμιαία κερδίζει πόντους από την έντυπη και την παραδοσιακή ηλεκτρονική επικοινωνία. Λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους χρήσης, δίνει εξαιρετικές δυνατότητες χρησιμοποίησής του και από τις επαναστατικές δυνάμεις, που τις έχουν αξιοποιήσει. Τηλεόραση και ραδιόφωνο είναι σχεδόν αδύνατο να αποκτήσει σήμερα μια επαναστατική δύναμη, ιστοσελίδα όμως μπορεί ν’ αποκτήσει εύκολα.
2. Το Διαδίκτυο, παρά τις δυνατότητες που δίνει στην επαναστατική ζύμωση, δε μπορεί να αποσπαστεί από τον έλεγχο των δυνάμεων του κεφαλαίου, που έχουν όλα τα μέσα για να κυριαρχούν και σ’ αυτό.
3. Το Διαδίκτυο, όπως και κάθε άλλο μέσο επικοινωνίας κουβαλάει όλες τις αρρώστιες του καπιταλιστικού συστήματος. Εμπόριο, πορνεία, παιδεραστία, παραπληροφόρηση, συκοφαντία, ό,τι μπορείς να συναντήσεις στα παραδοσιακά ΜΜΕ το συναντάς και στο Διαδίκτυο, όχι ως μειοψηφικό αλλά ως κυρίαρχο φαινόμενο.
4. Κάποιες απ’ αυτές τις αρρώστιες συναντιούνται και στις ιστοσελίδες εναλλακτικής πληροφόρησης και επικοινωνίας. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν δημοσιευτεί ψεύτικες ειδήσεις ή συκοφαντικές αναφορές, καλυμμένες πίσω από την ανωνυμία. Αυτό είναι αποτέλεσμα μιας κακώς εννοούμενης ελευθεριότητας, μακριά από αρχές και αξίες που χαρακτηρίζουν το επαναστατικό κίνημα στην ιστορική του διαδρομή, αλλά και του χαμηλού, χωρίς απαιτήσεις και εν πολλοίς ατομοκεντρικού τρόπου οργάνωσης.
5. Οι αυξημένες δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο στην επαναστατική αντιπληροφόρηση και ζύμωση ήταν λογικό να κινητοποιήσουν τις δυνάμεις του συστήματος, που θέλουν να ελέγξουν και αυτή τη μορφή επικοινωνίας. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και χρόνια γίνονται συζητήσεις για τον έλεγχο του Διαδικτύου στο όνομα της «καταπολέμησης της τρομοκρατίας», ενώ πριν από λίγες μέρες έγινε γνωστό πως η Γερμανία είναι η πρώτη που θέσπισε σχετική νομοθεσία.
6. Στο θόρυβο που γίνεται τις τελευταίες μέρες στη χώρα μας σχετικά με το press-gr συναντιούνται δυο τάσεις. Από τη μια η γενική τάση ελέγχου του Διαδικτύου και από την άλλη η τάση ελέγχου ορισμένων μέσων που παρεμβαίνουν και επηρεάζουν τους αστικούς πολιτικούς και επιχειρηματικούς ανταγωνισμούς. Η ποιότητα των αντιμαχόμενων πλευρών, του εμφανιζόμενου ως διαχειριστή της ιστοσελίδας και των θιγόμενων από τα δημοσιεύματά της, δείχνει καθαρά ότι πρόκειται για μεταφορά στο Διαδίκτυο του ανταγωνισμού που με παρόμοια μέσα διεξάγεται χρόνια τώρα από τα ΜΜΕ. Η μόνη διαφορά είναι η ανωνυμία στο Διαδίκτυο.
7. Είναι πανεύκολο να στήσεις προπαγάνδα, βαφτίζοντας εκβιασμό κάποιες αποκαλύψεις ή «αποκαλύψεις». Το πιθανότερο είναι να είναι σκέτη προπαγάνδα τα περί εκβιασμών που ακούγονται από διάφορους τύπους της πολιτικής, των media και άλλων ευγενών καπιταλιστικών δραστηριοτήτων. Εκβιάζεται κάποιος που κάτι προσπαθεί να κρύψει, ενώ από την άλλη ο εκβιαζόμενος έχει τρόπους να αντιδράσει. Μπορεί να κάνει το κλασικό κόλπο: καταγγελία στις αρχές, συνεργασία με την Αστυνομία και επ’ αυτοφώρω σύλληψη του εκβιαστή. Οι καταγγέλλοντες δεν έκαναν το αυτονόητο, αλλά μιλούν για εκβιασμό, επικαλούμενοι ανώνυμα e-mails, τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν στείλει οι ίδιοι στον εαυτό τους.
8. Το μόνο εύκολο ήταν να πετύχουν τη συνεργασία της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Ο περιβόητος Σφακιανάκης, διοικητής της εν λόγω υπηρεσίας, έχει βαλθεί να χτίσει μεγάλο μαγαζί και μεγάλη καριέρα και δεν διστάζει να στήσει υποθέσεις. Ο εκβιασμός ήταν το εργαλείο για να φτάσει στον Καψαμπέλη μέσω των αμερικανικών αρχών. Αλλιώς δεν θα έφτανε ποτέ.
9. Ολος ο καυγάς των τελευταίων ημερών δεν έχει καμιά σχέση ούτε με την ελευθερία του λόγου και την ελευθερία διάδοσης των επαναστατικών ιδεών. Δεν έχουμε κανένα λόγο να υπερασπιστούμε την ελευθερία των λαμόγιων, των καριεριστών δημοσιογράφων και πολιτικών.
10. Εχουμε υποχρέωση να υπερασπιστούμε την ελευθερία διάδοσης των επαναστατικών ιδεών, δημιουργώντας οχύρωση όχι μόνο έναντι του κράτους, αλλά και έναντι της διείσδυσης των αστικών ηθών και εθίμων στις γραμμές μας.