Στενοχωρήθηκε ο Ιερώνυμος με την παρουσία δέκα δεσποτάδων, με επικεφαλής τον Ανθιμο, στο εθνικιστικό συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης; Δεν παίρνουμε και όρκο. Βέβαια, ο ίδιος είχε εκτεθεί -κατά κάποιο τρόπο- τασσόμενος κατά των συλλαλητηρίων. Αν το δούμε έτσι, τότε η παρουσία των δεσποτάδων «έσωσε την παρτίδα» για όλο το ιερατείο, αφού διατήρησε ζωντανή την επαφή τους με το «χριστεπώνυμο πλήθος» της «εθνομάζωξης».
Οι δεσποτάδες είναι μαθημένοι στη βυζαντινή ίντριγκα. Ξέρουν να παίζουν σε πολλά ταμπλό ταυτόχρονα. Ο Ιερώνυμος προσπάθησε να υποβαθμίσει την παρουσία των δεσποτάδων στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν μεγάλη (10 σε σύνολο 82 δεσποτάδων). Και συγκάλεσε έκτακτη σύνοδο για την Παρασκευή (χθες), χωρίς επίσημα να ανακοινώσει ότι τη συγκαλεί για το «Μακεδονικό». Προφανώς τρέχει να προλάβει εκείνους τους δεσποτάδες που αποτελούν την αντιπολίτευση και ζητούν να παρθεί θέση υπέρ της συμμετοχής στα συλλαλητήρια, αναζητώντας μια καινούργια συμφωνία μαζί τους. Εμείς βρισκόμασταν στο τυπογραφείο και δε γνωρίζουμε το αποτέλεσμα της σύναξης των ρασοφόρων, όμως είμαστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να έρθουν σε εσωτερική ρήξη γι' αυτό το θέμα. Ο Ιερώνυμος έχει το προνόμιο να συνομιλεί απευθείας με τον Τσίπρα, έχει καταφέρει να περάσει στην κυβέρνηση τις θέσεις του ιερατείου σε όλα τα «φλέγοντα» γι' αυτούς θέματα (μέχρι και υπουργό «έφαγε»), έχει καταφέρει να αναγνωρίζει ο Τσίπρας το ιερατείο ως «πρώτο πολιτικό κόμμα της χώρας», επομένως και οι άλλοι δεσποτάδες τον χρειάζονται. Θα βρουν, λοιπόν, έναν συμβιβασμό που θα τους βολεύει όλους, «ήπιους» και «έξαλλους».
Είναι χαρακτηριστικό ότι καναδυό δεσποτάδες που ήθελαν να πάνε στη Θεσσαλονίκη δεν το έκαναν, επειδή ο Ανθιμος έλεγε ότι δε θα συμμετάσχει (το έκανε την τελευταία στιγμή, όταν είδε ότι έχει «λαό»). Το συλλαλητήριο στην Αθήνα γίνεται στην έδρα του Ιερώνυμου. Πρέπει λοιπόν να βρεθεί ένας τρόπος ώστε η παρουσία δεσποτάδων να είναι περισσότερο διακριτική απ' αυτή της Θεσσαλονίκης, ώστε να μην αμφισβητηθεί η απόλυτη δικαιοδοσία που έχει στην επικράτειά του ο Ιερώνυμος ως δεσπότης της Αθήνας. Υπάρχουν, βέβαια, κι αυτοί της Αττικής (από τον Σεραφείμ του Πειραιά μέχρι τον Μεσογαίας Νικόλαο) και τα της δικής τους παρουσίας θέλει να ρυθμίσει ο Ιερώνυμος. Και μάλλον έχει τον τρόπο και τα μέσα να το κάνει.
Τελευταία Νέα :
- Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη
- Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ
- Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν
- Αυτό είναι ταβάνι στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο!
- Η ευλογιά των αιγοπροβάτων έπληξε κρατικό Ινστιτούτο με πρόβατα δύο σπάνιων ελληνικών φυλών!
- Εχει ο Λε-Πα σχέση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ;