Ξεσηκώθηκε η Σαντορίνη το περασμένο Σάββατο, πρώτη επέτειο της βύθισης του Sea Diamond. Ενώ οι καμπάνες όλων των εκκλησιών χτυπούσαν, όπως γίνεται σε συνθήκες πολέμου, οι κάτοικοι επιβιβάστηκαν σε λάντζες και κάθε είδους πλοιάρια και έπλευσαν στο σημείο που ποντίστηκε το κρουαζιερόπλοιο, για να απαιτήσουν για μια ακόμη φορά την απάντληση των υπόλοιπων 200 τόνων καυσίμων, που υπολογίζεται ότι έχουν απομείνει στις δεξαμενές του, και την ανέλκυση του κουφαριού από το βυθό.
Κυβερνητικά στελέχη, φυσικά, δεν παρέστησαν, μολονότι είχαν προσκληθεί από τους φορείς του νησιού. Βουλγαράκης και Καμμένος δεν ρισκάρισαν να βρεθούν μπροστά σε μια μαζική αποδοκιμασία, η οποία πιθανόν να μην έμενε μόνο στις φωνές. Απέφυγαν και κάθε δήλωση, κρίνοντας (σωστά από τη μεριά τους) πως ό,τι και να έλεγαν απλά θα έριχνε λάδι στη φωτιά.
Η Louis Cruises, όμως, η πλοιοκτήτρια του Sea Diamond, δεν δίστασε να βγει και αυτή τη μέρα με μια προκλητική ανακοίνωση στην οποία υποστήριζε ότι «οι ακτές της Σαντορίνης είναι πεντακάθαρες, κάτι που αντικατοπτρίζει την εξαιρετική και πολύ αποτελεσματική επιχείρηση καθαρισμού». Η Louis επικαλείται την έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ, στην οποία «αποδεικνύεται ότι δεν υπήρξε και δεν προβλέπεται να υπάρξει επηρεασμός του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην περιοχή αλλά και στη Σαντορίνη γενικότερα, καθώς οι επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής είναι μέχρι στιγμής αμελητέες». Στην έκθεση αυτή αναφερθήκαμε αναλυτικά στο προηγούμενο φύλλο (δυστυχώς, είμαστε οι μόνοι που εξακολουθούμε να το ψάχνουμε). Παραθέτουμε και πάλι την κατακλείδα της, που βγάζει ψεύτρα την εταιρία: «Πέραν του πετρελαίου, από τις μετρήσεις διαπιστώθηκαν κάποιες ενδείξεις επιβάρυνσης σε ιχνοστοιχεία και βαρέα μέταλλα τόσο στη στήλη του νερού όσο και στους θαλάσσιους οργανισμούς. Επειδή ένα βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο τέτοιου μεγέθους που παραμένει στην περιοχή περιέχει ρυπογόνα φορτία που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια τέτοια επιβάρυνση, οι διαδικασίες ελέγχου της θαλάσσιας περιοχής πρέπει να συνεχιστούν μέχρις ότου διαπιστωθεί με ασφάλεια ότι δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης».