Η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της πανδημίας προσθέτει και άλλα βέλη στη φαρέτρα της. Μετά την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (ΑΔΑ: 6ΥΗΚ46ΜΤΛΗ-Π64) στις 8 του Σεπτέμβρη, που όριζε τις κατηγορίες ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών που δικαιούνται ειδική άδεια, επικράτησαν «σοφότερες» απόψεις στα κυβερνητικά επιτελεία, με μοναδικό σκοπό να βγουν από τη λίστα ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και να επιστρέψουν στα σχολεία, ώστε να αποφευχθεί η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού (ούτε λόγος, βεβαίως για τις πολύ αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό, που απαιτεί ο διαχωρισμός των πολυπληθών τμημάτων με ανώτατο αριθμό τους 15 μαθητές).
Με νέα εγκύκλιο, αυτή τη φορά του υπουργείου Εσωτερικών (ΑΔΑ: ΩΩΔΩ46ΜΤΛ6-2ΞΧ) στις 20/9/2020, επανακαθορίζονται οι ομάδες αυξημένου κινδύνου που δικαιούνταν άδεια ειδικού σκοπού και αλλάζουν οι προϋποθέσεις χορήγησής της στις ομάδες αυτές. Καλούνται δε «οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού να επανεξετάσουν εάν οι υπάλληλοι, στους οποίους χορηγείτο η ειδική άδεια απουσίας πριν από την 18η.9.2020, εξακολουθούν να είναι δικαιούχοι της εν λόγω άδειας και εάν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές προσδιορίζονται με την νέα υπουργική απόφαση».
Ετσι, ομάδες εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες γιατί έχουν σοβαρές ασθένειες, τώρα βγαίνουν από τη λίστα. Επίσης, ένας κατεξοχήν γερασμένος πληθυσμός, όπως αυτός των εκπαιδευτικών, υποχρεώνεται τώρα να επιστρέψει στο σχολείο με σοβαρότατο κίνδυνο για την υγεία του, τη στιγμή που κυβέρνηση και «ενσωματωμένοι» επιστήμονες διατυμπανίζουν τον αυξημένο κίνδυνο που διατρέχουν άτομα άνω των 65 ετών (για τους οποίους μάλιστα διαδίδεται ότι θα ληφθούν πρόσθετα μέτρα).
Ενώ με την προηγούμενη εγκύκλιο όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 65 ετών ανήκαν στις ευπαθείς ομάδες, τώρα αυτό δεν αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη. Πρέπει, εκτός του ορίου ηλικίας, να έχουν και κάποια σοβαρή πάθηση (σακχαρώδη διαβήτη, Πάρκινσον, νόσο κινητικού νευρώνα, πολλαπλή σκλήρυνση υπό αγωγή, εγκεφαλική παράλυση, σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια κ.λπ.), για να θεωρηθούν ευπαθής ομάδα και να έχουν δικαίωμα ειδικής άδειας.
Επιπλέον, όλες οι διαδικασίες για την απόκτηση ειδικής άδειας καθίστανται περισσότερο γραφειοκρατικές και ανελαστικές. Ενώ με την εγκύκλιο της 8ης Σεπτεμβρίου αρκούσε η «προσκόμιση ιατρικής γνωμάτευσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας που χορηγείται για τον σκοπό αυτό (ιατρό του δημοσίου ή ιδιώτη ιατρό), ή άλλα δικαιολογητικά, όπως πχ πιστοποιητικά ΚΕΠΑ εν ισχύ)», με τη νέα εγκύκλιο της 20ής Σεπτέμβρη «απαιτείται αιτιολογημένη γνωμάτευση από τον θεράποντα Ιατρό σχετικής ειδικότητας ή από Ιατρό σχετικής ειδικότητας Υγειονομικής Δομής (δημόσιας ή ιδιωτικής), η οποία εκδίδεται κατόπιν σχετικού παραπεμπτηρίου εγγράφου της οικείας Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού». Το παραπεμπτικό αυτό έγγραφο της υπηρεσίας «θα συνυπογράφεται από τον Ελεγκτή Ιατρό ή Ιατρό Εργασίας ή άλλο ιατρό της υπηρεσίας, εφόσον υπάρχει, στο οποίο θα βεβαιώνονται τα καθήκοντα που ασκεί ο υπάλληλος βάσει του κλάδου ή της ειδικότητάς του ή δύναται να ασκήσει λόγω της εμπειρίας του, καθώς και οι συνθήκες εργασίας που έχουν διασφαλιστεί για την προστασία της υγείας του, όπως ιδίως έκταση του χώρου εργασίας, αριθμός υπαλλήλων που συστεγάζονται στον ίδιο χώρο εργασίας. Για την έκδοση της σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης θα πρέπει υποχρεωτικά να λαμβάνεται υπόψη το ως άνω παραπεμπτικό και να μνημονεύεται σε αυτήν».