Τι κι αν το αστικό κράτος δεν έχει κλείσει τις πληγές στον θεσσαλικό κάμπο; Τι κι αν σχολεία καταστράφηκαν ή υπέστησαν τεράστιες ζημιές, αν η πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτά είναι ακόμη απαγορευτική, αν χάθηκαν εξοπλισμοί και βιβλία, τι κι αν δεν αποκαταστάθηκε το ρεύμα, το δίκτυο ώστε να υπάρχει ίντερνετ, αν μαθητές και δάσκαλοι έμειναν χωρίς σπίτι και πατεράδες χωρίς δουλειά, αγωνιώντας για το τι τους ξημερώνει;
Ολα κι όλα. Το υπουργείο Παιδείας αγρυπνά και φροντίζει για την μόρφωση των παιδιών! Γι’ αυτό -και ενόψει της δεύτερης κακοκαιρίας που αναμένεται- διέταξε τηλεκπαίδευση για …να μην χαθεί ούτε μια ώρα διδασκαλίας.
Πρόκειται για καθαρά επικοινωνιακή φούσκα από τη μεριά του ΥΠΑΙΘΑ, για μια προσπάθεια δημιουργίας μιας ψεύτικης εικόνας επιστροφής δήθεν στην κανονικότητα, που πάει πακέτο με τις κυβερνητικές δηλώσεις για «αποκατάσταση» των πλημυρροπαθών με φιλοδωρήματα και υποσχέσεις για «πέτσινα» έργα ή έργα-μπαλώματα και όχι για ουσιαστική ολιστική αντιμετώπιση της αντιπλημμυρικής προστασίας, με όλα τα αναγκαία έργα σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας, (που θα ξεκινούν από ψηλά στα βουνά με έργα ορεινής υδρονομίας -φράγματα βάρους-, θα διατρέχουν τους κάμπους και θα φτάνουν στη θάλασσα όπου εκβάλλουν τα ποτάμια), και με διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων.
Η τηλεκπαίδευση λανσάρεται ως το «φάρμακο» για όλα τα δεινά και μπαίνει μπροστά με κάθε ευκαιρία είτε λόγω της άρνησης να ιδρυθούν και λειτουργήσουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές (περίπτωση Γαύδου) είτε ως απεργοσπαστικός μηχανισμός στην περίπτωση των μαθητικών καταλήψεων.
Αξιοποιήθηκε ιδιαίτερα τον καιρό του λοκντάουν, δεν μπόρεσε όμως και δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ όξυνε παραπέρα τις μορφωτικές ανισότητες και υπέσκαψε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Από την εφαρμογή της επλήγησαν με ιδιαίτερη ένταση τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των ακριτικών περιοχών και των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων.
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τηλεκπαίδευση στα σχολεία της Θεσσαλίας ξεσήκωσε εκπαιδευτικούς και μαθητές που δεν χάφτουν το παραμύθι και δεν τρέφονται με ψευδαισθήσεις.
Απαιτούν εδώ και τώρα ουσιαστική βοήθεια, ουσιαστική αντιπλημμυρρική προστασία, κάλυψη των αναγκών με γενναία χρηματοδότηση, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, δραστική μείωση της ύλης και κατάργηση των ταξικών φραγμών.
Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Συσπειρώσεων Κινήσεων Εκπαιδευτικών ΔΕ
Οχι στην τηλε-“εκπαίδευση” στα σχολεία της Θεσσαλίας
Μετά την καταστροφή της κακοκαιρίας Daniel και ενόψει της νέας κακοκαιρίας που αναμένεται να χτυπήσει τη χώρα η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να μην ανοίξουν ούτε αυτή την εβδομάδα τα σχολεία στη Θεσσαλία, αλλά να κάνουν τηλε-«εκπαίδευση»! Η απόφαση θα ήταν πραγματικά για γέλια, αν δε μας γέμιζε οργή και αγανάκτηση. Πρώτα απ’ όλα τα υπουργείο αποδεικνύει ότι η δε γνωρίζει ή αδιαφορεί για την πραγματική λειτουργία των σχολείων. Αυτή τη στιγμή οι μαθητές δεν έχουν χωριστεί σε τμήματα, δεν τους έχουν μοιραστεί τα βιβλία, δεν έχουν γνωρίσει τους καθηγητές που θα τους διδάξουν και το υπουργείο τους ζητάει να στηθούν μπροστά στις οθόνες και να κάνουν υποτίθεται μάθημα!
Φυσικά κάτι τέτοιο δεν συνιστά σε καμιά περίπτωση εκπαιδευτική διαδικασία. Άλλωστε η τηλε-«εκπαίδευση» εφαρμόστηκε την περίοδο της πανδημίας σχεδόν για μια διετία και το μόνο που άφησε ήταν μια εκπαιδευτική καταστροφή, πράγμα που έχει επισημάνει όχι μόνο το εκπαιδευτικό κίνημα, αλλά και διεθνείς οργανισμοί «υπεράνω πάσης υποψίας». Όχι μόνο καθυστέρησε την κοινωνική και τη μορφωτική τους εξέλιξη, αλλά και ενίσχυσε του ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.
Το υπουργείο όχι μόνο δεν αποτίμησε ποτέ τις συνέπειες της τηλεκπαίδευσης, αλλά και προσπαθεί να την επαναφέρει με κάθε ευκαιρία, είτε ως μηχανισμό καταστολής των μαθητικών καταλήψεων, είτε για να καλύψει σοβαρές ανεπάρκειες του κρατικού μηχανισμού, είτε για να δημιουργήσει μια ψεύτικη εικόνα ομαλής λειτουργίας των σχολείων, όταν κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί.
Η τηλε-«εκπαίδευση» όχι μόνο δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα στη σχολεία τη Θεσσαλίας, αλλά θα δημιουργήσει περισσότερα. Έρχεται για να κρύψει τόσο τα τεράστια προβλήματα που θα αντιμετωπίσει η εκπαιδευτική διαδικασία με ευθύνη του κράτους στη Θεσσαλία, αλλά και να κλείσει κάθε συζήτηση για μείωση της ύλης και γενικά για αμφισβήτηση της πορείας υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής.
- Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλίας δεν έχουν ανάγκη από, τηλε-«εκπαίδευση» αλλά από μέριμνα για την επίλυση των προβλημάτων διαβίωσης τους!
- Να μειωθεί η ύλη όλων των μαθημάτων σε όλη την Ελλάδα σε όλες τις τάξεις.
- Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η τράπεζα θεμάτων!
Η τηλε-«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση!
Καμιά τηλε-«εκπαίδευση» στα σχολεία της Θεσσαλίας,
ή όταν κλείνουν τα σχολεία λόγω καιρικών συνθηκών
ή για την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων.