Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία
  • Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του
  • Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη
  • Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις
  • Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας
  • ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Πιερρρακάκης: Το αγαπημένο παιδί του ΟΟΣΑ
Παιδεία

Πιερρρακάκης: Το αγαπημένο παιδί του ΟΟΣΑ

Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr22 Ιούν 2024, 08:40

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει «μία ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων (που θα) στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών».

Η βαρύγδουπη δήλωση (όταν ακούς για «αλλαγές» και «δέσμη μέτρων» από το υπουργείο Αμάθειας και Καταστολής και από το τσιράκι του, το τάχα «ανεξάρτητο» think tank ΙΕΠ, να ετοιμάζεσαι για νέες «σφαλιάρες» στη δημόσια εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς) έγινε μετά «την ανακοίνωση από τον ΟΟΣΑ των αποτελεσμάτων για τις επιδόσεις των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα του Διεθνούς Προγράμματος PISA για το 2022 (Programme for International Student Assessment – PISA 2022) για το πρόσθετο και καινοτόμο πεδίο «Δημιουργική Σκέψη» (innovative domain “Creative Thinking”)».

Σύμφωνα με το ΙΕΠ, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από  τον ιμπεριαλιστικό οργανισμό ΟΟΣΑ «δείχνει τον δρόμο για τις αλλαγές που θα υιοθετηθούν από το προσεχές σχολικό έτος».  

Καταρχάς να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις:

  • Ο διεθνής διαγωνισμός PISA δεν είναι αθώος. Συνδέεται σαν το νύχι με το κρέας με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους, εξ ου και αποτελεί μέρος της αξιολογικής διαδικασίας και αναφέρεται στον επαίσχυντο νόμο Κεραμέως (Ν. 4823/2021, άρθρο 104, παρ. 1). Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει μιας ποσοτικής τυποποιημένης τεχνικής μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων. «Αποτελεσματικότητα» και «επιδόσεις» που έχουν να κάνουν όχι με την ολόπλευρη μόρφωση και την διαμόρφωση προσωπικοτήτων με κριτική σκέψη, αλλά με την κατάκτηση γνώσεων μιας χρήσης και δεξιοτήτων που απαιτεί η αγορά. Σε αυτό το σαθρό έδαφος, αναπτύσσεται η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, η όξυνση των ταξικών αντιθέσεων και του ανταγωνισμού. Οι συγκρίσεις γίνονται ανάμεσα σε ανόμοια εκπαιδευτικά συστήματα, με διαφορετικά προγράμματα σπουδών, προτεραιότητες και σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.
  • Είναι γελοίο και προκλητικό να θεωρούμε ότι η «ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης» είναι προτεραιότητα του ΟΟΣΑ. Πρώτον γιατί αυτός εκφράζει τις ανάγκες του διεθνούς κεφαλαίου στη διαμόρφωση του εργατικού δυναμικού και δεύτερον γιατί το κάλπικο συμπέρασμά του προέκυψε, λέει, από τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA, που είναι εξετάσεις που κατευθύνουν τη μαθησιακή διαδικασία, τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα, σε κατάκτηση «τεχνικών επιτυχίας», που ενισχύουν την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη. 
  • Είναι γελοίο και προκλητικό επίσης να θεωρούμε ότι η «ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης» είναι και προτεραιότητα του ΥΠΑΙΘΑ και του ΙΕΠ, στο πλαίσιο της καπιταλιστικής Ελλάδας και του διεθνούς καταμερισμού της εργασίας. Και μόνον να αναλογιστεί κανείς τους συνεχείς εξεταστικούς ταξικούς φραγμούς, που βασίζονται στην στείρα αποστήθιση πάνω σε μια τεράστια ύλη, δυσανάλογης δυσκολίας ως προς το αναπτυξιακό επίπεδο των μαθητών, τις νοητικές τους προσλαμβάνουσες και το επίπεδο γνώσεων, αρκεί για να καταρριφθεί αυτός ο μύθος.

Φανφάρες, προσανατολισμός στις δεξιότητες και επιβολή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών  

Η δέσμη πολιτικών που θα εφαρμοστεί από το προσεχές σχολικό έτος περιλαμβάνει:

  • Καθιέρωση οριζόντιου χαρακτήρα δράσεων στο επίπεδο των Προγραμμάτων Σπουδών.

Στο πλαίσιο αυτό οργανώνεται «Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας» (ανάγνωση και ανάλυση λογοτεχνικών βιβλίων που θα διανεμηθούν δωρεάν στους μαθητές) και «Πρόγραμμα ‘’Δράσεις Ενεργού Πολίτη’’». Πρόκειται για δημαγωγικές φανφάρες, αφού ο σχολικός χρόνος είναι συμπιεσμένος, εξαντλείται στο τρέξιμο της τεράστιας ύλης (η διαδικασία επιβαρύνεται και με την επιβολή της Τράπεζας θεμάτων) και προσανατολισμένος σε συνεχείς αξιολογικές κρίσεις (τεστ, διαγωνίσματα, κ.λπ.). Οσον αφορά τις «δράσεις ενεργού πολίτη» [υποψιαζόμαστε: προτροπή στον «εθελοντισμό», «ατομική ευθύνη» σε προβλήματα πχ. προστασίας περιβάλλοντος, συμμετοχή σε κοινοβουλευτικές διαδικασίες (αυταπάτες) ως υπέρτατη αξία, «συμμετοχή στα κοινά», κ.ά. ], αυτές, στο πλαίσιο του καπιταλισμού και του αστικού σχολείου, καλλιεργούν την αποδοχή του συστήματος.

  • Ενίσχυση σχετικών δράσεων στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Εχει εξαγγελθεί πάμπολλες φορές. Είναι η συνέχεια των παλιών «καινοτόμων προγραμμάτων», εμπλουτισμένων με νέες θεματικές ενότητες (π.χ. διατροφή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ανθρώπινα δικαιώματα, επιχειρηματικότητα, δεξιότητες τεχνολογίας, κ.λπ.). Μέσω αυτών καθίσταται δυνατή η εφαρμογή της αξιολόγησης σχολικών μονάδων-εκπαιδευτικών, επειδή τα παραπάνω αποτελούν και «κριτήριά» της.

  • Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων ειδικά στα καλλιτεχνικά μαθήματα. 

Η απόλυτη κοροϊδία, αφού τα καλλιτεχνικά μαθήματα έχουν σχεδόν εξοβελιστεί από το δημόσιο σχολείο.

  • Ανάπτυξη Τράπεζας Θεμάτων στη λογική των ερωτήσεων και της φιλοσοφίας της έρευνας PISA.

Δηλαδή Τράπεζα Θεμάτων στους «τυφλοσούρτες» και τις «συνταγές επιτυχίας» της PISA.

  • Ενσωμάτωση στους οδηγούς των εκπαιδευτικών όλων των μαθημάτων και ιδιαίτερα στα βασικά αντικείμενα που εξετάζει η έρευνα PISA (κατανόηση κειμένου, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες), δραστηριοτήτων όπως είναι η διερεύνηση ανοικτού τύπου προβλημάτων, η αποτύπωση εναλλακτικών λύσεων και ιδεών,…

Η απάντηση εδώ βρίσκεται στα όσα αναφέραμε παραπάνω και αφορούν τη μπουρδολογία για την «ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης».

Υποστηρικτικά στα παραπάνω προβλέπονται

  • επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • πολλαπλό βιβλίο (ψευδεπίγραφο μέτρο αφού περιλαμβάνει ένα και μόνο σχολικό εγχειρίδιο που θα χορηγείται στους μαθητές δωρεάν από μια λίστα εγκεκριμένων βιβλίων από το ΙΕΠ, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι σε ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο. Προωθεί τον κατακερματισμό του ενιαίου της διδασκαλίας, του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος, που δεν θα είναι ίδια για όλα τα σχολεία και για όλα τα παιδιά)
  • 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε αίθουσες που πέφτουν τα ταβάνια, πλημμυρίζουν το χειμώνα και «ψήνονται» το καλοκαίρι
  • και προπαντός «έμφαση στις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αλλά και αυτές της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας».

Το «ανοικτό σχολείο» του Πιερρακάκη και του ΟΟΣΑ  

Η δέσμη πολιτικών που δρομολογούνται θα συνθέσουν το πολυδιαφημισμένο, πλην, όμως με αντιδραστικό περιεχόμενο, «ανοιχτό σχολείο».

«Ανοικτό σχολείο» κατά τον Πιερρακάκη 

– Σημαίνει «αυτόνομο σχολείο», δηλαδή σχολείο που η λειτουργία του κατά μεγάλο μέρος θα στηρίζεται σε ίδιους πόρους που θα αναζητά σε συνεργασία με επιχειρήσεις, δημαρχαίους, τοπικούς παράγοντες κάθε είδους, ιδιώτες, κ.ά. , που θα παραχωρεί μέρος των αναγκαίων λειτουργιών του σε εργολάβους. 

– Σημαίνει επιβολή της αξιολόγησης που συνεπάγεται κατηγοριοποίηση μέσω της οποίας θα επιχειρηθεί και η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα σχολεία που δεν εκπληρώνουν τα κριτήρια αξιολόγησης και που έχει άμεση συνάφεια (η κατηγοριοποίηση) με το επόμενο βήμα, που προπαγανδίζει εδώ και καιρό η κυβέρνηση Μητσοτάκη, «την ελεύθερη επιλογή σχολείου» από τους γονείς. 

– Σημαίνει αλλαγή στον τρόπο προσλήψεων/διορισμών των εκπαιδευτικών- επίσης διακηρυγμένο στόχο του ΥΠΑΙΘΑ- και βεβαίως ένταση των ταξικών φραγμών, που θα πετούν έξω από το σχολείο μεγάλο μέρος των μαθητών των προερχόμενων από εργατικά, φτωχολαϊκά στρώματα. Σχολεία θα συγχωνευτούν ή θα βάλουν λουκέτο, οι μαθητές στα Γυμνάσια και Λύκεια θα μειωθούν, άρα και η κρατική χρηματοδότηση θα μειωθεί, και κυρίως θα ανακοπεί η τάση της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές, που αποτελεί και τον διαχρονικό στόχο του συστήματος. 

Γι’ αυτό και το «ανοικτό σχολείο» όπως και το «ελεύθερο πανεπιστήμιο» της επιχειρηματικής λειτουργίας και των ιδιωτικών ΑΕΙ, πάνε πακέτο με την «αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης/κατάρτισης» και το Εθνικό Απολυτήριο, που σημαίνει πανελλαδικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου συν τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Η συνταγή του «ανοικτού σχολείου» ανήκει και πάλι στον ΟΟΣΑ. Σε αυτήν θα περιλαμβάνεται και ο νέος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.

Τούτο προκύπτει από τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο Πιερρακάκης σε συνέντευξη στο Mega («Κοινωνία Ωρα Mega», 19/3/2024), με αφορμή τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA και ερώτηση του δημοσιογράφου αν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών:

«Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή, είναι κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση, το έχουμε πει από τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Θα επανέλθουμε σε αυτό στη πορεία κατά τη διάρκεια της τετραετίας. Είναι κάτι που κοιτάζουμε γενικά το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το τι κάνουν και τα άλλα κράτη, είναι υπό συζήτηση…

Μα ο τρόπος διορισμού αυτή τη στιγμή είναι μέσα από πίνακες του ΑΣΕΠ. Αλλά η συζήτηση είχε να κάνει τότε με το εάν θα πηγαίναμε σε κάποιο σύστημα γραπτού διαγωνισμού. Εν πάση περιπτώσει αυτό το οποίο εμείς μελετάμε είναι και το τι κάνουν τα άλλα κράτη. Αυτό ίσως έχει μία αξία να το αναφέρω, γιατί δεν το έχουμε πει επισήμως δημόσια, υπήρξε όλη η συζήτηση με τα αποτελέσματα της PISA με το πώς τα αποτελέσματα αυτά και στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας προβλημάτισαν σε σχέση με τον πτωτική καμπύλη, με την πτώση που παρατηρήθηκε. Θα κάνουμε μία μελέτη όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μια σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα όχι με έναν τρόπο αυθαίρετο, με έναν τρόπο συμβατό με το τι έχει ανάγκη η χώρα μας. Στο πλαίσιο πολιτικής της Ελλάδας, δηλαδή όχι κάτι το οποίο απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σε αυτή την μελέτη θα υπάρξουν και συστάσεις ακριβώς για το θέμα το οποίο με ρωτάτε».

Τις απόψεις του ΟΟΣΑ για την «αυτονομία» των σχολείων και τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο διατυπώνει ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού,  ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), σε άρθρο του στο Capital.gr με τίτλο: «Σχεδιάζοντας την Εκπαιδευτική Απάντηση της Ελλάδας στις Πραγματικότητες του 21ου αιώνα».

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, ο οποίος τονίζει και την διαχρονική συνεργασία του ιμπεριαλιστικού οργανισμού με τις ελληνικές κυβερνήσεις για θέματα εκπαίδευσης, η μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει για να επιτύχουν οι έλληνες μαθητές καλύτερα αποτελέσματα στον διαγωνισμό PISA είναι να δοθεί στα σχολεία «περισσότερη πραγματική αυτονομία», η οποία αφορά και τον τρόπο πρόσληψης/διορισμού των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα λέει ότι τα σχολεία πρέπει να είναι αυτά που θα επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς τους, όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του ΟΟΣΑ. Βέβαια, αναφέρει κάτι που δεν είναι αληθές, ότι δηλαδή στην Ελλάδα οι διευθυντές των σχολείων έχουν την κύρια ευθύνη της πρόσληψης των εκπαιδευτικών για ένα ποσοστό 1% των μαθητών. Στην Ελλάδα, όμως, οι προσλήψεις αναπληρωτών και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται από το υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία των προσόντων και της προϋπηρεσίας του ΑΣΕΠ (σύστημα Γαβρόγλου, παλιότερα με την επετηρίδα, ή μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Πάντως ποτέ με ευθύνη των διευθυντών). Παρά την ανακρίβεια, σημασία έχει ο πυρήνας της λογικής και των κατευθύνσεων που δίνει ο ΟΟΣΑ, ότι δηλαδή οι προσλήψεις/διορισμοί πρέπει να είναι ευθύνη κάθε σχολείου ξεχωριστά.

Οπως κάθε σχολείου ξεχωριστά πρέπει να είναι η ευθύνη της επιβίωσής του, ότι η «αυτονομία» συνεπάγεται και διαφοροποιήσεις στα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τον γεωγραφικό προσδιορισμό, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και τις ανάγκες της τοπικής «αγοράς», ότι τελικά η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν και ο κεντρικός σχεδιασμός της να είναι στα χέρια του κράτους, αλλά την ευθύνη της να έχουν οι δήμοι, οι «χορηγοί», οι επιχειρήσεις, οι ιδιώτες.

Να τι αναφέρει ο Andreas Schleicher:

«Τι πρέπει λοιπόν να γίνει; Αυτό εναπόκειται σε άλλους να το αποφασίσουν, αλλά ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%». 

Γιούλα Γκεσούλη 

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA ΙΕΠ ΟΟΣΑ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Επόμενο άρθρο «Τα κορόιδα οι Ελληνες» να πληρώνουν το VAR των ΠΑΕ

Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Σχετικά Αρθρα

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

Παιδεία 24 Δεκ 2025, 18:04

Νόμιμη η απεργία-αποχή των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαγραφές φοιτητών – Αυτή είναι η απόφαση-κόλαφος στα μούτρα του Μητσοτάκη

Εργατικά 21 Δεκ 2025, 05:25

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αναμονής ή υποχώρησης

Παιδεία 19 Δεκ 2025, 20:40

Πανεπιστήμια της ντροπής: Ανακοινώνουν λίστες με φοιτητές που θα διαγραφούν

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 18:16

Απορρίφθηκε και η έφεση της κυβέρνησης κατά της απεργίας-αποχής των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαδικασίες των διαγραφών φοιτητών

Αυτό το χαστούκι έτσουξε πιο πολύ τον Μητσοτάκη

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 11:37

Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για bullying διοίκησης και γονέων σε βάρος εκπαιδευτικών στο ιδιωτικό σχολείο «Εκπαιδευτήρια Παιδαγωγική – Birds»

Εργατικά 17 Δεκ 2025, 10:03
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία

25 Δεκ 2025, 10:25
Πολιτική

Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του

25 Δεκ 2025, 06:13
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

25 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις

24 Δεκ 2025, 18:31
Παιδεία

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

24 Δεκ 2025, 18:04
Εργατικά

ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου

24 Δεκ 2025, 11:58
Διεθνή

Ο σιωναζιστής Νετανιάχου και οι άθλιες ορντινάντσες του

24 Δεκ 2025, 11:50
Καταστολή

Ιμπεριαλισμός, κρατική καταστολή και απελάσεις: το κράτος επιστρέφει τα θύματα του πίσω στον όλεθρο

24 Δεκ 2025, 07:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Δεκέμβρη

24 Δεκ 2025, 00:01
Κόντρες

Τα κάλαντα της αμερικανοδουλείας

23 Δεκ 2025, 20:42
Οικονομία

Ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ: Για να συνεχιστεί το θεάρεστο έργο της εγκληματικής οργάνωσης

23 Δεκ 2025, 19:55
Διεθνή

Ζορίζονται οι Αμερικανοί στη Μέση Ανατολή

Ανοιχτοί σε σχέσεις μόνο αν το Ισραήλ φερθεί σαν «κανονική χώρα», δηλώνει σαουδάραβας αξιωματούχος

23 Δεκ 2025, 12:06
Καταστολή

Πετάνε στο δρόμο τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα

23 Δεκ 2025, 09:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Δεκέμβρη

23 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι υποχωρούν λόγω της άτεγκτης στάσης της Παλαιστινιακής Αντίστασης

22 Δεκ 2025, 19:56
Καταστολή

Δικαίωση για οικογένεια σύριων προσφύγων: αποκαλύπτεται ο πραγματικός ρόλος του Frontex

22 Δεκ 2025, 18:16
Εργατικά

Απολυταρχικού τύπου διάταξη για να αποτρέπεται η «μονιμοποίηση» συμβασιούχων των δήμων

Οταν τα δημοτικά όργανα αρνούνται να ασκήσουν ένδικα μέσω κατά αποφάσεων που δικαιώνουν συμβασιούχους, θα υποχρεώνονται να το κάνουν οι δικηγόροι των δήμων!

22 Δεκ 2025, 12:03
Πολιτική

Στο φέουδο του Μπέου δεν χωρεί κρατικός έλεγχος

22 Δεκ 2025, 10:33
Πολιτική

Μαζική αντιφασιστική κινητοποίηση στην Πετρούπολη – «Ο φασισμός δεν χωρά στην εκπαίδευση»

22 Δεκ 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Δεκέμβρη

22 Δεκ 2025, 00:01
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

1934: Βόμβα στο υπουργείο Στρατιωτικών με στόχο τον Γεώργιο Κονδύλη.

1936: Βέλγοι επίσκοποι καταδικάζουν τον φασισμό και τον κομμουνισμό.

1936: Ιδρύεται Οικονομική Αστυνομία στην Ελλάδα για πάταξη της φοροδιαφυγής και δίωξη του λαθρεμπορίου.

1952: Συλλαμβάνεται ο Νίκος Πλουμπίδης.

1967: Βόμβα στην Κυψέλη.

1978: Το Βιετνάμ εισβάλλει στην Καμπότζη.

1991: Παραιτείται από την ηγεσία της ΕΣΣΔ ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Ευ. Βενιζέλος: Επιτρέψτε μου έναν προσωπικό τόνο, έχω επιδείξει εγώ ποτέ κάποια πολιτική φιλοδοξία; Γιατί μόνο βάρη έχω αναλάβει στην πολιτική μου διαδρομή. (…) Δεν νομίζω ότι επιδίωξα ποτέ κάποιο αξίωμα το οποίο θα είναι χαριστικό ή εύκολο, ανέλαβα ευθύνες και νομίζω ότι ο καθένας θα κριθεί στο τέλος, στον απολογισμό της ζωής του με βάση αυτά τα οποία ξεπερνούν τη συγκυρία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δεν είστε πολιτικός πια;

Ευ. Βενιζέλος: Προφανώς είμαι πολιτικός. (…)

Ευ. Βενιζέλος: Η αυτοδυναμία πιστεύω ότι έχει κλείσει τον κύκλο της στην Ελλάδα. (…)

Χρ. Κούτρας: Όχι. Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας ο Ευάγγελος Βενιζέλος, αν κληθεί, θα πει, είμαι εδώ;

Ευ. Βενιζέλος: Από ποιους να κληθεί;

Χρ. Κούτρας: Από τα κόμματα τα οποία μπορεί να αποφασίσουν να κάνουν μία συνεργασία.

Ευ. Βενιζέλος: Τα κόμματα εάν θεωρήσουν ότι πρέπει να απευθυνθούν σε άλλα πρόσωπα, τα πρόσωπα, μεταξύ αυτών και εγώ, δεν παριστάνω τώρα τον σεμνότυφο, θα κρίνουμε αν μπορούμε να προσφέρουμε κάτι.

Χρ. Κούτρας: Εκείνη τη στιγμή.

Ευ. Βενιζέλος: Εάν υπάρχει εμπιστοσύνη, εάν υπάρχουν συσχετισμοί, αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, αλλά δεν θα έλεγε κανείς όχι σε μία παρόμοια περίσταση. (…)

Χρ. Κούτρας: Αυτό βλέπετε ότι θα είναι η επόμενη κυβέρνηση; Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι κυβέρνηση συνεργασίας;

Ευ. Βενιζέλος: Πιστεύω ότι πρέπει να είναι κυβέρνηση συνεργασίας για λόγους καταρχάς διαφάνειας, για λόγους δημοκρατικής ας το πούμε αισθητικής, για λόγους συμμετοχής και συναντίληψης, για λόγους νομιμοποίησης και γιατί δεν μπορεί η χώρα να πορεύεται συγκρουσιακά. (…)

Γ. Ντσούνος: Άρα με βάση το δικό σας σκεπτικό θα πάμε σε συνεργασία. Συνεργασία ποιων; Αν είναι πρώτο κόμμα η Νέα Δημοκρατία;

Ευ. Βενιζέλος: Θα το κρίνουν τα κόμματα, εγώ δεν είμαι εδώ ούτε κανείς που έχει διατελέσει πολιτικός πρώτης γραμμής είμαστε εδώ για να πούμε στα κόμματα τι θα κάνουν. (…) Τα κόμματα ζητούν την ψήφο του ελληνικού λαού. Εμείς παρακολουθούμε, εγώ προσωπικά παρακολουθώ με σεβασμό, απόλυτο σεβασμό το πώς εξελίσσεται η δημοκρατική διαδικασία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δηλώνετε όμως παρών να κληθείτε υπό προϋποθέσεις.

Ευ. Βενιζέλος: Είμαι πρώην Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, θέλω το ΠΑΣΟΚ να είναι όσο γίνεται ψηλότερα, (…) αλλά δεν μιλώ τώρα ως ΠΑΣΟΚ ή μόνο για το ΠΑΣΟΚ, μιλώ για όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος και με ενδιαφέρει να λειτουργεί το δημοκρατικό τόξο, το συνταγματικό τόξο.

(Θέλει η που@@@α να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει. Ο Βενιζέλος βγήκε σε κανάλι για να πει ότι προσφέρεται για πρωθυπουργός της επόμενης κυβέρνησης, υπό οποιαδήποτε σύνθεση. Δεν κάνει τον κλασικό διαχωρισμό «πρόοδος-συντήρηση», αλλά το διαχωρισμό «εντός – εκτός συνταγματικού τόξου». Με όλους, πλην νεοναζιστών, φτάνει να τον κάνουν πρωθυπουργό. Μιλάμε για υπερ-μπαλαντέρ. Χρησιμοποίησε την αναμφισβήτητη ρητορική του δεινότητα με τρόπο που να μην αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για τις προσδοκίες του. Από τη στιγμή που ο Μητσοτάκης δεν τον έκανε πρόεδρο της Δημοκρατίας, το μόνο που απομένει για να ικανοποιήσει τον άκρατο ναρκισσισμό του είναι να γίνει πρωθυπουργός μιας -ακόμα και βραχύβιας- συμμαχικής κυβέρνησης. Στα 70 του έστω. Θα το πετύχει; Συνήθως δεν πετυχαίνει μεγάλους στόχους. Εχασε πανηγυρικά από τον ΓΑΠ στις εκλογές για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, που ο ίδιος προκάλεσε. Μετά έγινε μνημονιακός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, πρώτα με τον Παπαδήμο, μετά τον Σαμαρά, έγινε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μόνο για να το δει να εξαερώνεται επί προεδρίας του και μετά είδε τη Φώφη να ψηλοανεβάζει το ποσοστό του. Πρόκειται για μόνιμο λούζερ, με τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του ώστε να θεωρεί ότι ο ελληνικός λαός… του χρωστάει. Από τη στιγμή που κατέθεσε υποψηφιότητα για πρωθυπουργός συμμαχικής κυβέρνησης, είναι σίγουρο πως θα βρίσκεται όλο και πιο συχνά στο πολιτικό προσκήνιο, επιτιθέμενος με το δικό του στιλ κατά του Μητσοτάκη, συμπληρώνοντας τους Σαμαρά-Καραμανλή)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Εφετείο 17Ν

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • ΕΛΑ

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Επικοινωνία

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Όροι χρήσης

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Ποιοι είμαστε

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Επικοινωνία

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Όροι χρήσης

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo