Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών
  • Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»
  • Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας
  • ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη
  • Η Ουάσιγκτον ακυρώνει την επίσκεψη του αρχηγού του λιβανικού στρατού επειδή καταδίκασε ισραηλινές επιθέσεις
  • Σαν σήμερα 19 Νοέμβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Πιερρρακάκης: Το αγαπημένο παιδί του ΟΟΣΑ
Παιδεία

Πιερρρακάκης: Το αγαπημένο παιδί του ΟΟΣΑ

Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr22 Ιούν 2024, 08:40

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει «μία ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων (που θα) στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών».

Η βαρύγδουπη δήλωση (όταν ακούς για «αλλαγές» και «δέσμη μέτρων» από το υπουργείο Αμάθειας και Καταστολής και από το τσιράκι του, το τάχα «ανεξάρτητο» think tank ΙΕΠ, να ετοιμάζεσαι για νέες «σφαλιάρες» στη δημόσια εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς) έγινε μετά «την ανακοίνωση από τον ΟΟΣΑ των αποτελεσμάτων για τις επιδόσεις των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα του Διεθνούς Προγράμματος PISA για το 2022 (Programme for International Student Assessment – PISA 2022) για το πρόσθετο και καινοτόμο πεδίο «Δημιουργική Σκέψη» (innovative domain “Creative Thinking”)».

Σύμφωνα με το ΙΕΠ, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από  τον ιμπεριαλιστικό οργανισμό ΟΟΣΑ «δείχνει τον δρόμο για τις αλλαγές που θα υιοθετηθούν από το προσεχές σχολικό έτος».  

Καταρχάς να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις:

  • Ο διεθνής διαγωνισμός PISA δεν είναι αθώος. Συνδέεται σαν το νύχι με το κρέας με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους, εξ ου και αποτελεί μέρος της αξιολογικής διαδικασίας και αναφέρεται στον επαίσχυντο νόμο Κεραμέως (Ν. 4823/2021, άρθρο 104, παρ. 1). Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει μιας ποσοτικής τυποποιημένης τεχνικής μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων. «Αποτελεσματικότητα» και «επιδόσεις» που έχουν να κάνουν όχι με την ολόπλευρη μόρφωση και την διαμόρφωση προσωπικοτήτων με κριτική σκέψη, αλλά με την κατάκτηση γνώσεων μιας χρήσης και δεξιοτήτων που απαιτεί η αγορά. Σε αυτό το σαθρό έδαφος, αναπτύσσεται η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, η όξυνση των ταξικών αντιθέσεων και του ανταγωνισμού. Οι συγκρίσεις γίνονται ανάμεσα σε ανόμοια εκπαιδευτικά συστήματα, με διαφορετικά προγράμματα σπουδών, προτεραιότητες και σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.
  • Είναι γελοίο και προκλητικό να θεωρούμε ότι η «ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης» είναι προτεραιότητα του ΟΟΣΑ. Πρώτον γιατί αυτός εκφράζει τις ανάγκες του διεθνούς κεφαλαίου στη διαμόρφωση του εργατικού δυναμικού και δεύτερον γιατί το κάλπικο συμπέρασμά του προέκυψε, λέει, από τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA, που είναι εξετάσεις που κατευθύνουν τη μαθησιακή διαδικασία, τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα, σε κατάκτηση «τεχνικών επιτυχίας», που ενισχύουν την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη. 
  • Είναι γελοίο και προκλητικό επίσης να θεωρούμε ότι η «ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης» είναι και προτεραιότητα του ΥΠΑΙΘΑ και του ΙΕΠ, στο πλαίσιο της καπιταλιστικής Ελλάδας και του διεθνούς καταμερισμού της εργασίας. Και μόνον να αναλογιστεί κανείς τους συνεχείς εξεταστικούς ταξικούς φραγμούς, που βασίζονται στην στείρα αποστήθιση πάνω σε μια τεράστια ύλη, δυσανάλογης δυσκολίας ως προς το αναπτυξιακό επίπεδο των μαθητών, τις νοητικές τους προσλαμβάνουσες και το επίπεδο γνώσεων, αρκεί για να καταρριφθεί αυτός ο μύθος.

Φανφάρες, προσανατολισμός στις δεξιότητες και επιβολή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών  

Η δέσμη πολιτικών που θα εφαρμοστεί από το προσεχές σχολικό έτος περιλαμβάνει:

  • Καθιέρωση οριζόντιου χαρακτήρα δράσεων στο επίπεδο των Προγραμμάτων Σπουδών.

Στο πλαίσιο αυτό οργανώνεται «Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας» (ανάγνωση και ανάλυση λογοτεχνικών βιβλίων που θα διανεμηθούν δωρεάν στους μαθητές) και «Πρόγραμμα ‘’Δράσεις Ενεργού Πολίτη’’». Πρόκειται για δημαγωγικές φανφάρες, αφού ο σχολικός χρόνος είναι συμπιεσμένος, εξαντλείται στο τρέξιμο της τεράστιας ύλης (η διαδικασία επιβαρύνεται και με την επιβολή της Τράπεζας θεμάτων) και προσανατολισμένος σε συνεχείς αξιολογικές κρίσεις (τεστ, διαγωνίσματα, κ.λπ.). Οσον αφορά τις «δράσεις ενεργού πολίτη» [υποψιαζόμαστε: προτροπή στον «εθελοντισμό», «ατομική ευθύνη» σε προβλήματα πχ. προστασίας περιβάλλοντος, συμμετοχή σε κοινοβουλευτικές διαδικασίες (αυταπάτες) ως υπέρτατη αξία, «συμμετοχή στα κοινά», κ.ά. ], αυτές, στο πλαίσιο του καπιταλισμού και του αστικού σχολείου, καλλιεργούν την αποδοχή του συστήματος.

  • Ενίσχυση σχετικών δράσεων στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Εχει εξαγγελθεί πάμπολλες φορές. Είναι η συνέχεια των παλιών «καινοτόμων προγραμμάτων», εμπλουτισμένων με νέες θεματικές ενότητες (π.χ. διατροφή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ανθρώπινα δικαιώματα, επιχειρηματικότητα, δεξιότητες τεχνολογίας, κ.λπ.). Μέσω αυτών καθίσταται δυνατή η εφαρμογή της αξιολόγησης σχολικών μονάδων-εκπαιδευτικών, επειδή τα παραπάνω αποτελούν και «κριτήριά» της.

  • Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων ειδικά στα καλλιτεχνικά μαθήματα. 

Η απόλυτη κοροϊδία, αφού τα καλλιτεχνικά μαθήματα έχουν σχεδόν εξοβελιστεί από το δημόσιο σχολείο.

  • Ανάπτυξη Τράπεζας Θεμάτων στη λογική των ερωτήσεων και της φιλοσοφίας της έρευνας PISA.

Δηλαδή Τράπεζα Θεμάτων στους «τυφλοσούρτες» και τις «συνταγές επιτυχίας» της PISA.

  • Ενσωμάτωση στους οδηγούς των εκπαιδευτικών όλων των μαθημάτων και ιδιαίτερα στα βασικά αντικείμενα που εξετάζει η έρευνα PISA (κατανόηση κειμένου, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες), δραστηριοτήτων όπως είναι η διερεύνηση ανοικτού τύπου προβλημάτων, η αποτύπωση εναλλακτικών λύσεων και ιδεών,…

Η απάντηση εδώ βρίσκεται στα όσα αναφέραμε παραπάνω και αφορούν τη μπουρδολογία για την «ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης».

Υποστηρικτικά στα παραπάνω προβλέπονται

  • επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • πολλαπλό βιβλίο (ψευδεπίγραφο μέτρο αφού περιλαμβάνει ένα και μόνο σχολικό εγχειρίδιο που θα χορηγείται στους μαθητές δωρεάν από μια λίστα εγκεκριμένων βιβλίων από το ΙΕΠ, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι σε ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο. Προωθεί τον κατακερματισμό του ενιαίου της διδασκαλίας, του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος, που δεν θα είναι ίδια για όλα τα σχολεία και για όλα τα παιδιά)
  • 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε αίθουσες που πέφτουν τα ταβάνια, πλημμυρίζουν το χειμώνα και «ψήνονται» το καλοκαίρι
  • και προπαντός «έμφαση στις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αλλά και αυτές της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας».

Το «ανοικτό σχολείο» του Πιερρακάκη και του ΟΟΣΑ  

Η δέσμη πολιτικών που δρομολογούνται θα συνθέσουν το πολυδιαφημισμένο, πλην, όμως με αντιδραστικό περιεχόμενο, «ανοιχτό σχολείο».

«Ανοικτό σχολείο» κατά τον Πιερρακάκη 

– Σημαίνει «αυτόνομο σχολείο», δηλαδή σχολείο που η λειτουργία του κατά μεγάλο μέρος θα στηρίζεται σε ίδιους πόρους που θα αναζητά σε συνεργασία με επιχειρήσεις, δημαρχαίους, τοπικούς παράγοντες κάθε είδους, ιδιώτες, κ.ά. , που θα παραχωρεί μέρος των αναγκαίων λειτουργιών του σε εργολάβους. 

– Σημαίνει επιβολή της αξιολόγησης που συνεπάγεται κατηγοριοποίηση μέσω της οποίας θα επιχειρηθεί και η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα σχολεία που δεν εκπληρώνουν τα κριτήρια αξιολόγησης και που έχει άμεση συνάφεια (η κατηγοριοποίηση) με το επόμενο βήμα, που προπαγανδίζει εδώ και καιρό η κυβέρνηση Μητσοτάκη, «την ελεύθερη επιλογή σχολείου» από τους γονείς. 

– Σημαίνει αλλαγή στον τρόπο προσλήψεων/διορισμών των εκπαιδευτικών- επίσης διακηρυγμένο στόχο του ΥΠΑΙΘΑ- και βεβαίως ένταση των ταξικών φραγμών, που θα πετούν έξω από το σχολείο μεγάλο μέρος των μαθητών των προερχόμενων από εργατικά, φτωχολαϊκά στρώματα. Σχολεία θα συγχωνευτούν ή θα βάλουν λουκέτο, οι μαθητές στα Γυμνάσια και Λύκεια θα μειωθούν, άρα και η κρατική χρηματοδότηση θα μειωθεί, και κυρίως θα ανακοπεί η τάση της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές, που αποτελεί και τον διαχρονικό στόχο του συστήματος. 

Γι’ αυτό και το «ανοικτό σχολείο» όπως και το «ελεύθερο πανεπιστήμιο» της επιχειρηματικής λειτουργίας και των ιδιωτικών ΑΕΙ, πάνε πακέτο με την «αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης/κατάρτισης» και το Εθνικό Απολυτήριο, που σημαίνει πανελλαδικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου συν τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Η συνταγή του «ανοικτού σχολείου» ανήκει και πάλι στον ΟΟΣΑ. Σε αυτήν θα περιλαμβάνεται και ο νέος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.

Τούτο προκύπτει από τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο Πιερρακάκης σε συνέντευξη στο Mega («Κοινωνία Ωρα Mega», 19/3/2024), με αφορμή τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA και ερώτηση του δημοσιογράφου αν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών:

«Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή, είναι κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση, το έχουμε πει από τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Θα επανέλθουμε σε αυτό στη πορεία κατά τη διάρκεια της τετραετίας. Είναι κάτι που κοιτάζουμε γενικά το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το τι κάνουν και τα άλλα κράτη, είναι υπό συζήτηση…

Μα ο τρόπος διορισμού αυτή τη στιγμή είναι μέσα από πίνακες του ΑΣΕΠ. Αλλά η συζήτηση είχε να κάνει τότε με το εάν θα πηγαίναμε σε κάποιο σύστημα γραπτού διαγωνισμού. Εν πάση περιπτώσει αυτό το οποίο εμείς μελετάμε είναι και το τι κάνουν τα άλλα κράτη. Αυτό ίσως έχει μία αξία να το αναφέρω, γιατί δεν το έχουμε πει επισήμως δημόσια, υπήρξε όλη η συζήτηση με τα αποτελέσματα της PISA με το πώς τα αποτελέσματα αυτά και στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας προβλημάτισαν σε σχέση με τον πτωτική καμπύλη, με την πτώση που παρατηρήθηκε. Θα κάνουμε μία μελέτη όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μια σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα όχι με έναν τρόπο αυθαίρετο, με έναν τρόπο συμβατό με το τι έχει ανάγκη η χώρα μας. Στο πλαίσιο πολιτικής της Ελλάδας, δηλαδή όχι κάτι το οποίο απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σε αυτή την μελέτη θα υπάρξουν και συστάσεις ακριβώς για το θέμα το οποίο με ρωτάτε».

Τις απόψεις του ΟΟΣΑ για την «αυτονομία» των σχολείων και τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο διατυπώνει ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού,  ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), σε άρθρο του στο Capital.gr με τίτλο: «Σχεδιάζοντας την Εκπαιδευτική Απάντηση της Ελλάδας στις Πραγματικότητες του 21ου αιώνα».

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, ο οποίος τονίζει και την διαχρονική συνεργασία του ιμπεριαλιστικού οργανισμού με τις ελληνικές κυβερνήσεις για θέματα εκπαίδευσης, η μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει για να επιτύχουν οι έλληνες μαθητές καλύτερα αποτελέσματα στον διαγωνισμό PISA είναι να δοθεί στα σχολεία «περισσότερη πραγματική αυτονομία», η οποία αφορά και τον τρόπο πρόσληψης/διορισμού των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα λέει ότι τα σχολεία πρέπει να είναι αυτά που θα επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς τους, όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του ΟΟΣΑ. Βέβαια, αναφέρει κάτι που δεν είναι αληθές, ότι δηλαδή στην Ελλάδα οι διευθυντές των σχολείων έχουν την κύρια ευθύνη της πρόσληψης των εκπαιδευτικών για ένα ποσοστό 1% των μαθητών. Στην Ελλάδα, όμως, οι προσλήψεις αναπληρωτών και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται από το υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία των προσόντων και της προϋπηρεσίας του ΑΣΕΠ (σύστημα Γαβρόγλου, παλιότερα με την επετηρίδα, ή μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Πάντως ποτέ με ευθύνη των διευθυντών). Παρά την ανακρίβεια, σημασία έχει ο πυρήνας της λογικής και των κατευθύνσεων που δίνει ο ΟΟΣΑ, ότι δηλαδή οι προσλήψεις/διορισμοί πρέπει να είναι ευθύνη κάθε σχολείου ξεχωριστά.

Οπως κάθε σχολείου ξεχωριστά πρέπει να είναι η ευθύνη της επιβίωσής του, ότι η «αυτονομία» συνεπάγεται και διαφοροποιήσεις στα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τον γεωγραφικό προσδιορισμό, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και τις ανάγκες της τοπικής «αγοράς», ότι τελικά η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν και ο κεντρικός σχεδιασμός της να είναι στα χέρια του κράτους, αλλά την ευθύνη της να έχουν οι δήμοι, οι «χορηγοί», οι επιχειρήσεις, οι ιδιώτες.

Να τι αναφέρει ο Andreas Schleicher:

«Τι πρέπει λοιπόν να γίνει; Αυτό εναπόκειται σε άλλους να το αποφασίσουν, αλλά ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%». 

Γιούλα Γκεσούλη 

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA ΙΕΠ ΟΟΣΑ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Επόμενο άρθρο «Τα κορόιδα οι Ελληνες» να πληρώνουν το VAR των ΠΑΕ

Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Σχετικά Αρθρα

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Παιδεία 19 Νοέ 2025, 14:37

Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ

Παιδεία 15 Νοέ 2025, 19:32

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47
Ροή Ειδήσεων
Παιδεία

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

19 Νοέ 2025, 14:37
Πολιτική

Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»

Αρχισε η δίκη τους σε δεύτερο βαθμό, μετά από εισαγγελική έφεση στην πρωτόδικη αθωωτική απόφαση

19 Νοέ 2025, 13:04
Πολιτισμός

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

19 Νοέ 2025, 11:45
Πολιτική

ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη

19 Νοέ 2025, 09:20
Διεθνή

Η Ουάσιγκτον ακυρώνει την επίσκεψη του αρχηγού του λιβανικού στρατού επειδή καταδίκασε ισραηλινές επιθέσεις

Υστερικές αντιδράσεις φιλο-σιωνιστών αμερικανών γερουσιαστών

19 Νοέ 2025, 08:31
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Νοέμβρη

19 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ψήφισμα ΣΑ του ΟΗΕ: Το παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα ενάντια στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Κι αυτό το ψήφισμα θα μείνει στα χαρτιά

18 Νοέ 2025, 21:47
Αγροτικά

Πολιτική αλητεία: Ο Μητσοτάκης παρουσιάζει σαν «δώρο» στους κτηνοτρόφους που έχασαν τα κοπάδια τους, αυτό που η κυβέρνησή του είχε νομική υποχρέωση να κάνει πριν από ενάμιση χρόνο

18 Νοέ 2025, 14:02
Αγροτικά

Εδώ και τώρα να καταβληθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση και το απολεσθέν εισόδημα στους κτηνοτρόφους που θανάτωσαν τα κοπάδια τους

18 Νοέ 2025, 05:50
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Νοέμβρη

18 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

Αγνωστος Στρατιώτης: Η πρώτη καταδίκη με εφαρμογή του ιδιώνυμου ποινικού τερατουργήματος της κυβέρνησης Μητσοτάκη

17 Νοέ 2025, 13:50
Εργατικά

Τα σαπάκια της Hellenic Train και το αποικιοκρατικό πλιάτσικο του μονοπώλιου Ferrovie dello Stato Italiane

24ωρη απεργία αύριο από όλο το προσωπικό της Hellenic Train

17 Νοέ 2025, 12:07
Κόντρες

Ο αυτοκρατορίσκος και οι χαμηλόβαθμοι αυλικοί του

17 Νοέ 2025, 10:35
Ιστορία

52 XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: Πορεία αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Προσυγκέντρωση: Πλ. Κολοκοτρώνη 3 μμ

17 Νοέ 2025, 06:25
Αγροτικά

Ο Βορίδης διέπραξε ποινικά αδικήματα με δόλο και ο Μητσοτάκης τον καλύπτει, γιατί ο Βορίδης τον «κρατάει»

17 Νοέ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Νοέμβρη

17 Νοέ 2025, 00:01
Αθλητισμός

Μεγάλες στιγμές στο Σαν Μαμές

16 Νοέ 2025, 22:34
Διεθνή

Παλαιστινιακές Αντιστασιακές Οργανώσεις: Οποιαδήποτε ξένη παρέμβαση στη Γάζα απορρίπτεται

16 Νοέ 2025, 21:43
Πολιτική

Προκλητικά επιεικείς οι όροι αποφυλάκισης του νεοναζιστή φιρερίσκου Μιχαλολιάκου – Δεν υπάρχει κατ’ οίκον περιορισμός

Αποκαλύπτουμε το αποφυλακιστήριό του

16 Νοέ 2025, 10:08
Πολιτική

17 Νοέμβρη 2025: Διαδήλωση αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό και την Αντίστασή του

Kάλεσμα της Δικτύωσης Αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

16 Νοέ 2025, 05:59
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Νοέμβρη

Ημέρα δημόσιας τουαλέτας.

Ημέρα του άντρα.

Μάλι: Ημέρα απελευθέρωσης.

Πουέρτο Ρίκο: Ημέρα ανακάλυψης (1493).

Μονακό: Ημέρα Μονεγάσκων.

1936: Σκοτώνεται ο Buenaventura Durruti.

1939: Η Γερμανία επιβάλει δεκάωρη καθημερινή εργασία για να αντισταθμίσει την έλλειψη εργατικού δυναμικού.

1942: Παραιτείται η κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου.

1967: Ανακαλύπτονται αυτοσχέδιοι μηχανισμοί που δεν είχαν εκραγεί στο Κολωνάκι και στο άγαλμα του Τρούμαν.

1987: Νυχτερινή πορεία της ΕΦΕΕ παραλύει το κέντρο της Αθήνας.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Εφετείο 17Ν

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • ΕΛΑ

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Επικοινωνία

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Όροι χρήσης

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Ποιοι είμαστε

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Επικοινωνία

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

  • Όροι χρήσης

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

    Αλλαγές το προσεχές σχολικό έτος με συνταγή του διεθνούς ιμπεριαλιστικού οργανισμού

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo