Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 3 Ιούνη
  • Η ένοπλη Παλαιστινιακή Αντίσταση τη… δουλειά της
  • Δεν υπάρχει σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ – Υπάρχει διπλό σκάνδαλο βοσκοτόπων, που ξεκίνησε επί Τσίπρα και κορυφώθηκε επί Μητσοτάκη
  • Γάζα: Αίγυπτος και Κατάρ ξαναρχίζουν τις διαπραγματεύσεις, με τις ευλογίες των ΗΠΑ
  • Μια απεργία πείνας και βρόμας θα μας σώσει
  • Αγιογραφώντας έναν υπουργό που ψεύδεται
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Για δεύτερη χρονιά η ελληνική PISA
Παιδεία

Για δεύτερη χρονιά η ελληνική PISA

Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr10 Απρ 2023, 18:54

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 θα διεξαχθούν για δεύτερη χρονιά «οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα («ελληνική PISA»)  για μαθητές της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού και Γ’ τάξης του Γυμνασίου στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά». Σε αυτές «θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 300 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 300 Γυμνάσια της χώρας», «τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης» και «η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που έχουν επιλεγεί είναι υποχρεωτική».

Σύμφωνα με την ΥΑ 14163/ΓΔ4-13 Φεβρουαρίου 2023

– «Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία της υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο με βασική μονάδα ανάλυσης τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, επικεντρώνονται στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών».

  • «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα».
  • «Για την προετοιμασία και την εποπτεία της διεξαγωγής των εξετάσεων, έχει συγκροτηθεί άμισθη Επιστημονική Επιτροπή με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 1295/2022), μετά από εισήγηση (υπό στοιχεία Φ.13/58/14-03-2022) της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και απόφαση (πράξη 12/03-03-2022) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)…» Η Επιτροπή «έχει την εποπτεία: 

(α) Της επικαιροποίησης του Οδηγού με προδιαγραφές εκπόνησης ερωτημάτων κλειστού τύπου και ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης,

(β) της επικαιροποίησης ερωτημάτων κλειστού τύπου και της διαμόρφωσης ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης και της επιλογής των θεμάτων, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα Προγράμματα Σπουδών των διδακτικών αντικειμένων της Γλώσσας και των Μαθηματικών, καθώς και του συνοδευτικού υλικού των εξετάσεων,…».

  • «Δημιουργείται Αποθετήριο Θεμάτων (Τράπεζα Θεμάτων), με ευθύνη και Εποπτεία της Επιστημονικής Επιτροπής, το οποίο αναρτάται σε ειδική πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Τα θέματα παραμένουν απόρρητα, πλην της δημοσίευσης ενδεικτικών θεμάτων, τα οποία ανακοινώνονται νωρίτερα από τις εξετάσεις και στα οποία έχει πρόσβαση το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Ανακοινώνοντας τη συνέχεια για φέτος του διαγωνισμού, η Κεραμέως δήλωσε τα εξής: «Υλοποιώντας τη δέσμευσή μας για αξιολόγηση στην εκπαίδευση και με την πεποίθηση ότι οι βελτιωτικές αλλαγές προϋποθέτουν μετρήσιμα δεδομένα, διεξάγουμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τις εθνικές εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα. Στόχος μας, να χαράσσουμε εκπαιδευτική πολιτική βάσει συγκεκριμένων, μετρήσιμων, απτών στοιχείων, που συγκεντρώνουμε μέσω αυτού του συστήματος περιοδικής αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, που μας βοηθούν να αναλάβουμε στοχευμένες πρωτοβουλίες για τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές και καλή επιτυχία στα παιδιά μας».

Οπως έχουμε ξαναπεί πρόκειται για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, και εμμέσως πλην σαφώς των σχολικών μονάδων, άρα και των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους, βάσει μιας ποσοτικής τυποποημένης τεχνικής μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων. Η διαφορά με τον περσινό διαγωνισμό και για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις -και μετά την γενική κατακραυγή των εκπαιδευτικών και της ΟΛΜΕ-, η Επιτροπή επινόησε και τα ερωτήματα «ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης», ώστε να δοθεί η εντύπωση ότι τάχα έτσι μπορεί «να αποτυπωθεί ακριβέστερα η πορεία του συλλογισμού και οι δυνατότητες γραπτής έκφρασης των μαθητών». 

Ας θυμηθούμε, λοιπόν, τις πραγματικές επιδιώξεις της «ελληνικής PISA»:

Καταρχάς να υπενθυμίσουμε τι έλεγε ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός ΟΟΣΑ (σε ρόλο τρόικας), στην προκαταρκτική μελέτη του για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα το 2017, όταν στην κυβέρνηση ήταν οι συριζαίοι, που οργάνωσαν για την προβολή αυτών των θέσεων και φιέστες και σχετικά δημοσιεύματα: 

«Ο ΟΟΣΑ παρατηρεί εδώ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν λίγες μόνο εθνικές αξιολογήσεις των μαθητών, ωστόσο ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά σε ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια, λόγω του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια. Προτείνονται περισσότερες διαδικασίες αξιολόγησης επί των επιδόσεων των σχολείων (κατ’ αναλογία του διεθνούς διαγωνισμού PISA για την αξιολόγηση των μαθητών), αλλά και συγκέντρωση κοινωνικών και οικονομικών στατιστικών και δεδομένων για τους μαθητές και τα σχολεία, προκειμένου να ενισχυθεί η λήψη αποφάσεων. Η Τσεχία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, η Σουηδία και η Εσθονία το κάνουν».

Κοντολογίς, οι ποσοτικές μετρήσεις με όχημα τα «διαγνωστικά τεστ» είναι εκείνες που θα αποφανθούν για την «αποτελεσματικότητα» του εκπαιδευτικού συστήματος, τις «επιδόσεις των σχολείων» και θα διαμορφώσουν στη συνέχεια και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας και τις «μεταρρυθμίσεις» που θα υιοθετηθούν.

Το περιεχόμενο αυτών των υποδείξεων, δηλαδή η έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ανάλογα με τις κατά καιρούς ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς, έχουν υιοθετήσει με ιδιαίτερη ένταση όλα τα τελευταία χρόνια οι αστικές κυβερνήσεις στις εκπαιδευτικές τους μεταρρυθμίσεις. 

Εχουν απορρίψει μετά βδελυγμίας  την προοδευτική αντίληψη ότι όλα τα παιδιά πρέπει να είναι αποδέκτες του συσσωρευμένου πλούτου των γνώσεων και του πολιτισμού της ανθρωπότητας, ώστε να αναπτυχθεί ολόπλευρα η προσωπικότητά τους και να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες κλίσεις και ικανότητές τους και ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας, που πρέπει να την εκπληρώνει με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο. Αντ’ αυτής προτείνονται προγράμματα σπουδών «α λα καρτ», σύμφωνα με τις «ιδιαίτερες ανάγκες» των μαθητών τους, δηλαδή προγράμματα ανάπτυξης συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων, που καθορίζονται από την ταξική προέλευση των μαθητών και από το πώς προδιαγράφει το αστικό σχολείο τη μελλοντική ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Λίγα ελληνικούλια, λίγα αγγλικούλια, λίγες βασικές γνώσεις μαθηματικών και πληροφορικής απαιτεί σήμερα η αγορά για τους μαθητές, μελλοντικούς εργάτες στις καπιταλιστικές γαλέρες. Και αυτές οι δεξιότητες θα αποτιμώνται μέσω των διεθνών ή εθνικών διαγωνισμών τύπου PISA.

Δεν θα αρκούν δηλαδή τα Προγράμματα Σπουδών, τα διαμορφωμένα σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτή καθαυτή η επιβολή των «διαγνωστικών εξετάσεων» τύπου PISA και η αναζήτηση επιτυχίας σε αυτές θα σπρώχνουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις σχολικές μονάδες σε αυτόν τον δρόμο, της κατάκτησης ενός «τυφλοσούρτη» τυποποιημένων απαντήσεων, που θα μετρά τάχα την επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος και του διδακτικού έργου που πραγματοποιείται στα σχολεία.

Είναι δε μέγα ψέμα ότι η Ελληνική PISA δεν συνδέεται με την αξιολόγηση, επειδή, λέει, «τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα». Ο Ν. 4823/2021 (άρθρο 104) καθιστά σαφές ότι η εξαγωγή πορισμάτων, για τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων αφορά και τη σχολική μονάδα: «Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».

Το αποτέλεσμα θα είναι η αξιολόγηση και κατ΄επέκταση κατηγοριοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενώ μέσω των διαγωνισμών αυτού του είδους και των αποτελεσμάτων τους, η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας θα φορτώνουν στους συμμετέχοντες (μαθητές, εκπαιδευτικούς) την αποτυχία της εγκληματικής τους πολιτικής στην εκπαίδευση.

Η ΥΑ αναφέρει ότι θα υπάρξει και αποθετήριο θεμάτων καθώς και δημοσίευση ενδεικτικών θεμάτων πριν τον διαγωνισμό. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης: Κατευθυνόμενα μαθήματα, απομάκρυνση από την αναζήτηση έστω και της ελάχιστης γνώσης και εξάσκηση σε τεστ πολλαπλής επιλογής, τυφλοσούρτες επιτυχίας που θα λανσάρουν «ειδικοί» στο διαδίκτυο, κ.λπ. 

Υπενθυμίζουμε επίσης τι ανέφερε σχετικά η ΟΛΜΕ σε παλαιότερη σχετική ανακοίνωσή της: «Με μια εκπαιδευτική λογική που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη μέτρηση της ανταγωνιστικότητας στο πεδίο της οικονομίας, ο ΟΟΣΑ δημιουργεί ακατάπαυστα αξιολογικές ιεραρχίες εκπαιδευτικών συστημάτων, με μια σοβαροφανή και επιστημονικοφανή μεθοδολογία που νομιμοποιεί σε τελική ανάλυση ένα ανταγωνιστικό, αγοραίο και εξετασιοκεντρικό πρότυπο εκπαίδευσης την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Το θεωρητικό μοτίβο είναι απλοϊκό, αλλά ηγεμονικό ταυτόχρονα: υιοθετήστε ότι ‘’αποδίδει’’, αξιολογήστε σωστά τα σχολεία σας, μετρήστε με ακρίβεια, εξασκήσετε σωστά τους μαθητές σας στις ‘’βασικές δεξιότητες’’ και θα βελτιωθεί συνολικά η εθνική απόδοσή σας, άρα και η ευημερία. Αυτός είναι  πολύ συνοπτικά, ο πλασματικός κόσμος της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο: κριτήρια, δείκτες, εκθέσεις αξιολόγησης, μέτρηση, ανταγωνισμός και ασφαλώς επιχειρηματικότητα».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροEνας «ξεπλυμένος» νεοφασίστας προσπαθεί να αποκλείσει από τις εκλογές έναν νεοναζιστή, για να μην πάρει ψήφους από τη ΝΔ

Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Επόμενο άρθρο Πατούλης: τώρα και «κράχτης» της ιδιωτικής ασφάλισης

Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Σχετικά Αρθρα

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

Παιδεία 31 Μάι 2025, 06:38

Φοιτητοδικεία στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Παιδεία 28 Μάι 2025, 06:19

PISA:  Οι εξετάσεις ακυρώθηκαν σε δεκάδες σχολεία

Mε την αποχή των μαθητών και τη δήλωση στάσης εργασίας των εκπαιδευτικών!

Παιδεία 25 Μάι 2025, 08:47

Συνάντηση Ζαχαράκη με ΟΛΜΕ: Καμία ανοχή στην κοροΐδία – Να ανατραπεί η πολιτική της τρομοκρατίας και της υποταγής

Εργατικά 22 Μάι 2025, 07:21

Τεχνικά γυμνάσια-αναμορφωτήρια για τους «κακούς-παραβατικούς» μαθητές

Κοινωνική εργασία-τιμωρία για τους μαθητές που εκφοβίζουν

Παιδεία 20 Μάι 2025, 20:53

Aνίκανοι να στηρίξουν την κατηγορία κατά της Χρύσας Χοτζόγλου

Oι πάρεδροι του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που εκπροσώπησαν το υπουργείο Παιδείας

Εργατικά 20 Μάι 2025, 18:32
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούνη

3 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Η ένοπλη Παλαιστινιακή Αντίσταση τη… δουλειά της

2 Ιούν 2025, 20:23
Στο Ψαχνό

Δεν υπάρχει σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ – Υπάρχει διπλό σκάνδαλο βοσκοτόπων, που ξεκίνησε επί Τσίπρα και κορυφώθηκε επί Μητσοτάκη

2 Ιούν 2025, 19:37
Διεθνή

Γάζα: Αίγυπτος και Κατάρ ξαναρχίζουν τις διαπραγματεύσεις, με τις ευλογίες των ΗΠΑ

Aνυποχώρητη στις βασικές αρχές η Παλαιστινιακή Αντίσταση

2 Ιούν 2025, 18:12
Κόντρες

Μια απεργία πείνας και βρόμας θα μας σώσει

2 Ιούν 2025, 14:10
Η παπάρα

Αγιογραφώντας έναν υπουργό που ψεύδεται

2 Ιούν 2025, 10:03
Διεθνή

Οι σιωναζιστές κατέφυγαν στον γκεμπελισμό για να κρύψουν το έγκλημα

Δημοσίευσαν fake video για να ρίξουν την ευθύνη της σφαγής στην Αντίσταση

2 Ιούν 2025, 09:06
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούνη

2 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Τους φώναξαν να πάρουν τρόφιμα και τους δολοφόνησαν εν ψυχρώ

Μαζικές σφαγές Παλαιστίνιων στα αμερικανο-σιωνιστικά κέντρα διανομής βοήθειας

1 Ιούν 2025, 21:49
Αθλητισμός

Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός

1 Ιούν 2025, 12:43
Διεθνή

«Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα

Η Χαμάς, με τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των αντιστασιακών οργανώσεων, απάντησε στην πρόταση ΗΠΑ-Ισραήλ

1 Ιούν 2025, 12:16
Αθλητισμός

H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ

Από τους οπαδούς της Παρί Σαν Ζερμέν

1 Ιούν 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

1 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3

Μνημόσυνο στη σιωνιστική οντότητα για τις 600 μέρες ενός χαμένου πολέμου

31 Μάι 2025, 09:01
Παιδεία

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

31 Μάι 2025, 06:38
Πολιτική

Oλοι/ες σήμερα στην πορεία στη σιωνιστική πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 πμ, Πάρκο Ελευθερίας

31 Μάι 2025, 00:05
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

31 Μάι 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Μάη

31 Μάι 2025, 00:01
Κόντρες

Χειρότερη και από τη Μπριζίτ

30 Μάι 2025, 21:33
Καταστολή

Δίκη για τη σκευωρία των Σεπολίων: Αναβολή, επειδή η πρόεδρος έχει… μεταπτυχιακό!

30 Μάι 2025, 21:32
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούνη

1824: Ψηφίζεται στην Αγγλία νόμος που αναγνωρίζει το δικαίωμα της απεργίας.

1934: Συγκρούσεις αστυνομίας – κομμουνιστών που προσπάθησαν να συγκροτήσουν αντιφασιστικό συνέδριο, δύο τραυματίες, πολλές συλλήψεις.

1964: Ομάδα ακροδεξιών εισβάλλει σε συνεδρίαση της Bουλής και ξυλοκοπείται από βουλευτές.

1969: Ανευρίσκεται εκρηκτικός μηχανισμός της ΔΑ στην οδό Πανεπιστημίου.

1982: Βόμβες σε τρεις αμερικανικές τράπεζες (ΕΛΑ).

1989: Βίαιη καταστολή της φοιτητικής εξέγερσης στην πλατεία Τιεν αν Μεν (Πεκίνο).

2003: Περισσότεροι από εκατό μεταλλωρύχοι αρχίζουν απεργία πείνας στα μεταλλεία της «TVX» στο Στρατώνι Χαλκιδικής, ζητώντας να μείνουν ανοιχτά και να μη χάσουν τη δουλειά τους.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Oταν ανέλαβα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, είχα ξεκάθαρη εντολή από τον πρωθυπουργό: πλήρης κάθαρση στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Από τον Νοέμβριο ήλθα σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή την έρευνα που ξεκίνησε. Δεν πρόκειται για υπόθεση που ξέφυγε από τον έλεγχο, αλλά για μια υπόθεση που εμείς φέραμε ξανά υπό θεσμικό και νομικό έλεγχο. Ως υπουργείο κινούμαστε μεθοδικά και σεβόμαστε απόλυτα τόσο το εθνικό όσο και το ευρωπαϊκό δίκαιο. Το μόνο μας μέλημα είναι να διασφαλίσουμε ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι φτάνουν στους πραγματικούς δικαιούχους, δηλαδή στους ελληνες αγρότες.

Κώστας Τσιάρας

(Μια συνέντευξη στην καραδεξιά Political δεν έχει follow up ερωτήματα και αμφισβήτηση της «απόλυτης αλήθειας» του υπουργού. Εχει μόνο ερωτήσεις-πάσες, εμφανώς συμφωνημένες εκ των προτέρων, ώστε η υπουργάρα να ξετυλίξει το αφήγημά της. Θα μπορούσε -λέμε τώρα- να ρωτήσει η… αγιογράφος Ελλη Τριανταφύλλου: Γιατί οι τέσσερις υπουργοί των κυβερνήσεων Μητσοτάκη που προηγήθηκαν -Βορίδης, Λιβανός, Γεωργαντάς, Αυγενάκης- δεν έκαναν «πλήρη κάθαρση» στον ΟΠΕΚΕΠΕ και χρειάστηκε -ξαναλέμε τώρα- ο πρωθυπουργός να δώσει «ειδική εντολή» στον Τσιάρα; Θα μπορούσε ακόμα να ρωτήσει: Αφού στήριξες την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, γιατί αυτή χρειάστηκε να οργανώσει αστυνομικό «ντου» για να κατασχέσει υπολογιστές αναζητώντας στοιχεία; Δεν σημαίνει αυτό ότι δεν εμπιστευόταν τις διαβεβαιώσεις σου ή -ακόμα χειρότερα- ότι διαπίστωσε προσπάθεια απόκρυψης στοιχείων; Και γιατί ο πρόεδρος που εσύ διόρισες, ο συνταξιούχος δικαστής Σαλάτας, κατήγγειλε την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και αναγκάστηκες να τον «παραιτήσεις», μετ’ επαίνων; Ενας δημοσιογράφος -και όχι αγιογράφος υπουργών- θα ρωτούσε, επίσης: Γιατί επί των ημερών σου συνεχίστηκε ο ανελέητος υπηρεσιακός διωγμός της υπαλλήλου Παρασκευής Τυχεροπούλου, η οποία είχε αποκαλύψει το σκάνδαλο των παράνομων επιδοτήσεων για βοσκότοπους-μαϊμούδες; Τρεις μέρες μετά τον ορισμό της πρώτης δικασίμου κατά του Χλύκα, των παιδιών του και μελών της οικογένειας Καλφούτζου, που δήλωναν… ιδιωτικά βοσκοτόπια στον… Γράμμο, η Τυχεροπούλου εκδιώχτηκε και από τη θέση-ψυγείο όπου είχε τοποθετηθεί, με το αισχρό επιχείρημα «και λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας»! Επί υπουργίας Τσιάρα. Δεν ήξερε τίποτα αυτός; Αν δεν ήξερε, γιατί μπλοκάρισε την απόσπαση της Τυχεροπούλου στην υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στην Αθήνα; Η ίδια η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ζήτησε από τον Τσιάρα να αποσπαστεί η Π. Τυχεροπούλου σ’ αυτήν, προκειμένου να βοηθήσει στη διενεργούμενη έρευνα, ο Φλωρίδης δέχτηκε την αιτηθείσα απόσπαση, αλλά ο Τσιάρας ακόμα δεν έχει υπογράψει. Δεν αποκαλύπτει αυτή η στάση του συμμετοχή στο διωγμό της υπαλλήλου που αποκάλυψε το σκάνδαλο, αλλά και άρνηση συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία; Αν θέλετε να μάθετε την αλήθεια, διαβάστε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Γεράσιμου Λιόντου στο ΚΟΝΤΡΑ-eksegersi.gr:

Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συγκάλυπτε και συγκαλύπτει τα δύο σκάνδαλα με τα βοσκοτόπια)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Εφετείο 17Ν

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • ΕΛΑ

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Επικοινωνία

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Όροι χρήσης

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Ποιοι είμαστε

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Επικοινωνία

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Όροι χρήσης

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo