Το 41% (!) των σχολικών μονάδων, που τμήματά τους έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους ή έχουν κλείσει ολοσχερώς, ανήκει σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά, Νηπιαγωγεία).
Το εφιαλτικό αυτό ποσοστό το διαπιστώσαμε το βράδυ της 5ης Νοέμβρη στις 11 μμ, με βάση τη σχετική λίστα που δημοσιεύει το υπουργείο Παιδείας στην ιστοσελίδα του. 232 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, μόνο στην απογραφή αυτής της ημέρας, είναι σε αυτό το καθεστώς, σε σύνολο 566 σχολείων όλων των βαθμίδων, καθώς και 2 Ειδικά Νηπιαγωγεία και 5 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, τα οποία έχουν αναστείλει ολοσχερώς τη λειτουργία τους.
Κι όμως, την ίδια ημέρα ο Μητσοτάκης, έχοντας στο πλάι του τον «Σωτήρη», ανακοίνωνε ότι στο νέο λοκντάουν θα κλείσουν Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά θα παραμείνουν ανοιχτά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία!
Μάλιστα, ο ένας έκοβε και ο άλλος έραβε, σκορπίζοντας υποκριτικά συναισθήματα ειλικρινούς έγνοιας για την ψυχική υγεία των παιδιών της Πρωτοβάθμιας και το μορφωτικό τους μέλλον.
Μας είπαν ότι «έχουμε δεδομένα ότι τα μικρότερα παιδιά είναι λιγότερο μεταδοτικά» (Μητσοτάκης). Οτι «είμαστε αναφανδόν υπέρ της συνέχισης της εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι είναι τεράστιες οι συνέπειες της διακοπής της εκπαίδευσης στον μαθητικό πληθυσμό, στα παιδιά μας» και ότι «φαίνεται ότι αυτή η συμβολή των παιδιών στην μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα αρχίζει και αυξάνει κλιμακωτά μετά την ηλικία των 10-12, δηλαδή μετά την ηλικία του δημοτικού (ο «νομίζω, πρόεδρε, πολύ σωστά λέτε» Σωτήρης).
Ο Τσιόδρας, όμως, αφού ανέφερε ότι στη Επιτροπή επ’ αυτού υπήρχε διχασμός (είναι και αυτός ένας τρόπος να δείξεις ότι γίνεται τάχα ειλικρινής προσπάθεια και δεν ευσταθούν οι κατηγορίες που εκτοξεύουν οι «κακεντρεχείς» ότι οι επιστήμονες της Επιτροπής απέδειξαν με τις πράξεις τους όλο αυτό το διάστημα ότι είναι πλήρως «ενσωματωμένοι»), στο τέλος κατέληξε πως όλοι συμφώνησαν ότι «όλα τα διεθνή δεδομένα και δεδομένα από την Ελλάδα πραγματικά δείχνουν ότι δεν έχουμε μεγάλη διασπορά του ιού αυτή τη στιγμή στο μαθητικό περιβάλλον».
Ψέματα, ψέματα, ψέματα. Για ποια δεδομένα μιλούν Μητσοτάκης και Τσιόδρας, όταν η ίδια η λίστα του υπουργείου Παιδείας τους διαψεύδει οικτρά;
- Με τα «δεδομένα» της απουσίας ιχνηλάτησης, αφού στον μαθητικό πληθυσμό, εφόσον είναι ασυμπτωματικός (και είναι σε μεγάλο βαθμό, όπως λένε οι «ειδικοί»), δεν γίνεται κανένα τεστ -ούτε καν αυτό το αναξιόπιστο rapid test-, ακόμη κι αν στο τμήμα του στο σχολείο υπάρχει διαπιστωμένο θετικό κρούσμα κοροναϊού, αλλά συστήνεται απλά 14ήμερη καραντίνα στις «στενές επαφές»;
- Με τα ανύπαρκτα «δεδομένα» της Σουηδίας, που εφάρμοζε ανοσία αγέλης με ανοικτά σχολεία, χάνοντας την «ευκαιρία» της καταγραφής, όπως ομολόγησε δημόσια στο επιστημονικό περιοδικό Science η επιδημιολόγος του κορυφαίου ερευνητικού κέντρου Karolisnka της Σουηδίας Karina King; (βλέπε https://eksegersi.gr/ygeia/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%AD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CF%81/).
- Γιατί τα δεδομένα μελετών από τον περασμένο Μάη και μέσα στο καλοκαίρι [από τη μελέτη του Κριστιάν Ντρόστεν και της ομάδας του στο Ινστιτούτο Ιολογίας του Βερολίνου, τη μελέτη κινέζων επιστημόνων στο Science (βλέπε https://eksegersi.gr/paideia/%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%8D-%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-2/), μέχρι τη νοτιοκορεάτικη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) και την έκθεση της αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής] κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη μεταδοτικότητα του κοροναϊού από τα παιδιά και τους εφήβους (βλέπε https://eksegersi.gr/ygeia/%CE%9F-%CE%B9%CF%8C%CF%82-%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%84%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B2%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF-%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1/).
Ο «Σωτήρης», βέβαια, κράτησε όπως πάντα και μια «πισινή». Είπε ότι «φυσικά με την αύξηση της κυκλοφορίας και του testing (σ.σ. εδώ γελάμε) θα διαπιστώσουμε και κρούσματα σε αυτό το χώρο» (των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων).
Ετσι απλά, σαν να έλεγε το πιο φυσικό πράγμα, πετώντας στα σκουπίδια το γεγονός ότι αυτοί οι μικροί μαθητές έχουν εργαζόμενους γονείς που μπορεί να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ή κυκλοφορούν (στο δρόμο, στην εργασία, στα ψώνια), έχουν παππούδες και γιαγιάδες που μένουν μαζί τους ή έχουν αναλάβει τη φύλαξή τους ενόσω οι γονείς είναι στη δουλειά.
Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Ακόμα και από αυτό το μεγάλο ποσοστό των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων (41%) που έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους (τμήματα ή εν όλω), η πραγματικότητα είναι εμφανέστατη.
Ενας και μοναδικός λόγος υπάρχει για το ότι η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κρατιέται ανοιχτή. Για να μην πληρώσουν κράτος και καπιταλιστές ούτε ένα ευρώ για τη χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού στους εργαζόμενους γονείς που θα υποχρεωθούν να φυλάξουν τα μικρά παιδιά τους (το ίδιο ισχύει και για τους ανοιχτούς παιδικούς σταθμούς). Γι’ αυτό και κλείνουν μόνο τα Γυμνάσια-Λύκεια, γιατί εκεί οι μαθητές είναι μεγαλύτερης ηλικίας και δεν έχουν την ανάγκη φύλαξης-επίβλεψης στο σπίτι.
Μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος, της εγκληματικής αυτής πολιτικής, που πρέπει να τονιστεί, είναι ότι όλα τα ειδικά σχολεία, όλων των βαθμίδων παραμένουν ανοιχτά (πάλι με την εξοργιστική υποκρισία της στήριξης της ψυχικής υγείας αυτής της ευάλωτης ομάδας παιδιών), ενώ μέχρι τώρα παρατηρήσαμε ότι στη λίστα του υπουργείου Παιδείας τα σχολεία αυτά, με την εμφάνιση κρούσματος, έκλειναν ολοσχερώς. Προφανώς λαμβανόταν υπόψη το γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί αδυνατούν να επιδείξουν τη στοιχειώδη ή πλήρη ετοιμότητα στην τήρηση των μέτρων (μάσκα, αποστάσεις, υγιεινή). Τώρα γιατί άλλαξε το σκηνικό; Γιατί και εδώ πάνω απ’ όλα μπαίνει η προστασία του κρατικού καπιταλιστικού κορβανά, μιας και τα «έξοδα» τώρα με το λοκντάουν για κράτος και καπιταλιστές αυξάνουν. Οι γονείς πρέπει να πάνε κανονικά στις δουλειές τους, ενώ πριν είχαν την «πολυτέλεια» των αδειών ειδικού σκοπού, προκειμένου να επιτηρούν τα παιδιά τους.
ΥΓ. Η λίστα του υπουργείου Παιδείας στην οποία μπαινοβγαίνουν σχολικές μονάδες, καθώς συμπληρώνουν την 14ήμερη καραντίνα, συνεχώς μάκραινε, με πολλαπλασιαστική δυναμική: μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων στις 21 Σεπτέμβρη, είχαμε κιόλας 38 σχολεία σε αναστολή. Στις 25 Οκτώβρη, 305 σχολικές μονάδες. Στις 2 Νοέμβρη, 440. Στις 5 Νοέμβρη, 566. Καταγράψαμε το ποσοστό (41%) των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων σε σύνολο 566 σχολείων σε αναστολή, την προτελευταία ημέρα λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Ημέρα-καμπανάκι που, με βάση τα «δεδομένα» της, Μητσοτάκης και ενσωματωμένοι λοιμωξιολόγοι αποφάσισαν να κρατήσουν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανοιχτή.
Γιούλα Γκεσούλη