Ενα τετράμηνο από την έναρξη της σχολικής χρονιάς χιλιάδες παραμένουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς σε ολόκληρη την εκπαίδευση. Οι διευθυντές εκπαίδευσης εφαρμόζουν την «αποτελεσματική» λειτουργία, που επιτάσσει και το σχέδιο ΠΔ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αναθέτοντας υποχρεωτικές υπερωρίες, καταργώντας τον αριθμό των υποχρεωτικών ωρών που προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα σε κάποια μαθήματα (με παράλληλη μετακίνηση του εκπαιδευτικού που τα διδάσκει για τις ώρες που «περισσεύουν» και σε άλλο σχολείο), εξαφανίζοντας από το αναλυτικό πρόγραμμα άλλα, συγχωνεύοντας τμήματα στη μέση της σχολικής χρονιάς, εξαναγκάζοντας τα προνήπια να γυρίσουν στο σπίτι τους, μετά από κάποιους μήνες φοίτησής τους στο νηπιαγωγείο, κ.λπ.
Ολη η εκπαίδευση πλήττεται. Τη νύφη πληρώνουν, όμως, πιο πολύ τα σχολεία που ανήκουν στις «ειδικές κατηγορίες». Τα σχολεία, που φιλοξενούν παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, τα σχολεία της λεγόμενης τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΤΕΕ).
Απηυδισμένοι οι μαθητές και οι γονείς των μουσικών σχολείων, με απόφαση της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών-Καλλιτεχνικών Σχολείων, προχώρησαν την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου σε πανελλαδική κινητοποίηση (σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Ηράκλειο Κρήτης), απαιτώντας κάλυψη των κενών και πιστοποίηση των σπουδών που προσφέρουν τα σχολεία αυτά. Γονείς και μαθητές καταγγέλλουν ότι τα σχολεία τους είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ κάποια περιφερειακά απειλούνται ακόμη και με λουκέτο. Χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί (στα 42 μουσικά σχολεία όλης της χώρας έχουν χαθεί 9.708 διδακτικές ώρες) εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών, κυρίως των μουσικών ειδικοτήτων.
Μετά από ένα τετράμηνο λειτουργίας, στις 8 του Γενάρη, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, που και πάλι δεν επαρκούν για να καλυφθούν τα κενά.
Στην ίδια απόγνωση είναι και τα σχολεία της ΤΕΕ.
Η ΟΛΤΕΕ καταγγέλλει ότι: «…τέσσερις και πλέον μήνες από την έναρξη των μαθημάτων και με την εκπνοή του Α’ τετραμήνου της σχολικής χρονιάς, εξακολου- θούν να παραμένουν πολλές εκατοντάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.) με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιούνται μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικοτήτων στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ., των Σ.Ε.Κ. και των Τ.Ε.Ε. Β’ βαθμίδας, ενώ υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις και σε ειδικό και βοηθητικό προσωπικό στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
Σε πάρα πολλά σχολεία της Τ.Ε.Ε. σε όλη την επικράτεια δεν διδάσκονται βασικά μαθήματα ειδικοτήτων λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ !! Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στις τελευταίες τάξεις και οι μαθητές της Τ.Ε.Ε.:
α) είτε ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ,
β) είτε θα πάρουν πτυχίο, χωρίς να έχουν διδαχθεί βασικές τεχνικές έννοιες και χωρίς να έχουν ασκηθεί σε βασικές δεξιότητες της ειδικότητας».
Η Ομοσπονδία των καθηγητών της ΤΕΕ καταγγέλλει επίσης ότι το υπουργείο κωφεύει στις απανωτές εκκλήσεις για κάλυψη των κενών, δηλώνοντας ότι «πραγματοποίησε όσες προσλήψεις μπορούσε στo πλαίσιo των δεσμεύσεων του Μνημονίου (και μάλιστα περισσότερες από αυτές…)» και ότι «κατανάλωσε σχεδόν όλες τις εγκεκριμένες πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών». Κοντολογίς, το υπουργείο τους λέει να κόψουν το κεφάλι τους και να τα βγάλουν πέρα όπως νομίζουν.