Το υπουργείο Παιδείας επαίρεται ότι με τις προσλήψεις της α’ φάσης αναπληρωτών έχει καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία.
Οι διαμαρτυρίες των συλλόγων εκπαιδευτικών, όμως, που έχουν την πραγματική και όχι μια επίπλαστη ωραιοποιημένη εικόνα, σαν αυτή που εμφανίζει το υπουργείο Παιδείας, παρουσιάζουν μια άλλη δυσάρεστη πραγματικότητα.
Καθημερινές είναι οι καταγγελίες: Πάνω από 100 τα κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά. Πάνω από 400 τα κενά στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής. Η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν κάλυψε περισσότερο από το 22% των κενών και στην Ειδική Αγωγή περίπου το 42% των κενών στην περιοχή του ΠΥΣΔΕ Κεφαλλονιάς-Ιθάκης. Στη Λήμνο και τον Αη Στράτη δεν καλύφθηκε πάνω από το 35% των κενών. 200 τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στις Κυκλάδες. Απόντες Μαθηματικοί, Χημικοί, Βιολόγος (βασικές ειδικότητες) στη Δευτεροβάθμια στη Δράμα και πάει λέγοντας.
Ολοι σημειώνουν πως τα κενά δεν προσμετρώνται με βάση τις πραγματικές ανάγκες, τα πολυπληθή τμήματα των 25 μαθητών (ακόμα και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και στα Νηπιαγωγεία), δεν υπολογίζονται οι ανάγκες για δασκάλους στα Ολοήμερα, την ενισχυτική διδασκαλία, τα Τμήματα Ενταξης, τα ΖΕΠ (τμήματα υποδοχής) και την παράλληλη στήριξη.
Και αν όλα αυτά συμβαίνουν στο «συμβατικό» δημόσιο σχολείο, φανταστείτε τι γίνεται με τις μειονότητες και τα προσφυγόπουλα. Οι καταγγελίες ότι το μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων ΠΕ Θράκης καρκινοβατεί εξ αιτίας της έλλειψης αναπληρωτών δασκάλων, και ότι πάνω από 100 νήπια στον οικισμό Ρομά «Αγία Σοφία» στο Δήμο Δέλτα Θεσσαλονίκης δεν έχουν σχολείο, μιας και αυτό (λυόμενο) καταστράφηκε κατά τη διάρκεια των περσινών πασχαλινών διακοπών και ακόμη δεν αποκαταστάθηκε, είναι ενδεικτικές. Για να μη μιλήσουμε για τα προσφυγόπουλα που ακόμη δεν πάνε σχολείο, αφού δεν έχει υπογραφεί η σχετική ΥΑ, κανείς δεν έχει αναλάβει τη μεταφορά τους από τα καμπ στα σχολεία και η απόφαση Βρούτση να μην τους αποδίδει ΑΜΚΑ (απαραίτητο για την έκδοση Ατομικού Δελτίου Μαθητή), τους στερούν την εγγραφή και φοίτησή τους στο σχολείο, τη μοναδική σταθερά που τους έχει απομείνει, αφού η ζωή τους είναι ένας διαρκής Γολγοθάς.
Οξύτατο είναι το πρόβλημα στη στέγαση των νηπίων με τους 13 Δήμους να εξαιρούνται με απόφαση της Κεραμέως από το υποχρεωτικό διετές Νηπιαγωγείο και πολλά Νηπιαγωγεία να έχουν μεσαιωνικές και απαράδεκτες συνθήκες στέγασης.
Εμπόδια υψώνονται και στις εγγραφές μαθητών στα Εσπερινά Γυμνάσια-Λύκεια. Η περσινή ΥΑ (ΦΕΚ 3674/28-8-2018) της «αριστερής» κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που μια χαρά αποδέχεται και η νεοφιλελεύθερη ΝΔ, είναι σε ισχύ και απαιτεί από τους ανήλικους μαθητές να προσκομίσουν αντίγραφο του βιβλιαρίου εργασίας και εκτύπωση από το Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, από την οποία προκύπτει η σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι ανυπέρβλητα εμπόδια για την εγγραφή των μαθητών, αφού είναι γνωστό το καθεστώς μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας που βασιλεύει, όπως και το γεγονός ότι οι έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες στους εργοδότες είναι είδος υπό εξαφάνιση.
Επίσης, οι συνθήκες υγιεινής στα σχολεία είναι επιεικώς απαράδεκτες. Η πλειοψηφία των καθαριστριών, που είναι με συμβάσεις μίσθωσης έργου με εξευτελιστικές αμοιβές, αναλαμβάνουν καθήκοντα μετά τη λήξη των μαθημάτων και έτσι δεν καλύπτονται οι μεγάλες ανάγκες των σχολείων (ειδικά στις τουαλέτες) κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
Τέλος, δεν έχει όρια η Οδύσσεια των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών στις τουριστικές και νησιωτικές περιοχές, όπου δεν υπάρχουν καταλύματα (λόγω της γιγάντωσης των βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Airbnb) με ευθύνη των Δήμων, αλλά και των κατοίκων που προκρίνουν το κέρδος από τη μόρφωση των παιδιών τους.
ΥΓ: Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει τα εξής:
Με το άνοιγμα των σχολείων στις 11/9, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο με τίτλο «Διευκρίνιση για τη συνδιδασκαλία μαθημάτων στα Επαγγελματικά Λύκεια», με την οποία δίνεται οδηγία προς τα ΕΠΑ.Λ. για «Συνδιδασκαλία» κοινών μαθημάτων Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας, καθώς και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των ΕΠΑΛ.
Με την κίνηση αυτή το Υπουργείο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, οδηγεί σε δημιουργία μεγάλων και ανομοιογενών τμημάτων, σε υπεραριθμίες και μετακινήσεις συναδέλφων, και το σημαντικότερο, υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ΕΠΑΛ.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπίσει την έλλειψη καθηγητών στα σχολεία και το μεγάλο αριθμό των κενών που δημιούργησαν οι χρόνιες πολιτικές της αδιοριστίας και των περικοπών στην Παιδεία.
Τελευταία Νέα :
- Σαν τα ποντίκια στη φάκα οι σιωναζιστές στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας
- Το μαρτύριο της υπερεφημέρευσης των γιατρών μπορεί και πρέπει να τελειώσει
- Μακάμπι Τελ Αβίβ – Παλαιστινιακή Αντίσταση, σημειώσατε 2
- Περιπτωσιολογία, φληναφήματα, αβαθής υπεράσπιση της σταλινικής περιόδου και του Στάλιν
- Σαν σήμερα 27 Δεκέμβρη
- Δημόσια Παιδεία με χορηγίες καπιταλιστών, απογείωση ανισοτήτων με το International Baccalaureate και άλλες υπερεξουσίες στους διευθυντές-μάνατζερ