Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα
  • Kαρανικομπουμπουκίαση
  • Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη
  • Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ
  • Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν 
  • Αυτό είναι ταβάνι στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο!
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Σχολείο βαθιά ταξικό
Παιδεία

Σχολείο βαθιά ταξικό

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr21 Μαρ 2009, 00:00

Ο «κύριος Τίποτα» Αβραμόπουλος έχει κάνει σχολή. Σε αντίγραφό του εξελίσσεται ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος, που όλο αυτόν τον καιρό επιδεικνύει το ωραίο του χαμόγελο, αναμασώντας τις ίδιες ανούσιες γενικολογίες για διαλόγους-«άγραφους χάρτες», χωρίς προκαταλήψεις και σκοπιμότητες, που θα «αναμορφώσουν» το Λύκειο και θα το «αποσυνδέσουν» από τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Είναι αλήθεια, βέβαια, ότι ο Σπηλιωτόπουλος εκτελεί εντολές Καραμανλή: να «σπρώξει τον καιρό», αποφεύγοντας τις εντάσεις, μπας και ρετουσαριστεί κάπως το άγρια στραπατσαρισμένο πρόσωπο της κυβέρνησής του.

Παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες να μην αποκαλυφθούν οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης στην Παιδεία, η τοποθέτηση Σπηλιωτόπουλου στην πρώτη πανηγυρική συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), έδωσε -εξ ανάγκης- τα σημεία-κλειδιά των επιχειρούμενων αλλαγών στο Λύκειο και τις εξετάσεις.

Ο υπουργός Παιδείας ζήτησε «λύσεις που να ακουμπούν στην πραγματικότητα», εκπαιδευτικό σύστημα που «θα προσαρμόζεται στις συνθήκες της εποχής του» και «μεταρρυθμιστικό σχέδιο που θα εξασφαλίζει οπωσδήποτε μια μη αποτρεπτική –στις παρούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες– χρηματοδότηση». Ζήτησε δηλαδή λύσεις που να προωθούν, με αποφασιστικό τρόπο, το σχολείο της αγοράς, που αποτελεί ευαγγέλιο για όλες τις χώρες του ανεπτυγμένου καπιταλισμού, ειδικά στην εποχή της πιο άγριας επίθεσης του κεφαλαίου ενάντια σε κάθε κοινωνική κατάκτηση, και που μορφοποίησε τα χαρακτηριστικά του στις κακόφημες διασκέψεις της Λισαβόνα, της Μπολόνια, κ.λ.π. Ισχυρός ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους και χώρος αναπαραγωγής της καπιταλιστικής ιεραρχίας στην παραγωγή, το σχολείο υπήρξε πάντα. Ολες οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, το υπογραμμίζουν αυτό (ακόμα και οι πιο προοδευτικές, όπως π.χ. η καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας και της «δωρεάν Παιδείας», έγιναν για να εξυπηρετήσουν, στη συγκεκριμένη φάση ανάπτυξης του καπιταλισμού, τις ανάγκες της παραγωγής, με τη διεύρυνση του λαϊκού σχολειού, χωρίς να παραγνωρίζουμε την πίεση του λαϊκού παράγοντα, που εκδηλώθηκε με τη μορφή ισχυρών κινημάτων Παιδείας) και επιβεβαιώνουν απόλυτα τη λενινιστική ρήση πως σχολείο έξω από την πολιτική είναι ψέμα και υποκρισία. H ανάπτυξη της καπιταλιστικής παραγωγής, με μοχλούς την τεχνολογική επανάσταση και την ανάπτυξη της πληροφορικής, ενσωμάτωσε στις μηχανές μεγάλο μερίδιο γνώσης και συνεπώς διεύρυνε τη βάση της ιεραρχικής πυραμίδας, ενώ κατέστησε πιο οξεία την κορυφή της. Απαιτεί, δηλαδή μια μεγάλη μάζα μισομορφωμένων, μισοειδικευμένων ανθρώπων , με γνώσεις μιας χρήσης, που γρήγορα θα αποχτιούνται, γρήγορα θα χάνονται και που για το λόγο αυτό πρέπει να κοστίζουν λίγο στο κεφάλαιο και μια μικρή ομάδα στελεχών που θα διαθέτουν τις γνώσεις και τα προσόντα να διευθύνουν την παραγωγή και να στελεχώνουν τον κρατικό μηχανισμό.  Το σχολείο ανέλαβε να πραγματώσει και πάλι το ρόλο του: να παράξει δηλαδή μαζικά τον άνθρωπο-μερικό εργαλείο, τον άνθρωπο της μερικής δεξιότητας. Ανέλαβε να τσακίσει κάθε δυνατότητα ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας, μέσω της ολόπλευρης μόρφωσης και της ανάπτυξης όλων των ικανοτήτων και δεξιοτήτων της. Οχι, λοιπόν, πλατύ και στέρεο υπόβαθρο γνώσεων, επαφή με τις συσσωρευμένες γνώσεις της ανθρωπότητας και τον πολιτισμό, όχι ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συλλογικής προσπάθειας, αλλά ξεκομμένες και αποσπασματικές πληροφορίες, επιβράβευση της αποστήθισης και  ένταση του ατομισμού και ανταγωνισμού. Η επιστροφή στη μεσαιωνική βαρβαρότητα, με την σαρωτική άλωση όλων των κοινωνικών κατακτήσεων, τον εκμηδενισμό των λεγόμενων «κοινωνικών δαπανών», τον εξανδραποδισμό των εργαζόμενων, τον πολιτικό και ιδεολογικό επηρεασμό τους από τις «αξίες» του καπιταλισμού, ώστε να υποτάσσονται χωρίς αντιρρήσεις στη βουλιμία του κεφαλαίου, ενέτειναν με τη σειρά τους τα ταξικά χαρακτηριστικά του αστικού εκπαιδευτικού συστήματος: Ελαχιστοποιήθηκαν οι κρατικές δαπάνες για το δημόσιο σχολείο. Γίνονται συνεχείς προσπάθειες ιδιωτικοποίησής του. Οι επιχειρήσεις εισβάλλουν όλο και πιο μαζικά και ανοιχτά, έχοντας λόγο στις υποδομές του, τη λειτουργία και τα αναλυτικά του προγράμματα (π.χ. Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, προγράμματα «ευαισθητοποίησης» της νεολαίας σε διάφορους τομείς υγείας, πολιτισμού, κ.ά., ευέλικτη ζώνη κ.λ.π.). Πετιούνται βίαια έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία (με τις συνεχείς εξετάσεις και αξιολογικές κρίσεις, την εφεύρεση νέων ταξικών φραγμών, όπως π.χ. η βάση του 10 και ο «ανώτατος αριθμός εισακτέων», την αυξημένη δυσκολία της διδακτέας ύλης, τους διάφορους τύπους Λυκείου και τη σταθερή άρνηση για επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στο Λύκειο) χιλιάδες παιδιά.

Τα χαρακτηριστικά αυτού του σχολείου περιέγραψε ο Σπηλιωτόπουλος, που κατέστησε σαφές ότι «άγραφος χάρτης δεν είμαστε σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς μας στόχους». Πουθενά στην ομιλία του υπουργού δεν υπήρξε η παραμικρή αναφορά στην ανάγκη της «μόρφωσης». Απέφυγε να κάνει χρήση ακόμα και αυτής της παπαρολογίας περί «ολιστικής προσέγγισης της γνώσης», με την οποία είναι διανθισμένα όλα τα αναλυτικά προγράμματα.

Μίλησε πολύ ξερά και σκληρά για ένα σχολείο «που θα παρέχει, θα καλύπτει ένα σύνολο βασικών γνώσεων και γνωστικών επιλογών για τον κάθε μαθητή», ένα σχολείο «που θα προσφέρει επαγγελματικές δεξιότητες και δυνατότητες για ένα μέλλον όχι αναγκαστικά μόνο κοντινό (δηλαδή επαρκείς γνώσεις χρήσης του υπολογιστή, του διαδικτύου, της ελληνικής και αγγλικής γλώσσας καθώς και κάθε βασικής έννοιας των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών)».Κοντολογίς, ο υπουργός Παιδείας περιέγραψε ένα σχολείο ακόμα πιο υποβαθμισμένο από το σημερινό, ένα μοντέλο δηλαδή Τεχνικού Λυκείου. Οι μαθητές δεν πρέπει να αποκτούν στέρεο-πλατύ υπόβαθρο γνώσεων, αλλά να αποκτούν ελάχιστες (τις τελείως απαραίτητες) γνώσεις και κυρίως δεξιότητες. Να ξέρουν δηλαδή στοιχειωδώς να χειρίζονται την ελληνική γλώσσα, ίσα-ίσα για να επικοινωνούν (είναι χαρακτηριστική η αναμόρφωση της ύλης των βιβλίων του Δημοτικού, με απαλοιφή των λογοτεχνικών κειμένων και τις αναφορές στον τρόπο σύνταξης μιας αίτησης, σε αποκόμματα-ειδήσεις εφημερίδων, η φημολογούμενη «αναμόρφωση» του Νηπιαγωγείου με την συστηματική διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής, κ.λ.π.). Να ξέρουν λίγα Αγγλικά, να γνωρίζουν στοιχεία μαθηματικών και φυσικής και να κάνουν χρήση του υπολογιστή και του διαδικτύου. Φυσική συνέπεια αυτής της χυδαίας άποψης είναι και η κατεύθυνση που έδωσε αμέσως παρακάτω ο Σπηλιωτόπουλος, για «μείωση της διδακτέας ύλης», «με λίγα υποχρεωτικά μαθήματα και περισσότερα επιλογής». Απομακρυνόμαστε, λοιπόν, ολοταχώς ακόμα και από τις φραστικές διακηρύξεις για προσέγγιση σε έναν και μόνο τύπο σχολείου. Η κατεύθυνση που έδωσε η κυβέρνηση στο ΣΠΔΕ είναι σαφής: λίγα κοινά μαθήματα για όλους και από κει και πέρα διαχωρισμός των μαθητών ανάλογα με τα «ενδιαφέροντα» και τις «δυνατότητες» του καθένα. Που μεταφράζονται σε ένταση του ταξικού διαχωρισμού. Τα παιδιά της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων έχουν «δυνατότητες» για προγράμματα που οδηγούν σε «παρακατιανά» επαγγέλματα, ενώ τα παιδιά των μεσοαστικών στρωμάτων είναι προορισμένα για πιο απαιτητικά προγράμματα και καταξιωμένα κοινωνικά επαγγέλματα.  Τις μεθόδους, τους τρόπους να κατευθυνθεί καθείς εφώ ετάχθη θα αναλάβει να επεξεργαστεί με «παιδαγωγικούς τρόπους» (δηλαδή αξιολόγηση της βαθμολογίας σε όλες τις τάξεις, τεστ, εξετάσεις, μαθήματα «επαγγελματικού προσανατολισμού», «επιχειρηματικότητας» και τα ρέστα), η στημένη ομήγυρις του ΣΠΔΕ. Αλλωστε, είναι διακαής πόθος και του ελληνικού και του ευρωπαϊκού κεφαλαίου και όλων των αστικών κυβερνήσεων και ομολογείται με κάθε ευκαιρία, να στραφούν όλο και πιο πολλοί νέοι στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, που είναι και το πιο τυπικό εισιτήριο για τη σμίλευση του μοντέλου εργαζόμενου, που απαιτούν οι ανάγκες της παραγωγής. Εξ ου και τα συνεχή φτιασιδώματά της, με πρόσφατο παράδειγμα την μετονομασία των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.

Ο Σπηλιωτόπουλος διέλυσε και τον μύθο της «ελεύθερης πρόσβασης» στα Πανεπιστήμια. Οταν κάποιος θέλει από πολύ νωρίς να πετάξει βίαια τα παιδιά έξω από το Λύκειο, να τα στείλει στον μορφωτικό Καιάδα της λεγόμενης τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, είναι φυσικό να θέλει να βάλει και ισχυρούς φραγμούς σε όσα κατορθώσουν να φτάσουν έξω από τις πύλες των ΑΕΙ. Η αδήριτη ανάγκη του συστήματος να χτυπηθεί η ιστορικά διαμορφωμένη τάση της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση αποτελεί τον πυρήνα όλων των μεταμορφώσεων των εξεταστικών συστημάτων πρόσβασης και αποτελεί επιλογή όλων των κυβερνήσεων. Εκεί παραπέμπουν και η κατάληξη σε ένα σύστημα που θα εξασφαλίζει «όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική πρόσβαση» και «το αξιόπιστο τεχνικό εξεταστικό σύστημα και η εξεταστική αρχή που δεν θα επιδέχεται αμφισβητήσεις» και η «εμπλοκή των Πανεπιστημίων στην επιλογή των φοιτητών τους», που  έδωσε ως κατευθύνσεις ο Σπηλιωτόπουλος στο ΣΠΔΕ. Και προοιωνίζουν μεγαλύτερη αυστηρότητα στην επιλογή. Αλλωστε, ο Μπαμπινιώτης, επικεφαλής του ΣΠΔΕ, το είπε καθαρά: «δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί (η άμεση πρόσβαση στα ΑΕΙ με βάση την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο) από τους τεράστιους αριθμούς, που φτάνουν και τις 100.000 υποψηφίων, όταν τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μπορούν να υποδεχτούν γύρω στους 40.000».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΔευτέρα, 16.3.09
Επόμενο άρθρο Δευτέρα, 23.3.09

Σχετικά Αρθρα

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

Εργατικά 16 Οκτ 2025, 19:35

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

Παιδεία 16 Οκτ 2025, 13:09

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

Καταστολή 16 Οκτ 2025, 10:48

«Ξέπλυμα» των σιωναζιστών μέσα από συνέδριο της «Διεθνούς Εταιρείας Σωκρατικών Μελετών ‘’Socratica VI’’»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 18:13

Κινητοποίηση στα Προπύλαια για τα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών – Ο Πρύτανης έκανε τον «Κινέζο»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 10:56

Tα ΜΑΤ έζωσαν τα Προπύλαια

Συγκέντρωση έξω από την Πρυτανεία ενάντια στα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών

Καταστολή 13 Οκτ 2025, 11:53
Ροή Ειδήσεων
Καταστολή

Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα

22 Οκτ 2025, 14:50
Κόντρες

Kαρανικομπουμπουκίαση

22 Οκτ 2025, 10:54
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη

22 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ

21 Οκτ 2025, 23:04
Διεθνή

Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν 

21 Οκτ 2025, 22:13
Υγεία

Αυτό είναι ταβάνι στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο!

21 Οκτ 2025, 20:40
Αγροτικά

Η ευλογιά των αιγοπροβάτων έπληξε κρατικό Ινστιτούτο με πρόβατα δύο σπάνιων ελληνικών φυλών!

Της πλάκας τα μέτρα βιοασφάλειας του ΥΠΑΑΤ  

21 Οκτ 2025, 19:51
Κόντρες

Εχει ο Λε-Πα σχέση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ;

21 Οκτ 2025, 11:55
Πολιτική

Παριστάνουν τους νομιμόφρονες οι νεοναζιστές στο δικαστήριο

21 Οκτ 2025, 08:43
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη

21 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Νέο φρικτό σιωναζιστικό έγκλημα στη Γάζα (videos)

Βομβαρδισμοί αμάχων με πάνω από 44 νεκρούς, ανάμεσά τους πολλά παιδιά

20 Οκτ 2025, 19:29
Αγροτικά

Αναβλήθηκε η δίκη Χλύκα (πατέρα και γιου) και Καλφούτζου – Σίγουρη η καταδίκη

20 Οκτ 2025, 09:21
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Οκτώβρη

20 Οκτ 2025, 00:01
Υγεία

Μια πληρωμένη απάντηση στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ

19 Οκτ 2025, 20:17
Ιστορία

«Και για την κόκκινη ελευθερία υπάρχει μια πόρτα, που τη χτυπά κάθε χέρι λουσμένο στο αίμα»

19 Οκτ 2025, 12:10
Διεθνή

Οι σιωναζιστές έκαναν κλοπή οργάνων από Παλαιστίνιους που δολοφόνησαν

Επίσημη καταγγελία από την κυβέρνηση της Γάζας, που ζητά διεθνή έρευνα

19 Οκτ 2025, 10:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Οκτώβρη

19 Οκτ 2025, 00:01
Ιστορία

Aχμαντ Σααντάτ: «Κεφάλι αντί κεφαλιού»

18 Οκτ 2025, 18:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

18 Οκτ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Οκτώβρη

18 Οκτ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη

Ημέρα για τον τραυλισμό.

Βατικανό: Εθνική γιορτή.

Πουέρτο Ρίκο: Ημέρα βετεράνων.

1944: Ο ΕΛΑΣ αρχίζει επιθέσεις με σκοπό τη διάλυση του ΕΔΕΣ στην Ηπειρο.

1977: Βόμβα στο γερμανικό προξενείο στο Ηράκλειο Κρήτης.

1977 : Μεγάλες διαδηλώσεις-επεισόδια σε εννιά ιταλικές πόλεις, βόμβες στα γραφεία της «Grundic» στο Μιλάνο, της «Volks Wagen» στη Βενετία, σε γερμανικό λεωφορείο (Μπολζάνο) και σε γραφεία της «Mercedes» (Μπρέσια και Νάπολι), πυρπολήσεις αυτοκινήτων, 24 τραυματίες, μετά τη δολοφονία των κρατούμενων της RAF..

1989: Βόμβα σκάει στα χέρια του ανθυπασπιστή της Πολεμικής Αεροπορίας Μιχάλη Παυλή στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης όπου ο πρόεδρος της ΝΔ Κωνσταντίνος Μητσοτακης επρόκειτο να συναντηθεί με εκπροσώπους «παραγωγικών τάξεων» του νησιού.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo