Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη
  • Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη
  • Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη
  • Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό
  • Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων
  • Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Προτεραιότητες με ταξικό πρόσημο
Παιδεία

Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

Προτεραιότητες με ταξικό πρόσημο

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr12 Οκτ 2019, 00:00

«H αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου» και η επιλογή βάσει βαθμολογίας και όχι κλήρωσης, «η ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, της ελευθερίας τους, του ρόλου τους», «η επείγουσα απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας», «η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις», «η επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών» και «η διατήρηση της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει», είναι, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, οι επείγουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα έρθουν το αμέσως προσεχές διάστημα στη Βουλή.
 
♦ Η προώθηση της «αριστείας», που υλοποιείται εδώ με την επιλογή του «άριστου» μαθητή-σημαιοφόρου και την ενίσχυση του ρόλου των προτύπων σχολείων, αποτελεί διαχρονικά εμμονή του δεξιού συντηρητικού πολιτικού χώρου και ακροατηρίου και της νεοφιλελεύθερης ΝΔ. Δεν πρόκειται, όμως, μόνο περί αυτού. Οι επιλογές αυτές, εκτός του ότι διαχωρίζουν τους μαθητές σε μια ελίτ και σε αυτούς που δεν είναι ικανοί να φέρουν τα σύμβολα και ως εκ τούτου καλλιεργούν τον ανταγωνισμό και όχι το ομαδικό πνεύμα  ειδικά σε αυτές τις μικρές ηλικίες, έχουν και ταξικό πρόσημο.
 
[Εδώ δεν θα ασχοληθούμε με το ρόλο των μαθητικών παρελάσεων, που καθιερώθηκαν από τη μεταξική δικτατορία, ούτε με το πώς χρησιμοποιήθηκε η σημαία στους κοινωνικούς αγώνες (Εθνική Αντίσταση, Πολυτεχνείο), ενώ σήμερα συνδέεται μόνο με την καταστολή, τον εθνικισμό-φασισμό και την επιβράβευση της ντόπας στον αθλητισμό)]
 
Οι επιτυχίες του «άριστου μαθητή» δεν είναι συνήθως αποτέλεσμα μόνον της επίμονης, άοκνης προσπάθειας. Το οικονομικό-μορφωτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τον προικίζει με πολύτιμα εφόδια που διαμορφώνουν την προσωπικότητά του και καθορίζουν εν πολλοίς τη μορφωτική και εκπαιδευτική του σταδιοδρομία.
 
Ο συμβολισμός, λοιπόν, τέτοιων ρυθμίσεων, που προωθεί η ΝΔ, κόμμα που παραδοσιακά και γνήσια εκροσωπεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και δε στηρίζεται τόσο στην καλλιέργεια ψευτολαϊκών ψευδαισθήσεων (όπως ο «αριστερός» ΣΥΡΙΖΑ), είναι καθαρός και ταξικότατος.
 
♦ Η κατάργηση της ρύθμισης του νόμου Γαβρόγλου για τη διάκριση μεταξύ των λεγόμενων πράσινων και κόκκινων σχολών (σχολές χαμηλής ζήτησης που οι υποψήφιοι εισάγονται χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις και σχολές υψηλής ζήτησης που οι υποψήφιοι εισάγονται με πανελλαδικές αντίστοιχα) δεν έχει να κάνει με την ευαισθησία της ΝΔ και του υπουργείου Παιδείας για την κατηγοριοποίηση των πανεπιστημιακών σχολών, των πτυχίων και των φοιτητών. Εξ ου και η μανιώδης προσήλωση στην αξιολόγηση των ιδρυμάτων με βάση κριτήρια της αγοράς, η ενθάρρυνση αλλά και βίαιη ώθηση (μέσω της αξιολόγησης και της επιλεκτικής χρηματοδότησης) των ιδρυμάτων σε πρακτικές που να αποφέρουν φοιτητές-πελάτες, η δημιουργία δομών κατάρτισης, πιστοποίησης, επιμόρφωσης για κάθε τσέπη, κ.λπ.
 
Εχει να κάνει με την επιλογή για ένταση των ταξικών φραγμών, μέσω της γενίκευσης ενός εξεταστικού μαραθώνιου, που αγκαλιάζει όλες τις τάξεις του Λυκείου, συνεχίζεται με τις πανελλαδικές για όλους χωρίς εξαιρέσεις τους υποψήφιους, την επαναφορά της βάσης του 10, που θα κόψει δραστικά θέσεις εισακτέων και θα εξαφανίσει από τον ακαδημαϊκό χάρτη περιφερειακές σχολές και τμήματα,  τη δυνατότητα των ιδρυμάτων να καθορίζουν επιπλέον (της βάσης του 10) βάση εισαγωγής, κ.λπ.
 
Κοντολογίς, πρόκειται για μια διαφορετική οπτική, από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ, για τη δραστική αντιμετώπιση του φαινομένου του μαζικού συνωστισμού της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας μπροστά στις πύλες των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Οι συριζαίοι επεδίωκαν έναν πιο αργό, κατά κάποιο τρόπο, θάνατο καθιερώνοντας διπλές πανελλαδικές εξετάσεις (για την απόκτηση του «αναβαθμισμένου» απολυτήριου Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση), καλλιεργώντας την ψευδαίσθηση της ελεύθερης πρόσβασης σε σχολές με ημερομηνία λήξης και με διαφοροποιημένα ως προς την ανταπόκρισή τους στην αγορά πτυχία, ενώ οι νεοδημοκράτες επιλέγουν πιο δραστικές λύσεις. Θάνατος μια κι έξω!
 
♦ «Η επείγουσα απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας», δηλαδή η γενίκευση των διδάκτρων, εντάσσεται στην προσπάθεια ενίσχυσης του επιχειρηματικού χαρακτήρα των Πανεπιστημίων. Αφού το Πανεπιστήμιο οδηγήθηκε στα όριά του με την χρόνια ελαχιστότατη κρατική χρηματοδότηση και το φάγωμα των αποθεματικών του και δέθηκε γερά στον μνημονιακό Προκρούστη, έρχεται τώρα ως ώριμο φρούτο η αντιμετώπισή του ως εμπόρευμα, ως επιχείρηση παροχής υπηρεσιών με χρηματικό αντίτιμο.
 
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται «η αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ειδικών λογαριασμών κονδυλίων έρευνας (ΕΛΚΕ), απ’ όπου περνά όλη η ιδιωτική χρηματοδότηση από «τρίτους» με πρόσχημα «την απελευθέρωση από τον βραχνά της γραφειοκρατίας», η «διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων» και η «ανάπτυξη της δυνατότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ αποστάσεως». Ολα αυτά μελετώνται και θα δρομολογηθούν, είπε η Κεραμέως.
 
Η σκληρή ανταγωνιστικότητα των ιδρυμάτων-επιχειρήσεων ΑΕ καλλιεργείται και με τη σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.
 
Παράλληλα, θα ενισχυθεί ο θεσμός «της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα». Ετσι και οι καπιταλιστές θα εξασφαλίζουν τσάμπα εργατικό δυναμικό (η γενίκευση της μαθητείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι άλλος ένας τρόπος) και οι φοιτητές θα αναπτύσσουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτεί η εργασία στα καπιταλιστικά κάτεργα. Η καθιέρωση του ν+2, ως ανώτατου χρόνου σπουδών, θα έχει προηγουμένως, σε αυτήν την κατεύθυνση, προετοιμάσει καλά το έδαφος.
 

Καλώς νά ’ρθει το δολάριο 

 
«Στις ΗΠΑ πραγματοποίησα συναντήσεις με πανεπιστημιακούς και κρατικούς φορείς και συζήτησα τις δυνατότητες ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και ΗΠΑ σε θέματα εκπαίδευσης, και ειδικότερα την εκπόνηση κοινών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημίων, τη συμμετοχή αλλοδαπών φοιτητών σε ξενόγλωσσα και σε θερινά προγράμματα στη χώρα μας, την ανταλλαγή φοιτητών και ερευνητών… Ηδη, σε συνεργασία με την πρεσβεία των ΗΠΑ, δρομολογείται ένα πρόγραμμα επισκέψεων Ελλήνων στελεχών εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, και σε συνεργασία με το Διεθνές Ινστιτούτο για την Εκπαίδευση (ΙΙΕ) σχεδιάζεται επίσκεψη αντιπροσωπείας αμερικανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, με στόχο τη σύναψη συνεργασιών με ελληνικά πανεπιστήμια…»: Νίκη Κεραμέως, συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
 
Στην Κόντρα, αρ. φύλ. 1004 γράφαμε:
 
Είναι γνωστός ο τρόπος με τον οποίο οι αμερικανοί ιμπεριαλιστές επεμβαίνουν διαχρονικά στην Ελλάδα και στον τρόπο άσκησης της εξουσίας από τις ντόπιες αστικές κυβερνήσεις. Το αμερικανικό «ενδιαφέρον» συγκεντρώνουν ιδιαίτερα τα θέματα «ασφάλειας» αλλά και η εκπαίδευση. Οσον αφορά στην εκπαίδευση, έντονες είναι οι επεμβάσεις και πιέσεις που ασκούνται για την αναγνώριση των αμερικανικών κολλεγίων και ουσιαστικά την ανωτατοποίησή τους (απαγορεύεται από το Σύνταγμα) που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
 
Από τα αμέτρητα τηλεγραφήματα του πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Ελλάδα Σπέκχαρντ, που διέρρευσαν με τα γνωστά Wikileaks, μαθαίνουμε:
 
Τον Δεκέμβριο του 2009, ο αμερικανός πρέσβης Σπέκχαρντ  άσκησε πιέσεις στην τότε υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου για τα αμερικανικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ιδίως όσον αφορά την έκδοση αδειών, την αναγνώριση πτυχίων και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων. Το ενδιαφέρον του πρέσβη εστιάστηκε ιδιαίτερα στο κολλέγιο Anatolia και στο Deree College.
 
Την «πρόταση» του αμερικανού πρέσβη η φράου Αννα αντέκρουσε με το γνωστό επιχείρημα ότι το Σύνταγμα επιτρέπει την ίδρυση μόνο κρατικών πανεπιστημίων και σημείωσε ότι η κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος σε αυτήν τη συγκυρία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια τέτοια κοινωνική αναταραχή που θα υποχρέωνε το κυβερνών ΠΑΣΟΚ να διασπαστεί σε δύο κομμάτια. Πλην, όμως, τον διαβεβαίωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι πρόθυμη να αναγνωρίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των αμερικανικών κολλεγίων, με την προϋπόθεση αυτά να έχουν συνδεθεί με κάποιο πανεπιστήμιο της ΕΕ.
 
Επ’ αυτού «τσίνισε» ο πρέσβης, επειδή, λέει, είναι «ατυχές ένα ποιοτικό ίδρυμα όπως το Deree College να αναγκαστεί να συμβιβάσει την αμερικανική του ταυτότητα για να διευρύνει τις επιλογές πρόσληψης των αποφοίτων του» (π.χ. από το δημόσιο).
 
Το γαϊτανάκι αυτών των αναγνωρίσεων το γνωρίζουμε ήδη, καθώς και όλων των παρεμβάσεων που έκαναν επί του θέματος οι ελληνικές κυβερνήσεις. Το 2014, με υπουργό Παιδείας τον υπουργό «ειδικών αποστολών» Λοβέρδο, με το άρθρο 49 του ν. 4264/2014 «διευρύνθηκε η αρμοδιότητα του ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων), έτσι ώστε να συμπεριλάβει την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας δύο ακόμη κατηγοριών τίτλων σπουδών: πρώτον, τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης που απονέμουν ΑΕΙ όχι μόνον κοινοτικών αλλά και τρίτων χωρών που συνεργάζονται στην Ελλάδα με κολλέγια του ν. 3696/2008, και δεύτερον, μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που απονέμονται από Κολλέγια του ως άνω νόμου, εφόσον αυτά έχουν λάβει πιστοποίηση (accreditation) από διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης].
 
Η Διαμαντοπούλου συζήτησε επίσης τη μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης και το ρόλο που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν οι ΗΠΑ «για τη διευκόλυνση αυτών των προσπαθειών».
 
Αποκορύφωμα υπήρξαν οι ρυθμίσεις Γαβρόγλου με το πολυνομοσχέδιο, όπως θα αναφέρουμε παρακάτω.
 
Ολα τα παραπάνω διατηρούν ακέραια τη σημασία τους. Η Νίκη Κεραμέως συνεχίζει εντατικά την προσπάθεια που ξεκίνησαν οι προκάτοχοί της και την επεκτείνει όχι μόνο στην αναγνώριση ως πανεπιστημίων, ουσιαστικά, των αμερικανικών κολλεγίων στην Ελλάδα, αλλά και με τις συνεργασίες ελληνικών ΑΕΙ και αμερικανικών πανεπιστημίων.
 
Προς τούτο, εκτός από την επίσκεψη στις ΗΠΑ, μαθαίνουμε ότι συναντήθηκε στο υπουργείο Παιδείας «με εκπροσώπους της Αμερικανικής Κυβέρνησης, στο πλαίσιο του 2ου Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ, με στόχο τη διεύρυνση και εμβάθυνση των διμερών σχέσεων σε θέματα εκπαίδευσης». Στην αμερικανική αντιπροσωπία με επικεφαλής τον Philip Reeker, υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την Ευρώπη και την Ευρασία, συμμετείχαν ο πολυπράγμων πρέσβης Geoffrey Pyatt, στελέχη της αμερικανικής πρεσβείας στην Ελλάδα και συνεργάτες της υφυπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Marie Royce.
 

Κατάργηση του άρθρου 16 από την πίσω πόρτα 

 
Οι ξεδιάντροποι συριζαίοι, αφού υποκριτικά αρνήθηκαν να καταργήσουν το άρθρο 16 του Συντάγματος κατά τη διαδικασία αναθεώρησης στη Βουλή, στη συνέχεια προώθησαν ρύθμιση, που από την πίσω πόρτα ανωτατοποιούν τα κολλέγια, απελευθερώνοντας τις σχετικές διαδικασίες αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους και ισοτιμώντας τα με αυτά των ελληνικών πανεπιστημίων. Ακολούθησαν και αυτοί το γνωστό ψευτοεπιχείρημα, που πρώτη επιστράτευσε η Μαριέττα Γιαννάκου, του διαχωρισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων από την ακαδημαϊκή ισοτιμία (προϋπόθεση για συμμετοχή στους διαγωνισμούς του δημοσίου). Το «επιχείρημα» αυτό υλοποιήθηκε με την κατάργηση του τότε ΔΙΚΑΤΣΑ και την ίδρυση δύο χωριστών οργανισμών, του ΔΟΑΤΑΠ και του ΣΑΕΠ.
 
Ο Γαβρόγλου, κατήργησε ακόμη και αυτό το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), γιατί «δεν υλοποιούσε αυστηρά τις επιταγές της ευρωπαϊκής οδηγίας»!
 
Ο τίτλος «Συγκρότηση και λειτουργία του Συμβουλίου Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων» αντικαθίσταται πλέον με τον τίτλο «Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του π.δ. 38/2010». Τώρα  το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) αποφαίνεται επί των αιτήσεων αναγνωρίσεως επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων κολλεγίων.
 
Ο Γαβρόγλου προχώρησε και σε εκλαΐκευση της νέας πρακτικής. Οι απόφοιτοι κολλεγίων, είπε, προσκομίζουν το «πτυχίο» του κολλεγίου και επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των κολλεγίων συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, προσκομίζουν και ένα έγγραφο από την Αρχή Πιστοποίησης της χώρας του Πανεπιστημίου με το οποίο συνεργάζεται το κολλέγιο. Μόλις το φέρουν και αυτό το υπουργείο θα πει ότι «δεν είναι ένα πλαστό χαρτί, πάρτε το και είτε ασκήστε το επάγγελμα είτε πηγαίνετε στο αντίστοιχο επιμελητήριο για να σας δώσει άδεια ασκήσεως εργασίας. Είναι τόσο απλό και με τόσο απλό τρόπο θα γίνει».
 
Η ΝΔ, όμως, βρήκε πολύ γραφειοκρατική και αυτήν τη διαδικασία. Θέλει μια κι έξω να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των καπιταλιστών-εμπόρων της γνώσης, που πουλούν όνειρα επαγγελματικής αποκατάστασης σε σελοφάν. Τη σπουδή της να καταργήσει το άρθρο 16 και να ιδρύσει ιδιωτικά πανεπιστήμια, μια και δεν μπόρεσε να την υλοποιήσει διά της ευθείας οδού (την αναθεώρηση του σχετικού άρθρου), την προωθεί τώρα με πλάγια, πλην, όμως, πολύ δραστικά μέτρα.
 
Εκτός από την «επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών (βλέπε αμερικανικά κολλέγια), με αυτοματοποιημένο, πλέον, τρόπο  θα γίνεται η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων των κολλεγίων, «σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει» καθώς και «η διευκόλυνση διαδικαστικά της διεκπεραίωσης των σχετικών αιτήσεων». Σημειωτέον, είπε, «οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που διαπιστώνονται από τη σημερινή λειτουργία του ΣΑΕΠ, θέτουν ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη – μέλη από το ενωσιακό δίκαιο».
 
Γιούλα Γκεσούλη
 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

Βαποράκια
Επόμενο άρθρο

Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

Το καλύτερο γκολ της καριέρας του

Σχετικά Αρθρα

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15

Διευθυντής ΠΕ Ζακύνθου: Με τον χυδαίο υβριστή Δωδώνης και όχι με τον αξιοπρεπή δάσκαλο

«Φύγε από εδώ μωρή...»!

Παιδεία 1 Νοέ 2025, 06:41

Απλήρωτοι εκπαιδευτικοί στην Ιόνιο Σχολή: «Δεν αντέχουμε άλλο»!

24ωρη απεργία αύριο 30/10

Εργατικά 29 Οκτ 2025, 21:24
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Αγροτικά

Κομισιόν προς Τσιάρα: Θα επιβάλουμε εμβολιασμό για την ευλογιά των αιγοπροβάτων και γενική απαγόρευση εξαγωγών (ζώων, κρέατος και γαλακτοκομικών)

Για ποιους λόγους υπέρμαχοι και αντίθετοι στον εμβολιασμό κρατούν κρυφή την επιστολή του επίτροπου Βάρχεϊ

5 Νοέ 2025, 11:28
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Νοέμβρη

5 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

7.11.2025: Οι «κλάρες» της Αστυνομίας στο εδώλιο

Δυο ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ δικάζονται για τη βίαιη διάλυση συγκέντρωσης αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα

4 Νοέ 2025, 22:33
Παιδεία

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

4 Νοέ 2025, 17:30
Εργατικά

Η ελληνική αστική Δικαιοσύνη στο πλευρό του γενοκτόνου σιωναζισμού

Σέρνουν σε δίκη τον πρόεδρο των λιμενεργατών της COSCO

4 Νοέ 2025, 08:18
Αγροτικά

«Είστε επικίνδυνα άσχετοι και ανεύθυνοι, λειτουργείτε με δόλο και σας νοιάζει μόνο να καλύψετε την κόπρο και τις ευθύνες σας»

Υπόμνημα-κόλαφος προς Τσιάρα από τους κτηνοτρόφους Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

4 Νοέ 2025, 07:53
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Νοέμβρη

4 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Νετανιάχου: Εγκλημα είναι η αποκάλυψη της κακοποίησης των παλαιστίνιων κρατούμενων και όχι η κακοποίηση!

3 Νοέ 2025, 20:03
Διεθνή

Αποκαλύψεις για την εν ψυχρώ δολοφονία της οικογένειας Ραζάμπ και άλλα εγκλήματα πολέμου και κατά της ανθρωπότητας του σιωναζιστικού στρατού

3 Νοέ 2025, 19:23
Παιδεία

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

3 Νοέ 2025, 18:15
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

Ημέρα κατά της λογοκρισίας στο διαδίκτυο.

1917: Οκτωβριανή επανάσταση.

1936: Οι ναζί διαγράφουν επίσημα χιλιάδες ξένες λέξεις από το λεξιλόγιο της γερμανικής γλώσσας.

1939: Αποτυχημένη βομβιστική επίθεση κατά του Χίτλερ από τον Γκέοργκ Αϊσλερ στο κελάρι μπυραρίας στο Μόναχο.

1943: Ναζί πυρπολούν το Καρπενήσι και καταστρέφουν το μεγαλύτερο μέρος του.

1967: Πανό για τα πενήντα χρόνια της οκτωβριανής επανάστασης απέναντι από το δημαρχείο Αθηνών, τριάντα συλλήψεις.

1967: Πρώτη βόμβα της ΔΑ (στην οδό Αδμήτου).

1985: Τερματίζεται η 28ωρη πολιορκία του μεγάρου δικαιοσύνης από αντάρτες στη Μπογκοτά (Κολομβία) με εκατό νεκρούς (ανάμεσα τους δέκα όμηροι δικαστικοί και ο πρόεδρος του Ανώτατου Δικαστηρίου).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    17Ν
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Εφετείο 17Ν
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    ΕΛΑ
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Ποιοι είμαστε
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Επικοινωνία
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Όροι χρήσης
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Ποιοι είμαστε
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Επικοινωνία
  • Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και κολλέγια-ανώτατα ιδρύματα

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo