Το χαβά τους εκεί στο υπουργείο Παιδείας. Προκλητική η σιωπή της Κεραμέως, σχετικά με το τι θα πράξει το υπουργείο όσον αφορά τη δημοσιοποίηση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχέδιου, ενόσω τα σχολεία και τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά λόγω της πανδημίας του κοροναϊού.
Προκλητική η σιωπή γιατί ενώ συνεχίζονται τα σχετικά δημοσιεύματα από τις γνωστές ιστοσελίδες, που αναπαράγουν συστηματικά τις «ειδήσεις» που αφορούν στην κυβερνητική πολιτική, η «υπεύθυνη» πολιτική ηγεσία που όφειλε (λέμε τώρα) να τοποθετηθεί ξεκάθαρα επί του τί βούλεται να πράξει, ποιεί την νήσσαν.
Προκλητική, γιατί δεκάδες είναι καθημερινά οι ανακοινώσεις Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ να μην τολμήσει το υπουργείο Παιδείας να δώσει στη «διαβούλευση» το πολυνομοσχέδιο με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους φοιτητές κλεισμένους στα σπίτια τους, αγωνιώντας να ανταπεξέλθουν στις νέες δυσβάσταχτες καταστάσεις από όλες τις απόψεις (οικονομικές, μορφωτικές, ψυχολογικές).
Ακόμη και η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, στα ΔΣ των οποίων υπάρχουν στην πλειοψηφία πασόκοι και δεξιοί, αντέδρασαν και έβγαλαν οργισμένες (ειδικά η ΟΛΜΕ, με πρόεδρο δεξιό!) ανακοινώσεις-καταγγελίες.
ΔΟΕ: «Θα ήταν φρόνιμο, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να τοποθετηθεί ξεκάθαρα. Αν οι ‘’διαρροές’’ περί επικείμενου σχεδίου νόμου για την παιδεία είναι ανυπόστατες οφείλει να τις διαψεύσει άμεσα… Θα αποτελέσει μεγάλο ολίσθημα, πιθανό εγχείρημα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκμεταλλευόμενη μια συγκυρία όπου εκτιμά πως οι αντιδράσεις κοινωνίας κι εκπαιδευτικών δεν θα έχουν δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνονται, να προχωρήσει σε μονομερείς αποφάσεις πάνω σε ζητήματα που αποτελούν αντικείμενο διαλόγου ή/και αντιπαράθεσης εδώ και πολλά χρόνια…».
ΟΛΜΕ: «Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει, με αντιδημοκρατικές ενέργειες, στην ψήφιση αντιεκπαιδευτικών νόμων εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία
…Θυμίζουμε πως το σχέδιο νόμου αφορά σε αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στα πρότυπα σχολεία, σε αντιδραστικές αλλαγές στην δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και σε νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
Την ώρα που απαγορεύονται οι συναθροίσεις και η κυβέρνηση επέβαλε την αναστολή της κατάργησης της πολιτικής επιστράτευσης, ώστε να αποδυναμώσει τις πιθανές αντιδράσεις των εργαζομένων, τα σωματεία δεν μπορούν να συγκαλέσουν γενικές συνελεύσεις. Το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζεται να νομοθετήσει ζητήματα με τα οποία σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί (ανεξάρτητα αν τελικά το Υπουργείο καταλήξει σε νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει κάποια από αυτά που διαρρέονται ή όλα).
Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πόσο υποκριτικά είναι τα λόγια συμπάθειας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που εδώ και εβδομάδες είναι μπροστά στις οθόνες υπολογιστών ή στα τηλέφωνα, νυχθημερόν, προκειμένου να έχουν επαφή με τους μαθητές τους, στηρίζοντάς τους παράλληλα ψυχολογικά και μαθησιακά.
Φαίνεται πως η πανδημία αποτελεί ευκαιρία για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, να νομοθετήσει όλες εκείνες τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, που είχε εξ αρχής στόχο να επιβάλλει. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως το βλέμμα της πολιτικής ηγεσίας είναι στραμμένο στην επόμενη ημέρα. Για αυτό και τρέχουν να προλάβουν να νομοθετήσουν υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς...
Κάνουμε ξεκάθαρο με όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση: Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να εκμεταλλευθεί την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση για την ανθρωπότητα για να περάσει αντιεκπαιδευτικές και ακραίες πολιτικές σε βάρος του Δημόσιου σχολείου. Το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τον τρόπο και τη δυνατότητα να απαντήσει και θα απαντήσει!…» (οι επισημάνσεις της ΟΛΜΕ).
ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ ανακοίνωσαν ήδη ότι αύριο, 16 του Απρίλη, θα κάνουν μέσω των ΔΣ και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.
Η συνέχιση των δημοσιευμάτων (αρχικά ότι το πολυνομοσχέδιο θα δημοσιοποιηθεί τη Μεγάλη Εβδομάδα, στη συνέχεια αμέσως μετά το Πάσχα, για να διατηρηθεί στη «διαβούλευση» μια εβδομάδα και να ψηφιστεί αμέσως μετά) και η αφωνία της Κεραμέως, παρά τις αντιδράσεις, αποδεικνύουν ότι το υπουργείο Παιδείας είναι εκείνο που «διαρρέει» την είδηση, καθώς και τους άξονες του περιεχομένου του πολυνομοσχέδιου, προσπαθώντας να «προετοιμάσει» την εκπαιδευτική κοινότητα και να βολιδοσκοπήσει αντιδράσεις.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι πολιτικές ηγεσίες όλων των κυβερνήσεων «σαν τους κλέφτες» προσπάθησαν να περάσουν αντιεκπαιδευτικούς νόμους σε καιρούς που τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων ήταν κλειστά λόγω διακοπών. Ομως, οι νόμοι αυτοί δεν μπόρεσαν στη συνέχεια να «περπατήσουν» και να εφαρμοστούν, όταν τα ζωντανά κομμάτια της εκπαίδευσης γύριζαν στα «θρανία» και τα αμφιθέατρα.
Την πρακτική αυτή ακολουθεί τώρα και η Κεραμέως με τον Μητσοτάκη, πλην όμως, εκτός της κατακραυγής που θα υποστούν, σημειώνουμε ότι ο Σεπτέμβρης είναι κοντά.
Θυμίζουμε (σύμφωνα με τα δημοσιεύματα) ότι στο πολυνομοσχέδιο θα περιέχονται, μεταξύ άλλων, η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, η «ενίσχυση» του Εθνικού Απολυτήριου με εξεταστικούς μαραθώνιους σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, το πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυσης Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, οι νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια, ρυθμίσεις ώστε να μην απαιτείται η ακαδημαϊκή αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων για φοιτητές-πελάτες από χώρες εκτός ΕΕ, που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ, αλλαγές στα κριτήρια μετεγγραφών φοιτητών (και ακαδημαϊκό κριτήριο), κ.λπ.
Γιούλα Γκεσούλη
Τελευταία Νέα :
- Αμάρτησε για το στεφάνι της
- Η μάχη της ελιάς
- Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη
- Eντατικές ενδο-παλαιστινιακές διαβουλεύσεις στο Κάιρο: Τα όπλα της Αντίστασης δεν μπαίνουν σε διαπραγμάτευση
- Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς
- Αυτά τα παιδιά γράφουν με το αίμα τους το αντιστασιακό έπος της Παλαιστίνης








