Η γ.γ. του «Κ»ΚΕ, είχε τη μοναδική ευκαιρία να ξεμπροστιάσει τη Διαμαντοπούλου μπροστά στον ελληνικό λαό (η υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε τα γραφεία του Περισσού, για τη συγκρότηση Διακομματικής Επιτροπής, στο πλαίσιο του στημένου διαλόγου για τις σχεδιαζόμενες ανατροπές στην Παιδεία), να αποκαλύψει ότι οι αλλαγές ξεθεμελιώνουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο, κατεδαφίζουν το άρθρο 16, υποτάσσουν το Πανεπιστήμιο και γενικά την εκπαίδευση στην αγορά, ανοίγουν διάπλατα πόρτες και παράθυρα στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, που παίρνουν πια αυτές το πάνω χέρι, με δραματικές επιπτώσεις για τη μόρφωση των παιδιών των εργαζόμενων και την πρόσβαση σ’ αυτήν. Σκεφθείτε τη δύναμη μιας τέτοιας εικόνας, μιας τέτοιας δημόσιας τοποθέτησης, όταν τα μαρκούτσια των δημοσιογράφων είχαν στηθεί απέναντι για τις δηλώσεις μετά το πέρας της συνάντησης, η εικόνα έμπαινε σ’ όλα τα λαϊκά σπίτια και η Διαμαντοπούλου στεκόταν δίπλα, κομιστής και φορέας μια αρπακτικής, ξενόδουλης μέχρι το μεδούλι πολιτικής. Ελάτε τώρα, μην είστε αφελείς. Ολα τούτα δεν ταιριάζουν στους προσκυνημένους. Η Παπαρήγα ξέρει καλά πως άλλο είναι να καλείς από το Ριζοσπάστη σε «συναγερμό» για την Παιδεία κι άλλο είναι να φτύνεις κατάμουτρα την εκπρόσωπο αυτής της αντιδραστικής πολιτικής. Γι’ αυτό και επέλεξε να χρησιμοποιήσει την αμεσότητα που σου δίνει η τηλεοπτική εικόνα για να δώσει για πολλοστή φορά διαπιστευτήρια στο σύστημα, για να τονίσει προς τους απανταχού στυλοβάτες αυτού του συστήματος ότι ο Περισσός είναι θεσμικό κομμάτι του. Μπορεί να μην παίρνει μέρος στη Διακομματική Επιτροπή (θα πήγαινε πολύ), όμως σε κάθε περίπτωση έχει απόψεις (δεκτό, αφού αυτό το επιτρέπει η δημοκρατία τους), που τις συζητά στο πλαίσιο των θεσμών του συστήματος και όχι στους δρόμους. Κοντολογίς, η Παπαρήγα πρόσφερε πλήρη κάλυψη στη Διαμαντο- πούλου. Διά του λόγου το αληθές, διαβάστε τις παρακάτω δηλώσεις, που έγιναν μπροστά στις κάμερες:
– Διαμαντοπούλου: «Είναι σημαντικό να προχωρήσουμε σε υπερβάσεις στο χώρο της Παιδείας. Δεν είναι πάντοτε εφικτές οι συνθέσεις. Είναι πολύ σημαντικό όμως να υπάρξει συνεργασία, ώστε ο διάλογος για την Παιδεία, οι πολύ μεγάλες αλλαγές -την ανάγκη των οποίων δεν αρνείται κανείς- να γίνουν με τρόπο που να μην αποβεί σε βάρος της λειτουργίας των σχολείων, των Ανώτατων Ιδρυμάτων και τελικά σε βάρος της γνώσης των παιδιών μας».
– Παπαρήγα: «Οπως έχουμε ενημερώσει, εμείς δε θα πάρουμε μέρος στη Διακομματική Επιτροπή Διαλόγου, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχουμε θέσεις, οι οποίες βρίσκονται στη διάθεση των κομμάτων, μέσα στη Βουλή, στο υπουργείο, για τα συνολικά προβλήματα της Παιδείας.
Τα ζητήματα που μας απασχολούν ως επείγοντα αυτήν την περίοδο είναι τα οικονομικά προβλήματα λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος, τα προβλήματα π.χ. για την αγορά πετρελαίου για τη θέρμανση, το κόστος της λειτουργίας των σχολείων που –στις συνθήκες που υπάρχουν σήμερα και με τις περικοπές των δαπανών– φοβόμαστε ότι θα δημιουργηθούν πρόσθετα και οξυμένα προβλήματα. Επίσης, τα προβλήματα της κάλυψης των φοιτητών που έχουν ανάγκη να φιλοξενηθούν στις εστίες. Είναι ζητήματα που επείγουν.
Την ίδια ώρα, μας απασχολεί συνολικά το ζήτημα των αλλαγών στην εκπαίδευση και το ιδιαίτερο θέμα που θέσαμε στην υπουργό, χωρίς φυσικά να το εξαντλήσουμε, είναι ο μεγάλος μας προβληματισμός για τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών. Διαπιστώνουμε την ανάγκη να γίνουν ριζικές αλλαγές στον τομέα της Παιδείας, ούτε συζήτηση. Το θέμα όμως είναι σε ποια κατεύθυνση, με ποιο στόχο, ακριβώς επειδή η Παιδεία συνδέεται με την οικονομία, τις επιχειρήσεις, την κερδοφορία κ.λπ. Θέματα που και στην πορεία θα έχουμε τη δυνατότητα και μέσα στη Βουλή και στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων και στη δημόσια δράση του Κόμματος να γίνει ευρύτερη ενημέρωση. Επικεντρώνουμε στα οικονομικά προβλήματα και σε αυτά της αλλαγής των προγραμμάτων σπουδών που τα θεωρούμε θεμελιακά».








