Το ‘’δωρεάν’’ σε ό,τι αφορά τα ξενόγλωσσα σταματούσε στη Γ’ Γυμνασίου». Στη συνέχεια, χωρίς να δεσμεύεται είπε πως «το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει κάθε δυνατότητα, σε αυτό το περιορισμένο πλαίσιο που έχουμε, για την Α’ Λυκείου να δούμε πώς θα καλυφθεί (σ.σ. η δωρεάν διανομή των ξενόγλωσσων βιβλίων)». Και παράλληλα, έδωσε το στίγμα του «νέου Λυκείου», στο οποίο η ξένη γλώσσα ως υποχρεωτικό μάθημα περιορίζεται στην Α΄ Τάξη: «Στα πλαίσια αυτά μόνο στην Α’ Λυκείου υπάρχει το μάθημα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης. Στη Β’ και Γ’ Λυκείου οι μαθητές επιλέγουν αυξημένη εξειδίκευση ανάλογα με τις κατευθύνσεις τους. Αυτό θα το δείτε και με τη μορφή νομοσχεδίου. Θα έχουμε τη δυνατότητα στο Κοινοβούλιο να το συζητήσουμε. Αρα, πια περιοριζόμαστε στη δυνατότητα να έχουν οι μαθητές τα εγχειρίδια για μια τάξη του Λυκείου».
Τα ξενόγλωσσα βιβλία στο Λύκειο θα εξακολουθήσουν να αγοράζονται από την τσέπη των γονιών των μαθητών, ενώ η ξένη γλώσσα θα παραμείνει ως υποχρεωτικό μάθημα μόνο στην Α΄ Τάξη του Λυκείου και για τις επόμενες τάξεις θα είναι μάθημα επιλογής. Αυτό προέκυψε από την απάντηση της υφυπουργού Παιδείας Χριστοφιλοπούλου σε ερώτηση που της έγινε από τον βουλευτή του Περισσού Ι. Γκιόκα.
Η Χριστοφιλοπούλου, σα να ήρθε από άλλο πλανήτη, σα να είναι αμέτοχη αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζεται με το μαστίγιο, που έχει ξεθεμελιώσει κάθε ίχνος «κοινωνικής δαπάνης», αντιπαρήλθε με γλώσσα ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε την ασφυκτική κατάσταση στα σχολεία με την έλλειψη γενικά των σχολικών βιβλίων, τη μειωμένη έως και 60% χρηματοδότηση για φέτος των σχολικών επιτροπών και δήλωσε ωσάν να ήταν τρίτο πρόσωπο: «Πράγματι, λοιπόν, στο Λύκειο τα ξενόγλωσσα βιβλία δεν ήταν ποτέ δωρεάν.
Η Χριστοφιλοπούλου πέρασε στο ντούκου όλες τις καταγγελίες που έκανε ο ερωτών βουλευτής, ότι σε κάποια σχολεία οι διευθυντές και μερίδα καθηγητών απειλούν τους μαθητές, που αρνήθηκαν να πληρώσουν από την τσέπη τους τα ξενόγλωσσα βιβλία, με αποβολή από το μάθημα της ξένης γλώσσας και χαμηλή βαθμολογία. Η υφυπουργός Παιδείας δεν ήθελε σε καμιά περίπτωση να περάσει το μήνυμα της αντίστασης των μαθητών στην αρπακτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας. Ηθελε να αφήσει να διαφαίνεται ότι τέτοιου είδους αντιστάσεις θα αντιμετωπίζονται με το μαστίγιο και τις απειλές.