Η επιβολή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, που θα ανοίξει διάπλατα την πόρτα στην κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και στη δημιουργία μόνιμης δεξαμενής «μη επαρκών» (με καθορισμένες από τα πριν ποσοστώσεις), που θα παίρνουν το δρόμο της απόλυσης, έχει μπλοκαριστεί για τα καλά. Γιατί οι εκπαιδευτικοί, παρά τις αυταπάτες που πιθανόν να έχουν (άλλωστε αυτό είναι φυσικό να συμβαίνει σε συνθήκες καταθλιπτικής κυριαρχίας της αστικής ιδεολογίας) έχουν ψυχανεμιστεί τη μεγάλη απειλή που κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους, παρατηρώντας γύρω τους τα ερείπια των εργασιακών και μισθολογικών κεκτημένων ετών να σωριάζονται καθημερινά.
Οι φιλότιμες, λοιπόν, προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας και της διοικητικής ιεραρχίας να πεισθούν οι εκπαιδευτικοί, άλλοτε με το καρότο και άλλοτε με τις απειλές, ότι η «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας -πρώτο βήμα για την επιβολή της αξιολόγησης- είναι κάτι το εντελώς αθώο και ανώδυνο έχουν πέσει στο κενό.
Δεκάδες χιλιάδες υπογραφές εκπαιδευτικών έχουν συγκεντρωθεί ενάντια στην αυτοαξιολόγηση (με πρωτοβουλία της ΔΟΕ, που επικεντρώνει ως αστική συνδικαλιστική γραφειοκρατία που είναι στη συγκεκριμένη αξιολόγηση), μαζικές είναι οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τις ομάδες εργασίας, που απαιτεί η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας και καθολική σχεδόν η ακύρωση των σεμιναρίων «επιμόρφωσης» στις διαδικασίες της «αυτοαξιολόγησης».
Τα γεγονότα αυτά ανάγκασαν τον υφυπουργό Παιδείας, να προχωρήσει σε μια νέα «ντρίπλα», μπας και πείσει κάποιους συλλόγους διδασκόντων να προχωρήσουν στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας. Συγκεκριμένα, νέα εγκύκλιός του ορίζει ότι «οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας, εργάζονται εκτός διδακτικού ωραρίου, εντός όμως του εργασιακού ωραρίου», ενώ η αρχική εγκύκλιος προέβλεπε συνεδριάσεις «για τον προγραμματισμό, την οργάνωση και τον συντονισμό της διαδικασίας των ομάδων εργασίας», «και σε ώρες… εκτός ωραρίου εργασίας». Ο ελιγμός αυτός του υπουργείου Παιδείας αποδεικνύει και την αποτυχία των έως τώρα προσπαθειών του να επιβάλει την αξιολόγηση, ενώ ταυτόχρονα βγάζει μάτι η αφάνταστη γελοιότητά του. Γιατί δεν αναιρείται η ουσία της αξιολόγησης και γιατί είναι γεγονός ότι ο μόνος τρόπος να εργαστούν οι ομάδες εργασίας, είναι η παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, αφού ο χρόνος του εργασιακού ωραρίου, που απομένει προς αξιοποίηση μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου είναι από μηδενικός στα σχολεία με ΕΑΕΠ ως ελάχιστος στα υπόλοιπα σχολεία.
Χωρίς τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση μπορεί να επιβληθεί μόνο διά ροπάλου. Προς τα παρόν, τα υπουργείο Παιδείας κάνει προσπάθειες προχωρήματος της διαδικασίας «επιμόρφωσης» στις κορυφές της διοικητικής πυραμίδας. Για το Σαββατοκύριακο έχουν προγραμματιστεί σεμινάρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα στελέχη της εκπαίδευσης στο κτίριο του υπουργείου Παιδείας, για το μπλοκάρισμα των οποίων οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών της Αττικής έχουν ήδη πάρει σχετικές αποφάσεις.