Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Death, death to the IDF!
  • Kαι οι πύραυλοι έπιπταν ράιτ θρου…
  • O Πούτιν παρασημοφορεί τον Ζιουγκάνοφ και επιβραβεύει τους σοσιαλ-ιμπεριαλιστές του
  • Ετσι θα τη γλίτωνε ο παπάς
  • Να σπάσουμε τον τσαμπουκά των σιωναζιστών που προκαλούν μέσα στην ίδια μας τη χώρα
  • Σαν σήμερα 7 Ιούλη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Με μια ψυχή
Παιδεία

ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

Με μια ψυχή

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr8 Απρ 2017, 00:00

Σε alter ego του Γαβρόγλου αναδεικνύεται η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ). Στην ετήσια έκθεσή της για το 2015-16, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, η Αρχή έχει μεταμορφωθεί σε άκακο αρνάκι, που αναμασά το κουτόχορτο με το οποίο ο υπουργός Παιδείας θέλει να ταΐσει τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να περάσει με επιτυχία αυτή τη φορά την αξιολόγηση.

Η Αρχή ανασκεύασε τη φιλοσοφία του εγχειρήματος της αξιολόγησης, και τις προτάσεις της, προκειμένου να προσαρμοστεί στο λουστραρισμένο «αφήγημα» των συριζαίων περί αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, (είναι και αυτό απαραίτητο στοιχείο της «αναβάθμισής» της), πετώντας στην άκρη όλα αυτά που πρέσβευε πριν από καιρό, όταν αποτελούσε το think tank και τον μηχανισμό υλοποίησης της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών ενός άλλου υπουργού Παιδείας (του Αρβανιτόπουλου).

Και η Αρχή, όπως και ο Γαβρόγλου, προσπαθεί να κρύψει κάτω από το χαλί τις πραγματικές επιδιώξεις της αυτοαξιολόγησης: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποκτήσουν «κουλτούρα αξιολόγησης» και όταν πλέον θα είναι «έτοιμοι», με χαλαρωμένες αντιστάσεις, τότε θα γίνει και το επόμενο βήμα, που δεν ομολογείται από τώρα.

Το βήμα αυτό είναι η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που σε κάθε περίπτωση θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα (αυτό προκύπτει τόσο από τη φύση και το ρόλο του σχολείου στον καπιταλισμό όσο και από το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο) και θα αποθεώσει τον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την κατηγοριοποίησή τους.

Το Μνημόνιο-3, που υπέγραψε η συγκυβέρνηση δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολιών. Σύμφωνα με αυτό «Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011». «Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ» και θα καλύπτει τις εξής κατευθύνσεις:

• την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου»·

• τα περιθώρια για περαιτέρω εξορθολογισμό (τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων)·

• τη λειτουργία και τη διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης·

• την αποδοτικότητα και την αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων·

• τους δεσμούς μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας·

• την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, καθώς και τη διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.
Σαν να διαβάζουμε, λοιπόν, τα λεγόμενα του Γαβρόγλου είναι η έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ. Αναπαράγονται ακόμη και οι εκφράσεις και η νέα εύηχη ορολογία που έχει υιοθετήσει ο υπουργός Παιδείας.

Προτάσεις της Αρχής

 Η έκθεση αναφέρει ότι οι προτάσεις της Αρχής «σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το ‘’Τριετές Σχέδιο για την Παιδεία’’ του Υπουργείου Παιδείας».

Τα μέλη της Αρχής «ανακάλυψαν» ότι πρέπει να υπάρξει τροποποίηση άρθρων  του ιδρυτικού νόμου (4142/2013) της ΑΔΙΠΠΔΕ, αφού σε αυτόν υπάρχουν  «πρακτικές που αντίκεινται στο πνεύμα της διαμορφωτικής λειτουργίας που πρέπει να διέπει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας».

Οι πρακτικές αυτές αποκαλύπτουν το πραγματικό πρόσωπο της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, και χαλούν τη «σούπα» των συριζαίων, γι’ αυτό και πρέπει να απαλειφθούν, αλλιώς και αυτό το σχέδιο θα καταρρεύσει πριν ακόμη γίνει απόπειρα να εφαρμοστεί.

Γι’ αυτό, η Αρχή προτείνει την τροποποίηση των διατάξεων:

♦ Αναφορικά με τη δημοσιοποίηση των αξιολογικών εκθέσεων. Οι εκθέσεις δεν πρέπει να δημοσιοποιούνται «αλλά να αξιοποιούνται από τις Σχολικές Μονάδες και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ενημέρωση και ανατροφοδότηση». Αλλιώς, με τη δημοσιοποίηση «από κεντρικό φορέα είναι εύκολο να διολισθήσει η διαδικασία σε συγκρίσεις και κατηγοριοποιήσεις, οι οποίες αναιρούν την ουσία της εσωτερικής συλλογικής διαδικασίας, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση».

♦ Αναφορικά «με τον επαναπροσδιορισμό των γενικών κριτηρίων αξιολόγησης των σχολικών μονάδων».

α) Προτείνεται η διαγραφή της διάταξης που θεωρεί τα «μαθησιακά αποτελέσματα» ως κριτήριο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. Τα μέλη της Αρχής, ενέσκηψαν  ξαφνικά με ενδιαφέρον πάνω στις κοινωνικοοικονομικές αιτίες της διαμόρφωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων, ανακαλύπτοντας ότι αυτά «προκύπτουν ως πολυπαραγοντικό αποτέλεσμα της σύμπραξης, μεταξύ άλλων, του οικογενειακού και του ευρύτερου κοινωνικο-πολιτισμικού περιβάλλοντος με τις παραμέτρους του εκπαιδευτικού συστήματος». Γι’ αυτό και η χρήση τους ως κριτηρίου αξιολόγησης «παραποιεί την εκπαιδευτική πραγματικότητα, ενοχοποιεί αδίκως εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες και αποκρύπτει τις ευθύνες των εκπαιδευτικών δομών και υποδομών».

β) Προτείνεται η διαγραφή της πρόβλεψης να γίνεται αξιολόγηση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου από τους μαθητές και τους γονείς.

γ) προτείνεται τροποποίηση της διάταξης που αφορούσε την «καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού προσωπικού».
Συριζαίοι και Αρχή έχουν επινοήσει έναν νέο εύηχο όρο για να καλύψουν το ρόλο του αστικού σχολείου. «Κοινότητα μάθησης» είναι πλέον το σχολείο στον καπιταλισμό, που αναπαράγει τις κοινωνικές αντιθέσεις, που οξύνει τον ανταγωνισμό και τον ατομισμό μέσα από τις  ποικίλες αξιολογικές κρίσεις, που φρενάρει την ανάπτυξη της προσωπικότητας με την υιοθέτηση όλο και πιο έντονα της αντίληψης ότι το σχολείο πρέπει να υπηρετεί την αγορά γι’ αυτό και οφείλει να προωθεί τις δεξιότητες που κάθε φορά απαιτεί η αγορά εργασίας, που προετοιμάζει τους νέους να γίνουν μεθαύριο πειθήνια όργανα των καπιταλιστών, που φράζει το δρόμο προς τα Πανεπιστήμια για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων με χίλιους δυο ταξικούς φραγμούς, που έχει τους εκπαιδευτικούς στην πείνα, με ξεχαρβαλωμένες εργασιακές σχέσεις, που, που…

Το καμουφλάζ, λοιπόν, του σχολείου-«κοινότητα μάθησης», απαιτεί να κρίνεται η «καταλληλότητα των προσόντων» του εκπαιδευτικού προσωπικού με το κατά πόσο αυτό, το προσωπικό, έχει «ενεργό συμμετοχή» σε όλο αυτό το παραπλανητικό παιχνίδι, της αυτοαξιολόγησης μη εξαιρουμένης. Τούτο ονομάζεται «επαγγελματική μάθηση».

Η «κοινότητα μάθησης» και η εμπλοκή των εκπαιδευτικών σε αυτήν είναι βασική προϋπόθεση για την «επιτυχία του όλου εγχειρήματος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας».

Καμουφλαρισμένη αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Η Αρχή και ο Γαβρόγλου αναφέρονται επίσης στην ύπαρξη ενός «κριτικού φίλου» που θα στηρίζει εξωτερικά τις «κοινότητες μάθησης». Πρόκειται για τη νέα ονομασία του Σχολικού Συμβούλου. Οπως το ΠΑΣΟΚ βάφτισε τον πρώην επιθεωρητή, Σχολικό Σύμβουλο για να κάμψει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών που είχαν υποφέρει τα πάνδεινα από αυτούς τους δυνάστες-τοποτηρητές της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας, διώκτες κάθε ταξικά συνειδητοποιημένου εκπαιδευτικού και να τους ενσωματώσει (με τις ευλογίες των ρεβιζιονιστικών κομμάτων της «αριστεράς» θυμίζουμε) στη νέα αστική πολιτική τάξη πραγμάτων, έτσι και οι συριζαίοι βαφτίζουν τον Σχολικό Σύμβουλο «κριτικό φίλο».

Ο οποίος, Σχολικός Σύμβουλος, μπορεί να έχασε κάποιες εξόφθαλμες τιμωρητικές αρμοδιότητες που είχε ως επιθεωρητής, πλην, όμως, πάντοτε είχε το ρόλο να υποδεικνύει στον εκπαιδευτικό την προσήλωσή του στα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να υλοποιήσει κάθε φορά την πολιτική του.

Ετσι, τώρα, ο «κριτικός φίλος» «δεν θα καθορίζει επιλογές, αλλά θα βοηθά τα μέλη της επαγγελματικής ‘’κοινότητας μάθησης’’ να προβούν σε συνειδητές και επεξεργασμένες επιλογές και δράσεις». Η παρουσία του «αυξάνει την εγκυρότητα και την αξιοπιστία δράσεων και αποτιμήσεων».

Η έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ αποκαλύπτει, αν και προσπαθεί να το υποβαθμίσει, και το άλλο πρόσωπο της αξιολόγησης. Ομολογεί ότι θα υπάρχει και «εξωτερική αξιολόγηση» (οι «ράμπο»-αξιολογητές, ή «εμπειρογνώμονες», κλπ, τώρα θα ονομαστούν αλλιώς).

Η χαρακτηριστική αναφορά είναι η εξής: «Τέλος, η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. , αρμόδια κατά νόμο τόσο για την εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση), όσο και για την εξωτερική αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας, θεωρεί ότι η αυτοαξιολόγηση είναι σημαντικότερη της εξωτερικής αξιολόγησης και επισημαίνει ότι η πρώτη πρέπει να προηγηθεί και να στηριχθεί πολύτροπα. Καθώς οι δύο αυτές μορφές αξιολόγησης επιτελούν διαφορετικό ρόλο, μπορεί στο μέλλον και, αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης, να συνδυαστούν οι εν λόγω μορφές, με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα για τις Σχολικές Μονάδες και τους εκπαιδευτικούς. Βεβαίως, δεν πρόκειται για εύκολο αλλά για χρήσιμο και αναγκαίο συνδυασμό ισορροπίας εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης».


Αξιολόγηση νεοδιόριστων

Η έκθεση περιλαμβάνει και προτάσεις για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και τις διαδικασίες μονιμοποίησής τους. Η νεκρανάσταση του «μέντορα» εκπαιδευτικού του νόμου Διαμαντοπούλου για το «νέο Σχολείο» και στη συνέχεια των νομοθετημάτων Αρβανιτόπουλου είναι γεγονός. Τα δυσάρεστα αποτελέσματα μιας «ατελέσφορης» διαδικασίας στην περίπτωση που κριθούν «μη επαρκείς»  «οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί» αποσιωπώνται. Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται για προφανείς λόγους. Αλλωστε, δεν αποτελούν ευθύνη της Αρχής, αλλά της κυβέρνησης και του νομικού οπλοστασίου που ήδη υπάρχει και αυτού που θα φτιαχτεί (φασιστικός δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας, νόμος 1566/85, αξιολόγηση δημόσιων υπαλλήλων, κλπ).

Η έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά: «Από την εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά και από σχετικές εκθέσεις και έρευνες, προκύπτει ότι η παρεχόμενη στήριξη και ανατροφοδότηση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς είναι, τουλάχιστον, ανεπαρκής και ότι η μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών, για δεκαετίες, έχει μετατραπεί σε γραφειοκρατική διαδικασία και σε μερικές περιπτώσεις, ελλείψει ακόμη και αυτής, η μονιμοποίηση γίνεται αυτομάτως μετά την παρέλευση συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Για να αποκτήσει η περίοδος της θητείας ως δοκίμου το περιεχόμενο που δηλώνει η νομοθέτησή της, πρέπει να αναδιατυπωθούν, να ουσιαστικοποιηθούν και να εφαρμόζονται οι τρεις φάσεις επιμόρφωσης που μέχρι πρόσφατα παρείχαν, συχνά ανεπαρκώς, τα ΠΕΚ» (σ.σ. η έκθεση προτείνει ανασυγκρότηση των ΠΕΚ με νέα επιμορφωτικά προγράμματα).

Πριν τη συμπλήρωση της διετίας, κατά την οποία ο νέος εκπαιδευτικός είναι «δόκιμος», ο Σχολικός Σύμβουλος-«κριτικός φίλος» συντάσσει «θετική ή αρνητική αξιολογική έκθεση μονιμοποίησης».  Ανάλογη έκθεση συντάσσει και ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας για ζητήματα που άπτονται των εξωδιδακτικών καθηκόντων του δόκιμου εκπαιδευτικού. Η έκθεση προβλέπει ότι «σε περίπτωση που από τη συνεκτίμηση των δύο εκθέσεων διαπιστώνονται σοβαρές δυσκολίες, προτείνεται η παράταση της περιόδου δοκίμου μέχρι και δύο έτη και επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία».
Τι ακολουθεί μετά, αν και αυτή η διαδικασία δεν αποδώσει τα αναμενόμενα; Η Αρχή τηρεί σιγήν ιχθύος.

Αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση

Η Αρχή έχει επινοήσει και έναν άλλο τρόπο να κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς, ανάλογα με την προθυμότητά τους να συμβάλλουν στην αυταπάτη του σχολείου-«κοινότητα μάθησης», δομικό στοιχείο του οποίου είναι η αυτοαξιολόγηση. Ο τρόπος συμμετοχής μοριοδοτείται και παίζει ρόλο στην  «ενδο-σχολική υπηρεσιακή ανέλιξη των εκπαιδευτικών».
Οι «νέοι ρόλοι» είναι αυτοί: (α) του μέντορα, (β) του συντονιστή ειδικότητας και (γ) του υπεύθυνου τμήματος. Η πίστωση της μοριοδότησης θα γίνεται μετά από εισηγήσεις του Σχολικού Συμβούλου και του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας. Είναι αυτό καραμπινάτη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ναι ή όχι;

Επιμόρφωση / αξιολόγηση

Η αυτοαξιολόγηση, που τάχα θα έχει «ανατροφοδοτικό» χαρακτήρα  συνοδεύεται από προγράμματα επιμόρφωσης (εξ ου και η ανασυγκρότηση των ΠΕΚ).
Τα προγράμματα υπάγονται στις παρακάτω περιπτώσεις: Α. Εισαγωγική Επιμόρφωση για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. Β. Περιοδική Επιμόρφωση σε κύκλους συνολικής διάρκειας 40 έως 100 ωρών για μόνιμους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Γ. Ειδικά Επιμορφωτικά Προγράμματα βραχείας διάρκειας από 15 ώρες έως 30 ωρών για όλους τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.
Σε όσους ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους σε προγράμματα επιμόρφωσης, χορηγείται αντίστοιχο πιστοποιητικό. Αντίστοιχο πιστοποιητικό χορηγείται και σε στελέχη, μέντορες και εκπαιδευτικούς τάξης που προσφέρουν επιμορφωτικό έργο. Για τα παραπάνω πιστοποιητικά προβλέπεται και συγκεκριμένη μοριοδότηση.


Αυτονομία σχολικής μονάδας

Τέλος, η Αρχή δεν μπορούσε να μην κάνει σημαία της και την περίφημη «αυτονομία της σχολικής μονάδας», τη νέα καραμέλα του υπουργείου Παιδείας, όλων των πορισμάτων  του «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία, των υποδείξεων του ΟΟΣΑ και των «καλών πρακτικών» των χωρών της ΕΕ.

Η έκθεση διαπιστώνει ότι: «Τις τελευταίες δεκαετίες η σχολική αυτονομία αναδεικνύεται σε διαδεδομένη πολιτική στους κόλπους της Ευρώπης» και «Τα ερευνητικά ευρήματα, όπως προκύπτουν από την επεξεργασία του OΟΣΑ, δείχνουν ότι οι επιδόσεις των μαθητών τείνουν να είναι καλύτερες στις χώρες όπου οι σχολικές μονάδες έχουν μεγαλύτερη αυτονομία στον καθορισμό των Π.Σ. και της διδακτέας ύλης, στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών και στον τρόπο κατανομής πόρων, υπό την προϋπόθεση ότι λογοδοτούν για τα αποτελέσματά τους (τα κοινοποιούν δημοσίως)».
Τι σημαίνει «αυτονομία», στο πλαίσιο του καπιταλισμού και μάλιστα στη χειρότερη περίοδό του, της παρατεταμένης και σκληρής οικονομικής κρίσης και της αποσάθρωσης κάθε «κοινωνικού δικαιώματος», το έχουμε πολλές φορές πει από τις στήλες της Κόντρας: απαλλαγή του αστικού κράτους από την υποχρέωσή του να χρηματοδοτεί με επάρκεια το δημόσιο σχολείο, εισδοχή των επιχειρήσεων στη δημόσια εκπαίδευση, ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας της, ανταγωνισμός σχολικών μονάδων και κατηγοριοποίησή τους.
Η «αυτονομία» πάει πακέτο με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση-λογοδοσία.

Τα ευχολόγια ότι «οι Σχολικές Μονάδες δεν θα χρησιμοποιήσουν την αυξημένη αυτονομία, για να μπουν σε έναν κύκλο ανταγωνισμού», ότι «οι Σχολικές Μονάδες δεν θα χρησιμοποιήσουν την αυξημένη αυτονομία, για να μπουν σε έναν κύκλο ομαδοποιήσεων των μαθητών σε ιεραρχικά επίπεδα με βάση τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις» και τα ρέστα, τα ακούμε βερεσέ.

Γιούλα Γκεσούλη
 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

Χωρίς μισόλογα
Επόμενο άρθρο

ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

Συσκέψεις επί συσκέψεων στο ΥΠΕΝ για την καταστροφή της Λίμνης Στυμφαλίας και των Καταφυγίων Αγριας Ζωής

Σχετικά Αρθρα

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

Εργατικά 5 Ιούλ 2025, 07:49

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

Εργατικά 4 Ιούλ 2025, 14:41

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

Παιδεία 3 Ιούλ 2025, 08:52

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32
Ροή Ειδήσεων
Πολιτισμός

Death, death to the IDF!

7 Ιούλ 2025, 19:49
Διεθνή

Kαι οι πύραυλοι έπιπταν ράιτ θρου…

7 Ιούλ 2025, 18:57
Διεθνή

O Πούτιν παρασημοφορεί τον Ζιουγκάνοφ και επιβραβεύει τους σοσιαλ-ιμπεριαλιστές του

7 Ιούλ 2025, 13:00
Κόντρες

Ετσι θα τη γλίτωνε ο παπάς

7 Ιούλ 2025, 08:00
Πολιτική

Να σπάσουμε τον τσαμπουκά των σιωναζιστών που προκαλούν μέσα στην ίδια μας τη χώρα

7 Ιούλ 2025, 05:51
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Ιούλη

7 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Σκληρές διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός

6 Ιούλ 2025, 21:34
Διεθνή

Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι

6 Ιούλ 2025, 13:54
Διεθνή

Kοινό Επιτελείο των Παλαιστινιακών Αντιστασιακών Οργανώσεων: Εξοντώστε τους προδότες

6 Ιούλ 2025, 13:16
Διεθνή

«Το ψύχος του πάγου στα μάτια μας / και στις καρδιές μας μια κόκκινη κόλαση»*

«Ξεσάλωσε» η Παλαιστινιακή Αντίσταση

6 Ιούλ 2025, 11:15
Πολιτισμός

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

6 Ιούλ 2025, 05:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Ιούλη

6 Ιούλ 2025, 00:01
Ιστορία

Μια μικρή εκδίκηση της Ιστορίας

5 Ιούλ 2025, 13:37
Αγροτικά

Τι λες για το φούντωμα της ευλογιάς στη Θεσσαλία, περιφερειάρχη Κουρέτα;

Με την απόφαση για τη διακίνηση ζωοτροφών παντού, η ευλογιά φούντωσε σε Λάρισα και Μαγνησία, αντί να περιοριστεί

5 Ιούλ 2025, 10:41
Πολιτισμός

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

5 Ιούλ 2025, 09:14
Εργατικά

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

5 Ιούλ 2025, 07:49
Υγεία

«Αγία Ολγα»: Στάση εργασίας ενάντια στην εξαθλίωση του νοσοκομείου και στην εξάντληση του προσωπικού

5 Ιούλ 2025, 07:30
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

5 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

5 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους

4 Ιούλ 2025, 21:30
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Ιούλη

1927: Καθιερώνεται το επίδομα ανεργίας στη Γερμανία.

1939: Ο Ανδρέας Παπανδρέου υπογράφει δήλωση μετανοίας ενώπιον του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου.

1967: Συλλαμβάνονται στη Θεσσαλονίκη πέντε κομμουνιστές νέοι που έγραφαν αντιδικτατορικά συνθήματα.

1975: Το 684 βούλευμα της ολομέλειας του Αρείου Πάγου, χαρακτηρίζει στιγμιαίο το αδίκημα της έσχατης προδοσίας των χουντικών.

1979: Δύο βόμβες στις αποθήκες Πετζετάκι στην Καλλιθέα (ΕΛΑ).

2005: Τετραπλή βομβιστική ενέργεια στον υπόγειο σιδηρόδρομο και σε αστικό λεωφορείο του Λονδίνου προκαλεί τον θάνατο 56 ανθρώπων και τον τραυματισμό περίπου επτακοσίων.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    17Ν
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Εφετείο 17Ν
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΕΛΑ
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Εφετείο ΕΛΑ
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Επαναστατικός Αγώνας
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Ποιοι είμαστε
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Επικοινωνία
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Όροι χρήσης
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Ποιοι είμαστε
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Επικοινωνία
  • ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    ΑΔΙΠΠΔΕ και Γαβρόγλου

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo